![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() ZJ Grand Cherokeen automaatti ölynpintaVaihdon automaattilaatikon ATF+öljy, ohjekirjan mukaan 3,8 l. Kylmänä ylärajassa, kun auto ei käynnissä. Käynnissä ollessa alle alarajan, öljy kylläkin 0 asteista. Ajatteko tämän öljyn lämpimäksi, saako sitä sormiapolttavaksi kun ulkona on 0 astetta? Eli miten tarkistatte itse jeeppinne automaattiöljyn? En varmaan ainua tätä asiaa pähkäilevä. Nyt pitäisi vielä vaihtaa etu- ja takaperät, samoin jakolaatikon öljyt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Kaikkista automaateista mitä mulla on tiedossa tsekataan öljyt moottorin käydessä ja riippuu vähän askista että katotaanko parkilla vai vapaalla. Mitäs auton ohjekirja sanoo öljypinnan tarkastuksesta? Toivottavasti et oo paljoa ajellu vähillä öljyillä.
|
|
||||
|
||||
![]()
..jeps ja yleensähän niissä on myös se asteikko "HOT" ja "COLD", eli voi kattoa kylmänä tai lämpimänä useimmissa peleissä. Kuten jo todettiin, yleensä tasaisella alustalla moottori käynnissä ja joko "N" tai "P" päällä. Useimmiten on jopa öljytikussa ohjeet kuinka tarkistaa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Joo, ei ole HOT tai COLD-merkkiä tai ohjetta mittatikussa, ainoastaan min ja OK alue vinoristikolla. Ohjekirjan mukaan käynnissä ja vaihtotilavuus 3,8l. mut silloin jää alle alarajan. Pitää lisätä oljyä niin että on OK-alueella. Etu- ja takaperissä ei tyhjennysroppuja, pitää aukaista kummastakin perät, onko näihin tiivistettä vai laitanko tiivistesilikoonin?
|
|
||||
|
||||
![]() Öljyt
Mun grandin ohjeissa oli vapaalla pinnan mittaus. Kaikki vaihteet läpi ja vapaalle. Sitten mittaus lämpimänä. Helposti tikun toisella puolella on ok:ssa ja toisella alle. Olen lisännyt, niin että tikun molemmilla puolilla ok:ssa. Jotenkin se virtaa siellä.
Perät aukaistaan ja pyyhitään pohjalta mämmit pois. Sitten silikoonilla kiinni. Muista kitkaöljy jos on kitkalukko.
|
|||
|
|||
![]()
Öljyt lämpöisenä, selaa kaikki vaihteet läpi ja aseta keppi "N" kohtaan. Mittaa ölpät ja lisää jos tarvis tai ime pois jos liikaa. Näin tulee ainakin omassa -96 V8 mittailtua. Ota myös huomioon se, että kun laitat "P" niin öljyt ei kierrä laatikossa vaan pintaa on reilusti mittatikussa. Jenkkihuhua olen joskus lukenut että kovassa menossa ja kuumalla ilmalla tappaa nopeasti laatikon jos käytät P:tä pelkästään. Tiedä sitten miten on mutta itse olen jäähdytellyt vapaalla aina kovemman menon jälkeen jonkin aikaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
On noihin periin olemassa tiivisteetkin ja ei edes kauheita maksa, ja voi käyttää kerrasta toiseen. Snadisti kun laittaa öljyä tiivistepinnoille niin ei edes tartu kiinni vahingossakaan.
On meinaan helvetin näppäriä, itsellä ollut käytössä kolmisen vuotta samat ja hyvin vieläkin pelittää! Jos minulta kysytään niin on hintansa arvoiset. Lubelocker- tiivisteet |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään grand cherokeen korjauskäsikirja | judoka | O/M/V Muut | 0 | 21.11.2008 09:34 |
Grand cherokeen -96 tietoja..?? | noniin | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 21.11.2008 07:49 |
O: -95 Grand Cherokeen: | mpa567 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 05.06.2006 16:54 |
grand cherokeen ohjekirja | jeepisti | O/M/V Muut | 3 | 15.01.2006 20:10 |
Grand Cherokeen vanne | JakeHammer | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.11.2005 09:58 |