Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #101  
Vanha 27.04.2012, 22:41
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Sähköjä!?


Oho?? Eipä kukaan muukaan näköjään huomannut mitään outoa puolaan tulevien johtojen sijoittelussa? Vertaappa kuvia?

Sähköjä sitten rupesin ihmettelemään.
Lähtö tilanne, paljon punasta johtoa näyttäis olevan. Lämppärin letkutkin useammasta pätkästä, joten vaihtoon menee ja saadaan siistimpään linjaan.


Johto vyyhdistä löytyi sulannutta johtoa, jatkoksia, muutama jouto pää ja huonoja liittimiä.


Kummatkin punaiset pitäisi olla puolan + navassa, vaan kun näin laitan niin startti jatkaa pyörimistä kun moottori käy? Mijksihän näin, missä vika? Kun otan startin solenidille menevän johdon irti puolasta niin toimii normaalsti? Mitähän kautta solenoidi saa silloin herätevirran?
Tutkitaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #102  
Vanha 27.04.2012, 22:52
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

http://oljeep.com/gw/elec/GW_wiring.html

tuolta löytyy kaikki. ei muuta ku simmu käteen
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #103  
Vanha 28.04.2012, 19:38
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Koeajo suoritettu ja sähöt ihmetyttää?


Kiitti Late linkistä, ompi aika mielenkiintoista tutkittavaa.

Koeajolla sevisi seuraavaa, JEgoNEER tuntuisi toimivan ainakin toistaiseksi.
Starttaa ja käy ilman yhtä puolan piuhaakin?

Ohjaustehostimeen hihna tuntuu löystyvän vähän päästä ja tarvii ohjaustehostimen liemille näköjään asentaa lauhdutin kun sen verta limet on kuumana tuolla V8 koneen vieressä jotta tehostin rupeaa ääntämään ikävästi.

Sähkö asiaa tutkitaan ja lisää konehuonetta siistitään.

Koeajolla tuli saatua peli puun ja läpiajamttoman mutaupotuksen väliin ja vinssillä pylpyrän kautta perä saatiin liikkumaan sivulle, tarvii suunitella vahvoja vaijjerin ohjaus lenkkejä niin ei osu vaijjeri pyöriin.

Sitten tarvii ruveta keskittymään kuljetuskaluston leimaan saattamiseen jotta ei tarvi tienpäällä polliisia peljätä, sehän on meitin ystävä vaan ei tykkää kun lukokehät on vanteissa.

Eikun jatketaan.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 28.04.2012 20:11
Vastaa lainaten
  #104  
Vanha 29.04.2012, 21:51
estate estate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.11
Sijainti: Kyyjärvi
Viestit: 106
Perusasetus

Jeepistä en tiedä (enkä muistakaan aremiikan ihmeistä) mutta jos startissa on kolme napaa niin, isoimpaan päävirta akulta, toiseen tulee startin heräte ja kolmannesta menee piuha puolan plussaan. Siihen napaan, josta lähtee piuha puolalle tulee virta vain startatessa, sillä ohitetaan puolan etuvastus starttauksen aikana. Sitten kun auto käy niin virta puolalle tulee normaalia reittiä etuvastuksen kautta ja se startin liitin on virraton. Mikään pakollinen se startin ja puolan välinen piuha ei ole, antaa vaan isomman kipinän startin aikana kun puolalle tulee täydet virrat. Jos ei startissa ei ole päävirtaliittimen lisäksi kuin yksi pienempi liitin, ei siihen silloin saa kytkettyä puolalle menevää johtoa.
Vastaa lainaten
  #105  
Vanha 30.04.2012, 08:17
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Question

Jarrut, etulukko ja välitykset?


Sähköjä tutkitaan vapun jälkeen lisää ja samalla laitetaan bensa linjaukset uusiksi.

Koeajolla tuli ilmi jotta jarruissakin voisi olla enemmän tehoa?
Automaatilla kun kiipeilee kallioilla niin moottorilla ei voi jarruttaa alas tullessa, joten jarruissa olis syytä olla tehoa. Katuajossakin tuntuu että "suhu" jarrutusta ei oikein synny?

Milläs noita saisi tehokkaamiksi?
Taakse voisi vaihtaa levyjarrut rumpujen tilalle? Olisikohan se riittävä toimenpide, vai pystyisikö tekemään jotain muutakin?

Etu lukosta ja perästä?
Nyt on siis tullut ilmi jotta kun harvan välityksen omaavaan perään tilaa tihemmän niin lautaspyörä on liian paksu kiinan lukkoon joka on suuniteltu tiheälle perälle. Nyt siis tarvis jostain löytää 4.88 välitys jossa on ohut lautaspyörä, joka on tarkoitettu jo tiheään perään.
Eipä tuolla internetissä näkynyt hirveästi vaihtoehtoja??
On ehdotettu jotta sorvais lautaspyörää ohuemmaksi ja siihen on taas sanottu että ei siitä pysty sorvaamaan kun on niin kovaa.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.04.2012 09:40
Vastaa lainaten
  #106  
Vanha 09.05.2012, 20:56
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Sähköjä, bensa linjaa ja hihnat.


Sähköjä hieman siistitty, bensalinjaa uusittu, hihnat yms. uusittu.

Sähköt ennen..


Sähköt nyt ja lämmpärin letkutkin päivitettiin. Voishan ne siistimmin vieläkin olla, vaan näillä mennään nyt.

Konehuone täynnä myös kojeajon mutaroiskeita.

Bensansuodattimelle tehtiin teline jäähdyttimen ropelin viilentäviin tuuliin, paluulinja ylimpänä.


Edellisen oja upotuksen myötä kävi ilmi että jos suossa meinaa ajaa niin tarvii tulevaisuudessa siirtää jäähdyttimet lavalle jotta eivät tukkoon mene.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.05.2012 07:24
Vastaa lainaten
  #107  
Vanha 10.05.2012, 06:57
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Nyt siis tarvis jostain löytää 4.88 välitys jossa on ohut lautaspyörä, joka on tarkoitettu jo tiheään perään.
Eipä tuolla internetissä näkynyt hirveästi vaihtoehtoja??
On ehdotettu jotta sorvais lautaspyörää ohuemmaksi ja siihen on taas sanottu että ei siitä pysty sorvaamaan kun on niin kovaa.
Itse tilailen osia lähinnä osotteista http://www.4wd.com ja http://www.rockauto.com - katso nyt alkuun olisiko niissä. Jamantin kautta saa varmasti myös hankittua. Sorvaamisesta en juuri tiedä, mutta enpä usko että tuo olisi niin kovaa ettei sorvin terät pystyisi.
Vastaa lainaten
  #108  
Vanha 10.05.2012, 12:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Koeajolla tuli ilmi jotta jarruissakin voisi olla enemmän tehoa?
Automaatilla kun kiipeilee kallioilla niin moottorilla ei voi jarruttaa alas tullessa, joten jarruissa olis syytä olla tehoa.
Miksi automaatilla ei voi jarruttaa alastullessa? Pieni puoli päällä ja loota ykköselle niin kyllä se jarruttaa, tosin ei ihan yhtä hyvin kuin manuaali mutta jarruttaa kuitenkin

Lainaus:
Etu lukosta ja perästä?
Nyt on siis tullut ilmi jotta kun harvan välityksen omaavaan perään tilaa tihemmän niin lautaspyörä on liian paksu kiinan lukkoon joka on suuniteltu tiheälle perälle. Nyt siis tarvis jostain löytää 4.88 välitys jossa on ohut lautaspyörä, joka on tarkoitettu jo tiheään perään.
Siis onko sulla nyt kumpi välitys, paksu vai ohut? Paksut välitykset on tarkoitettu 3.73 tai harvemmille välityksille olevaan murikkaan. Jos sulla on normaali ohut välitys, niin kyllähän sen pitäisi mennä 4.11 -> murikkaan? Vai onko kiinalaiset tehnyt niin paskaa duunia että tiheiden välitysten murikkassa on väärät mitat
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #109  
Vanha 10.05.2012, 12:49
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Miksi automaatilla ei voi jarruttaa alastullessa? Pieni puoli päällä ja loota ykköselle niin kyllä se jarruttaa, tosin ei ihan yhtä hyvin kuin manuaali mutta jarruttaa kuitenkin



Siis onko sulla nyt kumpi välitys, paksu vai ohut? Paksut välitykset on tarkoitettu 3.73 tai harvemmille välityksille olevaan murikkaan. Jos sulla on normaali ohut välitys, niin kyllähän sen pitäisi mennä 4.11 -> murikkaan? Vai onko kiinalaiset tehnyt niin paskaa duunia että tiheiden välitysten murikkassa on väärät mitat
Eiku sillä on pitkän välityksen tilalle tehty tiuha välitys, joka on siis erikoispaxu, jotta vois käyttää pitkän välityksen kanssa ollutta tasaupyörästöä/lukkoa, ilman mitään spacereita. Ja tuo kiinan lukko taasen on tehty normaalille tiuhalle välitykselle, ei paxulle.

Eli tarvitaan joko pitkälle välitykselle tehty lukko tai normaalipaxuinen tiuha välitys. Kait.
Vastaa lainaten
  #110  
Vanha 10.05.2012, 12:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Eiku sillä on pitkän välityksen tilalle tehty tiuha välitys, joka on siis erikoispaxu, jotta vois käyttää pitkän välityksen kanssa ollutta tasaupyörästöä/lukkoa, ilman mitään spacereita. Ja tuo kiinan lukko taasen on tehty normaalille tiuhalle välitykselle, ei paxulle.

Eli tarvitaan joko pitkälle välitykselle tehty lukko tai normaalipaxuinen tiuha välitys. Kait.
Juu, sitähän mä tässä hainkin että kumpi välitys on nyt ..kun tosiaan paksu ei mene tiheän murikkaan, sillon on vaan pakko joko hommata se tavallinen (ohut) välitys tai sorvattava paksusta välityksestä muutama milli pois jos onnistuu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #111  
Vanha 10.05.2012, 13:25
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Tai "negatiivinen spaceri", sellaistakin on jo joku ehdottanut.
Vastaa lainaten
  #112  
Vanha 10.05.2012, 13:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Välitys!


Jep. Hyvin olette ymmärtäneet onkelman.
Nyt on siis erikoispaksu hammaskehä ja kiinan lukko johon käypi normaalin paksuinen hammaskehä.

Eli, tarvii joko ostaa 4.88 välitys normi paksuisena tai ohentaa sorvaten erikospaksu kiinan lukkoon sopivaksi.

Lauantaina menen Kulmaan ajamaan niillä mitä nyt on eli välitykset 4.88 erikoispaksut ja takana 100% mini spool lukitus ja edessä vanha kitkalukko jonka toimivuudesta ei ole varmaa tietoa.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.05.2012 14:38
Vastaa lainaten
  #113  
Vanha 10.05.2012, 20:34
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Parit vaihtoehdot
http://completeoffroad.com/c-66896-s...-standard.html
http://www.summitracing.com/search/P...eyword=dana+44
Vastaa lainaten
  #114  
Vanha 11.05.2012, 06:09
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Perää!


Kiitoksia, näitä tutkitaan.
Taidan tosiaan ostaa eteen vakio paksuisen välityksen ja jätän toisen erikoispasun välityksen tallin hyllyyn takaperän varaosaksi kun sielä on se 100% lukitus, josko porsisi joskus?? Vaan eipähän hajoa ikinä kun on varalla toinen.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #115  
Vanha 11.05.2012, 21:48
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Ohjaustehostimen öljylle jäähdytystä


Tuli tänään töiden jälkeen asennettua ohjaustehostimen öljyä jäähdyttämän pieni automaatti öljyn jäähdytin.
Tarvii tuo vielä myöhemmin nostaa hieman ylemmäksi jotta fllektin ilma tuota hivelee paremmin, nyt saa olla toistaiseksi jähdyttäjän ja koneen ropelin välissä.





Alkuperäisen letkun sisällä oli niinkuin joustava muovi putki ja hetken arveli jotta kestääkö normi letku tuossa? Letkun laitoin yhteen väliiin ja ainakin tähän asti on kestänyt.

Huomenna Kulmaan ponnistamaan, josko nyt oikein laskis kumeista paineet alas?
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.05.2012 23:22
Vastaa lainaten
  #116  
Vanha 12.05.2012, 21:54
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Red face

Lattia vuotaa??


Kulmassa tuli ajeltua koko päivä ja pelihän toimi olosuhteisiin nähden hyvin.
Lattiaa tarvii ruveta hitsailemaan kun pariin otteeseen tuli syvempi lutakko ylitettyä ja kotosalla huomasin jotta mutaa on hytin lattialla ja tavaraa märkänä? Sieltähän löytyi sormen mentävä reikä apparin penkin alta, ja peli on vasta 35 vuotta vanha??
Ai niin irtoshan rungon viimeinen poikkipalkkikin, oli sekin hieman 35 vuodessa pehmennyt ja ohentunut. Olisi se tarvinnut muutenkin vaihtaa kun tarvii tehdä takavinssin vaijjerille kulku palkin läpi ja irto koukku kanssa.

Tässä lirisi vettä varmaan iloisesti sisään kun reikä on juuri apparin penkin alla. Kumisaapaiden jalkaan laitto hetki menossa ja ihan turhaan kun...


Ajamalla kuitenkin läpi kun ensin vähän pehmensi alustaa ees taas ajamalla. Auto kyllä rapaantui!!


t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.05.2012 12:51
Vastaa lainaten
  #117  
Vanha 21.05.2012, 12:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vuotoja?


JEgoNEERin seitessä pihalla se rupesi merkaamaan reviiriän kolmesta kohtaa?

Ohjaustehostimen jäähdyttimen uusi letku vuoti, sen sai kiristämällä loppumaan ja samoin lämppärin uuden letkun vuodon.

Vaan automaatin öljyä tuntu tulevan ihan enemmänkin, panssari pois ja tutkimaan, tihuttelee automaatin ja jakolaatikon välistä hieman ja panssarille pikkuhiljaa kerääntynyt rupesi valumaan pois. Kiristys ja lisää öljyä tässä vaiheessa.
Taitaa olla panssari niin lähellä jakolootaa että jos kivellä makaa niin jakolootta heiluu myös ja näin tiivistykset rupeaa vuotamaan. Ei ole ensi kerta kun tiputtaa tuosta.
Tarvii kehittää panssaria ja tehdä vähän enemmän tilaa jakolootan kohdalle.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.05.2012 14:00
Vastaa lainaten
  #118  
Vanha 22.05.2012, 19:34
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

AikaisempipPauke?


JEgoNEERiä vaivannut pauke vedättäessä hävisi siis kun TH 400 automaatti loota vaihdettiin toiseen samanmoiseen. Nyt "risa" loota kulkeutui lääkäriin ja se avattiin, ei mitään vikaa ainakaan ensi silmäyksellä. Lupasi vielä tarkemmin kopeloida kaikki osat jos jokin olisikin poikki ja vedättäessä pääsisi hammaskosketus hyppäämään.

Ärsyttäviä sellaset vaivat jotka häviävät eikä syytä löydy??

Loota nyt siis puretaan pestään tutkitaan ja kootaan takas kasaan.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #119  
Vanha 03.06.2012, 22:58
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vatarin vaihto.


Kulmassa sain viimein pyörän ilmaan ja alas tullessaan vetari paukahti iloisesti palsiksi. Tais pyörä pysähtyä kallion ja korin väliin kun sisälokasuojassa on mustat renkaan jäljet?

Pihalla tallin edessä tutkin vaurioit ja ehjää vetari paikalleen vaihtamaan.


Hajalla on


Purettu, olis jäännyt metsäsää irroittamatta kun lenkki oli vääntynyt kaksinkerroin ja tarvi laikalla leikata poikki jotta mahtui pois.


Vertailussa risa ja käytetty ehjä, en rupea ristikkoa vaihtamaan kun on aika hevisti hitsattu kupit kiinni. Kestää aikansa. Olivat suht herkät, harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse?


Tarvii lisää tikkuja hankkia.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 03.06.2012 23:24
Vastaa lainaten
  #120  
Vanha 03.06.2012, 23:11
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse?
t. Ismo Ämmä
Tartteet Nippoja, sopivan poranterän ja kierretyökalun!
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #121  
Vanha 03.06.2012, 23:27
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Rasvanipat?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KoniJeep Näytä viesti
Tartteet Nippoja, sopivan poranterän ja kierretyökalun!
Näitäpä juuri, tarvii varmaan tehdä jokaiseen erikseen, tuskin on porausta ristikon läpi kun ei ole rasvattava malli? Ei tarvi kun yhden nipan ja neljä matalaa ruuvia jotka ruuvaa nipan tilalle rasvauksen jälkeen.

Ai niin, kojelautaan se tarra: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 04.06.2012 17:04
Vastaa lainaten
  #122  
Vanha 03.06.2012, 23:35
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Vertailussa risa ja käytetty ehjä, en rupea ristikkoa vaihtamaan kun on aika hevisti hitsattu kupit kiinni. Kestää aikansa. Olivat suht herkät, harmi vaan kun ei ollut rasvanippoja? Pystyiköhän kuppiin tekemään itse?


Tarvii lisää tikkuja hankkia.
t. Ismo Ämmä
C-sokat tai ne sisäpuoliset varmistin renkaat on vissiin asentajalta hävinneet kun on pitänyt migillä turauttaa kiinni
Aikamoinen lisätyö on sinulle järjestetty jos pitää joskus vielä vaihtaa nuo ristikot.

Kokeilin joskus popniittiterällä ja vapaalla kädellä poratä ristikon kuppiin, eipä paljon kuppi naarmuuntunut! Nipan kiinnitys rei'än tekoon tarvitsee vähintään pylväsporakonetta.
Vastaa lainaten
  #123  
Vanha 04.06.2012, 07:12
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
C-sokat tai ne sisäpuoliset varmistin renkaat on vissiin asentajalta hävinneet kun on pitänyt migillä turauttaa kiinni
Kuppien kiinni hitsaaminen on perinteinen tapa vahvistaa vetareiden heikointa lenkkiä. Ristikon kupeilla on tapana päästä liikkumaan paikaltaan jonka jälkeen ristikot hajoavat helpommin. Jotkut hitsaa kupin pisteillä kiinni, toiset pelaa varman päälle ja vetää täysillä saumoilla.
Vastaa lainaten
  #124  
Vanha 04.06.2012, 13:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Kuppien kiinni hitsaaminen on perinteinen tapa vahvistaa vetareiden heikointa lenkkiä. Ristikon kupeilla on tapana päästä liikkumaan paikaltaan jonka jälkeen ristikot hajoavat helpommin. Jotkut hitsaa kupin pisteillä kiinni, toiset pelaa varman päälle ja vetää täysillä saumoilla.
Juu vanha temppu vahvistaa noita heikkoja vetareita on ollu tuo hitsaaminen. Harvemmin ainakaan itellä tuli eteen, että tarviis hitsaukset hioo auki, kyl se vetari tai ristikko ehti katkeen jo paljon ennen rasvojen loppumista

Ja saattaa olla sit aivan lasikovia noi kupit, joten itse en näkis vaivaa alkaa poraileen rasvanippojen reikiä. Muistaa vaan jokaisen ajoreissu jälkeen katsoa, että "itkeekö" nivel ruostevettä tai onko siihen tullu väljää. Jos näin, niin hiomalaikan kanssa hitsaukset pois ja ristikko vaihtoon. Mut tosiaan itellä tuppas jo katkeen muuten vaan noi D44 vetrit ennen ku "huoltoväli" tuli täyteen.


Tee koelautaan mieluummin tarrat:
AVARRA LOKASUOJAT, NIIN ETTÄ RENKAAT MAHTUU PYÖRIIN

ja jos tuokaan ei auta, niin:
OSTA TERÄSVETARIT

ja jos ei vielkään, niin:
HANKI "PARI PYKÄLÄÄ "VAHVEMMAT AKSELIT

Vastaa lainaten
  #125  
Vanha 04.06.2012, 13:51
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Jep!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Juu vanha temppu vahvistaa noita heikkoja vetareita on ollu tuo hitsaaminen. Harvemmin ainakaan itellä tuli eteen, että tarviis hitsaukset hioo auki, kyl se vetari tai ristikko ehti katkeen jo paljon ennen rasvojen loppumista

Ja saattaa olla sit aivan lasikovia noi kupit, joten itse en näkis vaivaa alkaa poraileen rasvanippojen reikiä. Muistaa vaan jokaisen ajoreissu jälkeen katsoa, että "itkeekö" nivel ruostevettä tai onko siihen tullu väljää. Jos näin, niin hiomalaikan kanssa hitsaukset pois ja ristikko vaihtoon. Mut tosiaan itellä tuppas jo katkeen muuten vaan noi D44 vetrit ennen ku "huoltoväli" tuli täyteen.


Tee koelautaan mieluummin tarrat:
AVARRA LOKASUOJAT, NIIN ETTÄ RENKAAT MAHTUU PYÖRIIN

ja jos tuokaan ei auta, niin:
OSTA TERÄSVETARIT

ja jos ei vielkään, niin:
HANKI "PARI PYKÄLÄÄ "VAHVEMMAT AKSELIT

Joo, niin vähän meinasin että kiinni vaan ja ajoon ja sitten kun hajoo tai näkyy välljää niin vaihdetaan, tikkuja on jo lisää tiedossa joten näillä mennään.

Lokasuojat piti olla jo niin avarat että eivät pyörät ota kiinni vaan ei ole näköjään tuollaista ääritilannetta tullut viellä vastaan.
Tutkitaan lisä avarrus mahdollisuutta mielessä kävi myös korin korotus, vaan ei mahdu sitten enään kuljetus Volvoon?

Kyllä mennään nyt aluksi halvimmalla versiolla eli: ÄLÄ HÖLMÖ HYPYTÄ, KÄYTÄ VINSSIÄ!

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:jeep wagoneer -79 savu O/M/V Ajoneuvot 1 15.03.2006 21:24
M: Jeep Wagoneer -78 julli O/M/V Muut 5 24.10.2005 08:04
Wagoneer pickup? Cental73 Chit-Chat 11 01.08.2005 22:48
jeep wagoneer? Range73 Tekniikka & Jutustelu 9 19.07.2005 08:46
M:Jeep Wagoneer O/M/V Muut 0 27.11.2003 22:50


Sivu luotu: 04:22 (GMT +2).