![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
![]() Sähköjä!?
Oho?? Eipä kukaan muukaan näköjään huomannut mitään outoa puolaan tulevien johtojen sijoittelussa? Vertaappa kuvia?
Sähköjä sitten rupesin ihmettelemään. Lähtö tilanne, paljon punasta johtoa näyttäis olevan. Lämppärin letkutkin useammasta pätkästä, joten vaihtoon menee ja saadaan siistimpään linjaan. Johto vyyhdistä löytyi sulannutta johtoa, jatkoksia, muutama jouto pää ja huonoja liittimiä. Kummatkin punaiset pitäisi olla puolan + navassa, vaan kun näin laitan niin startti jatkaa pyörimistä kun moottori käy? Mijksihän näin, missä vika? Kun otan startin solenidille menevän johdon irti puolasta niin toimii normaalsti? Mitähän kautta solenoidi saa silloin herätevirran? Tutkitaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#102
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#103
|
||||
|
||||
![]() Koeajo suoritettu ja sähöt ihmetyttää?
Kiitti Late linkistä, ompi aika mielenkiintoista tutkittavaa.
Koeajolla sevisi seuraavaa, JEgoNEER tuntuisi toimivan ainakin toistaiseksi. Starttaa ja käy ilman yhtä puolan piuhaakin? Ohjaustehostimeen hihna tuntuu löystyvän vähän päästä ja tarvii ohjaustehostimen liemille näköjään asentaa lauhdutin kun sen verta limet on kuumana tuolla V8 koneen vieressä jotta tehostin rupeaa ääntämään ikävästi. Sähkö asiaa tutkitaan ja lisää konehuonetta siistitään. Koeajolla tuli saatua peli puun ja läpiajamttoman mutaupotuksen väliin ja vinssillä pylpyrän kautta perä saatiin liikkumaan sivulle, tarvii suunitella vahvoja vaijjerin ohjaus lenkkejä niin ei osu vaijjeri pyöriin. Sitten tarvii ruveta keskittymään kuljetuskaluston leimaan saattamiseen jotta ei tarvi tienpäällä polliisia peljätä, sehän on meitin ystävä vaan ei tykkää kun lukokehät on vanteissa. Eikun jatketaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 28.04.2012 20:11 |
#104
|
|||
|
|||
![]()
Jeepistä en tiedä (enkä muistakaan aremiikan ihmeistä) mutta jos startissa on kolme napaa niin, isoimpaan päävirta akulta, toiseen tulee startin heräte ja kolmannesta menee piuha puolan plussaan. Siihen napaan, josta lähtee piuha puolalle tulee virta vain startatessa, sillä ohitetaan puolan etuvastus starttauksen aikana. Sitten kun auto käy niin virta puolalle tulee normaalia reittiä etuvastuksen kautta ja se startin liitin on virraton. Mikään pakollinen se startin ja puolan välinen piuha ei ole, antaa vaan isomman kipinän startin aikana kun puolalle tulee täydet virrat. Jos ei startissa ei ole päävirtaliittimen lisäksi kuin yksi pienempi liitin, ei siihen silloin saa kytkettyä puolalle menevää johtoa.
|
#105
|
||||
|
||||
![]() Jarrut, etulukko ja välitykset?
Sähköjä tutkitaan vapun jälkeen lisää ja samalla laitetaan bensa linjaukset uusiksi.
Koeajolla tuli ilmi jotta jarruissakin voisi olla enemmän tehoa? Automaatilla kun kiipeilee kallioilla niin moottorilla ei voi jarruttaa alas tullessa, joten jarruissa olis syytä olla tehoa. Katuajossakin tuntuu että "suhu" jarrutusta ei oikein synny? Milläs noita saisi tehokkaamiksi? Taakse voisi vaihtaa levyjarrut rumpujen tilalle? Olisikohan se riittävä toimenpide, vai pystyisikö tekemään jotain muutakin? Etu lukosta ja perästä? Nyt on siis tullut ilmi jotta kun harvan välityksen omaavaan perään tilaa tihemmän niin lautaspyörä on liian paksu kiinan lukkoon joka on suuniteltu tiheälle perälle. Nyt siis tarvis jostain löytää 4.88 välitys jossa on ohut lautaspyörä, joka on tarkoitettu jo tiheään perään. Eipä tuolla internetissä näkynyt hirveästi vaihtoehtoja?? On ehdotettu jotta sorvais lautaspyörää ohuemmaksi ja siihen on taas sanottu että ei siitä pysty sorvaamaan kun on niin kovaa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.04.2012 09:40 |
#106
|
||||
|
||||
![]() Sähköjä, bensa linjaa ja hihnat.
Sähköjä hieman siistitty, bensalinjaa uusittu, hihnat yms. uusittu.
Sähköt ennen.. Sähköt nyt ja lämmpärin letkutkin päivitettiin. Voishan ne siistimmin vieläkin olla, vaan näillä mennään nyt. Konehuone täynnä myös kojeajon mutaroiskeita. Bensansuodattimelle tehtiin teline jäähdyttimen ropelin viilentäviin tuuliin, paluulinja ylimpänä. Edellisen oja upotuksen myötä kävi ilmi että jos suossa meinaa ajaa niin tarvii tulevaisuudessa siirtää jäähdyttimet lavalle jotta eivät tukkoon mene. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.05.2012 07:24 |
#107
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#108
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#109
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli tarvitaan joko pitkälle välitykselle tehty lukko tai normaalipaxuinen tiuha välitys. Kait. |
#110
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#111
|
||||
|
||||
![]()
Tai "negatiivinen spaceri", sellaistakin on jo joku ehdottanut.
![]() |
#112
|
||||
|
||||
![]() Välitys!
Jep. Hyvin olette ymmärtäneet onkelman.
Nyt on siis erikoispaksu hammaskehä ja kiinan lukko johon käypi normaalin paksuinen hammaskehä. Eli, tarvii joko ostaa 4.88 välitys normi paksuisena tai ohentaa sorvaten erikospaksu kiinan lukkoon sopivaksi. Lauantaina menen Kulmaan ajamaan niillä mitä nyt on eli välitykset 4.88 erikoispaksut ja takana 100% mini spool lukitus ja edessä vanha kitkalukko jonka toimivuudesta ei ole varmaa tietoa. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.05.2012 14:38 |
#113
|
||||
|
||||
![]() |
#114
|
||||
|
||||
![]() Perää!Lainaus:
Taidan tosiaan ostaa eteen vakio paksuisen välityksen ja jätän toisen erikoispasun välityksen tallin hyllyyn takaperän varaosaksi kun sielä on se 100% lukitus, josko porsisi joskus?? Vaan eipähän hajoa ikinä kun on varalla toinen. ![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#115
|
||||
|
||||
![]() Ohjaustehostimen öljylle jäähdytystä
Tuli tänään töiden jälkeen asennettua ohjaustehostimen öljyä jäähdyttämän pieni automaatti öljyn jäähdytin.
Tarvii tuo vielä myöhemmin nostaa hieman ylemmäksi jotta fllektin ilma tuota hivelee paremmin, nyt saa olla toistaiseksi jähdyttäjän ja koneen ropelin välissä. Alkuperäisen letkun sisällä oli niinkuin joustava muovi putki ja hetken arveli jotta kestääkö normi letku tuossa? Letkun laitoin yhteen väliiin ja ainakin tähän asti on kestänyt. Huomenna Kulmaan ponnistamaan, josko nyt oikein laskis kumeista paineet alas? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.05.2012 23:22 |
#116
|
||||
|
||||
![]() Lattia vuotaa??
Kulmassa tuli ajeltua koko päivä ja pelihän toimi olosuhteisiin nähden hyvin.
Lattiaa tarvii ruveta hitsailemaan kun pariin otteeseen tuli syvempi lutakko ylitettyä ja kotosalla huomasin jotta mutaa on hytin lattialla ja tavaraa märkänä? Sieltähän löytyi sormen mentävä reikä apparin penkin alta, ja peli on vasta 35 vuotta vanha?? Ai niin irtoshan rungon viimeinen poikkipalkkikin, oli sekin hieman 35 vuodessa pehmennyt ja ohentunut. Olisi se tarvinnut muutenkin vaihtaa kun tarvii tehdä takavinssin vaijjerille kulku palkin läpi ja irto koukku kanssa. Tässä lirisi vettä varmaan iloisesti sisään kun reikä on juuri apparin penkin alla. Kumisaapaiden jalkaan laitto hetki menossa ja ihan turhaan kun... Ajamalla kuitenkin läpi kun ensin vähän pehmensi alustaa ees taas ajamalla. Auto kyllä rapaantui!! t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.05.2012 12:51 |
#117
|
||||
|
||||
![]() Vuotoja?
JEgoNEERin seitessä pihalla se rupesi merkaamaan reviiriän kolmesta kohtaa?
Ohjaustehostimen jäähdyttimen uusi letku vuoti, sen sai kiristämällä loppumaan ja samoin lämppärin uuden letkun vuodon. Vaan automaatin öljyä tuntu tulevan ihan enemmänkin, panssari pois ja tutkimaan, tihuttelee automaatin ja jakolaatikon välistä hieman ja panssarille pikkuhiljaa kerääntynyt rupesi valumaan pois. Kiristys ja lisää öljyä tässä vaiheessa. Taitaa olla panssari niin lähellä jakolootaa että jos kivellä makaa niin jakolootta heiluu myös ja näin tiivistykset rupeaa vuotamaan. Ei ole ensi kerta kun tiputtaa tuosta. Tarvii kehittää panssaria ja tehdä vähän enemmän tilaa jakolootan kohdalle. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.05.2012 14:00 |
#118
|
||||
|
||||
![]() AikaisempipPauke?
JEgoNEERiä vaivannut pauke vedättäessä hävisi siis kun TH 400 automaatti loota vaihdettiin toiseen samanmoiseen. Nyt "risa" loota kulkeutui lääkäriin ja se avattiin, ei mitään vikaa ainakaan ensi silmäyksellä. Lupasi vielä tarkemmin kopeloida kaikki osat jos jokin olisikin poikki ja vedättäessä pääsisi hammaskosketus hyppäämään.
Ärsyttäviä sellaset vaivat jotka häviävät eikä syytä löydy?? Loota nyt siis puretaan pestään tutkitaan ja kootaan takas kasaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#119
|
||||
|
||||
![]() Vatarin vaihto.
Kulmassa sain viimein pyörän ilmaan ja alas tullessaan vetari paukahti iloisesti palsiksi. Tais pyörä pysähtyä kallion ja korin väliin kun sisälokasuojassa on mustat renkaan jäljet?
Pihalla tallin edessä tutkin vaurioit ja ehjää vetari paikalleen vaihtamaan. Hajalla on Purettu, olis jäännyt metsäsää irroittamatta kun lenkki oli vääntynyt kaksinkerroin ja tarvi laikalla leikata poikki jotta mahtui pois. Vertailussa risa ja käytetty ehjä, en rupea ristikkoa vaihtamaan kun on aika hevisti hitsattu kupit kiinni. Kestää aikansa. Olivat suht herkät, harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse? Tarvii lisää tikkuja hankkia. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 03.06.2012 23:24 |
#120
|
||||
|
||||
![]()
Tartteet Nippoja, sopivan poranterän ja kierretyökalun!
__________________
Jeep ISORY |
#121
|
||||
|
||||
![]() Rasvanipat?
Näitäpä juuri, tarvii varmaan tehdä jokaiseen erikseen, tuskin on porausta ristikon läpi kun ei ole rasvattava malli? Ei tarvi kun yhden nipan ja neljä matalaa ruuvia jotka ruuvaa nipan tilalle rasvauksen jälkeen.
Ai niin, kojelautaan se tarra: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ! t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.06.2012 17:04 |
#122
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Aikamoinen lisätyö on sinulle järjestetty jos pitää joskus vielä vaihtaa nuo ristikot. Kokeilin joskus popniittiterällä ja vapaalla kädellä poratä ristikon kuppiin, eipä paljon kuppi naarmuuntunut! Nipan kiinnitys rei'än tekoon tarvitsee vähintään pylväsporakonetta. |
#123
|
||||
|
||||
![]()
Kuppien kiinni hitsaaminen on perinteinen tapa vahvistaa vetareiden heikointa lenkkiä. Ristikon kupeilla on tapana päästä liikkumaan paikaltaan jonka jälkeen ristikot hajoavat helpommin. Jotkut hitsaa kupin pisteillä kiinni, toiset pelaa varman päälle ja vetää täysillä saumoilla.
|
#124
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Ja saattaa olla sit aivan lasikovia noi kupit, joten itse en näkis vaivaa alkaa poraileen rasvanippojen reikiä. Muistaa vaan jokaisen ajoreissu jälkeen katsoa, että "itkeekö" nivel ruostevettä tai onko siihen tullu väljää. Jos näin, niin hiomalaikan kanssa hitsaukset pois ja ristikko vaihtoon. Mut tosiaan itellä tuppas jo katkeen muuten vaan noi D44 vetrit ennen ku "huoltoväli" tuli täyteen. Tee koelautaan mieluummin tarrat: AVARRA LOKASUOJAT, NIIN ETTÄ RENKAAT MAHTUU PYÖRIIN ja jos tuokaan ei auta, niin: OSTA TERÄSVETARIT ja jos ei vielkään, niin: HANKI "PARI PYKÄLÄÄ "VAHVEMMAT AKSELIT ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#125
|
||||
|
||||
![]() Jep!Lainaus:
Lokasuojat piti olla jo niin avarat että eivät pyörät ota kiinni vaan ei ole näköjään tuollaista ääritilannetta tullut viellä vastaan. Tutkitaan lisä avarrus mahdollisuutta mielessä kävi myös korin korotus, vaan ei mahdu sitten enään kuljetus Volvoon? Kyllä mennään nyt aluksi halvimmalla versiolla eli: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ! t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 |