Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 09.08.2013, 20:24
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Micco Näytä viesti
Tuli sit taas meidän talouteenkin pajero -88- 2.5TDIC, vaikka ei enää pitänyt tulla.

Edellisessä pajerossa (-87- 2.5TD) meni aikoinaan jakoremmi poikki ja nostajat säpäleiksi tietty sen myötä, ja sitten kun vaurioita korjailin niin totesin et nokka-akselin nokatkin oli aivan loppu, samoin kuin kaikissa varastossa olevissakin. Muistaisin et silloin jossain olis mainittu että liukunostajien tilalle sopeisi uudemmasta mallista rullanostajat, pitääkö muistikuva paikkaansa? Jos pitää, niin minkä vuotisissa on rullanostajat ja pitääkö nokka-akseli vaihtaa myös vai pelkästään venttiilikoneisto?
Niin, kai tässä nykyisessä IC mallin koneessakin liukunostajat ovat (-88- 2.5TDIC) ? Yritin kurkkia öljykorkin reiästä mut en nähnyt.

Sitten vielä sellainen. Onko jollain kokemusta siitä et mikä mahtaa päästää julmetun pahan kuuloisen "kiljauksen" koneen sammuessa ja saman äänen hieman miedompana käynnistäessä? Sillä ei ole merkitystä onko kone lämmin tai kylmä. Konehuoneesta ääni vaikuttaisi tulevan ja hiukan sellainen tunne et jakopään suunnasta. Ei kuulosta perinteiseltä remmien vinkaisulta, vaan paljon "pelottavammalta".

Eikä siinä vielä kaikki. Onko joku hyväksi todettu laatikkoöljy jonka kanssa kakkonenkin menisi hiukan kivammin päälle? Nyt hiukan nahistaa kumpaankin suuntaan vaihtaessa, eikä viitseisi tähän hätään ruveta synkrojakaan vaihtamaan. Ja mites se laatikoiden öljyjen vaihto tai lähinnä täyttö tehtiinkään oikein ettei kumpikaan laatikoista jäisi vajaalle öljylle? Kun näissähän ilmeisesti yleensä valskaa laatikoiden välissä oleva tiiviste ja litkut menee sekaisin pää ja jako vaihteiston välillä. Paras taitaisi olla kun poraisi laatikoiden välille reilun kanavan niin pysyisi öljyn pinta samana molemmissa laatikoissa. Laatikkona tässä on se ns.isolaatikko Canterin loota.

Paljon on tehty ja paljon ois vielä tehtävä, onneks edellinen omistaja oli tehnyt rungon jo uusiksi.
Omaan 88 palleroon on vaihdettu joskus aikoinaan rullakeinu kansi kun entisessä oli leikannut nokka kiinni,on ACM-merkkinen. Käsitykseni mukaan nokka on myös erinlainen rullakeinu vs. liukukeinu kansissa,eli kaikki hilut menis käytännössä vaihtoon.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Rungon korjaukset Pafo Tekniikka & Jutustelu 15 12.08.2015 10:06
Valmet 8400 korjaukset... jyrden Chit-Chat 17 13.02.2013 00:11
Pajeroiden osien sopivuus Tiikeritapaus Tekniikka & Jutustelu 6 26.02.2009 20:26
Pajeroiden vaihdelaatikot? 2.3td ja 2.5td piparix Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2007 21:10
Veten huollot ja korjaukset.... Yleiset 0 05.09.2002 23:53


Sivu luotu: 00:06 (GMT +2).