Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2008, 16:23
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Grand cherokeen -96 tietoja..??


Tein tänään syntiä ja ostin tuollaisen kasikoneellisen vekottimen ja kyllä hymyilyttää. Mutta.. pari pikku juttua.. Helvetillisessä vesisateessa ja sumussa mittariston valot pätkivät jonkin verran, kunnes sitten auto lämpeni ja taas kaikki toimi normaalisti. Korjausmanuaalia en ole vielä ehtinyt Jamantilta tilaamaan ( vinkkejä mikä on paras??) joten olisko heittää ajatusta minkä boksin kautta sähköt tulee kabiiniin jotta voipi putsailla liitokset jne.. Ja toinen juttu, millainen tämä automaattivaihteisto on malliltaan???? Sähköisesti ohjattu vai perinteinen ??? Muutamassa tunnissa monta kysymysmerkkiä päässä mutta vieläkin on virne naamalla...

jep, ja takaisin talliin..

EDIT:

Ja valot vilkkuu kun valokatkaisijaa tai sen paneelia painelee, eli paneeli purkuun ja hommiin jahka saa manuaalista selville kuinka särkemättä nappi/paneeli irtoaa.

Ja semmoinen piirre löytyi myös, että kun reilummin kiihdyttää niin alkaa nykimään. Vaikuttaisi olevan polttoaineen syötössä tms. ongelma tai sitten joku anturi on sökö?? Hitaasti kiiruhtaen voi kelata vauhdin reiluksi mutta reippaassa kiihdytyksessä alkaa nykimään. Ideoita?? Bensan suodattimen vaihdoin ja oli melkoisen paskainen kura mikä linjoista pihalle valui..

EDIT2:

Sellainen vielä, että bensa liikkuu erinomaisen hyvin moottorille kun kaasua polkee paikallaan, mutta kiihdytyskaistalla kiihdyttäessä reippaasti alkaa nykimään???


Viimeksi muokannut noniin : 28.10.2008 18:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2008, 18:34
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Grandi


Minultakaan ei ole vielä hymy lähtenyt naamalta 5.9l Grandin oston jälkeen. Fiilis kyllä korvaa bensakulut.

Kun kunnolla painat kaasua on bensankulutus aika korkeaa luokkaa verrattuna vapaalla kaasutteluun. Mutta jos on jotain estettä kunnon virtaamalle. Aikoinaan kaverilla suodatin ei antanut läpi tarpeeksi ja alkoi pätkimään tehoja otettaessa. Jos vielä jossain ahdistaa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 28.10.2008 18:36
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2008, 18:47
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Joo, virne kestää Tuota mietin tosiaan, että onko vika vaihteistossa vaiko moottorissa, mutta kun kumpikin tuntuu toimivan ihan ok. Ainut tilanne milloin tulee ongelmia on kun painaa reilut puolet kaasusta ja yrittää ehtiä liikenteen sekaan. Silloin alkaa kierrokset humppaamaan aivan kuin bensa meinaisi loppua ja se on todella voimakasta nykimistä. Sitten kun saa taas vauhdin kelattua kohdalleen niin meno on, sanoisinko maukasta... Tarttee varmaan juottaa autolle jotain suuttimia puhdistavaa "motonet-speciaalia" josko se vaikka pikkuisen putsaisi linjoja samalla...????
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.10.2008, 18:56
jansa jansa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.11.07
Sijainti: Hollola
Viestit: 194
Perusasetus

olekko ilmanputsarin kattonu, tollane v8 kumminki tarvii aikalail happeaki sen bensan lisäks...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.10.2008, 19:08
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Ahistusta saattaa aiheuttaa: TPS-anturi, MAP-anturi, O2-anturi, polttoainepumppu, tulpanjohdot, puola.....
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2008, 19:23
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Taas koeajolenkkiä viisaampana.. jotenkin kallistuisin bensansaanti ongelman kannalle, nyt kun olen kaasutellut reippaasti niin alkaa jo välillä toimimaan ihan normaalisti mutta sitten taas nykii. Siihen vaiheeseen kevyt kaasun nosto jotta rauhottuu ja taas voi painaa vauhtia lisää. Kiihtyy kyllä pirun hyvin tuon kokoiseksi malmikasaksi. Niin ja ilmansuodattimenkin vaihdoin uuteen...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2008, 19:31
Rotta-Racing:n Avatar
Rotta-Racing Rotta-Racing ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.07
Sijainti: Evitskog
Viestit: 1.762
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ahistusta saattaa aiheuttaa: TPS-anturi, MAP-anturi, O2-anturi, polttoainepumppu, tulpanjohdot, puola.....
Tulpat vois kans olla yks
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not
Team Rotta-Racing Ry K-Nummi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.10.2008, 20:06
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotta-Racing Näytä viesti
Tulpat vois kans olla yks
Juu, mutta niissä ei ole vielä tullut vikaa vastaan, vaikka välillä tulpan keskielektrodia ei ole enää posliinin takaa näkynyt ja silti kone käy kuin kello, ja voishan sitä sitten ajatella jakajan kantta ja pyörijääkin.....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.10.2008, 20:11
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Nooh, huomenna jatkuu tohtorointi ja tilauksia alkaa tulemaan jahka jotain saan aikaiseksi..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.10.2008, 13:46
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Jos hankinta on sinulle uusi, niin tee nyt ihan alkuun täydellinen perushuolto. Eli vaihda KAIKKI suodattimet ja sytytyspuolen huolto-osat (tulpat,johdot,kansi,pyörijä). Sitten on ainakin itsellä selkeä tieto siitä missä vika ei ole. Muutenkin käyttövarmuus paranee kun perus asiat on kunnossa.

Polttoaine määrää säätelee tuossa vissiin Lambda ja MAP-anturit. Kannattaa kurkata MAP:ille menevää letkua (jos ei ole suoraan missään imusarjassa kiinni). Jos on täynnä karppaa voi koittaa ensin puhdistaa. Saattaa olla, että karppa on jo rikkonut anturin. Happianturikin voi aiheuttaa ko. vian. Eli systeemi jää laihalle kiihdyttäessä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.10.2008, 16:38
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Jep, tuore tuttavuus ja nesteet/tulpat/suodattimet menee uusiksi jokatapauksessa. Fiksua kun edellinen omistaja on jättänyt kuitit talteen mitä on jo aiemmin tehty, muutamat anturit on vaihdettu aika äskettäin mutta virranjakajasta tulppiin välit on vielä tutkimatta. Näitä "injector cleanereitä" olen pitänyt aiemmin vähän sellaisina höpöhöpö-aineina mutta taitaa tuosta jotain iloa olla ainakin korvakuulolta arvioituna..?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.10.2008, 17:59
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Tätähän tämä, oli öljykello vuotanut (?) ja liike oli sen vaihdattanut. Unohtivat vain lisätä öljyä ja tikusta ei kastunut kuin kärki. Ja pirun mustat öljyt Huomenna öljyn vaihto ja samalla fortella pesu. Jamantilta on tulossa uudet tulpat yms. Seuraavaksi tilataan jakajan hilppeet ja TPS-anturi.. nyt taas tuntuisi että on jotenkin riippuvainen kaasun käytöstä.. tasaisella kaasun painamisella kiihtyy nätisti, mutta nopeammalla polkaisulla alkaa nykimään.. Ja mitä vielä, on nimittäin hymy herkässä kun kävin "möyrimässä" hiekkakuopalla... Voipihan se olla että tuon joutuu rakentamaan tekniikaltaan kokonaan uusiksi mutta rakkaudesta rautaanhan tätä tehdään..
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.11.2008, 19:06
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Jepjep, homma etenee. Nykiminen loppui kun antoi tarpeeksi autolle kenkää. Autosta on riisuttu samalla joku häppäsvärkki jolla huijataan imusarjan lämpötilaa ja vaihdettu tulpat, johdot, jakajan kansi & pyörijä. Ja toinen tankillinen on menossa jossa on "injector-cleaneriä". Mutta mutta, mites tuo automaattivaihteisto? Ohjekirjan mukaan jos on kojetaulussa OD-nappi niin kyseessä on 44RN-vaihteisto. Mutta ilmeisesti kyseessä on kuitenkin 44RE (kun en ole mistään löytänyt juttua tuosta), vaikka nappi onkin taulussa. Millaisia nämä laatikot on kestoltaan ja missäpäin näitä voi käyttää remontissa? Ja perät, sisäinen pikkupoika herää kun tutkii periä.. Edessä on ilmeisesti Dana 35c ja takana se alumiinikoppainen Dana 44. Edessä oli tarkistustulpan korkin magneetissa muutamia metallilastuja ja voimansiirto pitää pientä ulinaa yli 60km/h vauhdeissa ja vetopäällä. Ilmeisesti perän korjaamiseen tarvitaan sopivat työkalut, osat, kori olutta ja riittävästi aikaa. Mutta mikäs on tämän alumiinikoppaisen kohtalo?? Jos ajan sillä metsäreissulla johonkin kantoon tms. niin taitaa olla koppa se heikoin lenkki??? Mistään offaamisesta ei ole kyse vaan metsästys autosta jolla pääsee sinne minne muut haaveilee.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.11.2008, 20:10
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Perät


Edessä on dana30. Dana35 on vaihtoehto takaperälle. Perän korjaamisessa tarvitaan aikaa ja hermoja. Shimmit saa vain kokeilemalla kohdalleen, jos ei ole erikoistyökaluja. Olen tehnyt 3 kertaa eteen ja taakse
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 20.11.2008 20:14
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.11.2008, 07:49
noniin noniin ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.10.08
Sijainti: Joutseno
Viestit: 43
Perusasetus

Tälleen sitä viisastuu! Joo, niinhän tuo tuppaa olemaan että yrityksen ja erehdyksen kautta homma menee eteenpäin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokeen renkaat vepele Tekniikka & Jutustelu 3 18.11.2008 09:08
O: -95 Grand Cherokeen: mpa567 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 05.06.2006 16:54
Ostetaan -95 Grand Cherokeen: O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 27.01.2006 09:07
Grand Cherokeen keskuslukko mpa567 Tekniikka & Jutustelu 7 19.01.2006 13:58
Grand Cherokeen vanne JakeHammer Tekniikka & Jutustelu 3 29.11.2005 09:58


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).