![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Xenon tuning HID-projektoreilla laillisesti?Otetaan umpio jossa kirkas, rihlaamaton lasi. Laitetaan sisään E-hyväksytty valomoduuli, esim. bi-ksenon. Laitetaan autoon. Onko laillinen? Olen ajatellut autoon vm. 1998 jossa sisältä säädettävä valokorkeus ja valopesurit. Alkuperäisenä ei purkausvaloja tuohon löydy. Jenkithän näitä innolla tekevät.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 08.10.2009 08:36 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eipä taida riittää. Pitäisi olla automaattinen valojenkorkeuden säätö, lampunpesijät sekä xenon hyväksytyt umpiot. Tästä ollut juttuakin aijemminkin.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ighlight=xenon http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/E1446.../LTT200604.pdf |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.meronet.com/catalog/images/1BL008193011.jpeg Vähän tuohon tyyliin: http://forums.maxima.org/4th-generat...ights-hid.html Ennen 1.10.1998 ei tartte automaattista korkeudensäätöä ja pesurit on.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ Viimeksi muokannut HiluxMan : 08.10.2009 07:35 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
jos umpioissa hyväksynnät xenoneiksi, ei liene esteitä - luulis
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tähänpä onkin sitten hyvä kysäistä, onko kukaan nähnyt missään myytävänä umpioita joissa olisi tarvittavat DCR merkinnät? Kokona 7" pyöreä ja kun vanhasta kopperosta kyse, niin ei tarvitse säätöjäkään olla mitään
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kuulemma G-mersuun on. Ainakin Repro joskus näin minua valaisi. Ja ei ollut pahan hintaiset ebayn kautta. En sitten tiie kuinka paljon vaatii muutoksia saada g mesen umpio esim suzukiin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jos projektori on survottu ns. umpion sisään, umpion virkahan on vain olla projektorin suojana.
Maalaisen järjellä ajateltuna silloin on ihan sama, onko siinä umpiossa jotain merkintöjä vai ei, se projektorinhan on kaiken avain. Täysin toinen asia sitten on, miten asian näkee viranomaiset ja sehän tässä laillisuuden ratkaisee. Toimivuus on kuitenkin sama kuin tehdastekoisissa vastaavissa.
__________________
__________________________________________________ __________________________________________________ ________ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuollaisia on survottu junkeistä maahantuotuihin uudempiin pikkareihin maahantuontikatsastustavarten. Ajoneuvon oma kirkaslinssi on vain umpion suojana ja niistä on pitänyt hioa merkinnät pois, koska itse umpio on juuri tuo moduuli.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan noita irtonaisia linssiumpioita hyväksytty xenoneillekin, esim. E-sarjan Sisuissa on Hellan tekemät vakiovarusteena, mutta saa myös tarvikkeena. Eli sellaset vaan kiinni ja pesimet jos löytyy, niin homma on laillinen. Niin, ja koko valopaketti pitäisi olla hyväksytty. Hyväksymätöntä/väärällä hyväksynnällä olevaa lasia ei saa laittaa umpion päälle. Käytännössä on hyväksytty kirkkaita pleksilaseja, joista on ehkä hiottu merkinnät pois. Edit: tässä Hellan bi-xenon 90 mm umpio: ![]() ![]() Hinnoista ei mitään hajua. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 13.10.2009 20:09 Perustelu: Hellan kuvat |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Millanenhan mahtaa poltin olla noissa G:n Xenon umpioissa? Onko jossain ihan oikeassa Xenon polttimossa (en nyt tarkoita näitä muutossarjaxenoneita H4 kannalla) kaksi 'lankaa' tai liikkuva 'lanka'?
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
eiköhän H4 xenonit ensiasennuksena oo yhtä yleisiä kuin ruotsalaiset sotasankarit
G mersuissa ja muissakin yleisimmin kaiketi liikutetaan heijastinta "pitkien" aikaansaamiseksi
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Näyttää aiheuttavan pirusti hajavaloa nuo H4 muutos-sarja setit, vaikka ovatkin kuskin kannnalta paljon halogeenitekniikkaa paremmat.
__________________
KYM |
#13
|
||||
|
||||
![]()
On niitä noissa halvoissa pikkukikottimissa, esim vielä alkuvuodesta myydyssä Fiestassa.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jep, tollasista halvoista paskoista noita H4-polttimoita vielä löytyy, kuten esim. Toyota Land Cruiser J120. Omat valot on surkeet, jälki-xenoneilla saa välttävät. Ja Hellan 3000 ku laittaa xenoneilla vielä keulalle niin rupee pitkilläkin näkemään.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
lievä OT: koskeeks nää xenon pykälät myös m-pyöriä... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ns. Bi-xenon tehdään aina joko umpion muotoa mekaanisesti muuttamalla (esim. Valeon heijastusumpiot) tai läppämekanismilla projektorissa (Audi, Vw, BMW etc.)
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Valojenpesimestä ja korkeudensäädöstä en tiie mut mitä tulee noihin muutossarjoihin niin xenon poltin halogeniumpiossa on joka tapauksessa määräysten vastainen ajovaloratkaisu.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
H7:t on aivan hanurista, ne saa asennettua ihan miten päin vaan ja lisäksi vielä vinoon. Lähes päivittäin näkee väärin asennettuja hooseiskoja katsastuksessa, jopa merkkihuollon jäljiltä. Hypistelin kerran H4 Bi-Xenon settiä ja sen polttimoa. Halogeeni H4:ään verrattuna polttopiste oli useita millejä pielessä, ei ihme jos vähän häikii. Ja jos kuvion saa aikaseksi niin yleensä kuulemma kun lähivalot säätää kohdalleen niin pitkät näyttää liian lähelle. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 09.10.2009 21:51 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Juu, ei tarvii pesimiä ja korkeussäätöjä prätkissä. Umpion merkintä riittää.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...ok - tänksis ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitenkäs jos yrittäisin soveltaa tohon vuosimallin '90 jenkkikikottimeen xenonit, niin siihenkinkö riittäisi että on Xenon- hyväksytyt umpiot ja jonkinsortin valonpesimet. Eli siis tuollaiset sopivat tarvike- Xenonit vaikkapa Hellalta kelpaa? Riittääkö pesimeksi joku vesiliru, vai tarvitseeko "painepesurimallin" tai peräti pyyhkijät? Tarkoitus siis ei olisi käyttää noita orkkisumpioita ollenkaan. Kun on tuo keulan muokkaus mielessä ja arvon tällä hetkellä eri valotyyppien ja ylipäänsä valojen kanssa miten ton keulan toteuttaa.. Olisi hyvä tietää ennenkun tekee mitään lopullisia ratkaisuja. Mitenkös muuten bi-xenonit, eli jos laittaisi lähivalot ja kaukovalot omilla umpioilla? Tosin kalliiksi tulisi tolla systeemillä...mutta kunhan vain pähkäilen ![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pesulaitetta koskee E-sääntö nro 47. Yksinkertaistettuna tarvii korkeapainepesurin, pelkkä pissapojan suutin ei tuon mukaan riitä. Käytännössä riittää että tulee reippaalla paineella vettä. Lainaus:
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
Xenon kaukovaloissa (siis oma poltin kaukovaloille) on kyllä vähä gei. Itellä oli joskus tuningsarja lyhyillä ja pitkillä, ja ekaa kertaa ku lähdin pitkiä kokeilemaan niin rämpsyttelin niitä eestaas ja piti oikein tarkistaa kaukovalojen merkkivalosta että onko ne päällä.
Kas kun kenobipoltin syttyy kylmänä aika hitaasti niin useampi sekunti siinä meni ennenkuin kaukovalot heräsivät niin paljon että alkoi nähdä jotain. Kun ne sammuttaa esim kohtaamistilannetta varten niin kyllä ne sitten taas syttyvät heti, mutta jos/kun poltin jäähtyy niin sitten saa taas ootella että valot syttyy.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#24
|
||||
|
||||
![]()
No sen verran vähän tarttee kaukovaloja täällä etelässä käyttää ettei juur haittaa. Tietysti hyvät halogeeni-kaukovalot erillisissä umpioissa voisi olla kans ihan hyvä ratkaisu. Toisaalta kun oppii noitten xenonien käytöksen, niin voi aina ennakoida sopivasti pitkien kytkemisen kanssa. No tarttee kattoo, neljä kpl. hyväksyttyjä xenoneita ei ole ihan halpa keikka...
|
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty BMV 316 -87 1.8 Tuning | Offijäbä | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.05.2009 16:28 |
2.4litranen turbo kone ln46:seen laillisesti??? Auttakee!!!! | _k3ijo_ | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.01.2009 09:42 |
tuning vannetta! | mauno | Chit-Chat | 5 | 19.01.2007 12:08 |
Saako laillisesti ilman... | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 29.12.2005 14:32 | |
Millaiset renkaat laillisesti Discoon | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.04.2005 05:15 |