![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset minunkin puolesta kaikille jotka tekivät tästä kisan.
On se hurjaa touhua... Oli ensimmäinen suunnistuskisa missä olen ollut ja nyt oltiin katsurin ja valvojan tehtävissä. Jäi muuten hyvä maku paitsi että: vituttaa tää persaukisuus-> muuten vois itekkin suunnitella osallistumista tulevaisuudessa.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#177
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Aijajajajai,kommentoidako vaiko eikö kommentoida... ![]() ![]()
__________________
You got mud on your face You big disgrace Somebody better put you back in your place. |
#178
|
||||
|
||||
![]()
Jotain sekavaa huttua
Let´s offroad! Kivaa oli kun osalle rasteista pääsi ihan ajelemalla, joskin meidän makuun korkeita kantoja ja Rooverin korkeuksisia ojia oli vähä liikaa. Alkurytinässä taisi olla vähä liikaa vauhtia, oikea takakulma pomppasi puuhun, myöhemmin sama kulma kolisi uudelleen kiviin, on ainakin symmetrisemmän muotonen. Samassa alku hässäkässä oli järjestäjä unohtanu lippusiiman reitiltä jonne pyrimme, jalkasin tutkailtaessa reitti oli vapaa, liukas kinkama kuitenkin vaati pikku vinssauksen ja ylös päästyämme edessä oli lippusiima, "pikku" offari tässä kohtaa hetken saatto päristä jotain painokelvotonta. Alamäkeen pääsee onneksi helposti pois ja lisää rasteja hakemaan. Saman alueen toisessa reunassa sitte olikin 10 pongon rasti joka näytti läpiajelulta, pizza leikkurit vaan ei reitin keskivaiheelta pohjaa löytäny, kiveä ja kantoa akseleiden molemmin puolin. Lyhkäsellä liftin poikasella ja rampeilla aikansa kun puuhasteltiin niin matka taas jatku, tunkki tosiaan meni välillä melkosen syvälle mutta riitti justiinsa kuitenkin nostamaan riittävästi. Ramppeja kun on rajallisesti niin päätettiin että vinssillä sitte rastille, renkailla ei voinu auttaa kun meni ihan heti pinnasta läpi. Rasti saatiin, tuloksena aktiivisesti tippuva vinssin kardaani, vetopäällä pysyy kyllä mutta vedon loputtua tippuu. Järki ei riitä keksimään miksi se niin päin tekee mutta tekee kuitenkin. Tässä välissä kahvitauko oli paikallaan, se helppo 10 pistettä ottikin toista tuntia. Kahvitauolla yleisoltä vai keneltä se oli, tuli vinkki että 3 alueelle käy! Tämä olikin justiinsa meille sopivaa maastoa, ei isompia jumeja mutta kuitenkin sai ajella tarkasti ja rasteja kertyikin sieltä mukavasti. Myös 013 rasti sieltä noukittiin, jos joku ei tiedä, tämä on koskenkorvan tuotenumero. Tällä rastilla öljypohjan tilavuus taisi kahvikupin verran pienentyä, auton alla pyörähti kanto ylös, pikku vikoja ja matka jatkuu. Ruokatauolla kanssakisaajilta kuumia vinkkejä mistä löytyy lisää soveliaita rasteja, vinkit puri ja metsässä mentiin ihan offaillen kunnolla taas. Takana kuitenkin jo sen verran ajotunteja että "ohjaustehostin" meinasi välillä keittää. Hämyisä muistikuva on vielä teollisuusalueelta, kivikasan viereltä rastin poimimme, nokka edellä rastille, ketterästi auto ympäri rastin vierellä ja nokka kohti uusi seikkailuita. Ymmärrä miksi kukaan muu ei niin ollu aikasemmin tehny, eihän siinä nyt ollu kun jokunen kanto ja kivi. Viimenen alue oli avohakkuu alue, täältä ei haettu kun alotus rastit, autolla kuitenkin pitää päästä myös takasin kisapaikalta 160km suunta ja huomenna töihin, että järki käteen kun alkaa väsyttään. Tälle alueelle olisi päivällä pitäny tulla. Rooveri tikkasi moitteetta koko ajan, eikä isompia ongemia muutoinkaan. Kisan järjestäjille iso käsi, homma pelasi kitkatta kaikinpuolin, rastit todella hyviä ja vaihtelevia. Tuli aika selväksi että tasamaallekin saa vaikean rastin ihan hyvin, ei sitä isompi pisteistä rastia ole aina pakko laittaa kallion kylkeen 5m korkeuteen tai mäen päälle puun latvaan. Are you stuck? No, we are offroaders! Mitään negatiivista ei kisasta kyllä tule mieleen, lippusiima ja 50 hengen yksiön kylmyys johtuivat molemmat täysin inhimillisestä erehdyksestä, eikä siitä sitte sen enempää. Nyt tää ohjaustehostin menee nukkumaan.... |
#179
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitäpaitti, kun lopettavat papujen mussuttamisen ja piereskelyn, niin tulkoot sitten tilittämään.. |
#180
|
||||
|
||||
![]()
Joo, nyt on vähän nukuksinut.
Kai sitä vois tähän kirjailla tiimin touhut, vaikkei mitn dramatiikkaa ollutkaan. Perjantaina alkoi jo jännittämään lähteminen, olin konttorilla ilmoittamassa koppiautoa liikennekäyttöön. No, ATJ on nurin... nou kän duu. Aikamme odoteltiin ja kävin muilla asioilla välissä. Takaisin konttorille, kello on 16. ATJ nurin, tytöt neuvottomia ja itse en ole asiantuntija niin en osannut vaatia paperilomaketta jossa seisoo ilmoitus käyttöönotosta ja vakuutuksesta. Lopulta tyttö soittaa AKE:lle ja sieltä selviää että kaivakaa semmoinen ja semmoinen lomake, sillä homma toimii. Verenpaine alkoi taas laskemaan. Kärry hakemaan naapuripitäjästä, ja hopulla kotiin pakkaamaan tavarat ja ajamaan koppero kyytiin. Tässä vaiheessa selviää että toisella apparilla on erinäisistä syistä hommat vaiheessa, kestää tovin. Lopulta kaveri sitten saapuukin, ja saadaan kärri kiinni veturiin. Kaikki ylimääräinen painava tavara veturiin kun kärry oli jo äärimmillään. Hyvinhän tommoseen 90 Defeen mahtuu kolme ukkoa tavaroineen ja lisäksi pari työkalupaikkia sun muuta. Ysin jälkeen päästiin matkaan. Kahden korvilla oltiin sitten kisakeskuksessa. Puol kuus ylös ja ilmoittautumaan ja katastukseen. Rastitikun perässä ravaaminen vähän ärsytti, mutta minkäs teet. Ekaksi ajettiin siihen lähialueelle, ihan ajettavaa maastoa ja pienellä kiertelyllä vältettiin ojien ylityksiä. Ei jaksais ihan heti alkamaan. Päädyttiin suolle, siellä jumpattiin tovi kun hyvän alun jälkeen meni pinta puhki ja keijukainen upposi. Vähän huonosti pysyy vinssipuut paikoillaan, mutta kärsivällisesti ja hi-tek ramppien(2x4 lankut) kanssa päästiin aina pintaan. Lopulta kyllästytiin ja hurautettiin takas metsään kuivalle maalle. Löytyikin hyvä reitti kakkosapparin ansiosta joka osasi lukea suota, hyvin pysyi koppero pinnalla kun ajoi tasaisella kaasulla. Uus kokemus meikäläiselle. Kierreltiin niitä Narvijärven ympäristön alueita ja ajo kulki aika mukavasti. Hakkuuaukean reunassa ojanpenkkaa kulkenut ajoura vähän säväytti, lähti pikkasen luisumaan kohti ojaa. Pysähtyi kumminkin, ja siinä vaiheessa oli jo apparit salamana ulkona... ![]() Jatkossa oli muutama iso oja josta päästiin "pintakaasulla" yli, yhdessä isommassa jumpattiin hetki kun koppero tunki kärsänsä vastapenkassa olevaa kiveä vasten. Toinen iso suoalue jätettiin suosiolla väliin, ja ajettiin reunaa eteenpäin. Puolenyönaikaan ajettiin sitten kisakeskukseen kaffelle, ja toisen apparin heikko olotila kypsytti päätöksen nukkumisesta. Aamusella ajettiin vielä reilu pari tuntia kierrellen Simasalon ympäristössä, jätettiin vaaralliset rastit hakematta ja pehmeikköjäkin välteltiin kun takavinssi oli dööd. Se onnetonhan hyytyi kreivinaikaan eli ojanylityksen jälkeen juuri kun oltiin päästy ylös. Simasalossa olikin oikein mukavaa kivikkoista ajouraa, senkun pomppi kiveltä toiselle. Ihan hyvin meni omasta mielestä ajot, läppäri jumitti vain kerran(uusi akku ei siis ollut hukkainvestointi). Auton sähköt riittivät/toimivat ilman ongelmia vaikka vinssattiin paljon ja välillä kovaakin. Kytkin ei tykännyt suossa jurnuttamisesta, tarpeeksi kuumennuttuaan pito hävis kokonaan palautuakseen hetken jäähdyttelyn jälkeen. Svedujenkin kanssa tuli pikkaisen jutusteltua matkan aikana ja mukavan tuntuista sakkia olivat. Kiitokset meiltäkin kisaporukalle, puitteet olivat hyvät. Eikä siellä tanssisalissa niin kylmä ollut... Kanttiini oli henkireikä, kahvia on saatava joillain aikaväleillä tai alkaa ohtassa tykyttämään. Niin, ja ne helskutin hirvikärpäset alkoivat käydä hermoon. Niitä oli ainakin meidän kimpussa niin että olis voinu muillekkin antaa. Kotimatkalla Euran kieppeillä oli tien sivussa niiden isäntäeläinkin evästämässä pientareella, komea kruunupää joka hipsi onneksi kiireenvilkkaa metsään kun lähestyttiin. Paluumatkalla alkoi veturin tankki ilmoittelemaan menoveden vähyydestä, tankki täyteen ja pikaisen laskutoimituksen jälkeen kulutus näytti olevan 14,4litraa kiisseliä/100km. Ihan asiallinen kulutus tommoselle aeromystiselle yhdistelmälle, vrt. Rangen vähintään 22litraa bensaa/100km... Jouni, Marko ja Lauri. P03. Viimeksi muokannut AVRO : 14.09.2008 21:59 |
#181
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pysytääs siis nyt vaan ihan asiassa vaikka kuinka kyrsii. Ihmisiä me kaikki ollaan ja tommosiin juttuihin saadaan varautua tulevaisuudessa varmasti enempikin ellei asioita oteta asioina ja ensin vähän selvitellä että missä tossa on oikeesti kyse. En sillä että kumpaankaan osapuoleen järkipuhe totaalisesti auttaa, aina joku lyö yli hulppeesti joka asiassa. Marginaaliporukkaa molemmat osapuolet ja kansan riveissä offaus ei tunnu kannatusta kovin laajalti saavan, jonsei GP:kään. Se, onko tuon jutun takana vain joku kansalainen tai pieni joukkio väkeä on eri asia. GP ei tuohon asiaan puutu, se on pelkkä vitsi, mutta otsikko osoittaa vain sen, että meitä tarkkaillaan silmä kovana kansalaisten riveistä, kun autoillamme aiheutamme pahennusta poistumalla tieltä. Ei meidänkään siis kannata alkaa kauheasti kaivaa maata omien jalkojen alta, sillä joka kisasta löytyisi varmasti paljon parantamisen varaa. Pienellä skarppauksella vastapuolen mölyt pysyisivät mahassa pidempään. Näistä jutuista olen jo kirjoittanut useaan otteeseen...ja jatkan tätä jauhamista edelleen. TT |
#182
|
|||
|
|||
![]() Tähänkin on syytä varautua![]() Lainaus:
![]() ![]() Mitenkäs ton piereskelyn kanssa mahtaa olla, ettei vain offarit harrastas enemmän noita "biokaasujen" päästöjä ![]() ![]() Mutta ihan vakavasti ottaen. On hyvä etteivät viherpiipertäjät ole vielä näitä meidän harrastuksia lähteneet suuremmin häiriköimään.(Rallipuolellahan näitä mielenilmaisuja on jo nähtykin ![]() ![]() Inhorealisti |
#183
|
||||
|
||||
![]()
S02 Montenegro Racing #4
Vihdoinkin kotona, hyvä oli kisa. Vähän soitellen sotaan ja safaroimaan lähdettiin kun kamerakin piti palata hakemaan lähdön jälkeen. ![]() No mut oli meillä suuria teknillisiä ongelmiakin, nimittäin apukuskin ikkuna ei liikkunut ylös eikä alas. Etupanssarikin tais jäädä jonkun kannon nokkaan kun repes liitoksistaan, saipahan yhden todella lyhyen rampin lisää? Takavinssi puutui, ilmeisesti pieniä virransaanti ongelmia, etuvinssin vapautus ei toiminut alkuunkaan vaan narua piti syöttää uloskin moottorilla pyörittämällä, kaiken lisäks naru meni rummulle todella hyvin solmuun "just kun ois tarvinnu" etuvinssiä, siinä temutessa menikin varmaan tunti, ihme ääntä rupesi myös pitämään, eli kumpaankaan vinssiin ei siis oikein voinut luottaa. Loppuyöstä katkesi etu Arbin letku juurestaan ja etuvannekin oli vääntynyt sisälaidastaan ja paskat välissä eli vuoti, ohjausiskari löystyi itsestään kiinnikkeistään. Helvetinmoiset kiitokset Matta Valkoselle ja konevuokraamo Vatupassille sekä ARS-Metal/Hämpylle joita ilman ois tää reissu jääny tekemättä. Kiitokset toki myös rakkaalle Kruuselle joka navigoinnista huolehtii, ei varmaan olis Cup #1 pokaalia hyllyssä ilman häntä. Ja kiitokset "huollolle" jolta saatiin kameraan uudet patterit, paksu tussi kilpailunumeroiden vahvistamiseen ja MOTIVAATIO juomaa. =) Pikkuhiljaa alkaa väsyttämään, kumma vaikutus tolla oluella tommosen kisan ja pienen ajomatkan jälkeen? Viimeksi muokannut Repro : 15.09.2008 12:27 |
#184
|
||||
|
||||
![]()
Suuri kiitos kisan järjestäjille olitte tehneet hienon kisan. Maanomistajille kans kiitosta hyvien maitten lainasta. Esa sai meirät menemään pariin pikku källiin retkuun
![]() ![]() Lainaus:
![]() |
#185
|
|||
|
|||
![]()
ISO kiitos Turaoffin porukalle ja maanomistajille, tosi hyvä kisa heti ekalla kertaa ja aivan mahtavat maastot.
pari pienen pientä asiaa mitkä olis mun mielestä voinut tehdä toisin. Rasteissa oli turhan lyhkäiset narut, oli tosi vaikeeta saada niitä hyvään asentoon, tämä tekee myös tuloslaskentaan kiusaa kun rastikyltit ovat usein nuripäin ja kippuralla. Kilpailu numerot vois olla painetut tarrat tai paksummalla tussilla piirretyt, nyt tuli otettua ihan turhaan kuvia kun näytti kameran ruudulla kuva huonolta. |
#186
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse olen aina pyrkinyt vasta-argumentoimaan tätä meidän luonnon tuhoamista sillä, että, alueet joissa ajamme ovat joka tapauksessa tärvääntymässä, esim jonkun soppailuparatiisin alle tms.. |
#187
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Terveisin Eetza Nyyberö sorvin äärestä... |
#188
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nyt on yö otettu lepoa ja pitäis lähtee peseen Radicalia muutamaks tunniks.......on meinaan lievästi sanoen aika sotkunen. Onneks älysin ottaa vapaata töistä ![]() |
#189
|
||||
|
||||
![]()
Olin ensimmäistä kertaa mukana järjestelyissä ja yleensäkin offisuunnistuksessa joten
nuo kilpailunumeroiden heikkoudet menee mun piikkiin. Ensikerralla toivottavasti viisaampi. (3xpaksumpi tussi) |
#190
|
|||
|
|||
![]()
Vastaillaanpa pariin esiinnousseeseen asiaan:
1. Salin lämössä elimme täysin siinä uskossa, että sinne saa lämpöä kun kerran näytti olleen niin öljykattila kuin sähkölämmittimet seinillä. Totuus paljastui sitten vähän turhan myöhässä... 2. Lämmin vesi miesten huoneessa, "ns." Naistenhuoneessa oli lämmin vesi tarjolla ja sen takia siitä oli naisten wc:nkin logot piilotettu, että sinne miehetkin uskaltaisivat mennä. Eli jälleen kerran sukupuoltenvälistä epätasa arvoa prkl;) Sinne oli käynti tanssisalin kautta ja ylhäällä A4 kokoiset WC-kyltit. 3. Lapusta jossa näkyivät saadut rastit. Enää ei tuollaista vaivaa ruveta näkemään... Ongelmana on se, että tuloslaskentaohjelmisto ei tallenna hylättyjä rasteja mitenkään, vaan ainoastaan hyväksytyt. Ulos ei saada listaa jossa olisi hylätyt kuvat tiimiltä näkyvissä. Toiveita voi esittää Japelle;) 4. Nyt kun ei niin hirveästi porukkaa ollut ilmoittautunut, niin todettiin että pihalle mahtuu kaikki parkkiin. Jos olisi ollut enemmän tulossa ihmisiä, niin rekkaparkit ja traileriparkit olisivat siirtyneet Lapin keskustan teollisuusalueelle. Samoin kaikki majoitus ja muut annettiin nyt tehdä melkovapaasti, joten pienellä organisoinnilla saadaan kyllä huomattavasti enemmän pihalle mahtumaan. 5. Huppareiden tilaaminen myyntiin on kohtuullisen suuri riski, kun eivät ole kuitenkaan mitään halpoja. Tietenkin voidaan osallistumismaksuun sisällyttää, mutta se rupeaa jo pahasti kilpailun budjetissa tuntumaan. Tämä osallistujamäärä oli budjetinkannalta jo muutenkin tiukahko ja monista asioista on jouduttu säästämään ihan varmuudenvuoksi. 6. Alueille mennään ja poistutaan vain alotusrastien kautta. Tämän pitäisi olla kaikille itsestäänselvä asia. Voitte vaikka kuvitella, että alueen reunoilla on 5m kivimuuri edessä jossa on portit vain aloitusrasien kohdalla. Jos pääset alueelta kiertämään aloiturastin toiselle puolelle olet mennyt väärää reittiä. Esimerkiksi tie, joka johtaa aloitusrastin toiselle puolelle on mitä varmimmin kielletty. 7. Tuo GreanPeace tekstiviestin lähettäjän pystyy kyllä kilpailunjärjestäjä melkoisen varmasti arvaamaan. Kyseinen kirjoitus oli siis lehden tekstiviestipalstalta. Toimittajia oli jonkinverrankin seuraamassa kilpailua. Itse en muista sanomalehdistä tiedä, kuin Turun Sanomista, joiden toimittajan ja kuvaajan kanssa itsekkin olin juttusilla. Eiköhän 88 tai Esa kerro enemmän kun jaksavat herätä takaisin eloon:) 8. Rastinarut ja kylkitarrat kieltämättä vähän aiheuttivat ongelmia. Nämä nyt on onneksi helpostikorjattavissa olevia asioita. Muutamat sanoivat, ettei kameralla näy mitenkään, mutta kyllä ne hyvin sitten tietokoneen näytöllä näkyivät. Jos jotakuta halutaan syyttää kylkitarrojen numeroinnista, niin tähän suuntaan saa laittaa moitteet tulemaan, sillä itse ne hyväksyin sanoilla "Kelpaa, kaikille ne on samat.". Mielestäni yleiseti ottaen erittäin onnistuneet pippalot olivat nämä kilpailut. Ei mitään suuria ongelmia vaan jonkinverran pieniä, jotka pääsääntöisesti saatiin hoidettua suuremmitta ongelmitta. Ja erityisesti haluan kiittää tahoja, jotka sen ansaitsevat.
|
#191
|
||||
|
||||
![]() Väri
Väri ei ole aivan sama. Mutta uusi appari hyväksyi tuon sanomalla, että "oli ainakin hyvä yritys".
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#192
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Enkä muita hanoja huomannut kuin lavuaarien luona? Älä vaan nyt sano et vieressä on ollut joku hana mistä olisi saanut kuumaa vettä nimim. kädet vieläkin kohmeessa |
#193
|
||||
|
||||
![]()
Komiat oli kisat! Alkuun meinas lakeuksien miehet hermostua, kun reitit oli suunniteltu ihan niinku sopivasti Suitsan leveyksille ja möhkö komistuikin entisestään lommoilla. Sopivaa reittiä alueilta löytyi lopulta kuitenkin varmasti jokahittelle. Mekin kävimme katsastamassa 6 alueesta viisi. Seuraavissa kisoos pitää näköjään kiiruhtaa pikkuusen enemmän rastien välillä, jos tavoitteena on menestyä.
Protoos olis sijoitus ollut parempi, joten ensi kaudeksi sinne? Joka tapauksessa mukavaa oli ja puhdas juokseva kylmä vesi on paree ku ei mitää. Kova työ oli tehty ajojen mahdollistamiseksi, joten siitä suuri kiitos jokahittelle asianosaaselle. Lopuksi täytyy todeta, että luokkien kärkikolmikot ovat sijoituksensa ansainneet. Näiden eteneminen reiteillä on kyllä sen verran joutuusampaa kuin keskiverto-offarin rämpiminen. M10/ Pohojanmaa 4:sen suunnanvaistoaja |
#194
|
||||
|
||||
![]() Pari kuvaa
Yksi ylimääräinen kuva tuli otettua kun kuului äänekäs kolahdus. Auto oli hieman kallistunut.
Yleensä ollaan kartettu sellaisia vaarallisia rasteja, missä auto varmasti hajoaa narun katketessa. Mutta nyt tuo käytiin hakemassa. Puunlatvat näkyivät auton sivulla. Onneksi oli niin pimeää, ettei nähnyt pudotuksen suuruutta.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#195
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt pitäisi sitten ruveta siivoamaan rastikuvista lomakuvat yms. pois ja tunkemaan nettiin... Eli kuvat tulee kunhan olen saannut käytyä ne läpi, tehtyä galleriat ja tungettua nettiin. |
#196
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarjoanpa esimaistiaisen ![]() |
#197
|
||||
|
||||
![]() kisaturistina
Hienosti ellei mahtavsti järjestety kisat näin ainakin turistin näkökulmasta. Usealla aluella käytiin tyttäreni kanssa ja täytyy myöntää että tarjoilut oli mahtavat, KIITOS siitä. Tarjoilu/katselupaikat oli myös valittu hyvin, muut kisajärjestäjät toivottavasti ottavat opiksi, ja sitä suklaata oli saatavana vaikka juukaan vietäväksi
![]() ![]() ps: vinkkinä muille turisteille, kannattaa kysellä hyvistä ajopaikoista kilpailioillta näin ei tarvitse käyttää aikaa etsiskelyyn. |
#198
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Turun Sanomissa oli kahdella sivulla juttua ja kolme kuvaa, ihan positiivinen juttu. Mulla ei ole skanneria, mutta voin tietty kuvata jos ei parempaa löydy. Webissä on toki suunnilleen samat jutut: http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?t...2,1:0:0:0:0:0: |
#199
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ruijanpallas.com/linkitet...isHapettaa.mp4 27MB Tuossa erään toimitsijan kännykkäkameramateriaalia kun Ladogan kiertäjä Team VolDis antaa happea rastilla "20p Pellolla".
|
#200
|
||||
|
||||
![]()
Erittäin notkea ja urheilullinen nuori mies. Ihme kuski vaan kun tolleen ajo.
http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...deoid=42876270 http://vids.myspace.com/index.cfm?fu...deoid=42876666 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|