Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lantikka
Kokeilitko mikä mahtoi olla paino? ja paljon oot postanu painoa piuhojen yms muodossa 
|
Ei sitä koppia punnittu välissä eikä ole ollut mahdollisuutta punnita koko autoakaan sen jälkeen. Ei se varmaan kokonaisuudessaan kuutta tonnia enempää paina, kun kaksi 4,5 tonnin trukkia jaksoi sen nostaa noin metrin päästä piikkien tyvestä.

Varmaan 200 kg on jo purkaantunut sähköjuttuja kopista. Tuo muuntajakin jo painaa varmaan yli 50 kg ja pikkuisen räkin alla ollut laatikkokin aika paljon.
Tänään purin jo siihen asti, että pääsin tuon ulkopuolisen syötön lähelle ja sitten heräsikin kysymyksiä... Laitoin kyselyn jo tuonne niitänäitä osioon, kun tässä aiheessa ei välttämättä kaikki sähköspecialistit vieraile välttämättä. Vaan kopioinpa saman jutun vielä tähänkin, jos ei muuta niin lisää kuvia ainakin.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt
Olen tässä purkanut tuosta MANnini lavalla olevasta radiokopista nyt ylimääräisiä asennuksia pois ja nyt pääsin jo lähelle kohtaa, mistä sähkönsyöttö tulee koppiin ja kiinnostaisi tietää, mitä nuo pömpelit ovat ja mitä virkaa niillä on ollut. Ja sekin, onko nuo mahdollisesti jollekin tarpeellisia vehkeitä.
Eli 32A / 400 V syöttö tulee tuohon pömpeliin, jonka tulkitsin joksikin erotusmuuntajaksi lopulta tyyppikilven tekstien perusteella (google kääntäjällä). Tosin ei nuo arvot ole oikein auennut ja mielellään niistäkin kuulisin.
Tuosta laitteesta ei sitten tule ulos kuin maadoitusjohto ja samanlainen johto kuin sisäänkin menee: Teräspunossuojattu johto, jossa 3 vaihetta, N ja maa sekä vielä yksi ohuempi johdin. Se taas sitten menee tuollaiseen:
Tuosta eteenpäin sitten meneekin tuo kaapeli edelleen samanlaisena sähkökeskukselle.
Olettaisin noiden kummankin liittyvän jotenkin häiriöiden poistoon. Mutta mitä nuo laitteet ovat ja onko ne hyödyllisiä mahdollisesti jollekin vai vienkö romu-ukolle? Ainakin tuo muuntaja on melko painava, veikkaisin +50 kg.
Kiitollinen olisin, jos joku osaisi valoittaa tätä asiaa.
|