![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]()
Joo noi turvallisuutta parantavat osat kuten jarrut ei enään vaikuta prosentteihin. Mulla tippu tänä vuonna prosentit parilla pykälällä vaikka autoon leimattiin etupään kierrejousitus muutos ja monta muuta asiaa joita aikaisemmin ei ollu huomioitu. On se uusi rekisteriote vaan aivan käsittämätön kun tärkeitä asioita ei mainita ja tilalla kaikkea turhaa tietoa kuten auton valmistusmaa muttei esim auton mallia?
|
#52
|
|||
|
|||
![]()
Pientä vinssin ehostusta.... Kardaani tuli "kunnostettua" ja muuta pientä fiksausta... Naruna 10mm/40m
|
#53
|
|||
|
|||
![]()
"Vanhanmallin" vesipumppu laitettu keulalle! Ja Flektiksi sähköinen. Tuo vesipumpun siivapyörä homemade... Helpompi oli mielestäni noin toteuttaa, kuin yrittää tuolta akselilta vaihdella noita flektin ja siivapyörän laippoja!? Ihme homma, että tuo vanhemman mallin pumppu oli sen 135€, kun taa se viskoflektillinen 320€!?
|
#54
|
||||
|
||||
![]()
Joo ihme homma noiden pumppujen kanssa. Tilasin omaan B koneeseen ausseista pumpun ja voi perhana siinä oli vääränlainen toi laippa sittenkin. Helposti sen sai ulosvedettyä mutta vanhan laipan sovitus tohon ei ollutkaan niin helppo kun jäi liian löysäksi ja irtos. No se laippa sitte hitsattiin siihen akseliin lopulta kii.
Samalla tilauksella tuli 3B koneeseen pumppu ja siinäkin on näköjään vääränlainen laippa eli näis eri maanosissa olevissa samoissa vuosimalleissa on jostain syystä eroja. |
#55
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa...
Talvi meni sitten muuta puuhastellessa...menöö kyllä vähän oftopikiksi, mutta... Tuli hommattua tällainen talven leikkeihin No sehän ei tietenkään riittänyt, vaan oli ruvettava pajottamaan... Telasto irti ja vanha matto mäkeen Ketjukotelo auki ja rattaan mäkeen Varin alta auki, jolloin vetari irti ja vanha matto saadaan pois... Uutta tiuhempaa välitystä Ja alumiinista uutta jatkopalaa ja karkeampaa mattoa alle Varmuuden vuoksi vielä väkerretään väliakseli Telatunnelia täytyy vielä jatkaa... Ja valmiina hiukan maastokelpoisempi kulkine Kesää ootellessa on tuohon berttaankin puuhasteltu jotain |
#56
|
|||
|
|||
![]()
Hesus! Teikkö hyvän muotin? Lisää kuvaa!
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#57
|
|||
|
|||
![]()
Muotti kyllä tuli tehtyä, mutta aika simppeli ja vaatii kyllä vielä siistimistä. Eli tuollaisesta kovalevystä, päällystettynä foliolla ja autovahalla. Lasikuituammattilaiset voisi sanoa jopa räpellykseksi
![]() Viikonlopun jälkeen ollaan taas viisaampia ja mahdollisesti uusia kuvia luvassa... |
#58
|
|||
|
|||
![]()
Nyt niitä kuvia muutama lisää... Paljo ei taas hommat edenny viikonloppuna, mutta hiljaa hyvä tulee!
Muottina tällainen ![]() Paljon vielä töitä, jotta olis edustuskelpoinen... Takaa vielä enemmän keskeneräinen... Ja ei tuota tasotetta ole ihan niin paljo mitä kuvat antaa ymmärtää ![]() |
#59
|
|||
|
|||
![]()
Tiedäksää mikä tuosta sinun protoluukusta puuttuu? TOYOTA-teksti kohokirjaimin!
Eli ei muuta kuin torinkulman Carlsonin tarjouskorista jyrsintä ostamaan, ja muotin korjuuseen. ![]()
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Toyota -teksti tosissaan puuttuu...mutta pakko viedä rojektia eteenpäin...
Pohjamaalit tuli sipastua pintaan. Varmuuden vuoksi intertan primeriä, jotta ei lähde ruostumaan ![]() Pintamaalit vetästy pintaan ja saranointia suunniteltu...alkaa olla jo viittävaille valmis |
#61
|
|||
|
|||
![]()
pumput ja lukko vain puuttuu...
|
#62
|
|||
|
|||
![]()
Pikkuhiljaa väkerretty valmiiksi...
Kaasujouset motonetista Lukkosysteemi...kopioitu naapurin autotallista Thadaa ja valmista on Seuraavaksi varmaan sitten taakse sähköistä kelainta, mietityttää vain mikä ero on kiinanvinssillä ja kiinanvinssillä...muutakin ko hinta.... ![]() |
#63
|
|||
|
|||
![]()
jeps jeps
Nyt kun on tuo sähkökelainki vissiin tulollaan taakse, niin siihen liittyen muutamia kysymyksiä... - takarungon boksaaminen, kannattaako tehdä kiertymisen yms. kestävyyden vuoksi...? - Reloboxi jos tuonne akuille, niin kuinkas monen neliön piuhat riittävät tuonne taakse vetoon? - Kuinka paljo kärsii näissä muokata tuota takapuskuria, leimasedän puuttumatta asiaan. Voiko olla esim kokonaan omavalmiste!? Viimeksi muokannut mikkohen : 06.07.2009 08:51 |
#64
|
|||
|
|||
![]()
Eräänlainen takavinssi turaus, mallia irroitettava... =)
Lähtökohta Edellinen omistaja oli hiukan vetokoukun kantoon ajanut, mikä aiheuttikin hiukan puuhastelua... Jonkinlaista putkihässäkkää tuli kötösteltyä tuonne alle ;D Melkeistä vaille valmis Mahottomasti ei tuo takaylityskään kasvanut vrt. alkuperäinen puskuri... Ja mikä tärkeintä ovikin sopii aukeamaan... Katotaan nyt miten tuo sitten alkaa kestämään... Jos ei toimi tuollai, niin sitten kötöstellään sellainen kiinteä versio tuonne alle... |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäiset testi vedot tuli tehtyä ja hyvin tuntuis pelittävän. Toistaiseksi ei hitsisaumatkaan antaneet periksi. Toki testijärjestelyt ei vain olleet oikein viimeisen päälle
![]() ![]() |
#66
|
|||
|
|||
![]()
aika nätisti istuu tuo takavinssi!
|
#67
|
|||
|
|||
![]()
Jotain pientä taas vaihteeksi...
Hiukan avattu työskentely tilaa... "Potilaan" sielu riistetty Hyvin näyttäis löytyvän tilaa =) Uusi vaihdokki, 2H + 5vaihteinen Hiukan hakee paikkaansa Lepäilee jo ominavuin Keppejäkin löytyy... Kohta pääsee iskemään tulille Turboakaan ei ole unohdettu, joten pientä puuhastelua vielä tiedossa Tuohon turbohommaan liittyen... Riittäisikö öljynpaine tuossa laturin alipainepumppuun menevässä öljyletkussa voitelemaan turbon vai tekisinkö sen tuolta öljykellolta!? Muita paikkoja ei taida tuosta löytyäkkään, mistä haaroittaa... |
#68
|
||||
|
||||
![]()
ettet sattunu ajelee lauvantai iltana tuol tikkurilassa tuli samannäkönen bj vastaan ?
![]() |
#69
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#70
|
||||
|
||||
![]()
sitten näitä on useempikin samanlainen!
![]() |
#71
|
|||
|
|||
![]()
2H -moottorin antureista hiukan kysyttävää...
Öljynpainekellon takana oleva anturi on mikä? (pyörintänopeus anturi?) Moottorin päällä oleva anturi on mikä? ( hehkutulppien etupuolella )? Termostaattikotelossa ilmeisesti moottorin (jäähytinnesteen) lämpötila-anturi!? Kytkinkopan laidassa kuskin puolella on vissiin kierrosnopeusanturi? Hehkuista... Ilmeisesti 2H:ssa hehkujen virtapiuha tulee tuohon liittimeen mikä on imusarjavastusten ja hehkutulppien virtakiskon väliseen "lattaan"? Mitenkäs tuonkin nyt ratkaisesi, kun tähän berttaan on rakennettu nappihehku, joka oli B-motissa kyketty suoraan tuohon hehkutulppien virtakiskoon. Suurin ihmettelyn aihe onkin sitten Edic! Kuinka tämä on yleensä ratkaistu? Yhdistelemällä BJ:n johtosarja HJ:n edic:iin. Vai korvaamalla 2H:n edic bj:n omalla!? HJ:n laturissa (ulkoisella säätimellä) on vain 3-napainen liitin päällä. BJ:ssä taisi olla parikin eri liitintä laturin perässä. Onkos jollain tietoo tuosta kytkennästä? |
#72
|
|||
|
|||
![]()
Miten lyhyeksi jäi takakartaani 5-lovisella lootalla? Kuvaa?
__________________
- eskimo kaenuusta |
#73
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
omassa jää tämän mittaseksi, reilu 10cm putkee |
#74
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Alkaa olla sähköjä vaille valmis...toivottavasti ![]() Syyläri otettu hiukan eteenpäin, mutta silti jää aika niukasti tilaa. Katotaan nyt lähteekö tuo rupeli vaihtoon. |
#75
|
|||
|
|||
![]()
Paketti on nyt tosissaan kasassa ja ensimmäiset 120km takana. Turbonki taisi olla tuohon ihan OK, kun pakopaineetkaan ei ahtoja korkeammalle nouseet. Toki vasta noin 0,6 ahdoilla kokeilin. Hiukan säätämistä ja kokeilua pitää jatkaa, syöttöä en raskinu vielä lisäillä ko pari kierrosta
![]() Öljynpaineet nousi aivan toisille lukemille, mitä tuossa B-motissa. Lämpöselläkin koneella näytti olevan noin 1,2 mekaanisella mittarilla mitattuna (samalla ajolla B-motissa oli noin 0,5 ). Jotta kaikki ei ois liian hyvää, niin vaihelaatikossa varmaan jotain häikkää 5-vaihteella. Koeajo lenkki silloin kone- /laatikkopaketin oston yhteydessä ei vissiin tarpeeksi kattava...prkl. Nimittäin 5-vaihteella tuntuu laatikko alkavan "rallattamaan", noin 80 vauhissa, muilla vaihteilla ei moista ole havaittavissa!? Ken tietää valaiskoon, onko tuohon tehtävä kuinka iso remontti!? Uskaltaako tuolla nyt ajella, esim jos ei tuota 5-vaihetta käyttäiskään!? Edit: Siis noi öljynpaineet olivat siis tyhjäkäyntipaineita Viimeksi muokannut mikkohen : 25.10.2009 20:42 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:LJ rojekti | tomikoo | O/M/V Ajoneuvot | 20 | 15.06.2008 15:37 |
töpöhiluski rojekti | Holle | Maasturiprojektit | 47 | 13.01.2008 15:48 |
Hilu Rojekti | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 20.05.2006 11:10 |
M: Traktori vaikka pihatöihin!!/LINKIT KUVIIN | Hujane | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 23.12.2005 20:53 |
levyt taakse bj40,linkki hdj 80 periin? | jjtp | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 05.09.2005 16:29 |