Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porin SNAFU
Kiiots linkistä, mutta se ei erikseen salli eikä ymmärtääkseni myöskään erikseen kiellä esittämääni. Minulla on tuon linkin opus tässä vieressäni tulostettuna ja moneen kertaan plärättynä
Lujuuksien puolesta tuossa esittämässäni kiinnitystavassa ei pitäisi olla ongelmia, ajattelin vain että jos löytyisi "faktaa"
-Joel
|
Kyllähän siinä samaisessa kohdassa jota olet katsellut sanotaan ihan suomen kielellä, että;
8.2.2 Turvakaari
Kaaren muodostava putkirakenne kahdella kiinnitysjalalla.
2.2.13.3 Pääkaari (kuva 253-1)
Poikittainen likipitäen pystysuorassa (max. kulma ± 15 astetta pystysuorasta) oleva
yhdestä putkesta muodostuva turvakaari, joka sijaitsee aivan etuistuinten takana.
Tarkoittaa että pääkaari on yhtenäinen päästä päähän myös lattiakiinnityslaippojen osalta. Tuo sinun suunnitelmasi sisältää kolmeosaisen pääkaaren joka ei siis ole sallittu.
Kuvan 253-52 mukaista vahvikelevyä ei välttämättä tarvitse hitsata koriin. Kiinnitysjalan pulttien tulee olla vähintään M8 kokoa ja lujuus vähintään 8.8 ISO normin mukaan. Muttereiden tulee olla lukkomuttereita tai varustettu jousialuslevyillä. Kahden pultin välinen kulma tulee olla vähintään 60
astetta.
Siis lattiakiinnitys käy, mutta tuo pääkaaren holkkikiinnitys ei täytä vaatimuksia. Pääkaari kun ei voi olla "irroitettava" samalla tavoin kun esim.siviilikäytön helpottamiseksi sallitut irrotettavat oviputket tai diegonaalituet!