![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1001
|
||||
|
||||
![]() Peristä asiaa..
Etuperästä(D30) alko kuulumaan jurinaa neliveto päällä ajellessa.Auton alle ja totesin,että pinionissa oli 1-2 milli väljää pystysuunnassa,päittäistäkin oli millin verran.Pinionin stefa oli myös alkanut vuotamaan.
Onko paha homma vaihdella laakerit? Hammaspyörien kosketuskulman säätö? Kannattaako yleensäkkään tehdä jos laakerit+tiivistesarja maksaa 250-300e? Ilmeisesti suositellaan kuitenkin vaihtamaan kaikki laakerit kerralla eikä vaan pinioniin..? Varaosa-autossa (XJ-92) olis ehjä absiton akseli.Tämä äänekäs akseli on absillinen(XJ-90).Onkohan välityksissä eroa? Ilmeisesti ABS vetarit ovat ainakin paksummat/isommilla ristikoilla--->kestävemmät?? Kiitos ja anteeks.. ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket |
#1002
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tossa joku artikkeli, mikä sivusi aihetta ja oli suht hyvät ja selkeet kuvat. |
#1003
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#1004
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ABS- vetarit on aivan samanpaksuiset kuin absittomatkin, mutta absillisissa (ja kaikissa '95->) on isot ristikot jotka kestää paljon enemmän kuin pikkuristikot. ABS- vetarit käy sellaisenaan absittomaan akseliin ilman mitään puljaamista. Lainaus:
Teoriassa samat shimmit menee kuin ennenkin, mutta laakereissa voi olla jotain satkun eroja minkä takia hammasvälys ja hammaskosketus pitäisi vähintäänkin tarkistaa ennenkuin ottaa ajoon uusilla laakereilla. Krymppiholkki pitäisi vaihtaa AINA jos käyttää pinionin irti laakerinvaihdon takia. Periaatteessa pitäisi vaihtaa uuteen vaikka vaihtaisi vain stefan tjsp.. Pinionin preloadi ei todellakaan ole noin paljoa, tuohon jos vedät niin sulla on palanut laakeri ja katkennut pinionin akseli alta aikayksikön ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1005
|
||||
|
||||
![]()
Välitysten toteamiseen ei vissiin oikein muuta satavarmaa konstia ole kun laskea hampaat? Lienee niin pieniä eroja ettei pyörittämällä pääse tarpeeks luotettavaan tulokseen?
Noi abs kikkareet lähtee HETI hevon vit...kunhan saan tuosta varaosa kärrystä purettua alipainetehostetut pois.On noitten absien kans saanu tapella kyl jonnii verran.Onneks osia on ollu tarjolla tääl jopa ilmatteks ku moni on noi hylänny ![]()
__________________
J E E P just empty every pocket Viimeksi muokannut Limite : 10.01.2013 18:21 |
#1006
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ton vanhan krympin käyttö on tullu useammassaki topicissa vastaan varmaan just ton tarvittavan puristusvoiman takia. Toki uus on aina parempi jos sen siellä saa krympattua kohilleen. ![]() |
#1007
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Saat anteeksi ![]() |
#1008
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
4.0 + manuaaliaskissa on 3.07 2.5 bensa + manuaaliaski 4.10 2.5 diesel + manuaaliaski on muistaakseni 3.73 Rellun 2,1 litran diesel + manuaalin välityksestä en tiedä varmasti, mutta uskoisin sen olevan 3.73 tai 4.10
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#1009
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1010
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ensinnäkin kiitos anteeksiannosta ![]() Viikonloppuna ajattelin kaivella tuota varaosaautoo hangesta sen verran esille että pääsee akselin kimppuun.Mä meinasin että laitan heti tuosta vanhasta vetarit siihen kun niissä on hiljattain vaihdetut vahvemmat ristikotkin ja jää sitten hätävaraksi ne toiset.
__________________
J E E P just empty every pocket |
#1011
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#1012
|
||||
|
||||
![]()
Huomenna laitan "lounaslaatikon" paikalleen eteen.
__________________
Jeep ISORY |
#1013
|
|||
|
|||
![]()
Ok, annahan kuulua kokemuksia. Onko just lock right vai kenen?
|
#1014
|
||||
|
||||
![]()
Tais olla. On ollut jo melkeen puoli vuotta tallin hyllyssä...
__________________
Jeep ISORY |
#1015
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#1016
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs tuojn alipainesäiliön virka on?
Siihen tuli viime reissulla "pikku" reikä joten voi olla ettei toimi ihan niinkuin pitäs. Autojn käyttäytymisessä en huomaa mitään vaikutusta,mutta luulishan sitä ettei sitä ole laitettu ihan muodin vuoksi?
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82 Jeep Cherokee 4.0 vm.-91 |
#1017
|
||||
|
||||
![]()
Mihinkäs kaikkeen sitä alipainetta nyt tarvittiinkaan Cherokeessa.. Ainakin jarrujen tehostukseen (jos ei ennen H.O. aikaa absillinen), vakionopeuden säätimeen, lämppärin johonkin säätöihin. Nuo nyt ainakin heti tuli mieleen. Pitäisi etsiä alipainekaavio, että näkisi, mihin kaikkeen vaikuttaa.
|
#1018
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuolla pöntöllä ole mitään tekemistä jarrujen kanssa.
Säiliö on lähinnä vain ilmanvaihdon säätimiä ja cruisea varten. Muut alipaineet tulee suoraan imusarjasta. Edit: käytännössä siis tapahtuu niin, että rikkinäisellä säiliöllä tai ilman sitä puhallus on vain tuulilasille, ja cruise ei toimi jos autossa sellainen on.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 12.01.2013 17:59 |
#1019
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietty nuokin toimii silloin kun sitä alipainetta on saatavilla, vaikka säiliötä ei olisikaan (letkut vaan kytkettynä yhteen), mutta sitähän ei joka hetki ole. Rikkinäisellä säiliöllä taas ei toimi, kun alipainetta ei silloin noille ole ollenkaan. |
#1020
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#1021
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lämmintä kylläkin puhaltaa.. Pitääkin jostain etsiä uusi,ei kellään pyöri nurkissa ylimääräistä?
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82 Jeep Cherokee 4.0 vm.-91 |
#1022
|
||||
|
||||
![]()
MIkähän se pikkureikä on? Eikä saa paikattua millään? Voihan sinne heittää millaisen säiliön tahansa. Kunhan tilavuus on suurinpiirtein sama eikä mee kasaan pienestä alipaineesta. Alumiini pönttö esim. jostain Jeggsiltä niitä saa ihan ostaa, muistaakseni joku vacuum bank tai reservator nimellä oli.
Tai jos on umpinaiset palkkihelmat nii tekee niistä ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#1023
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pikkureikä on kokoa 4cm*4cm. En olettanutkaan että sen minulle joku ilmaiseksi antaisi,ihan ostaa ajattelin ![]()
__________________
Mersu 300 GDT vm.-82 Jeep Cherokee 4.0 vm.-91 |
#1024
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Jos noita budjettilukkoja vertaa niin Spartan ja lock right taitaa olla käytännössä yksi yhteen. True trac on ilmeisesti lsd ja sitä kautta vähän eri kategoriassa.. ennemminkin päivittäiseen ajoon. Toi power trax no-slip kiinnostaa että onko siinä oikeasti eroa noihin kahteen ekaan ![]() |
#1025
|
||||
|
||||
![]()
Spartan on uudempi, siinä on huomattavasti paksummat tapit lukossa (=kestävämpi) ja lukon kasausta helpotettu lock rightiin verrattuna vaikka eipä tuo lock rightin kasauskaan ole mitenkään ihmeellinen.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |