![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
![]() RiskiRetki 2009 valmistaumista
Taakse tuli uudet iskarit jotka oli jostakin volvon kuormurista kiinnityksiä piti hieman muutella.Vaimennus teho toivottavasti riittä isommallekkin kuormalle.
Uus tuuli lasi tuli vaihdettua ja Snorkkelia päivitettyä hieman yksin kertaisemmaksi konehuoneessa ja jatkoa päähän kun ei Turaoffissa kahluu syvyys oikeen meinannu riittää. Stereotkin on hyvä olla ja tohon kattoon tuli mätkäistyä kiinni että ei heti kastuis. Etu jousten puslat olikin hävinneet kokonaan ei ihme että kuulu ihme kolinaa atu akselilta. Taka tukivarret meinas olla kulutus tavaraan joten vel-poika hieman vahvisti niitä ja samalla dobinssonin pusla sarja niihin. Rupee oleen aika valmis RR-09 varten ja varapyörää tuli hahmoteltua katolle. |
#227
|
||||
|
||||
![]() Boggerit
RR-09 jälkeen ei oikeen muuta tehty kun huollettu reissun jälkeen ja kerran käyty valkealassa ajelemassa.
kytkin rupes eilen yöllä luistamaan,missäköhän on vikaa kun poljin liikkuu pykältäen?? "uudet" renkaat tuli hommattua kun kaksi 39"rupes oleen aika sileet, sopivasti sattu tulemaan vastaan oikeen merkkiset ja kokoiset sopu hintaan. ja täytyhän nekin päivittää vanhojen mukaan. Ensin pikkunappulat poikki rengasleikkurilla. Tän näköisellä puukkosahalla sahaamaan boggereita. Ja valmiina ensimmäinen. Aivan helvetillinen homma on leikellä noi renkaat nyt meni noin 2.5h ja vasta yksi leikkattu.ainakin yks tarviais perjantaina leikata lisää.Kiitoksia -Terolle- avusta. |
#228
|
||||
|
||||
![]()
ettei vaan olis vettä päässyt nesteen sekaan kytkinsylkyssä...... ja jäässä vielä?
vai vaihdoitteko jo nesteet sinne? |
#229
|
||||
|
||||
![]()
täytyykin kokeilla,en kerennyt kokeileen muutakun et ei toimi,tuskin oli jäässä kun lämpösessä tallissa ollut paripäivää.
|
#230
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli bertan kytkin tosi omituinen kun se kytkinhaarukan palautus jousi oli irronnut ja hävinnyt. Luulin jo et kytkin loppu kun temppuili ja otti missä sattu.
|
#231
|
||||
|
||||
![]()
Mukavan näköstä touhaamista. Kuinka meinaat vetää ahtoputket? Eli meneekö kompurapuolelta koneen yli coolerille ja siitä tulo samalta puolelta missä imusarja sijaitsee. Olis ainaski välijäähdytetyllä ilmalla lyhyin matka. Edit: Prkl katoin sivua nro 1. Joka tapauksessa hienon näköstä.
Viimeksi muokannut Mappe : 25.12.2009 15:15 |
#232
|
|||
|
|||
![]()
Miksi sahasit boggereita?
|
#233
|
|||
|
|||
![]()
Pakkohan se on leikata, muuten ei pärjää PitBulleille. Vaikka tuskin toi riittää, noihan on vaan Pokkerit.... Leikattuna sutii mudassa paremmin.
|
#234
|
|||
|
|||
![]()
Vai etta sutii?
|
#235
|
||||
|
||||
![]() |
#236
|
|||
|
|||
![]() joo kun pippadulleilla ei lennä auton kylkeen tarpeeksi katuuskottavuus kuraa nii pitää laittaa pokkerit ja vieläpä leikellä ne et lentää paremmin. ![]() aikas monella kärkipään autoissa jotka kiertävät laatokkaa on pokkerit leikattu juurikin noin. kaitpa sillä jonkin moinen vaikutus on pehmeellä etenemiseen, ei kai ne kisaajatkaan nii tyhmiä ole et muuten noita huvikseen leikkais ![]() ittellä ei ole takapokkereissa pikkunappuloita ollenkaa ja vetopitoa tuntus olevan pehmeellä enemmän kuin tarpeeks. ei vaan passaa jäädä paikoilleen sutii tai löytää ittesä kiinasta ![]() |
#237
|
|||
|
|||
![]()
Roope aina puhui sutiaisista, onko naa nyt niita?
|
#238
|
||||
|
||||
![]()
Mä oo käsittänyt et ne sutiaiset on pitpullit? leikkaamisen ilosta leikkailin.
|
#239
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki renkaat paitsi pokkerit on sutiaisia hanen mielestaan.
Hyva etta jatkatte jo aloitettua "kehitystyota", kun valmistaja ei vaivaudu. Uskon, etta karkeuden lisaantyessa rengas lapioi mutaa enemman pyoriessaan nopeasti. Miten se kayttaytyy suolla hiipimisessa? Irokia suosittelee valmistaja autoihin, joissa on hidaskayntinen dieselmoottori. Miten on pokkerin kanssa? Hienon etenijan olet rakentanut! |
#240
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin mitä oon pehmeällä suolla päässyt ajamaan niin kun vaan pyörii tarpeeksi hitaasti niin menee ainakin helvetin hyvin.jos ei meinaan mennä suolla kuin alas päin niin pakilla yleensäkkin on pääsyt pois viime syksynä varsinkin suursuolla ,kuvio putsaantuu tosi hyvin ja siirtää materiaalia riittävästi, irockia en ite oo omistanut mut volvon ajettiin joskus kilpaa irokeilla ja mä en sellaisia tarvii(paitsi jos saan halvalla).viimeks kytkin asetelma tapettiin sillä että huudatetiin muta urassa isolla puolella joten voimasta ja kierroksista ei ollut puutetta (kiertää 5500rpm). |
#241
|
||||
|
||||
![]() Eksytys 2010 remonttia
Kaikenlaista pikku puuhaa on kertynyt ennen eksytystä tehtäväksi ja TAAS kerran suurimpia murheita aiheuttaa polttoaine tankki.
On se kumma kun tilaus työnä "ammattilaisilla"tehty tankki joka maksoi 400e on aivan PELKKÄÄ paskaa. kyllä vituttaa taas kerran. no kai sen saa jotenkin taas pelaamaan eksytyksen ajaksi ja sitten takuu remottiin josta tuskin tulee muutakin sanomista. Joku kun kumminkin rupee kyselemään että mitä? Eli oli tarvetta viime kesänä saada mittojen mukaan tehty alumiininen polttoaine tankki ja palstalla löytyi "ammattilainen joka omien sanojen mukaan on noita enenkin tehny" no tankki tuli mittojen mukaan sovitussa aikataulussa ja siitä kaikki sitten läks. Ensi kerta tml trophy 2009 yhdelle suolle aamulla loppui polttoaineen tuli tankista ja hetken tutkimisen jälkeen käännettiin tulo ja meno ristiin ja taas pelas että päätiin ajamalla maaliin. kisan jälkeen vaihtelin suodattimet ja taas pelas ,meinasin että työstössä on jäänyt pikkusen jotakin paskaa tankkiin. ja kaikki taas pelas. sitten oltiinkin jo turaoffissa jossa yöllä loppui taas kerran aineen tulo tankista ja pari tuntia vaihdettiin uutta polttoaine pumppua kun tankista tullut paska hajoitti silloin uuden pumpun, ja samalla ekan kerran avattiin tankin mittari aukko ja ruvettiin ihmettelemään että kun tankissa kelluu aivan helvetisti silikoonia.loppu yö meni aivan vituiks kun koko ajan sai paineilmalla availla letkuja kun menivät tukkoon siitä paskasta. kisan jälkeen vitullinen putsaaminen ja koittaa saada suurimmat paskat pois tankista. sitten lähdettiinkin muutaman testi reissun jälkeen RR-09 ja siellä taas alkoi tankista irtoamaan tota silikooni SEN Seurauksena että pellin lätkä jota tekiä nimittää loiske levyksi oli irronnut hitsauksistaan. JA tänään kun taas kerran tottuneesti putsailin tankkia niin ihmettelin että mitä vittua huohottimen lähtökin on irronnut jossakin välissä hitsauksistaan.voi vittu saatana. Tässä on varoittava esimerkki siitä että ei kannata luottaa ainakaan suomalaiseen "osaamiseen ja ammatti taitoon" Tankki oli tiivistetty silikoonilla ja loiskelevyjä ei ole vaikka sellaisista maksettiin. ja muutenkin näyttään noin vuoden käytöllä olevan ihan roskis kamaan. Kyllä vituttaa aika paljon kun kaikenkaikkiaan on palanut tohon leikkiin kaikenkaikkia noin 700e j aivan saatanasti tunteja yhteen vitun tankkiin. |
#242
|
||||
|
||||
![]()
Luokkasaumaa jos silikoonilla on tiivistetty.
![]() |
#243
|
|||
|
|||
![]()
Jep, ihmeen pitkä pinna on tolla velipojalla. Sanoin sille jo Turaoffissa aamuyöstä "hieman" vittuuntuneena että perkele mää lähen palauttamaan tota tankkia sille tekijälle vittu nyt samantien, saa tää "ammattihitsari" samalla syödä sen silikonituubinsa aamupalaks... Tarjouduin tekemään Tapsalle ton tankin rosterista jo ennenkuin se tilas ton sätöksen, ei kelvannu ku kuulemma rosteri painaa liikaa
![]() |
#244
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#245
|
||||
|
||||
![]()
kyllä tankin tekijä lupas korjata tankin mutta mitä vittua siitäkin tulee kun tollanen paska on lähtökohtanaan. Jos ei saatana osaa hitsata alumiiniä niin tiiviiksi että ei tarvii tiivistää silikoonilla niin ei oo hääviä ammattitaitoa ja loistelevyt irtoilee ajon aikana.kumminkin astia ei ole edes paineistettu. Niin ja polttoaine mittari maksoi tankkiin 50e ja ei oo toiminu päivääkään eikä takuusen saa uutta kun tekijä heitti kuitit mäkeen (mallia biltema).
Lähetään tonne eksytykseen pelleilemään vielä kerran ton tankin kanssa täytyy taas ottaa repullinen polttoaine suodattimia ja pumppuja mukaan. |
#246
|
||||
|
||||
![]()
Mä tein just itelle tankin rosterista.
![]() Tankin koot 24x47x80 eli vetää n.90litraa... Yläkannen/sivut tein 2mm ja pohjan 3mm ni pitäis kestää vähä paremmin metsäs. Ja pellit ei maksan kuin 69€. Ja itse hitsasin kasaan ni eipä se tullu onneks kauheen kalliiks. Kannattaa miettiä tankin tekoa rosterista. Ainakaan ei ruostu ennen autoa. ![]() |
#247
|
||||
|
||||
![]()
tankki asian on hoidossaa ,tankin tekijä tekee uuden samanlaisen tankin rosterista.
Tankin tekijän kanssa oli sovittu että tankki korjataan tän talven aikana mutta mulla ei riittänyt aika/kiinnostus/mahdollisuudet irroitta ja lähettää tankkia takaisin korjattavaksi. Autosta täytyy kumminkin tankin takia purkaa penkit ,kompura,keskikonsoli,lukkojen kytkentä paneeli pois,pää virtakatkaisa,turvakaaret ja pohja panssari. |
#248
|
|||
|
|||
![]()
jos haluut korjata ton tankin joskus nii rällää toinen pääty irti ja putsaa se sisältä nii käyvää hitsaamassa se Hannulla tai Terpalla siihen kuntoon et loppuu ongelmat.
|
#249
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai pitääkö mun kiireesti hakea oma amuniiliventtiilikoppa pois ennenkuin se on muurattu umpeen jollain töhnällä. ![]() |
#250
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tapsa, olen edelleen tulossa kartturiks mutta noihin köyhälle haisevan polttoaineen lutrauksiin ei kyllä ole kiinnostusta ![]() |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Datsun Patrol -82 3.3diesel | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2009 11:03 | |
Myyty: Datsun patrol | MF356 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 21.03.2008 16:26 |
M: Datsun Patrol vm:81/VOI POISTAA | Hespa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.02.2008 22:33 |
M: Datsun Patrol -82 | Patu_Patukka | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 15.12.2007 16:58 |
M:Datsun patrol MYYTY | tapsa4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.09.2006 08:28 |