![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#426
|
||||
|
||||
![]()
Neljä vuotta sitten kun Kankun kans alettii näit kisoi kiertää, nii meil ol kyydis melkee koko suzuki purettuna+bensaa 100l+ kaljaa ja kaikkee muuta tarpeelllista. Jossai vaihees todettiin että liikaa painoo matkassa joten yllyteltiin pari huoltomiestä huolto-auton puikkoihin jotka tarpeen tullen tuopi osia metikköön jos ny jotain muka saatais särki. Tää tsydeemi on ainaki meil toiminu hyvin.
Viäl ku tiärettäis kump o matt ja kump tepp. |
#427
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#428
|
||||
|
||||
![]()
Ai me vai??
Vai mää vai toi?? |
#429
|
||||
|
||||
![]()
Kysymys kilpailijoista ajamassa huoltoautoa tai sillä matkustamassa:
"Kilpailija ei saa ajaa huoltoautoa, kaikki kilpailijat ovat koko kilpailun ajan mukana kilpa-autossa. Mikäli kilpailijoilla on pakottavaa tarvetta ajaa huolto-autoa tai olla sen kyydissä (esim. kilpa-auto on rikki), niin siihen on etukäteen kysyttävä lupa kilpailun johdolta." MITEN TÄTÄ VALVOTAAN?? OLIKO KYSEINEN SÄÄNTÖ VOIMASSA TML-TROPHYSSÄ.?? |
#430
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kilpailijalle huoltoauton ajaminen sallittaisiin vain kahden hengen tiimeillä, jäis pois tuo mun ja Käyttäjän keksimät väärinkäytökset. Tietenki alkaa olemaan hieman ahdasta pikkuteiden varsilla jos kaikki tuo toisen auton siihen alueen reunaan odottamaan.. |
#431
|
||||
|
||||
![]()
Mä ostin PV mopon, että voin kiinnittää sen autoon ja lähteä hakemaan osia kisakeskukselta huoltoautosta tai ajamaan sen koko huoltokioskin sinne radan varteen. Onks tää laillista?
Voi helvata, totta on että mopon ostin mutta kai se cup- toimikunta voisi tehdä kerralla jotkut SELVÄT SÄÄNNÖT näihin huolto- ja luukkuasioihin niin ei tarvitse huutoäänestyksellä päättää. Rohkeasti vain kieltoja ja sallimisia peliin. Kyllä kilpailijat niihin sopeutuu kunhan säännöt ovat edes jotenkin oikeudenmukaiset. Tärkeintä on tietää jo lähdössä mikä on kiellettyä ja mikä sallittua. Jos jollain niin offarilla sitä mielikuvitusta riittää mutta valitettavasti monella ei riitä arviointikyky siihen mikä on suvaittavaa, ilman selkeää pykälää. Cupin toimikunta. Olette se joka päättää. Uskaltakaa päättää. Ei jahkailuja. |
#432
|
||||
|
||||
![]()
Ilmeisesti täytyy ruveta tekemään 12metriä pitkä limusiinihuoltokilpavaraosaapuauto Patrol.
ja ilmoittaa se protoihin ajamaan kilpaa vainoastaa hiekkateitä pitkin. ELi jos kura offissa,pakataan meikäläisen autoon kaikki varaosat ja työ kalut mitä mukaan mahtuu,ajetaan alueen reunalle tai niin pitkälle kun huvittaa perässä ja hypätään toisen kilpurin kyytiin jeesaamaan niitä tämähän on täysin sallittua.taitaa nousta ilmoittautumis määrät tuplalla kun joka huoltokatista tuleekin kilpuri. |
#433
|
|||
|
|||
![]()
Kirjoitellen vähän millaisen keskustelun kautta päädyttiin tuohon tulkintaan huoltoautoista.
- Haluttiin pitää mahdollisimman selvänä asia. - Ei haluttu ylimääräisiä autoja teiden varsille "unohduksiin". - Säännöt haluttiin pitää samoina kaikille tiimeille. - Useampi jäsenisillä tiimeillä, esimerkiksi volvoissa saattaisi ihmismäärä nousta, kun kuitenkin Volvoa ymmärtääkseni löytyy ainakin 1+6 rekisteröityä. Kun porukan ei tarvitse enää mahtua koirankoppiinsa 24h, vaan riittäisi että kävelisivät rastialueella ja siirtyisivät mukavasti huoltoautolla. - Pitää mahdollisuudet väärinkäytöksiin mahdollisimman pieninä ja säännöt yksinkertaisina. Ja tuon soiton kilpailunjohtoon pitäisi olla lähinnä muodollisuus, että "haluaisimme tästä lähteä nönnöönöön mukana käymään kilpailukeskuksessa hakemassa huoltoautoa". Sen takia ilmoitus kilpailunjohtoon, että asioista oltaisiin tietoisia etukäteen, eikä tulisi mitään ihmeellisyyksiä, jos vaikka joskus kilpailunaikana tiimejä tarkistettaisiin ja ihmeteltäisiin onko autoon ilmoitetuista henkilöistä joku pitämässä lepovuoroa. (Ehkäpä TuraOffissa toteutetaan tämä uhkaus) Pakko sitä on jonkinlainen kontrolli olla kilpailunjohdollakin siihen mitä tapahtuu. Ja sääntö ei myöskään sitä tarkoita, että kaikkien pitää olla siellä auton sisällä kokoajan:) Ja yhä edelleen kuvaamisesta, ei haluta kieltää luukkujen käyttämistä kokonaan, vaan rajoittaa sitä ehkä liianpitkälle menevää kekseliäisyyttä ja mahdollisuuksia väärinkäytöksiin. Yhtään oikein otettua luukkukuvaa ei pitäisi olla hylätty, eikä kesken kauden sääntöjä muuteta, vaan vielä joudutaan hyväksymään kuvat joissa olisi mahdollista huijauskin. Ehkä se kertoo jotain ihmisestä, jos välttämättä haluaa sellaisia kuvia ottaa. Kaikki sääntökysymykset ovat 4x4cup sivuilla lyhyessä ja ytimekkäässä muodossa ja täällä offipalstan puolella on lähinnä tiedotettu asioista, lueskeltu mielipiteitä ja selitetty laajemmin. |
#434
|
|||
|
|||
![]()
Tota kun täällä puhutaan ja "uhkaillaan" että kohta on otettava toinen auto kilpailuun mukaan notta olis huolto ja varaosat aina saatavilla.
Eik tota ole jo tehtykkin ja vaik kuinka kauan!? Se vasta miun mielest munatonta hommaa on.... |
#435
|
||||
|
||||
![]()
hauskasti porukat tuijotta oman napaan.....
sama homma kun jotkut ulisi hydrauliohjauksen puolesta... olisko ollu muutama autokunta. Jos säännöistä tehtäisiin vedenpitävät niin sääntökirjasta tulisi n:400 sivuinen raamattu. Nyt säännöt on yritetty pitää yksinkertaisina ja helppoina,mutta jotkut yrittää aina vääntää jotain spesiaalia...kuten esim. puolen auton mitaiset luukut.....yms....... sääntöjä on pakko tiukentaa ja muuttaa kun aletaan menemään "harmaalle"alueelle T:Ahveniston ratavarikon montusta paljon tarkemmista sääntöympyröistä Historic Racesta...jos van tää langatron verkko vaan jaksaa toimia... ps.kotona ukkonen pöoltti/tako rikki kaikki mikkä sattu olemaan verkosa,piuhan päässä.....
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#436
|
|||
|
|||
![]()
Eikös se olisi harvinaisen yksiselitteinen ja yksinkertainen sääntö että ovet ja luukut oltava suljettuina kuvissa
![]() Mikä mahtaa olla se syy että tähän ei (vielä) ole menty? |
#437
|
||||
|
||||
![]() Niin Saatana
Luukut kiinni kuvissa saa minunkin ääneni.
Huoltoautohomma lisää turhia vilppimahdollisuuksia, joten ideanikkarin idea "omavaraisuudesta" saa myös kannatusta. Varaosat mukaan kilpa-autoon ja jos jotain hallitsematonta tapahtuu, niin vasta sitten huoltoauto paikalle (kilpailunjohdon luvalla). |
#438
|
||||
|
||||
![]()
Sammuttimen kuntoisuuden toteaminen?
Vähän hölmö kysymys, ehkä. Lähikaupassa olisi ollut mukavan kevyenoloinen alumiinikuorinen 2kg:n sammutin edulliseen hintaan, niitä olisi saanut 2kpl yhden "merkki"sammuttimen hinnalla. Pulloissa vaan ei ollut selväkielistä numerosarjaa tms. josta selviäisi kolmannelle osapuolelle pullon ikä. Maanantaina pitää soitella ja koittaa urkkia myyjäliikkeen isommilta pampuilta asiaa. Mutta tästä tuli mieleen että onko moinen pullo auttamatta out of question katsastuksessa?? Jos siis kauppiaalta selviää mikä niistä koodeista tarkoittaa valmistusaikaa... Olisi vaan pari tommosta kevyttä 2kg pulloa mukavampi sirotella autoon kuin yksi isompi... |
#439
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen kai sitte hiuka tyhmä, mut en ole keksiny sitä, miten huoltoautohommilla voidaan auttaa sitä perusideaa. Vai onko se enää perusidea? |
#440
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#441
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ens kaudele on tulossa muutoksia sammutin säänmtöön... Kunhan saatas noi motonetin/bilhelvetin ns.sammuttimet pois tuolta autoista ja satas kunon sammutimet tilalle..... Tulee muuttumaan ...vs,,,,,,, sammutusluokka/kg. Tottakai tehdään.ns.ylimenokausi motonetin sammutimien käyttäjille... Edelleenj apparan varikkomontiusta,lankattome an neyttin päästä..... A>ntake anteksa.kirjotus nvihre t.....
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#442
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Yleensähän ajatellaan,että kaikki mitä ei ole kielletty on sallittu. |
#443
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#444
|
||||
|
||||
![]()
Noissa sammutin asioissa kannattaa kääntyä ammattiliikkeen puoleen. Halpis sammutin esim. Motonetis maksaa n. 20€ + tarkastus ammattiliikkeessä 15€. Sammutinliikkeestä ostettu merkkisammutin n. 35€ joka sisältää tarkastuksen ja uuden tarran. Eli lopputulos on melkolailla saman hintainen, paitsi että ammattiliikkeestä ostettu tuntuu ainakin turvallisemmalta.
Kysymys on kuitenkin vain ja ainoastaan omasta turvallisuudesta, niin 10-15€ ei voi olla liian iso sijoitus. T. Nimimerkillä savuavassa autossa 10 min. jumissa istunut ja palokuntaa odotellut irrottamaan. |
#445
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#446
|
|||
|
|||
![]()
Allekirjottaneella on sammutin huolto liike,ja suunistuskisoja ois tarkoitus kierrellä jatkossakin,joten oisko tarvetta sammuttimien tarkistus mahdollisuudelle kisa paikoilla?
|
#447
|
||||
|
||||
![]() Yes
Toi olisi hieno juttu.
Itse olen melkein joka kisaan ostanut uuden halpiksen, kun niissä on aina aika vanha leima. Niitä on nyt nurkat täynnä. Uuden ostaminen on helpompaa kuin etsiä tarkastuspaikka. Voisi ostaa kunnon sammuttimen.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#448
|
||||
|
||||
![]()
Sun kannattais informoida toimintaas ennen kisoja ja keksiä jotain ns. tarjouspaketteja sammuttimista ja tarkastuksista kisojen yhteydessä. Vaikka yleensä katsastus iltana on kyllä muutakin tekemistä kuin katella toisten sammuttimia.
|
#449
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jatkossa ei puhuta enä 2kg:n samuttimista van menään luokittain.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko SLCK#51 http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/ 3Tower takaisin |
#450
|
||||
|
||||
![]()
Milloin cup-henkilöt seuraavaksi pitävät palaveriä ensivuoden säännöistä? Onko tulossa jotain muutosta esim luukkujen osalta ja minkälaista sammutinta kuuluu mennä ostamaan?
Olis taas muutama tyhmä kysymys. Saako ovet irroittaa tilapäisesti näkyvyyden parantamiseksi vaikka suolla hiipiessä? Saako huoltoa/katsojia pyytää "viestimiehiksi", eli vaikka vinssatessa huutelemaan "kiristä" "löysää" "puu kaatuu" jne kun kuski ei kuule/näe kartturia? Saako äärimmäisessä tilanteessa huolto/katsoja ottaa rastikuvan kuskin sijasta? Kun tiimi tulee maaliin/keskeyttää, saako tiimin huolto vielä huoltaa muita tiimejä? Saako maaliin tulleet kilpailijat huoltaa muita kilpailijoita, mutta ei auttaa etenemisessä? Viimeksi muokannut baxxter : 15.09.2008 19:29 |
![]() |
|
Luokat |
suunnistus |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Offin Tekniikka/virhepiste säännöt v. 2009 | RJCOBRA | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 02.12.2008 19:43 |
Suunnistus>mönkkäriluokan säännöt | tikpe | Chit-Chat | 1 | 12.06.2008 08:58 |
Baltic cupin (TR2) säännöt ja tulkinta? | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 10.02.2005 09:25 |