Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.03.2009, 16:42
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Koneenvaihto MAzda B2600


Tietääkö voorumilla kukaan, miten suoraan ja helposti istuu Mazdan pickuppiin 2,6l bensakoneen tilalle Mitsun 2,5 TD.

Jos en ihan väärin ole tajunnut, tuo 2,6-kone on Mitsun käsialaa

-P-

__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.03.2009, 22:23
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Kyllä se 2,6b on sama kuin bensapajeroissa ja bensa L200 ainakin..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.03.2009, 12:26
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

No sittenhän koneen kiinnitys on identtinen dieselin kanssa.

Pitäsköhän tässä alkaa ettimään sopivaa myllyä...

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.03.2009, 20:53
jaapan jaapan ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.02.09
Sijainti: heinola
Viestit: 57
Perusasetus

siis käykö myös laatikkoon vai pitääkö sekin vaihtaa, itellä myös aikomus kesällä suorittaa koneenvaihto.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.03.2009, 00:13
jason jason ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 13.12.04
Sijainti: Luoteis-Uusimaa
Viestit: 368
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -P- Näytä viesti
Tietääkö voorumilla kukaan, miten suoraan ja helposti istuu Mazdan pickuppiin 2,6l bensakoneen tilalle Mitsun 2,5 TD.

Jos en ihan väärin ole tajunnut, tuo 2,6-kone on Mitsun käsialaa

-P-
Jaahans toveri -P-, eikö bentziinin kuluttaminen enää huvita???

Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä

P.S. Mites sitte ku saat kömpijää uudet klemmit ja vanteet, mahtaako mahtuu enää kyytii, eli pitääkö pistää sinunki auto kiertoo
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.03.2009, 19:32
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

Suoraan sopii laatikkoon kiinni,... ei muuta kun "bolt on" ja tankkiin naftaa bensan tilalle ja meno jatkuu.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2009, 22:28
Rambe Rambe ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.08
Sijainti: Urjala
Viestit: 27
Perusasetus

Minkäsverran ja millaisia hepoja tuossa Mitsun TD:ssä on?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.03.2009, 01:07
jake74 jake74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.08
Sijainti: ii/haukipudas
Viestit: 117
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimpsu Näytä viesti
Suoraan sopii laatikkoon kiinni,... ei muuta kun "bolt on" ja tankkiin naftaa bensan tilalle ja meno jatkuu.
passaako myös 2.2 mazdan tiiselin laatikoon kans tuo mitsun kone?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.03.2009, 10:57
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

[quote=jason;547668]Jaahans toveri -P-, eikö bentziinin kuluttaminen enää huvita???

Ei vaa, samaa projektia suunnittelin viime suvena mut automaatti- laatikollista hain ma, jäi sit ko jo(t)ku haukku pajeron automaatin keston, mut tee sää, ni mää peesaan, jos minu ei vaihdu chevyks ennen sitä

Nimimerkki Luppakorva ajaa automaatti Pajella kisaa ja auto saa kenkää aika huolella. Alla 35" creepyt. Ei ole laatikkomurheista sanonut ikinä! (modien 5. luumäellä)
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.03.2009, 16:45
Kimpsu:n Avatar
Kimpsu Kimpsu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.01.08
Sijainti: Tornio
Viestit: 517
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jake74 Näytä viesti
passaako myös 2.2 mazdan tiiselin laatikoon kans tuo mitsun kone?
Tästä en ole varma sopiiko dieselin tilalle mutta bensan tilalle menee ainakin nakkaamalla. Pihassa kyllä on 2.2D lava mazda mutta ei näkömuisti ole kuitenkaan niin hyvä että osais 100% varmuudella sanoa että sopis suoraan mutta veikkaisin että vois mennä. Tarkentakoot joku jolla asiasta parempaa tietoa.
__________________
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"

Aina ei voi voittaa,......
Ei edes joka kerta
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.03.2009, 18:37
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rambe Näytä viesti
Minkäsverran ja millaisia hepoja tuossa Mitsun TD:ssä on?
4D56T -koneessa on alunperin tehtaan jäljiltä n. 70kW/95 DIN Hp/ 240Nm n. 0.6 barin ahtopaineilla (ainakin-90 TDIC ExE).

Syöttöä lisäämällä ja hukkaporttin jousia vaihtamalla/lisäämällä saa ihan pirteän käyttöauton.

Pajeron alumiinikansi on vaan kovin herkkä kaikelle ylimääräiselle lämpökuormalle.

Ahdinta ja putkistoa suurentamalla tuokin ominaisuus on poistettavissa...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 03.04.2009 13:14
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 03.04.2009, 07:43
hsp hsp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.09
Sijainti: Pattijoki
Viestit: 4
Perusasetus

Osaako kukaan sanoa miten onnistuu pajeron koneen vaihtaminen -90 egi malliin ? Egi kone on Mazdan tekele ja ilmeisesti eri kytkinkopalla kuin -89 malliin asti Mitsun bensakoneelliset. Käykö -89 mallin vaihdelaatikko suoraan -90 malliin tai pelkkä kytkinkoppa lootaan ?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 05.04.2009, 09:37
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Juu, huomasin saman itsekkin, eli tuo ruikkupeli vuodesta -89 2606cc lohkolla on MAzdan omaa perua, tosin Mitsun palikoita siinäkin on käytetty bensansyöttöpuolella. Tai siis Boschin lisurilla Mitsun tekemiä. Laatikko on eri, kuin vanhassa 4G54 koneen kanssa käytetty, ainakin välitykset on muuttunut.
Ja kone on 12-tappinen, kun Mitsulla tais olla 8-tappinen.

Ja tuosta Palleron automaagista...kestää se, kun vaan kerran vuodessa vaihtaa öljyt ja suodattimen. Ihan sama, kuin missä tahansa automaagissa poislukien jotkut jenkit. Niille ei tarvii paljoa tehä, sen verran idiootti(amerikkalais)varmoiksi ne on kyhätty.

Kyllä minä varmaan joudun tuosta Mazdasta ehkä luopumaan, mutta ei raaskisi. Huomautuksetta leima ja otteessa 31" kumit. Viispaikkainenkin vielä. Pientä kukkaa havaittavissa näin kevään kunniaksi, mutta ompahan kauniimpi

-P-
__________________
"Vain hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
-Minä-

Viimeksi muokannut -P- : 05.04.2009 10:02
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.04.2009, 14:48
hsp hsp ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.09
Sijainti: Pattijoki
Viestit: 4
Perusasetus

Diesel kone pitäisi masan keulalle keksiä, onko muita vaihtoehtoja kuin Pajeron diesel ? Joku oli laittanu EGI malliin Daihatsu Rockyn koneen ja kuuleman mukaan ilman välilaippaa mazdan laatikkoon, onko tästä kenelläkään tarkempaa tietoa ?
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.05.2009, 12:11
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Tere.

Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92.

Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon.
Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89?

Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille?
Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne?

Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.05.2009, 12:43
vhanhisuanto vhanhisuanto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.07
Sijainti: Ii, Finland.
Viestit: 130
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)
Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.06.2009, 23:51
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vhanhisuanto Näytä viesti
Äläs nyt, nuo 2.3 XD3 sekä 2.5-litraiset XD5 Indenorit on ikiliikkujia, mulla oli 900tkm ajettu XD5 -moottorilla ja lähti vielä Afrikan poikiille taksiksi...
No täältä tulee myyntiin tuomonen 2.3 intenoori kunhan kytkinkoppa löytyy niin pääsee sovittamaan tuota mitsun tiiseliä. =)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.12.2010, 19:45
konttikaira konttikaira ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.10
Sijainti: Sawo
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Tere.

Tuli itellekkin tuomonen diisselilöity b2600 -92.

Kone tuossa on jonkun päähänpistona pösön 2.3D =)

Samassa kaupassa tuli myös pajeron 2.5TD kone mutta sehän ei käykkään tähän "uudempi" koppaiseen laatikkoon.
Onko tuo mazdan vaihelootan kytkinkoppa vaihdetavissa "vanhaan" malliin. Eli alle -89?

Miten kytkin? Käykö pajeron kytkinpaketti tuohon maksan laatikkoon/kytkin akselille?
Niin ja sopiiko pajeron moottorin öljypohja sellaisenaan tuonne?

Toisena vaihtoehtona mietin mersun kakslitrasta tiisseliä turbolla. Mutta öljypohjan muokkaamisessa on työtä.
Itseäkin mietityttää tuo vauhtipyörän / kytkimen sopivuus. Pajeron vauhtipyörä parikyt milliä paksumpi eli tuo asetelmaa saman verran enemmän laatikkoon päin. Aiheutuukohan tästä vielä mitään ongelmaa??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mazda B2600 -P- Tekniikka & Jutustelu 17 27.06.2011 17:05
Myydään Mazda B2600 4x4 vm.-90 Madball O/M/V Ajoneuvot 3 28.09.2008 12:10
Mazda B2600 Tekniikka & Jutustelu 2 24.10.2006 09:44
M: MAZDA B2600 Helperi O/M/V Muut 10 15.01.2005 13:02
MAZDA B2600??? JinX Tekniikka & Jutustelu 5 28.05.2004 10:36


Sivu luotu: 19:06 (GMT +2).