![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#276
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikkait niitä tukivarsia kovin paljon eri kohtiin saa? Koska se rungonpuoleinen kiinnike tulee samallatapaa kun Piipari:lla.. saa tukivarsien kanssa akselin olemaan pituussuunnassa suurinpiirtein kohallaan, niin pääsee siihen ihanaan iskari&jousi hommaan.. ![]() Viipo voiskin neuvoa onko jotain tärkeetä ja huomioimisen arvosta vielä tässävaiheessa, ennenkun mallaillaan jousia ja iskareita paikalleen? Piipariltahan niitä vois käydä bertasta vakoilemassa vaikka viikonlopun aikana.. ![]() |
#277
|
||||
|
||||
![]()
joustojen rajottamisesta sit silleensä et iskarit paikallaan iliman jousia veivailee eestaas aksuloita, et näkkee liikeradat ja rajottimet (pohjaanlyöntikumit) sit sillai et inan ennen ko iskari pohjaa se kumi stoppaa lopullisesti liikkeen. kokemusta yhen iskarikiekan verran ku metrimitalla mittasin "hyvin riittää"...
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#278
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#279
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eli niille rangen jakareille tuli korvakot, mallia ''muotoileitse'' Kuinmyös samasille jakareille tuli rungonpuolikiinnikkeet, taisiis.. semmoset kiinnikelaput, materiaalina hardox400. Ja GR:n jakari-runko kiinnikkeet tuli, polttivat 25mm plootusta.. ![]() Päivitellään huomenna kuvia turhanpäiväsistä hommista. |
#280
|
||||
|
||||
![]()
Houston... We have a problem.
Laitoimma jakarit puslineen kasaan, jakari kässiin ja eiku auton alle suunnittelee. Eipähä se mitä mahu tuonne, ennenkö tekis seuraavia muutoksia; A) Korinkannakkeen siirto B) Etuakselin siirto eteenpäin. Siinäpä vaihtoehdot. Mitä tulee tuohon vaihtoehtoon; A) Korinkannakkeen siirto, liekkö miten pala kakkua? Niitattu näköjää runkoon. mitälie sanoo katastusmies? (korinkannakkeiden määrä ei muutu, mutta yhden paikka? B) Mitä se konttorisetä tuumaa akselin siirrosta? Piipari:lla oli ilmeisesti muutama sentti otettu eteenpäin... kai? muistaakseni? riittääkö kardaanin mitta, vai joutuuko jopa jatkamaan ? apuvaa, mitä ma teen ![]() No, sikäli ettei menis niinkää helpoks, niin rangen kiinnikkeet poltettu vituiks. Eli joutuu täyttää pulttien reiät hitsaamalla, ja kairaa ite reiät niin onpaha sit kohillaa neki. kele. Eli ruvetaanko suunnittelee akselin siirtoa eteenpäin, vai korinkannakkeen siirtoa taaksepäin? Jos sitä korinkannaketta ruvetaan siirtää, niin pitäs selvittää että mikä viaddu on tämä mysteerimöykky. Kaks letkua sinne tulee, ja kovin tuntuu olevan ''panssaroitu''. Mitään hajua toiminnasta ei ole? Voiko tuon heittää hevonvitt... tuolta? Tämmöne on ollu jonkuviikkoa nyt käytössä, on muute hyvä laitos. Suosittelen! |
#281
|
|||
|
|||
![]() Mysteerimöykky
Mysteerimöykky on alipainesäiliö. Voi ottaa pois tai korvata vaikka HJ:n pienemmällä säiliöllä.
|
#282
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#283
|
||||
|
||||
![]()
Voipi tehä vaikka sammuttimesta, mut tuossa aikasemmin mainittu hj:n säiliö ehottomasti helpoin ratkasu, koska saatavuuskin on erinomainen...:P Kait se onnistuu nykysinkin leimata saman mallisarjan isommalle akselivälille, eli kyllä täältä ainakin suositus etuakselin siirrolle eteenpäin. Toki siinä tulee kaikkee jännää sivutuotetta, kuten kartaanin joutuu tekemään uusiks, lokarit uusiks (jatke) jne....Mut helposti etuylitys pois kokonaan ja pidempi akseliväli tuntus olevan mukavampi vähän joka suhteessa. Helpoin on varmasti leikellä vaan tilaa siihen korin kannakkeeseen tai siirtää se eri kohtaan, ei varmasti oo katsurilla mitään sanomista kunhan on kunnolla tehty.
|
#284
|
|||
|
|||
![]()
Tunkkaa kori kantamaan tunkin varaan ja levennät vanhaa kiinnikettä. Näin itse lähtisin tekemään. En usko että katsuri mitään sanoo, itsellä ei tule olemaan kuin pari niittiä alkuperäisiä. Loput pulteilla ja hitsaamalla, jos inssi inisee vien muualle katsastettavaksi
![]()
__________________
Kahta en vaihda: Stihl ja Toyota! |
#285
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#286
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eivaa huomenna käyn konttorilla kysymässä seuraavaa; BJ42 228,5cm BJ43 243cm Erotus; 14,5cm Onko mahdollista siirtää akselia se minun tarpeiden vaatima ~5cm, että saan tukivarren rungonpuoleisen kiinnikkeen hitsattua. Vai ruvetaanko tuon auton akseliväliä kasvattamaan 14,5cm että se olisi verrattavissa J43. Jos ruvetaan akseliväliä kasvattamaan, niin taka-akseli hyppää kanssa taaksepäin. Selvitellä vaan paljon mahtuu ottamaan simpukkaa eteenpäin, koska siellon syyläriki jossaikohtaa ns. pelimestoilla. Tässä varaudutaan nyt sit rattiakselin jatkamiseen, ja kardaanin jatkamiseen. Koko kardaanityömaan ulkoistan paikalliselle moottorikoneistamolle, minne on entuudestaan hyvät välit.. ![]() |
#287
|
||||
|
||||
![]()
voihan siihen kardaaniin tehä "spaserin" väliin, ni käy originelli.
|
#288
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#289
|
||||
|
||||
![]()
nii, loivempihan se periaatteessa olis ilman.
patrollissa mulla oli ku laitoin 5lovisen laatikon, jäi kardaani lyhyeks sehän hyvä puoli siinä oli jos hajos ni ois käyny sitte 4 tai 5 vaihteisen kardaani. hiluxissaki oli ku siinä kävi etuakseli vähä etempänä, onneks tein rillukan ku nyt taas alkup. paikalla. |
#290
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#291
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En toteuta V-muotoon. Kahtoo huomenna hallilla että siirränkö tota kannaketta, vai ruvetaanko akselinsiirtohommiin. Matkalla kävis konttorilla kysyy mitä ne on mieltä, ihanne olis jos sitä Sais sen ~5cm eteenpäin. ![]() |
#292
|
|||
|
|||
![]()
Hämääkö tuo kuva niin paljon mutta eikai tuo korvakko nyt justiinsa osu korikannakkeen pultin kohalle?
Hävittää puolet korikannakkeesta ja yhdistää lopuksi entisen korikannakkeen jakarin korvakkoon? |
#293
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#294
|
||||
|
||||
![]()
Ne niitit tuntu lähtevän helpoiten antamalla pikkusen lämpöä ja sitte terävällä lyöntituurnalla ja lekalla "veistää" sen hatun irti jos ymmärrät mitä tarkotan
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#295
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Veistelin sen korinkannakkeen pienemmäksi, niin että sille tukivarren kiinnikkeelle on siellä tilaa. Se akseli nyt ihan vahingossa vaan hyppää sentin verran eteenpäin, että saan hitsattua sen kiinnikkeen. Se kiinnike jotenkin integroidaan sit siihe korinkannakkeeseen ja tottakai lisäjäykiste tulee sille tukivarren kiinnikkeelle. leikkaaliimaa leikkaaliimaa... ![]() |
#296
|
||||
|
||||
![]()
juu, nyt alkas olee jakari heppailtu kuskinpuolelle... Muttaduoda, ilmeni ihan hyviä kysymyksiä, pariki kappaletta.
![]() Jakari on kiinni nyt rungossa, tosin se ihan final-final- hitsaus tekemättä. Akselinpuolta sovitellessa mietinki, että mihinkäs kohtaa se askarrellaan tuo jakari paikalleen, koska joka kohdassa tuntuu olevan tiellä sitä jousilautasta ajatellen. Koskapa kun jakari tekee tuommosen patin, niin pitäs jousilautasen ja akselin välille rakennella joku ''koroke, että jousilautasen sais tuohon jakarin yläpuolelle. Mitähänne taas sanoo leimalla? Ennenku sen taittas ns. ''rungon alle'', eli siihen missä lehtijousen kannake on akselissa, niin saisi jousen mallattua osimoilee paikolleen, meinnaa vaan ahdasta tulla... Mietin tuossa muutaman hetken että käyn pihalta jostain mersusta nykäsemässä jouset tuohon keulalle ja hävitän nuo nykyset vattuun.. ![]() Jos jollain joku hyvä idea, niin niitä nyt kuunneltas? Saako sen jousilautasen nostaa tohon jakarin korkeuteen? mimmonenkoha hirvitorni tästä vehkeestä tulee.... ![]() |
#297
|
||||
|
||||
![]()
Ei vaikuta katastukseen vaikka millasen tornin teet sille jouselle, kunhan se on edelleen asiallisesti toteutettu. Eessä on heleppoo kun jousilautasen yläpään voi viedä melko korkeelle, ni pystyy akselinpuolen viemään melko ylös kanssa...eikä sen tarvii olla 100% linjassa akselin liikeradan kanssa, näissä ei pelata millien kanssa..
|
#298
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sithä tässon nou wöriis. Pitää ruveta sille jousilautaselle suunnittelee koroketta. ![]() |
#299
|
|||
|
|||
![]()
Tässä oma näkemys BJ:n etuakselin kierrejousien asemoimisesta!
Katsastaja ei sanonut mitään huonoa tästä. |
#300
|
||||
|
||||
![]()
Kaaah jospa se tästä.
MiKo:n Bj42 sammakko projektista löysin vastauksen. Mullahan on samoilla jousilla kun MiKo:lla, vaa näi hienosti ne on tuolla askarreltu paikollee. jaaaa eiku suunnittelee. ![]() Kuva lainatt MiKo:lta, kiitos ja anteeksi. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj60 | Tepi_p | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.06.2011 15:14 |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
M: HJ60 ja HJ60,5 | ZTR | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 12.10.2007 13:51 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |