Eilen kurkkasin yläkertaan, parhaassa keinuvivussa ~2mm välys venttiiliin.

Muuta tutkintaa yläkerrassa ei huvittanu suorittaa kun totesin että "öljy" on muuttunu tervaks (sitä sai lapioida edestä ruuvimeisselillä). Vissiin lähteny jostain kohti karstat liikenteeseen, öljyillä ajettu kuitenki vasta joku 4-5tkm maksimissaan. Välykset säädetty kohalleen, ei vaikutusta kolkatukseen. Venttiilikoneiston ääni hieman muuttui ja taas tuntu että tuli pikkasen vetoja lisää koneeseen (luultavasti psykologista). Yläkertaan bräkkäriä reilusti ohentamaan öljyä ja lopuks litra dieseliä öljyn sekaan ja korkeilla kierroksilla vähän aikaa paikallaan käyttöä. Siltikään ei meinannu tuo "öljy" mahtua tulemaan tyhjennysropusta pihalle, vaikka oli lämmennykin hyvin. Eipä oo aikasemmin tullu vastaan nuin sitkeeks mennyttä moottoriöljyy. Teboil gold 5w-40 öljynä.
Tänään alakerran ihmettelyä. Öljyn seassa ei näkyny laakerimuhjua, mut kurkkasin silti alakertaan. Käsin ei tuntunu missään välyksiä. KK-pukit aukasin ja siellä näytti laakerit hyvältät (ja kokeilin samalla kiertokankee heiluttelemalla männäntapin laakerit). Ilmeisesti alakertaan vaihettu jossain kohen jo laakerit. Öljypohjan tiivistettä ei saanukkaan marketin hyllystä, joten seuraavia testailuja varten joutuu oottelemaan taas viikon...
Tuo pumpun voitelu on vielä kokeilematta, se ois seuraavana ohjelmassa.