![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Koneenvaihto MAzda B2600Tietääkö voorumilla kukaan, miten suoraan ja helposti istuu Mazdan pickuppiin 2,6l bensakoneen tilalle Mitsun 2,5 TD. Jos en ihan väärin ole tajunnut, tuo 2,6-kone on Mitsun käsialaa ![]() -P-
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se 2,6b on sama kuin bensapajeroissa ja bensa L200 ainakin..
|
|
||||
|
||||
![]()
No sittenhän koneen kiinnitys on identtinen dieselin kanssa.
Pitäsköhän tässä alkaa ettimään sopivaa myllyä... -P-
|
|||
|
|||
![]()
siis käykö myös laatikkoon vai pitääkö sekin vaihtaa, itellä myös aikomus kesällä suorittaa koneenvaihto.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä ![]() P.S. Mites sitte ku saat kömpijää uudet klemmit ja vanteet, mahtaako mahtuu enää kyytii, eli pitääkö pistää sinunki auto kiertoo ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Suoraan sopii laatikkoon kiinni,... ei muuta kun "bolt on" ja tankkiin naftaa bensan tilalle ja meno jatkuu.
|
|||
|
|||
![]()
Minkäsverran ja millaisia hepoja tuossa Mitsun TD:ssä on?
|
|
|||
|
|||
![]()
passaako myös 2.2 mazdan tiiselin laatikoon kans tuo mitsun kone?
|
|
||||
|
||||
![]()
[quote=jason;547668]Jaahans toveri -P-, eikö bentziinin kuluttaminen enää huvita???
Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä ![]() Nimimerkki Luppakorva ajaa automaatti Pajella kisaa ja auto saa kenkää aika huolella. Alla 35" creepyt. Ei ole laatikkomurheista sanonut ikinä! (modien 5. luumäellä)
|
||||
|
||||
![]()
Tästä en ole varma sopiiko dieselin tilalle mutta bensan tilalle menee ainakin nakkaamalla. Pihassa kyllä on 2.2D lava mazda mutta ei näkömuisti ole kuitenkaan niin hyvä että osais 100% varmuudella sanoa että sopis suoraan mutta veikkaisin että vois mennä. Tarkentakoot joku jolla asiasta parempaa tietoa.
|
|||
|
|||
![]()
4D56T -koneessa on alunperin tehtaan jäljiltä n. 70kW/95 DIN Hp/ 240Nm n. 0.6 barin ahtopaineilla (ainakin-90 TDIC ExE).
Syöttöä lisäämällä ja hukkaporttin jousia vaihtamalla/lisäämällä saa ihan pirteän käyttöauton. Pajeron alumiinikansi on vaan kovin herkkä kaikelle ylimääräiselle lämpökuormalle. Ahdinta ja putkistoa suurentamalla tuokin ominaisuus on poistettavissa... ![]() Viimeksi muokannut Kartse1 : 03.04.2009 13:14 |
|
|||
|
|||
![]()
Osaako kukaan sanoa miten onnistuu pajeron koneen vaihtaminen -90 egi malliin ? Egi kone on Mazdan tekele ja ilmeisesti eri kytkinkopalla kuin -89 malliin asti Mitsun bensakoneelliset. Käykö -89 mallin vaihdelaatikko suoraan -90 malliin tai pelkkä kytkinkoppa lootaan ?
|
|
||||
|
||||
![]()
Juu, huomasin saman itsekkin, eli tuo ruikkupeli vuodesta -89 2606cc lohkolla on MAzdan omaa perua, tosin Mitsun palikoita siinäkin on käytetty bensansyöttöpuolella. Tai siis Boschin lisurilla Mitsun tekemiä. Laatikko on eri, kuin vanhassa 4G54 koneen kanssa käytetty, ainakin välitykset on muuttunut.
Ja kone on 12-tappinen, kun Mitsulla tais olla 8-tappinen. Ja tuosta Palleron automaagista...kestää se, kun vaan kerran vuodessa vaihtaa öljyt ja suodattimen. Ihan sama, kuin missä tahansa automaagissa poislukien jotkut jenkit. Niille ei tarvii paljoa tehä, sen verran idiootti(amerikkalais)varmoiksi ne on kyhätty. Kyllä minä varmaan joudun tuosta Mazdasta ehkä luopumaan, mutta ei raaskisi. Huomautuksetta leima ja otteessa 31" kumit. Viispaikkainenkin vielä. Pientä kukkaa havaittavissa näin kevään kunniaksi, mutta ompahan kauniimpi ![]() -P-
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään" -Minä- "Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse" -Minä- Viimeksi muokannut -P- : 05.04.2009 10:02 |
|
|||
|
|||
![]()
Diesel kone pitäisi masan keulalle keksiä, onko muita vaihtoehtoja kuin Pajeron diesel ? Joku oli laittanu EGI malliin Daihatsu Rockyn koneen ja kuuleman mukaan ilman välilaippaa mazdan laatikkoon, onko tästä kenelläkään tarkempaa tietoa ?
|
|
|||
|
|||
![]()
Tere.
Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92. Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =) Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon. Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89? Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille? Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne? Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä. |
|
|||
|
|||
![]()
Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi...
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
No täältä tulee myyntiin tuomonen 2.3 intenoori kunhan kytkinkoppa löytyy niin pääsee sovittamaan tuota mitsun tiiseliä. =)
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mazda B2600 | -P- | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 27.06.2011 17:05 |
Myydään Mazda B2600 4x4 vm.-90 | Madball | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 28.09.2008 12:10 |
Mazda B2600 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 24.10.2006 09:44 | |
M: MAZDA B2600 | Helperi | O/M/V Muut | 10 | 15.01.2005 13:02 |
MAZDA B2600??? | JinX | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.05.2004 10:36 |