Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 20.05.2011, 21:50
jampeli:n Avatar
jampeli jampeli ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 16.08.06
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 794
Perusasetus

Pistit hyvin ton vinssin ku useimmat pistää turhaa korkeelle niin että joutuu maskin tuhoon ja syyläri peittyy.
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 20.05.2011, 21:54
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Pistit hyvin ton vinssin ku useimmat pistää turhaa korkeelle niin että joutuu maskin tuhoon ja syyläri peittyy.
Millä sen mihkään maskin eteen olis laittanut, kauhee etuylitys ja kiinnitysten rakentaminen että sais tukevasti kiinni ja ne mattolaiturit kuuluun ihan eripäähän autoa ja vähän matalampiin laitteisiin...

eberille ja sille puskurin takaa löytyneelle alipainesäiliölleon vaan nyt keksittävä paikka, ei oikein sovi jättää nykyselleen, alipainesäiliö on koneen päällä ja eberi roikkuu etuakselin päällä letkujen varassa
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 21.05.2011, 00:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jampeli Näytä viesti
Pistit hyvin ton vinssin ku useimmat pistää turhaa korkeelle niin että joutuu maskin tuhoon ja syyläri peittyy.
Juu, pikkuhiljaa on monet huomanneet jo täälläkin että vinssi mahtuu syylarin alle XJ:ssä kunhan ei ole ihan järeintä mallia oleva.

Itselläkin oli aikanaan maski silvottuna, kunnes keksin Jeeperin ja 454SS:n projekteista, sekä suuren maailman foorumeilta että perkele sinne se uppoaa alle. Tuo on kyllä hieno juttu, koska ylitys on sama tai jopa vähemmän kuin alkuperäisellä puskurilla. Jos on vähän korotusta, isommat renkaat ja etuakselia siirtä, niin jää XJ:ssä etuylitys todella pieneksi tai jopa olemattomaksi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
eberille ja sille puskurin takaa löytyneelle alipainesäiliölleon vaan nyt keksittävä paikka, ei oikein sovi jättää nykyselleen, alipainesäiliö on koneen päällä ja eberi roikkuu etuakselin päällä letkujen varassa
Hyvältä näyttää etupuskuri, tosin onhan tuo vähän neliskanttinen tuolta reunasta.. Meinaatko laittaa vahviketta ettei kulma taitu sisään? Vai meinaatko ettei ostoskärryjä kolhiessa hajoa paikat?

Alipainesäiliön voi survoa mihin se sattuu mahtumaan, itellä se oli parilla nipparilla kiinni kabiinin puhaltimen moottorin päällä. Eberiä ei tarvi, kuutoskone lähtee käyntiin vaikka -30* pakkasella kuin palmun alta ja lämpenee nopeasti Pienet liftereiden kolkotukset talvikylmällä ekat 40 sekuntia kuuluu asiaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 21.05.2011, 01:19
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Juu, pikkuhiljaa on monet huomanneet jo täälläkin että vinssi mahtuu syylarin alle XJ:ssä kunhan ei ole ihan järeintä mallia oleva.

Itselläkin oli aikanaan maski silvottuna, kunnes keksin Jeeperin ja 454SS:n projekteista, sekä suuren maailman foorumeilta että perkele sinne se uppoaa alle. Tuo on kyllä hieno juttu, koska ylitys on sama tai jopa vähemmän kuin alkuperäisellä puskurilla. Jos on vähän korotusta, isommat renkaat ja etuakselia siirtä, niin jää XJ:ssä etuylitys todella pieneksi tai jopa olemattomaksi




Hyvältä näyttää etupuskuri, tosin onhan tuo vähän neliskanttinen tuolta reunasta.. Meinaatko laittaa vahviketta ettei kulma taitu sisään? Vai meinaatko ettei ostoskärryjä kolhiessa hajoa paikat?

Alipainesäiliön voi survoa mihin se sattuu mahtumaan, itellä se oli parilla nipparilla kiinni kabiinin puhaltimen moottorin päällä. Eberiä ei tarvi, kuutoskone lähtee käyntiin vaikka -30* pakkasella kuin palmun alta ja lämpenee nopeasti Pienet liftereiden kolkotukset talvikylmällä ekat 40 sekuntia kuuluu asiaan
vahviketta... mihin tossa nyt vahviketta vielä tarvis laittaa? ja mä tykkään neliskanttisesta, siinä pysyy lifti paremmin.

ei napise nostajat mulla... vielä, toki alta satatonnia ajettuki vielä että

varmaan lähtee kutonen pakkasella joo, mutta niin masokisti en minäkään ole että sen tekisin joka aamu töihin lähtiessä että rapaisin ikkunoita ja värjöttelisin jääkylmillä nahkapenkeillä.
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 21.05.2011, 07:44
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
vahviketta... mihin tossa nyt vahviketta vielä tarvis laittaa? ja mä tykkään neliskanttisesta, siinä pysyy lifti paremmin.
Juu eikun katsoin ensin ettei tossa oikein ollut mitään tukemassa noita sivuputkia ylöspäin, mutta onhan siinä aisan nurkalla jotain viistotukia. Ei pitäisi kommentoida väsyneillä silmillä

Tullut joo tutuksi noi jääkylmät nahkapenkit Jeeppien kanssa, perkele kun on omasta käyttöautosta perseenlämmittimen piuha katkennut penkin sisällä.. Tarttis varmaan ottaa projektiksi sen korjaus. Kieltämättä vaatii melkoista masokistin luonnetta istua siihen -20 asteen lämpötilassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 21.05.2011, 14:13
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi on kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Millä sen mihkään maskin eteen olis laittanut, kauhee etuylitys ja kiinnitysten rakentaminen että sais tukevasti kiinni ja ne mattolaiturit kuuluun ihan eripäähän autoa ja vähän matalampiin laitteisiin...

eberille ja sille puskurin takaa löytyneelle alipainesäiliölleon vaan nyt keksittävä paikka, ei oikein sovi jättää nykyselleen, alipainesäiliö on koneen päällä ja eberi roikkuu etuakselin päällä letkujen varassa
alipainepömpeli mahtuu ainakin renixissä hyvin paisuntasäiliön alle ja vakioletkutkin riittää sinne.
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 24.05.2011, 19:35
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus



Mulla luovutti simpukan tuennat tänään omasta Jeepistä. Rupes tuntumaan väljältä ohjaus kotimatkalla ja kotipihassa parkkeeratessa kuulu sitte terävä napsahdus ja ohjaus katosi. Kaks alinta simpukan kiinnityspulttia oli kauniisti kierteen juuresta antautuneet. Tuosta alumiinisesta spacerista mulla ei ollu ku hylsy jäljellä, ni katoin parhaaks kopioida tän vähän tukevamman version. Kiva, että tuli mieleen nää tässä topicissa nähdyt kuvat!
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 24.05.2011, 20:12
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Mun tekemisiähän ei sitten kopioida... Menee hyvät osat vaan pilalle sillä tyylillä, paremman vastaavan saa kyllä tehdä (se toki on aika helppoa kun mun tekosia kattelee).

Ei meinaa onnistua löytä semmosta putkentaivutinta / putkea sopivasti että saisin taivuteltua parit tarvitsemani mutkat... Kun ei onnistu edes kahdella työmaan taivuttimella, niissä kun tuo 42mm on ihan maksimikoko, isompiin on sitten semmonen keskeltä painava malli mikä ohutseinämäisemmän (lue 3.2) rypyttää vaan.


Kenkälusikkaa, anyone, käyttöautostatuksen säilyttämiseksi pitää tuo alipainesäiliö ja eberikin säilyttää, niiden lisäksi tohon akun tilalle tulee pari sähköpurkkia.


Huono kuva, oli viikonloppuna paljo poutaa. Lattiamaton alle kuiteskin kurkistin, pari senttiä oli vettä siellä, kuivasin veden pois mutta tänään jälleen siellä oli tulva... luulin että se ominaisuus oli vaan tuolla takamorkussa missä oli reikä ulkoilmaan, täytyy vähän metsästää lisää
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 25.05.2011, 21:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Huono kuva, oli viikonloppuna paljo poutaa. Lattiamaton alle kuiteskin kurkistin, pari senttiä oli vettä siellä, kuivasin veden pois mutta tänään jälleen siellä oli tulva... luulin että se ominaisuus oli vaan tuolla takamorkussa missä oli reikä ulkoilmaan, täytyy vähän metsästää lisää
Tuon on ihan tyyppivika, lähes ominaisuus XJ:ssä. Paikkoja mistä vesi yleensä tulee etulattialle:

1. Tuulilasin alareunan liimaus pettänyt = vaihda lasi/ pura kojelauta että pääset tiivisteisiin käsiksi ja laitat sinne vaikka sikaliimaa. Tai sitten ne ulkopuolen koristelistat mäkeen ja vedät sikaliimaa tai silikonia sinne tuulilasin ja ympäryspellin väliin.

2. Ilmastointi/ ilmanvaihtolaitteiston valumavesiputki on tukossa. Löytyy sieltä repsikan puolelta kotelosta missä on pyyhkijän moottori, ja päättyy.. ..jaa, no nyt en kyllä muista mihin se päättyy, mutta jonnekin pyöräkotelon takareunan huitamille tjsp.

3. Puhaltimen moottorin tiiviste falskaa, ja sieltä tulee vesi kabiiniin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 25.05.2011, 21:36
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tuon on ihan tyyppivika, lähes ominaisuus XJ:ssä. Paikkoja mistä vesi yleensä tulee etulattialle:

1. Tuulilasin alareunan liimaus pettänyt = vaihda lasi/ pura kojelauta että pääset tiivisteisiin käsiksi ja laitat sinne vaikka sikaliimaa. Tai sitten ne ulkopuolen koristelistat mäkeen ja vedät sikaliimaa tai silikonia sinne tuulilasin ja ympäryspellin väliin.

2. Ilmastointi/ ilmanvaihtolaitteiston valumavesiputki on tukossa. Löytyy sieltä repsikan puolelta kotelosta missä on pyyhkijän moottori, ja päättyy.. ..jaa, no nyt en kyllä muista mihin se päättyy, mutta jonnekin pyöräkotelon takareunan huitamille tjsp.

3. Puhaltimen moottorin tiiviste falskaa, ja sieltä tulee vesi kabiiniin.
on se hyvä että on ammattilaisia ettei aina tarvi itse keksiä pyörää uudestaan, lasi on laitettu viimmekesänä, liiman puutteesta ei voida ainakaan syytää, katselen siis lämppäriosastoa
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 25.05.2011, 21:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Noh, netistä nuokin tuli joskus etsittyä - Jeepfoorumilta löytyi tieto tuli aikanaan pähkäiltyä noita vuotohommeleita, lopulta selvisi että mulla aiheutti edellisessä XJ:ssä veden kertymistä etulattialle noi kaikki

Se pyyhkijänmoottorien kotelosta lähtevä poistoputki voi päättyä myös ylätukivarren kiinnikkeen lähettyville, en enää muista tarkkaan kun on niin pitkä aika kun viimeksi tarvisi putsata.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 25.05.2011, 22:02
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
on se hyvä että on ammattilaisia ettei aina tarvi itse keksiä pyörää uudestaan, lasi on laitettu viimmekesänä, liiman puutteesta ei voida ainakaan syytää, katselen siis lämppäriosastoa
Hyvältä se näytti munkin XJ:ssä kun edellinen omistaja oli juuri pari kk ennen kauppoja vaihdattanu etulasin liikkeessä. Sitten keväällä ilmesty lammikko apparin puolelle... Liimaa lasissa kyllä näky mutta kun rupesin tuota tarkemmin tutkimaan oli asentaja asentanut lasin sen verran ylös että liima ei tavoittanu pahimmillaan kuin about millin verran apparin edestä. Yllättäen tuo ei sitten kestäny kauhean pitkään käytössä.

Leikkelin pitkällä terällä liimat pois sisältä ja ulkoa ja kunnon puhdistuksen ja kuivatuksen jälkeen heti hirveästi sikaa perään, ainakin vielä on pysynyt lammikko poissa.
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 29.05.2011, 12:09
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

nyt kun on koko viikonlopun satanut ei sitä vettä ilmaannu mistään lisää että voisin vähän jäljittää, lasin reunan en usko vuotavan, sinne tuli silloin asentaessa niin paljo liioteltua liiman kanssa että...



pitäskö jättää punaseksi

Viimeksi muokannut Rytari : 29.05.2011 15:55
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 01.06.2011, 11:07
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Thumbs up

Joo.
__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 03.07.2011, 20:50
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus



vissiin tehtävä ohjaukseen joku päivitys... ja ostetava uus apparinpuolen peili
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 04.07.2011, 04:21
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti


vissiin tehtävä ohjaukseen joku päivitys... ja ostetava uus apparinpuolen peili
Minkäs marketin parkkiksella teillä siellä on tollasia istutuksia?
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 04.07.2011, 07:47
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gary Grand Näytä viesti
Minkäs marketin parkkiksella teillä siellä on tollasia istutuksia?
http://www.paramotor.fi/290611.htm

"Melko metsäinen on Parkanon taajama"
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 08.07.2011, 19:57
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus


Flektit työntää kyllä hyvin ilmaa näilläkin helteillä, se vaan sais päästä paremmin pois konehuoneesta, kuumalla kelillä kylää pyöriessä nokkapelti on "kosketusarka", ja kaikki osat siellä sisällä vielä pahempia, ilmanputsarikotelo on pian yhtä räkää jos koko päivän ajelis, jonkinlaista lisäilmastointia täytyy suorittaa, kokeilin jo tota pellin reunan nostoa mut ei se oikein ole hyvä.


Laitoin uudet vilkut eteen kun ei kanssa-autoilijat tuntuneet tietävän mihin kauppaan mä olen menossa...



Vähä kun kävin maitoa ostamassa niin hetihän oli orkkis ohjausvarret mutkalla, no onneksi Ameriikan herkut, vahvemmat nivelet ja varret on helppo apu asiaan.


mua sitte tympii parkkiksella kun ei ihmiset osaa yhtään varoa viereistä autoa, heti kun on vähäkin ahtaampi ruutu niin ilmestyy jälkiä oveen... ja se peili.
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 10.07.2011, 16:00
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Hajosko peili nii totaalisesti ettei sitä saa enää korjattua? Jos kuvassa näkyvä muovinen palikka johon peili kiinnittyy on ehjä edes toiselta puolelta, niin se kannattaa jättää talteen. Ne on kulutustavaraa eikä niitä saa erikseen vaikka ovatkin ruuveilla kiinni rungossa.
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 10.07.2011, 23:23
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Hajosko peili nii totaalisesti ettei sitä saa enää korjattua? Jos kuvassa näkyvä muovinen palikka johon peili kiinnittyy on ehjä edes toiselta puolelta, niin se kannattaa jättää talteen. Ne on kulutustavaraa eikä niitä saa erikseen vaikka ovatkin ruuveilla kiinni rungossa.
Ei sitä pellikuorta ainakaan saa kovin ehjän näköiseksi enää oikomalla, sisukaluista en tiedä yhtään kun ei sinne näe

kiinnikkeet on kaikki palasina, ovikin vähän mutkalla tosta kolmion kohdalta
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 06.09.2011, 21:44
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Tankki tuli siinä uusittua, nyt vaan täytyy joku suoja siihen kehitellä ettei käy toistamiseen vahinko, millasia muut on tehnytkyseiseen paikkaan.




muuten onkin vaan sähköjen ropellluslinjalla tullut oltua, mm. kaikista polttimoista edestä oli jostain syystä lanka särki, joko hyvin mitotettu kestoikä tai joku kumma häiriö...



laturi tuli kanssa vaihdettua, tommonen, käytetty mörkö löytyi aikanaan myyntipalstan kautta, vähän joutui viistämään sekä tuota mustaa pelliä että alumiinista jalkaa koneen kyljessä että sai sopiin mutta muuten bolt on-rock on juttu.
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 06.09.2011, 22:01
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Tankki tuli siinä uusittua, nyt vaan täytyy joku suoja siihen kehitellä ettei käy toistamiseen vahinko, millasia muut on tehnytkyseiseen paikkaan.
Laita siihen sopivaan muotoon kantattua peltiä eivaan, eikait se sen kummempi oikeasti ole.. mulla on ZJ:ssä XJ:n tankin panssari mikä on 3mm:n hardoxista, tosin siihen pitää tehdä pari vahviketta kun ei mun mielestä ole kunnon panssari - etummaiset kiinnikkeet taipuisi heti ensimmäisestä tällistä kiveen. Eihän se panssari juuri muuta vaadi kuin sopivat taivutukset eteen/ taakse, tasainen pohja, kiinnitykset vetokoukun paikoille (3 pulttia) ja vaikka takapään poikkitukeen missä on reikiä valmiina.

Tai sit vaan teet takakontin pohjaan reiän ja nostat tankkia niin ylös että takarungon alareuna ja tankin pohja on samalla tasalla? Eipä juuri tarttis enää panssaria ja vaan joku millisestä pellistä tehty "laatikko" kontin puolelle että täyttää lain pykälät ja ei tule bensat sisään jos menee auto ympäri supermarketin pihalla. Mahtuu vielä kauppaostoksetkin mukaan



Lainaus:
muuten onkin vaan sähköjen ropellluslinjalla tullut oltua, mm. kaikista polttimoista edestä oli jostain syystä lanka särki, joko hyvin mitotettu kestoikä tai joku kumma häiriö...
Kohtuu ohuet langat, ja ajovaloille ei ole releitä. H4:llä kärvähtää joko valokatkaisija tai johdot. Mulla meni kaksi katkaisijaa, ennenkuin sitten tajusin lisätä releet väliin ja laitoin paksummat johdot.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.09.2011 22:36
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 06.09.2011, 22:07
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti

Kohtuu ohuet langat, ja ajovaloille ei ole releitä. H4:llä kärvähtää joko valokatkaisija tai johdot. Mulla meni kaksi katkaisijaa, ennenkuin sitten tajusin lisätä releet väliin ja laitoin paksummat johdot.

tos on releistetyt valot 2,5mm2 ja 4 mm2 piuhoilla toteutettuna mut se ihmetytti kun parkit oli mennyt samalla

Viimeksi muokannut Rytari : 06.09.2011 22:11
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 06.09.2011, 23:15
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
Ei sitä pellikuorta ainakaan saa kovin ehjän näköiseksi enää oikomalla, sisukaluista en tiedä yhtään kun ei sinne näe

kiinnikkeet on kaikki palasina, ovikin vähän mutkalla tosta kolmion kohdalta
Joko löysit peilin? Leppä pyyhkäisi omasta apparin peilin niin siististi sammalikkoon että jäi ainakin päällisin puolin ehjäksi, jalka ja jouset tosin muroina. Joutaa edullisesti jos tarvetta, en meinannut takaisin yrittää liimata kun ei ole auto tieliikenteessä enää.
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 07.09.2011, 13:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.346
Perusasetus

peiliasia on taas vähän jäänyt... ei mulla kyl ole sen ehjempää kiinnikejalkaa itselläkään että sen sovittaminen saattaa olla...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Käyttöauto max.700€ R4p1d0 O/M/V Ajoneuvot 3 12.05.2010 18:00
Ostetaan käyttöauto teamosmo O/M/V Ajoneuvot 1 01.12.2009 21:01
Myydään käyttöauto x 2 osatauno O/M/V Ajoneuvot 4 06.11.2008 17:02
Ostetaan Käyttöauto max 1500€ kuningaskulkuri O/M/V Ajoneuvot 11 04.10.2008 09:46
O: Käyttöauto panzer O/M/V Ajoneuvot 7 28.01.2008 21:16


Sivu luotu: 21:56 (GMT +2).