Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti
Mää taas laittaisin ennen cuuleria jossa turbulenttinen virtaus haihduttaa tehokkaasti, ahdinten korjaajat varmaan näkee kaikenlaista. Ajatellaan että kyllä ne siivet sekoittaa pissapojan lorotuksen.
Riipuu kai veden määrästä ja ahtopianeesta(lämpötilasta) paljonko vettää ehtii höyrystyä.
Ehkä tähän aiheeseen kannattaa kysyä ammattilaisten ohjeet, mulla kun on vain mututietoa.
|
Mä vähän veikkaan että jos suihkuttaa vettä muualle kuin suoraan imusarjaan, vesi pisaroituu johonkin ja jossain vaiheessa menee pyttyyn ja aihteuttaa disasterin. Ei se ahtoilman lämpö hirveästi ole korkeampi verrattuna ulkoilmaan, siis coolerin kanssa. Ahtimelta tulevan ilman lämpötilaa en ole mitannut ikinä mutta imusarjasta mitattuna on ollut tavallisessa ajossa noin 20-30*c korkeampi kuin ulkoilma. Vesiruiskutuksen tarkoitushan on vain viilentää palotapahtumaa noin niinkuin pääasiassa. Pakolämmöissä huomaa erittäin radikaalin muutoksen kun vettä työntää koneeseen. Bensakoneissa tapetaan nakutusta ja dieselissä päästään laittamaan niin ikään lisää soppaa ja ilmaa koneen keston kärsimättä..hirveästi