Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 01.01.2016, 21:01
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Periaatteessa kestää saman 250A 12V:llä kuin mitä 24V:llä
Läpi saatava teho vaan puolittuu. (kW)

Viimeksi muokannut Mika_T : 01.01.2016 21:23
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 01.01.2016, 22:05
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Pysäyttää joo, kunhan solenoidi on kunnossa. Siinä vaiheessa kun solkun kärjet on hitsanneet kiinni pitää irroittaa iso kaapeli että veto katkeaa.
Riippuu releboksin rakenteesta. Warnissa 4 solkkua ja 2 solenoidin pitäisi hitsata yhtäaikaa kiinni jotta veto pysyisi päällä. Jos yksi hitsaa kiinni niin sitten pääsee savut poksista kun vaihtaa suuntaa.

Perään vois esittää tilastollisen kysymyksen siitä että kuinka montaa päälle jäänyttä solenoidia on tiedossa?
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 01.01.2016, 22:24
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Riippuu releboksin rakenteesta. Warnissa 4 solkkua ja 2 solenoidin pitäisi hitsata yhtäaikaa kiinni jotta veto pysyisi päällä. Jos yksi hitsaa kiinni niin sitten pääsee savut poksista kun vaihtaa suuntaa.

Perään vois esittää tilastollisen kysymyksen siitä että kuinka montaa päälle jäänyttä solenoidia on tiedossa?
Minulla on itsellä hitsannut solenoidi kiinni ja muutaman olen ollut vieressä todistamassa.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 01.01.2016, 23:10
andy:n Avatar
andy andy on kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Viestit: 597
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
.
Perään vois esittää tilastollisen kysymyksen siitä että kuinka montaa päälle jäänyttä solenoidia on tiedossa?
Joulun alla tilttas boxi jumiin.
Huokasin helpotuksesta siinä vaiheessa kun hyppäsin autosta pihalle ja käänsin PÄÄvirrat pois.

Eli vastaus kysymykseen 1kpl.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 02.01.2016, 10:34
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Oma kokemus kahdesta eri merkkisestä tapauksesta
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 02.01.2016, 10:47
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Kiinalaisia bling blong bokseja ollu useampi ja yhdestäkään ei oo solkku hitsannu kiinni.kerran on vinssi lähteny itekseen pyörimään mutta sekin johtui viallisesta ohjain katkaisijasta.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 02.01.2016, 19:07
Catrik:n Avatar
Catrik Catrik ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.13
Sijainti: Oulu
Viestit: 817
Perusasetus

Mulla on tommonen motonetin pinkiponki kytkin 6.2D Chevyssä päävirtakytkimenä www.motonet.fi/fi/tuote/482046/Paavirtakatkaisin-24V250A-iso

Hitsasin akkutelineeseen kiinnityskorvat kytkimelle ja räpelsin muutamasta mutterista ja pultista hitech nivelen kytkimen vivun päähän josta lähtee tanko tulipellin läpi jalkatilaan. Halpa, toimii, ei turhanpitkiä kaapeleita kytkimelle, operoitavissa kuskin penkiltä. Sen verran parannettavaa jäi että kovassa möykkyytyksessä vivuston massa saattaa avata kytkimen. Auto ei siitä sammu mutta laturi voi tykätä huonoa. Kokeilen patentoida jousen pitämään kytkintä tiukemmin kiinni.

Tieteellisiä kokeita tuli tehtyä sen verran että pihtivirtamittari startin pluskaapelin ympärille ja mitataan lukemat
1) kytkin kiinni
2) kytkin kiinni ja lisäksi ohitettu virtakaapelilla

Molemmissa tapauksissa käynnistysvirta oli samat reilu ~500A joten totesin että virtaa riittävästi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	2014-02-27 22.22.48.jpg‎
Views:	295
Size:	98,2 Kt
ID:	66659   Click image for larger version

Name:	2014-02-27 23.07.09.jpg‎
Views:	274
Size:	116,0 Kt
ID:	66660  
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 03.01.2016, 13:43
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

On ne kiinan ihmeitä kestänyt ihmeen hyvin, olen aina avannut kannet ja tarkistanut johtojen kiinniitysmutterit ja aina on ollut jokunen löysällä. jos ei tarkstettu ja kiristetty niin vinssatessa kyllä jossain on alkanut savua viimeistään.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 03.01.2016, 16:45
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Liikaa hifistelyä kenties mutta tossa oma toteutus. Kaikki sähköt tiiviisiin purkeihin jossa läpinäkyvä kansi niin näkee jos on hämminkiä. Syötölle päävirtakytkin kanteen. Toivotaan toimii eikä mee turha työ hukkaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20160103_164142.jpg‎
Views:	314
Size:	75,4 Kt
ID:	66686  
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 03.01.2016, 18:45
PasMa:n Avatar
PasMa PasMa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.13
Sijainti: Rovaniemi / Salla
Viestit: 164
Smile

Itse meinasin tehdä pellistä tuommoisen telineen pellistä (Kuva). Kahdella pääkatkaisijalla tulee. Toinen pelkästään vinssille, joka sais olla aina auki kun ei vinssiä tarvi ja toinen muille sähköille (plus-kaapeli). Laturin johdot menee suoraan akulle, eli kun päävirtakatkaisijasta sammuttaa, niin sytytysvirta katkeaa kuten myös kaasuttimen magneettiventtiili sulkeutuu (Hitachin kaasutin Nissan Sunnysta). Sen mitä auto sammuttuaan pyörii niin laturi pukkaa loppu virrat akkuun. Ainoa on, että virta saattaa vielä kulkeutua järjestelmässä laturin herätevirtajohdon kautta. Siinä on kyllä latauksen merkkivalo siinä johdossa, mutta jaksaako se 3W hehku polttaa sen virran? Telineen alle kumimatto jos kaapeli irtoaa liittimestä. Liittimen liitoksiin pv-katkaisijalle kumiset napasuojat, joita ainakin moottorikelkan akuissa on. Tuossa versiossa ois lyhyet kaapeloinnit. Taakse pelti johon tulee vaijerit(kuoret) kiinni. Tuohon ei kovin korkeaa telinettä mahdu kun on renkaille tehty tilaa rankasti ja sisälokari korkealla. Itsellä sen verran kokemusta nuista pv-katkaisimista on, että 13 mm kiintoavain on apukuskin jalkatilassa akun kenkiä varten. Eli miten se on eristyksen kanssa nuissa pv-katkaisijoissa kun tarkoitus tehdä reiät peltiin, joihon upottaa ne katkaisijat ja johdot sitten alapuolelle liittimiin. Kai nuo kiinnitys onnistuu suoraan peltiin ettei siihenkin eristystä tarvi.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Teline3.jpg‎
Views:	352
Size:	103,5 Kt
ID:	66687  
__________________
Kyllä tuosta Toyotalla yli mennään, ku menin minä siitä talvella yli Lynxilläkin!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
2544 actros päävirtakatkaisin SamiN Chit-Chat 3 10.01.2015 13:37
Mistä kunnon akunkengät?/ Jauhantaa kaapeloinneista. JJ90 Tekniikka & Jutustelu 34 06.02.2012 21:37
Valokuitu ja mediamuunnin mistä??? SoSo Chit-Chat 10 19.10.2006 00:01
Asentakaa Volvoihin päävirtakatkaisin !! finvalp Tekniikka & Jutustelu 3 19.06.2006 13:34
Mistä hyvät ja halvat levikkeet? p3ku Tekniikka & Jutustelu 13 14.01.2006 01:38


Sivu luotu: 07:11 (GMT +2).