![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]()
Toinen talvi lightforcejen kanssa menossa eikä ole ollut materiaalissa valittamista.
Mahtaa olla jotain vikaa sun yksilössä. Valokeilahan on kapea kuin mikä mutta näyttää helevatan pitkälle, toiset tykkää toiset ei. Niitten suotimien kanssa en oo kokeillu mutta en ole niistä mitään hyvää kuullut.
__________________
Joop |
#177
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyseleppä huvikseen maahantuojalta takuuta materiaali virheiden varalta. |
#178
|
|||
|
|||
![]()
Illalla maahantuojalle laitettu viesti aiheutti tulosta.
Yölla kello 00:35 tuli vastaus takaisin, molemmat valot takaisin ja ehdottomasti takuuseen, ei ole tullut aiemmin vastaan tuommoista.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#179
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
OT: tämä alkaa jo olla "epätavallista" käytöstä, maahantuojan ja/tai valmistajan puolesta! Yleensä "AINA" löytyy joku "SYY" miksi ei korvata tai että takuu ei päde! piste siitä LF companylle! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#180
|
||||
|
||||
![]()
No tulipa investoitua HZJ:n keulalle nuo Hellan 3003 kun olivat tarjouksessa kärkkäisellä ja TM:ssä pärjäsivät keskitasoisesti. Päätin samalla laittaa ksenonit valotehon lisäyksen toivossa. Äsken sain väsättyä paikoilleen ja pettymys oli suuri. Lampuista lähtee hajavaloa tai oikeastaan sellaisia viiruja jotka on todella häiritseviä. Ei saa suunnattua siten että viirut häviää. En voi suositella ksenon käyttöön. Halogeeni polttimoilla (joille on tarkoitettu) voi toimia paremmin.
|
#181
|
|||
|
|||
![]()
Mikä referenssi noissa 3003?
|
#182
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän niitä saa 17.5 ja 37.5, ja uusimmat taitaa olla 50.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#183
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#184
|
||||
|
||||
![]()
Lamppujen ref on 37,5. Olisi saanut olla 17,5. Mutta eihän niitä nyt enään voi viedä takaisin kun on porattu hieman reikää että sai polttimon piuhat nätisti menemään ja polttimon sopimaan. Pitää tosiaan kokeilla tuota prikka hommaa.
|
#185
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Myös ref 25 on nykyään ja se on lediparkeilla, muistaakseni 5 lediä. Ja hintaa on n. 40e/kpl enemmän kun noilla muilla. |
#186
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on tollaiset Hellan 3003:set xenoneilla ja toimii mun mielestä hyvin. Ei näyttä hirvittävän pitkälle mutta leveyttä onkin sitten reilusti. Otin nimenomaan 17,5 referenssillä kun haluan että penkat näkyy kunnolla eikä näissä suomalaisissa maantienopeuksissa tartte nähdä kolmeen kilometriin. Noissa mun valoissa on sekä 17,5 ja 37,5 referenssimerkinnät. En tiedä miks, 17,5 ne mulle myytiin, paketin perusteella ostin.
|
#187
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#188
|
|||
|
|||
![]()
Millainen kuvio tulee noilla Bilteman lisäpitkillä ja xenoneilla? Sopiiko sinne kuoren sisään vain joku miniballasti vai tuollainen ihan tavallisen kokoinen? Jos kokeilis noita pistää muutoman parin kuorma-auton katolle.
|
#189
|
|||
|
|||
![]() Kokeilemisen arvoinen yhdistelmä
Vanhat Bossin 225 "big knick" lisävalot (ref.37,5) kirkkaalla rihlatulla lasilla. Laitoin näihin 55w xenonit 4300:lla värilämmöllä saaden aivan loistavan valokuvion leveästi ja pitkästi näkyvyyttä ja testasin myös korkeammalla värilämmöllä olevilla lampuilla todeten että lumisade ei häiritse kun värilämpö alhaisempi. Suosittelen lämpimästi. Kaveri kokeili noita samoja xenoneita Light forcen valoihin ja paljon huonompi lopputulos kuin noilla vanhoilla Bosseilla. En ota kantaa onko parhaat, mutta itse en parempia tarvitse, koska erot varmastikin aika marginaalisia kun tästä paremmaksi menee
![]() Janne |
#190
|
|||
|
|||
![]() BILTEMA-ksenonitLainaus:
Valokuvio on pääasiassa lähes ympyrän muotoinen, joka tosin hieman sivuille leviää. Ei siis mikään ihanteellinen. Tämän vuoksi lähivalojen alueelle tulee tarpeettoman paljon valoa, tai talvella ehkä jopa haitallisen paljon, ja toisaalta kuvio saisi olla leveämpi. Kuvio on kuitenkin hyvin rajautunut, mitä pidän hyvänä asiana, sillä hajavaloa ei tarpeettomasti tule. Eikä tule myös mitään epämääräisiä valoviiruja kuten joissain valoissa. Jos asennat valot kuorma-auton katolle, tuo lähialueen kirkkaus tuskin on minkäänlainen ongelma, vaan se haittaa lähinnä, kun valot on henkilöauton ajovalojen alapuolella. Jos asennat neljä valaisinta, voi valot suunnata niin, että saa todella leveän valokuvion. Tosin leveyttä ei ole tällöinkään ihan lähietäisyyksillä, vaan kauempana yli sadan metrin päässä. Neljällä valaisimella ja katolle asennettuna uskon noiden valojen olevan todella hyvä ratkaisu hintalaatusuhteeltaan ja vaikka ei edes sitä hintaa huomioitasi. |
#191
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#192
|
|||
|
|||
![]() BILTEMAtLainaus:
Itselläni on kyseisiä valaisimia kaksi kappaletta keulalla ja ne on suunnattu eri suuntiin valokeilan leveyden maksimoimiseksi. Silti valovoimaa on niin paljon, ettei enempää oikein osaa kaivata (toisaalta ei kyllä vähempääkään enää halua, kun tähän on tottunut). Lisävalot kolminkertaistavat valovoiman kun ne lisää auton omien valojen rinnalle (mitattu). Jos laitat 4 kpl kyseisiä, en usko, että on järkevää suunnata kaikkia aivan samaan suuntaan. Tämä olisi huono ratkaisu jo valtateidenkin varsin loivissa mutkissa. Tämän rinnalla nuo nykyiset lisävalosikin todennäköisesti näyttäisivät varsin himmeiltä. Neljällä valaisimella suuntausvaihtoehtoja on paljon. Järkevää voisi olla suunnata kaksi suoraan eteen ja kaksi laajentamaan tätä kuviota. Näin leveyttä olisi periaatteessa kolemen valaisimen edestä ja pituutta kahden valaisimen edestä, suoraan eteen valoa olisi tuplasti verrattuna ojiin. Tai sitten suuntaa kaksi suoraan eteen ja kaksi vain "puolittain" sivuille, jolloin suoraan eteen on valoa jo melkein yhtä paljon kuin suuntaamalla kaikki samaan suuntaan, mutta leveyttä mukavasti lisää. Ainoastaan kokeilemalla se omaan makuun ja tilanteeseen paras suuntaus sitten löytyy. Jos tuollaiset saat hommattua, niin kerro toki omatkin kokemukset. Muuntosarjoista sen verran, että ainakin omat halpis-Ollot tuottaa raadiohäiriöitä ja syttyminenkään ei ole 100 % varmaa joka sytytyskerta. |
#193
|
|||
|
|||
![]()
Ketään ei ole tarkoitus noilla häikäistä. Ajattelin pistää niille oman katkaisijan, niin niitä voi käyttää kun ajelee öisit pitkiä metsätaipaleita, joilla ei tule ketään muita vastaan kun hirviä ja peuroja. Muutenkin ajelen vaann ilta ja yö aikaan, niin ei paljon liikennettä ole hiljaisemmilla teillä. Ja kuorma-auton katolla ne joutuu suuntaamaan niin paljon alaspäin, ettei varmaankaan häikäise niin paljon vastaantulevia kun henkilöauton ja pakun nokalla.
|
#194
|
||||
|
||||
![]()
Ite askartelin Hellan Comet FF200:iin xenonin sarjat, kyseessä 17.5 ref mallit, jotka siis xenoneilla 37.5 reffi. Mukavaa kun kerrankin lailliset xenon lisäpitkät. Kärkkäiseltä 69€ sarja, sis. kivisuojat, ja perään joku BTR tms. xenon sarja 50€.
Tuossa yllä puhuttiin tuosta kahdesta reffi merkinnästä, hellan umpiossahan tuo pienempi reffi on toteutettu kolmella pienellä nastalla mitkä siirtää polttimoa kauemmaksi umpion lasista. Näitä ei siis ole kun ostaa 37.5 ref mallin. Itse hioin ne pois ja xenonia tilalle. Alkuperäisen polttimon kiinnikkeen jouduin poistamaan ei käy xenonin kanssa, silikonimassalla polttimo kiinni. Kuvia on U muotoinen, aika hassu pikasesti koitettuna toimiva kuitenkin. Su. viimeistään pääsee kunnolla liikenteeseen toteamaan toimiiko valo vai ei. BTW, voin myydä 100€ / TARJOUS, käyttämättömät testivoittaja biltemat, piti ne pistää alunperin mutta osottautu tollaseen pikkuautoon liian isoiksi. Mukaan tulee polttimot + varapolttimot. Plus ulkomailta tulossa 4kpl 100W myös ne kuuluu hintaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#195
|
|||
|
|||
![]()
Sanotaampa omakki kokemukset täältä LAPIN perukoilta, verrokkina 190 touring.
Hyvä valo iliman kenonia, tarkka säätää että saa valon tielle. Kenonilla ei aivan yhtä tarkka säätää eikä tarvetta niin tähellisesti, alakaa aavistuksen hajottahan ja on oikeasti hyvä jäläkiasennusxenoneile. Näissäki kantamaa liikaa vaikkei ole koskaan ollu testien mukkaan ko se 200m niin aina riittää räpyttelijää jolle se silihmän paistaa, siis halogeeneilä nuo testit. Mutta mielestäni kokhon nähen paras valo mitä varastamalla saa. REF 17,5 |
#196
|
|||
|
|||
![]() Biltemat
Biltemat testivoittajat laitoin emännän autoon. Todella kuten edellä todettiin, valokuvio on korkea mutta yllättävän kapea TM:n testiin verrattuna. Kahdella valolla ei oikeen saa tarpeeksi leveyttä. Kantamaa kyllä piisaa. Jollain foorumilla oli laitettu xenonit näihin ja sillä saatu leveämpi valokeila. Kolmas lamppu hankintalistalle... Varmaan on hyvät pakun/rekan/raktorin katolla, valokuvio vois olla semmoseen just passeli.
|
#197
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
muijan corollaan laitoin kans tollaset taivaan vanhat bochin 190 touringit ja kokeilin xenonilla mut valokuvio meni pistemäiseksi ja huonoksi, hyvillä 100W polttimoilla näyttää helvetin hyvin ja mikä parasta pysyy lasi sulana kovassakin lumituiskussa kun pitkiä matkoja taittaa. mua ainakin vituttaa kun xenoneilla lamppujen lasin on tuuman paksusessa jäässä... |
#198
|
||||
|
||||
![]()
bilteman valot ja xenoni muutossarjat biH4 ja H11 4300k tuli tilattua , pitänee läjän keulille ruuvata ne kiinni ja sittenhän tuon näkee ...tai sitten ei näe.
Viimeksi muokannut liero : 07.01.2011 20:27 |
#199
|
|||
|
|||
![]()
Itellä noi Hellan 3003 ref 17.5/37.5. pistelin tossa e-villestä tilatut jälkiasennus xenonit 6000K/35w. Asennus vaati reiänporaamista takaosaan että sai mahtumaan polttimon kanssa. Ja valokuvio on jotain järkkyttävää. Lähelle tulee kauhea valomöykky. Ja hajontaa on erittäin paljon ja suuntaminen on lähes mahdotonta. Tossa aikaisemmin luin noiden prikkojen lisäämisestä jotenka täytynee sitä kokeilla jos helpottais koska ei viittis luovuttaa ku on jo noita reikiäki tehty. Mut näillä kokemuksilla en tollasta yhdistelmää itse ainakaan suosittele:/
|
#200
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka moni käyttää kahdella ei referenssillä olevia lisävaloja. Tässä lukenut näitä juttuja ja yrittänyt miettiä sopivaa ratkaisua. Järki ja tunteet on tässä lisävalokeskustelussa vaikia pitää erillään.
Yksi ajatus olisi laittaa Hellan Luminator Metal lamppuset siten että toinen olisi 17,5 ja toinen 37,5. Sen verran vois vetää laittomaksi että panis 100w hehkuttimet. Lamppujen/xenon sarjojen irroitteluun en enää ala. Tarkoitus olisi siis laittaa lamput keulaan siten että katsurilla ei pala hihat. Tuo biltema houkuttaa mutta vähän aristaa tuo kapia valokeila. Varsinkin jos laittaa jotain tehokasta hehkutin. Ei haluttais ketään häikästä. Nyt autossa Hella Comet 200 Xenon, jotka tosiaankin hyvät lamput mutta minusta ei vain sovi LC:n keulalle... Pakko olla ämpärin kokoiset!!! ps.myynnissä tuolla myynti osastolla ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
SJ413 vm -86:n lisäkaukovalojen kytkentä? | JC | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 18.01.2008 22:53 |
Työ- /maastovalojen TOP10 | gikseri | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 28.11.2007 15:49 |
Mikä on faq ja fyi -lista ? | finvalp | Chit-Chat | 4 | 31.03.2006 17:41 |
Lista | JNiemi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.08.2004 18:28 |