![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() |
#127
|
|||
|
|||
![]()
Pisti silmään tuossa monikin asia. Takavalot on kulmissa, kiekkamittari puuttuu, ratti on erilainen kuin 2,8 pajeroissa yleensä, manuaaliset napalukot ja katto joka näyttäisi olevan ns. high-roof -mallia tai sitten silmä valehtelee lumipeitteen vuoksi. En ole nähnyt aiemmin 2gen pajeroa high-roof -mallisena. Onkos tuossa taka-akselilla sitä kytkettävää lukkoa vai kitkalukko? Kun näytti tuossa kojelauta-kuvassa että puuttuisi se lukon kytkevä nappi pistokkeen vierestä.. Harvinaisuus joka tapauksessa ei joka päivä vastaan tulekaan..
![]() |
#128
|
|||
|
|||
![]()
Oli edellinen omistaja halunnut turbo tekniikan. Sitä ihmettelin itse kun tuohon "uuteen"koneeseen oli vaihdettu samaan syssyyn uusi kansi. Vai liekö tuo "uusi"kone ollut sitten kansivikainen??? Tuota coolerin häviämistä ihmettelen. Onneksi ei mikään mahdottomuus lisätä tuonne. Tuohan on todella karu sisältä ainut varuste on ilmastointi. Pari reissua tullut nyt jänismetille ajeltua ja pikkasen tuohon kyllä korkeutta kaivataan. Joo ja on tuolla korkealla katolla varustettu malli, sekä edessä manuaaliset lukot. Toinen asia mikä kiinnostais olisi ratin vaihto, tuo nykyinen ratti on n. pikkurilliä paksu ja erittäin kiusallinen ajaa ainakin rukkaset kädessä. Onko mimmonen savotta ja mistä kannattaisi rattia kysellä?
|
#129
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#130
|
|||
|
|||
![]()
Pidemmät riiput=?
Ei oikein tuo offiskieli multa vielä taivu. ![]() |
#131
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#132
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos ratin vaihdat niin katso eka että kuuluuko mallin varusteisiin airbag, jos kuuluu niin ratissakin pitää olla se sitten. Takapään korotusta voisi myös tutkia siltä kantilta että saisiko tuosta jouset akselin yläpuolelle kuten tojotissa pitää tehdä että ne voi viedä maastoon.... ![]() ![]() Etupäähän ja sen "korottamiseen" löytyy maailmalta palikkaa jos jonninmoista... |
#133
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lisäksi vielä korin korotus 70mm ja 35"-renkaat,niin lopputulos on tässä Viimeksi muokannut Black Bear : 19.01.2011 17:44 |
#134
|
|||
|
|||
![]()
Mistähän sais tiedon mistä tuo on uitettu? Trafi(ko)? Sitten tuohon korotus hommaan takas, saako nuita valmiita riippuja jostain vai pitääkö marssia rautavarastolle ja ruveta kempillä liimaamaan? Mulla ei tosissaan oo näistä mitään kokemusta kun melki koko elämä tullut nuitten kaksipyöräisten parissa touhuttua. Mitä tulee tuohon ratin vaihtoon niin ei ole turvatyynyjä. Tänään tuolta salolta ajellessa kattelin niin tuossa apparin "kauhukahvassa" joka on hanskalokeron yläpuolella lukee pajero. Taitaa olla oikeesti joku mallia intokiinashangrila.
![]() |
#135
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voi niitä riipukkeita itekin hitsailla. Mulla on tuossa pajerossa tojotan riipukkeet,jotka on muokattu sopivaksi. |
#136
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...ja tuolta löytyy valmiita http://www.cros4wd.com/verkkokauppa/...oducts_id=2640 |
#137
|
|||
|
|||
![]()
Hoh hoijaa! Tipuin kärryiltä jo viikko sitten.
![]() Kevennetään hieman. Meidän Mitsun syntyhistoria oli jo ennalta tarkkaan suunniteltu päällikön pääkopassa. Mersun tekniikka johon istutetaan Pajeron identiteetti. Tässä kuvia esimmäisestä istutuksesta: Huom: Se oli pitkällä kajuutalla mutta nyt on nöpö. Ai että, kiva muistella vanhoja, tuosta projektista on tallessa liki 300 kuvaa. Ja me ollaan TOSI tyytyväisiä Pajeroomme. Ketä kiinnostaa tuo omavalmiste/MB tekniikka?! ![]() |
#138
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiintoista
![]() Saisko lisää kuvia ja tietoo projektista? |
#139
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosin Intiassahan saa kakkoskoppaista vielä ihan uutenakin. |
#140
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Sain Mitsu-projektimme kuvat typistettyä 109 kuvaan jotka löytyvät täältä:
http://kuvablogi.com/blog/22439/11/ Videoita löytyy youtubesta kanavaltani jonka linkki on allekirjoituksessani Projekti alkoi 21.4.2009 ja koeajot olivat 30.1.2010. Valmistettu suunnistus/safari käyttöön Runko: G-mersun Akselit: Unimogin peltiperä akselit Jakolaatikko: Unimogin itse lyhennetty Moottori ja vaihdelaatikko: Mersun 6 sylinterinen 3.0 l diesel jatkeena sen oma automaatti Vinssit: etu- ja takavinssi hydraulinen vanhoista itse rakennettu Kori: Pätkä Mitsubishi Pajero itse lyhennetty Omapaino: 2550 kg Nykyinen turbo asennus osoittautui epäonnistuneeksi. Rakenteilla Audin muuttuva siipinen turbo jonka jälkeen pannusta voisi irrota 300 heppaa. Tätä ei asenneta ennen kuin akseleihin on vaihdettu rautaiset porttaalipoksit. Poksien valmistus/teettäminen on vielä vaiheessa. Nykyiset tehot riittävät hyvin tuhoamaan peltiperäakseleiden valupoksit ihan vaan pikku välipalana. ![]() Eli tällainen on meidän Pajeromme. Tästä vinkkiä rakenteluun. ![]() ![]() ![]() Tuo mersun kutosdiesel on perusvarma moottori joka on omiaan juuri tämänkaltaisessa autossa. Siitä on riittänyt tehoja pyörittämään noita raskaita hytikkavinssejäkin. Hyvä valinta niille jotka miettivät mitä sinne alkuperäisen tilalle laittaisi. |
#142
|
|||
|
|||
![]()
Hep.
Täällön pätkä pajero vm.-84, sinällään harvinainen kampe että on 2+2 paikkanen paku. Pallero offia Jotku saattaakin tunnistaa että on Nettijussin entinen ja kyllä se on vieläkin kilvissä ja leimassa, nyt siihen ei enään saa leimaa, uus koppa odottelee vaihto toimenpiteitä... Voimapuolesta, siiton otettu kaikki irti mitä kohtuu värkkäämisellä ja rahalla saa. Vanhan mallin ahdin, vaparin imusarja, cooleri, isompi pako rööri. Paineita on päivästä riippuen 1.8-2.2 bar ja syöttöjä niin paljon kuin pumpusta irtoaa, vähä alkaa olla syöttöpumppu lopun edellä niin ei taho joka päivä nostaa kunnolla paineita. Hyllyssä oottas uus pumppu ylimääräsiä rahoja jotta vois käyttää huollossa ja samalla isompaa nestepäätä, hyllyssä mukaan lukien odottaa myös Garret gt2556vnt, jospa sitä noilla eväillä taas sitten joskus vähä saatas jotaki aikaseksi, ainakin käyttö aluetta jossei muuta... ![]() |
#143
|
|||
|
|||
![]()
Tuli sitten Juuasta tilattua pajeroon renkaat ja vanteet, rupes näyttää heti enemmän maastoajoneuvolta. No ensimmäinen ilta ajeltiin hurmoksessa ennenkuin koitti se uusi aamu.
![]() |
#144
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tahmainen kulku johtuu monen asian summasta, itse pääsin -90 pajerolla ja 33" pyörillä vaan pikkupuolella liikenteeseen kun pakkaset lipoi kolmeakymmentä. Kyllähän siinä välitykset muuttuu jo aika paljon ja sit kun yleensä lootan ja perien öljyt on pakkasella yhtä notkeita kun oma vaimo seksi-iltana...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#145
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on suodatin tilattu. Kuhan kelit lämpee pitää kokeilla keulalta niitä vääntösauvoja kiristellä ja sitten pähkäillä mitä niitten riippujen kanssa tehdää? Nuo "autoliikkeen" mainokset on vielä maalattu oviin niin pitää jostain keksiä joku fiksu tarra molempiin oviin.
|
#146
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei pajerosta voima ihan helpolla lopu.Ei ole voiman kanssa ollut koskaan ongelmia vaikka on 35" renkaat alla. Menee niin suossa kuin umpihangessakin. Vielä kun riisut nuo astinlaudat pois niin maastokelpoisuus paranee entisestään.Vaikkakin voihan se ensimmäinen kanto saman asian hoitaa ![]() |
#147
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#148
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on suodatin vaihdettu ja tuli tehtyä semmonen huomio, et siinä vanhan suodattimen pohjasta lähti kaks napanen johto missä roikku liitin, no luonnollisestikkaan liittimelle ei löytynyt paikkaa ni katkasin koko hoidon veke ja punoin sen muovi osan uuteen suodattimeen. Liekö tuolla jotain tähellistä merkitystä? Sitten mitä tulee siihen "vedottomuuteen" niin ilmeisesti sekin selvisi ilmanputsaria ei ole vaihdettu varmaan koskaan. No kaveri tuo sen tänään tullessaan ni saa senkin paikoilleen et onko eroa. Nuitten astinlautojen kohtaloa mietin kun joutuu soratietä kesällä aikastapaljon ajelee et säästäkö ne kylkiä/helmoja??? Tosin ensimmäinen kantohan tämän ratkaisee niinku joku tuossa jo mainitsi.
|
#149
|
||||
|
||||
![]()
Mittaristossa on merkivalo joka syttyy jos suodatimessa on vettä siihen ne pihat on. Einiitä oo mullakaan kytkettynä, ku ei vaikuta millään lailla mopon ohjattavuuteen eikä huippunopeuteen.
|
#150
|
|||
|
|||
![]()
Sitten emme huolestu.
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerot -92-> | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 01.07.2009 08:50 |
Psychobillyn ystävät tänne | T.T.T | Chit-Chat | 35 | 25.11.2007 02:02 |
Mitä painaan teijän pajerot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2006 07:01 |
Tänne kuvia! | Linkit | 1 | 25.10.2004 18:21 |