Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.04.2010, 07:37
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Vetokoukku ongelma Pajero 01--->


Pajeron koukku on liian korkealla, eli kaikki perävaunut on takakenossa. Aisapainolla hommaa ei voi korjata.

Oisko kukaan törmänny sellaseen koukkuun joka laskeutuisi alemmas?

Onko muilla vetokokemuksia raskaiden kärryjen vedosta pajella?

Nim. Manuaali sucks

__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.04.2010, 09:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Pahoitteluni vastauksen laadusta mutta...

Korota sitä kärryä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.04.2010, 09:48
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Ei viittis kolmee kärryä korottaa
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.04.2010, 09:51
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Monessa maasturissahan on juurikin sellainen säädettävä vetokoukku.
Itselläkin oli aikoinaan pajerossa koukku jota pystyi säätämään ylös/alassuunnassa about 15cm.
Jos sulla on kiinteä se koukku niin katsoppas muita maastureita niin näet että sen korkeuden säädön
voi toteuttaa monella erilailla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.04.2010, 10:25
awd:n Avatar
awd awd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 20.06.07
Sijainti: Masala
Viestit: 264
Perusasetus

Eikö uudemassa ole tämmöstä vetokoukkua?



Kannattaa asentaa sellanen jos ei ole, multakin löytyy ylimääräinen.
Tot asennuslevyähän saa isommaksikin jos pajen perä on oikeen ylhäällä.
Tietty yks vaihtoehto olis säädettävä alusta, mut se vaatii jo paljon jumppaa.
__________________
www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.04.2010, 10:32
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Toi koukkuhan on jostain 80-90 lukulaisista, ukolla on tollanen -88 mallissa.

-01 V60 mallissa on kahdella läpipultilla oleva kanki, joka sojottaa liian taakse ja on liian korkeella.

Katoin netistä, että ko. vuosimalleihin olisi kahta eri korkeudella olevaa koukkua. Ei vaan raaskisi ostaa uutta.
-01 tuli eu hyväksyntä pakolliseksi, joten se vähentää mahdollisuuksia.
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2010, 11:08
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Laitappa kuvaa siitä sun kangesta niin voi ehdotella modauksia.
Esim. jenkkimaastureissahan siinä kangessa on monesti kulmaa sen verran että putoaa koukku alemmas.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.04.2010, 15:06
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus



Varastin kuvan netistä. Miulla on just tollanen, mutta kuula osottaa ylöspäin
Kiinitys on kahden lattaraudan väliin kahdella pultilla.
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.04.2010, 15:24
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Mopoissa oli jatkopalat takana, mites semmoset ?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.04.2010, 15:39
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

No käännä se noin päin Ja jarrullisissa kärreissähän vetopää pyörähtää myös ympäri.

Tai jos siihen tekisi ne laskupalat,niin sillähän tuo korjautuisi.

Tai kangesta sorvaisi tuollaisen pitemmän,poraisi reijät ym koneistukset,ja sitten taivuttelisi sen haluttuun korkeuteen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.04.2010, 15:45
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Teet sellaisen jenkkityyppisen mutkan tuohon. Siis teet heti kiinnityksen jälkeen tuohon mutkan.
Senhän voi toteuttaa sitten vaikka ihan eri tavarasta ja lyöt siihen irtokuulan kiinni.
Noissa korkeimissa jenkheissähän käytetään juuri sellaisia ja enpä ole kuullut että niihi olisi virkavalta
puuttunut.
Esim .http://www.nettiauto.com/ford/excursion/3145288
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.04.2010, 12:24
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Heh, vai jatkopalat. Ei uskalla edes ajatella miten käy kun koukussa on yli 3 tonnia painoa

Jaapa jaa joopa joo, taitaapi olla viisainta tehdä uus alas taivutettu koukku, vaikka laiton onkin.
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.07.2013, 07:25
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Minkälaiseen ratkaisuun tässä päädyttiin?

Olisi samanlainen homma itselläkin ratkaistavana. Siinä on samantyyppinen J-mallin pyöreävartinen kuula, kuten aiemmin oli kuvassa:



Noin päin en sitä käännä, on kuin vanhan miehen...

Jos olisi tarpeeksi lyhyt yksiakselinen tai telikärry, niin liiasta korkeudesta ei olisi haittaa, mutta pidemmässä ja kaksiakselisessa tulee ongelmia: perä viistää maata tai kärry kulkee taaemman akselin varassa.

Kaksiakselisessa voisi laittaa korkeammat renkaat etuakseliin tai korotuspalan etummaisen akselin ja rungon väliin. Silloin kärrystä tosin tulee sellainen "ylämäkimalli", joka ei taas sovi vakiokorkuisella kuulalla vedettäväksi, kun kulkisi etuakselin varassa ja nostaisi autoa kuulasta.

Ei olisi Arskalla kuvaa laittaa, minkälainen muutoksesta tuli?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.07.2013, 14:40
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Minkälaiseen ratkaisuun tässä päädyttiin?
Niin että minkälaista modausta koukkuun tuli?
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.07.2013, 16:44
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Helpoimman kautta mentiin, eli suora kanki edelleen paikallaan.

Mitään valmista ratkasua ei löytyny. Olisihan siihen voinut teettää sopivan käikäleen mutta kun muutkin hommat on vaiheessa

Keinuteli pelastaa homman autonvedossa, muut kärryt onneksi yksiakselisia.
Jos olisi kumijousitettu teli, niin pakko olisi ollu teettää uusi kanki.
__________________
WORRY


Viimeksi muokannut Arska-tehtaalta : 24.07.2013 16:47
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Vetokoukku. k.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.01.2010 20:31
Pajero napa ongelma. Osmo87 Tekniikka & Jutustelu 10 17.09.2008 14:53
"Voiman tuntu'" Pajero gen2 vs. Pajero gen1 Propulsion Tekniikka & Jutustelu 8 22.04.2008 16:30
-89 TDIC Pajero osix ja -89 TD Pajero ajoon/lelux O/M/V Muut 0 28.10.2005 07:32
Ongelma..... Pajero meni... offipete Tekniikka & Jutustelu 2 12.09.2005 07:20


Sivu luotu: 09:30 (GMT +2).