Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.07.2008, 21:34
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

hj60 traction bar rakennus


olisko kellään kuvia/piirrustuksia millasia traction bareja ootte rakennellu hojoihin? tarvis itelle rakennella ku rupee tuo perän irrottelu vituttamaan..

__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.08.2008, 23:05
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Nostoa perkele! Tämä nousi jopa googella haettuna enisimmäiselle sivulle, joten jos ette taas halua lukea jotain kauhutarinoita kun lähden kokeilemaan kadulle omaa kapistusta "keksin ihan itse" rakennelmin, niin neuvot olisi kullanarvoisia.
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.08.2008, 06:41
jussithegreat:n Avatar
jussithegreat jussithegreat ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.09.06
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 479
Perusasetus

ei se mikään ihmeellinen tarvitse olla mielummin 2 putkinen akseliputken ylä ja ala puolelle tuleva kolmio ja tietysti rungon puoleen jonkin asteinen keinu tai muu vastaava poistamaan jousituksen tuomia muutoksia mitoissa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.08.2008, 07:15
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

materiaalivahvuuksissa ei kannata pihtailla, mieluummin liian tukeva kuin liian heikko.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.08.2008, 07:29
Gravehill:n Avatar
Gravehill Gravehill ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 19.06.04
Sijainti: Töysä, Finland.
Viestit: 1.437
Perusasetus

Mite olis esim tämä ketju läpi lukien. http://forums.offipalsta.com/showthr...t=traction+bar
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.08.2008, 07:47
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Useasti haulla löytyy kaikenlaista kivaa...
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.08.2008, 09:45
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Jos ketjuja on useampia, eikö toistoa harjoittavat ketjut kannata poistaa väärinkäsityksien minimoimisiksi? Fooruminhakukoneella löytää yleensä tusinan ketjua jossa joku kysyy jotain ja siellä joku lausahtaa jotta söörtsiä, söörtsiä. Jollapakun vastaus oli esimerkillinen, tuosta passaa muidenkin ottaa esimerkkiä.
Olisiko jollain tämmöisiä hojokkaan sopivia ylimääräisinä, jos on, voin ostaa pois jos hinta on kohdallaan. YV tahi mailia tommy.holmÄTmilsim.fi
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.08.2008, 21:37
ILE:n Avatar
ILE ILE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Tuossa parit kuvat omasta toteutuksesta...







Onhan nuo vähän rimpulan näköset, kuitenkin aika hyvin kestäneet. Taka-akselin puoleinen ylempi pultti on katkeillu mut oon koittanu korjailla sitä.
Etummaista piti kans korjailla kun meinas katketa, johtui tosin siitä että etuperän pystyyn kääntämisen jälkeen pinjonin pienempi laakeri ei saanut riittävästi voitelua ja ikäänkuin suli aika epämääräisen näköseksi. Sen jälkeen tuli murikan yläpintaan tehtyä täyttöproppu josta sai litran verran lisää öljyä etuperään.
Aika rivakasti muuten hoojii pysähtyy kun neliveto päällä etuperä menee jumiin, asfaltilla tietenkin, vauhtia n.40-50km/h.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.08.2008, 12:29
osilpi osilpi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 24.01.05
Sijainti: Sipoo
Viestit: 565
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ILE Näytä viesti
Tuossa parit kuvat omasta toteutuksesta...
Kuvista ei oikein varmasti nae, joten kysytaan. Onko tuossa etupaan kiinnityksessa kierreosaa tms, joka antaa akselin kiertyessa liikevaraa, vai onko siina pelkat puslat. Ts joustaako pelkat puslat tarpeeksi. Onko ihan normi jousien riipukkeet vai mitka.

Mita kokoa ne katkeilleet pultit ovat olleet niin edessa kuin takana. Tietaisi sitten omassa projektissa laittaa jareammat tai lujemmat.

Etuakselilla traction bar nayttaisi olevan kiinni vaihteiston kannatinpalkissa. Itse en siihen voi pohjapanssarin vuoksi kiinnittaa, joten ajattelin tehda kiinnityksen mahdollisesti itse panssariin, kanttauksen kohdille. Pitaisi kestaa, mutta hieman vaikeuttaa panssarin i+a.
Onko tuo taka-akselin kiinnityspalkki itse lisatty, kun ei alkuperaiselta nayta.

Eli teit molempiin periin murikan ylapintoihin uudet tayttoproput. Saiko siihen kuoreen kierteytettya suoraan vai hitsasitko mutterit tms.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.08.2008, 14:53
milsim:n Avatar
milsim milsim ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.06.08
Sijainti: Orivesi
Viestit: 156
Perusasetus

Löytyisikö valmiita piirustuksia sekä eteen että taakse? Tahi edes mittoja?
__________________
http://www.yritysreaktori.fi
Digitaalisen mainonnan teräksinen osaaja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.08.2008, 22:11
ILE:n Avatar
ILE ILE ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 95
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja osilpi Näytä viesti
Kuvista ei oikein varmasti nae, joten kysytaan. Onko tuossa etupaan kiinnityksessa kierreosaa tms, joka antaa akselin kiertyessa liikevaraa, vai onko siina pelkat puslat. Ts joustaako pelkat puslat tarpeeksi. Onko ihan normi jousien riipukkeet vai mitka.
Se "kierreosa" on M20 kokoinen pultti josta on pätkästy kierteet pois ja vastapuolella muistaakseni
M24 mutteri josta porattu kierteet pois. Takana on työntövarren pää joka siellä pyörii.
Jousien riipukkeissa on offroadtarvikkeesta hankitut rasvattavat tapit ja puslat.

Lainaus:
Mita kokoa ne katkeilleet pultit ovat olleet niin edessa kuin takana. Tietaisi sitten omassa projektissa laittaa jareammat tai lujemmat.
12mm 8,8 molemmissa akseleissa. Tiiä kestäiskö kovemmat paremmin, 12,9?

Lainaus:
Etuakselilla traction bar nayttaisi olevan kiinni vaihteiston kannatinpalkissa. Itse en siihen voi pohjapanssarin vuoksi kiinnittaa, joten ajattelin tehda kiinnityksen mahdollisesti itse panssariin, kanttauksen kohdille. Pitaisi kestaa, mutta hieman vaikeuttaa panssarin i+a.
Onko tuo taka-akselin kiinnityspalkki itse lisatty, kun ei alkuperaiselta nayta.
Lisäsin sen palkin sinne itse, nyt jos tekisin niin veisin sitä enemmän keulaa kohti että sinne mahtuis
pitempi traction bar ja alaputken alemmas että se suojais kardaania paremmin.

Lainaus:
Eli teit molempiin periin murikan ylapintoihin uudet tayttoproput. Saiko siihen kuoreen kierteytettya suoraan vai hitsasitko mutterit tms.
Pelkästään etumurikkaan kun ei takana sitä tarvinnu niin pystyyn kääntää. Kartio kierteinen M14 kokoinen proppu jostain jäi käsiin niin sen sinne ruuvasin.

Takana nuo mitat on työntövarsi päästä ylempään reikään 89cm, alempaan 84cm ja akselin puolella
reikäväli on n.15cm.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.08.2008, 20:11
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

kiitos kattavista vastauksista! näillä mennään jo k(p)uuhun...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 22.12.2008, 09:47
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

onkos kukaan kokeillut tälläistä


niin että voisiko olla jopa toimiva

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 22.12.2008, 13:14
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
niin että voisiko olla jopa toimiva
Väittäsin onnistuvani vääntämään tuon sylinterin varren solmuun alta aikayksikön :P

Pitääpi kampeutua tästä tallille hitsailemaan uusia tractionbareja hojoon.. saa nähä uskallanko laittaa kuvia.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 22.12.2008, 22:13
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Oliskos tuon voinu laittaa pitkä putki alle?
JOs olis onnistunu suojaamaan kardaania paremmin niin...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Oranger rakennus srj. MYYTY tomikoo O/M/V Ajoneuvot 30 24.11.2007 22:22
mielenkiintoinen traction bar Jande Tekniikka & Jutustelu 4 30.04.2007 15:26
Chevyn automaatin rakennus offikäyttöön Racingrabbit Tekniikka & Jutustelu 5 13.02.2006 11:32
M: V-8 Off road häksätin rakennus sarja MakeO O/M/V Muut 4 29.10.2005 19:11
Parit videot ja rakennus kuvaa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 0 04.10.2003 19:12


Sivu luotu: 21:48 (GMT +2).