Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Jos minulta kysytään, niin napalukkojen yksi ja ainoa järjellinen hyöty on siinä, että jos akselin sisältä jotain pamahtaa rymytesä palasiksi niin voi irrottaa navan vetarista ja ajaa kotiin ilman purkutöitä, vasta tallilla sitten avaa ja kattoo mitä on mennyt.
Mitään muuta hyötyä noista ei ole, ei niin minkäänlaista. Polttoaineen kulutuksessa eroa ei rahallisesti ihan älyttömiä tule, jollei sitten veivaa kymmeniä tuhansia vuodessa. Itselle ottaisin napalukolliseen autoon mielummin kiinteät tilalle kuin pitäisin napikset.. ja miten ihmeessä napalukot vaikuttaa auton kääntyvyyteen? Jos ei taivu kiinteällä nelivedolla, niin takaveto päälle, etupäähän kääntyy silloin ihan niin jyrkkään kuin mahdollista on - oli napalukot auki tai kiinni.
|
TESTATTU!! jossain uudemmassa 2000 luvun jeepin romussa paukutti asvaltilla nelikko niin paljon että peilit heilu ,mm JEEP liikkeen mukaan TÄYSIN normaalia jeeppiä ,eli kuuluukin heilua peilit ja paukkua neliveto asfaltilla ympyrää ajettaessa. eli suosittelen jeeppiä vain jeeppi miehille ja hiluksia hiluksi miehille voi ajella sitten takavedolla kesällä ja n.8l satasella menee ainetta.