Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.10.2015, 16:18
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Question

Silverado -06, korotus ja 35" pyörät


Tuli siis tommonen Ameriikan laiva laitettua ja kyllä heti korotusta ja isompaa pyörää huutaa...

Eli:

-Paras alustasarja +muut toimenpiteet alustan toiminnan optimoimisekseksi maasto-/soratie käyttöön
-Paras tapa saada väh. 35" pyörät alle. Lavalle ja lavalta tarttis saada nosteltua tavaraa eikä muutenkaan ole mitään räppärimallia tarkoitus tehdä elikkä minimikorotusta haetaan.

Pyöränkotelot, etenkin edessä, näyttää aika ahtaalta mutta etureunasta sais laikalla ihan siististi puskuria vähän viistettyä niin varmaan auttais vähän...

Pakoputken loppuosa roikkuu tosi alhaalla. Liekkö orkkis vai? Täytyy vähän pidentää niin menee runkopalkin mutkan takaa nätisti.

Ja vielä semmonen juttu että mistähän erottaa LLY ja LBZ Duramaxit toisistaan? Kun luulin et toi ois ollu LLY mut ohjekirjan kanteen olikin käsin kirjoitettu LBZ... Ja jos toi onkin LBZ niin olikohan siinä jotain must do juttuja, esim. EGR delete, yms.?

Paljon asiaa kun merkki vaihtui itelle täysin outoon joten kiva ois kuulla kommentteja, sikäli mikäli Offipalstalta ko. laitteen tuntijoita löytyy...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.10.2015, 17:18
Ranee:n Avatar
Ranee Ranee ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.07
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 1.049
Perusasetus

valmistenumeroa kannattaa koittaa tarjot johonkin netin chevy VIN decoderiin, niillä pitäisi löytyö paljonkin tietoa laitteen osista.

Moottorin ulkoisista eroista tiedä mennä sanomaan mutta ainahan lohkossa ja kansissa on numerot mistä selviää mitä ne on.

Kaverilla on 2003-2005 väliin raado jossa nyt alla 38" pyörät, koppaa on nostettu ehkä 7-10cm, taka-akselilla koropalat, keulasta ei tietoa. Pitääpäs kysellä taas että mitäs se sille on tehnyt.
__________________
Joop
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.10.2015, 17:25
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
valmistenumeroa kannattaa koittaa tarjot johonkin netin chevy VIN decoderiin, niillä pitäisi löytyö paljonkin tietoa laitteen osista.

Moottorin ulkoisista eroista tiedä mennä sanomaan mutta ainahan lohkossa ja kansissa on numerot mistä selviää mitä ne on.

Kaverilla on 2003-2005 väliin raado jossa nyt alla 38" pyörät, koppaa on nostettu ehkä 7-10cm, taka-akselilla koropalat, keulasta ei tietoa. Pitääpäs kysellä taas että mitäs se sille on tehnyt.
OK. Just zuumailin että nyt alla olevat 285/75 R16 on kokolailla 33" kokoset eli ei vissiin toi >37" kokoluokka tollaseen möhköön yhtään liikaa olis. Mutta tulee kyllä toi kaarien ahtaus vastaan . Siksi kai noi jenkkien vehkeet on aina kauheella skyliftillä..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.10.2015, 00:59
Uazmies:n Avatar
Uazmies Uazmies ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.05
Sijainti: suami
Viestit: 716
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Ja vielä semmonen juttu että mistähän erottaa LLY ja LBZ Duramaxit toisistaan? Kun luulin et toi ois ollu LLY mut ohjekirjan kanteen olikin käsin kirjoitettu LBZ... Ja jos toi onkin LBZ niin olikohan siinä jotain must do juttuja, esim. EGR delete, yms.?
Oli kumpi motti tahansa niin ainakin sitä on ihan must vähän virittää

Itsellä armoton ikävä omaa duramax-seevyä, tänäänkin tuli revittyä 130km 3495kg painavaa kärryä, on tuo 2.8 neloskone vähän kesy...
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.10.2015, 11:33
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Edessä kaarien ahtaus on ongelma, joko pitää tehdä tilaa tai sitten korottaa reilusti.

Omassa Duramaxissa oli 3" korinkorotus ja vääntösauvoja tiukattu edestä sen verran että auto kulki suorassa tyhjällä lavalla. Ei mitään mahdollisuuksia saada uutta 35" rengasta pyörimään 16x10 vanteilla ET -25 ilman reilua rälläköintiä. Tuli niin reilusti kaaristakin pihalle että olisi tarvinnut 1,5-2" levikkeet alkuperäisten lisäksi. 295/75-16 + 16x8 ET 0 pyöri ongelmmitta ja pysy melko hyvin kaarienkin sisällä. Samoin 305/55-20 20x9 vanteilla. Edessähän saa puskurista helposti viistettyä palan siististi pois mutta kaaren takaosan muokkaaminen onkin hieman työläämpää.

joku 4-6" korotussarja auttaa paljon. Vanteiksi 17" tai 18" niin saa paljon järkevämmän ET-luvun, 16" pitää ET olla senverta reilusti miinuksella että rengas tulee helvetin ulos.

Suosittelen ottamaan yhteyttä Nurmijärvellä sijaitsevaan Duramax-guruun niin se kertoo mitä kannattaa tehdä esim. niille EGR yms. hommille. Samalta mieheltä saa sellaisen softankin koneeseen että rupee maisemat vaihtumaan. Ja kaikki muutkin tarpeelliset osat mitä ikinä tarvitsetkaan voi Teemu järjestää.

Kojopower Oy / Teemu (o4oo- 682 348).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.10.2015, 12:51
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo Näytä viesti
Edessä kaarien ahtaus on ongelma, joko pitää tehdä tilaa tai sitten korottaa reilusti.

Omassa Duramaxissa oli 3" korinkorotus ja vääntösauvoja tiukattu edestä sen verran että auto kulki suorassa tyhjällä lavalla. Ei mitään mahdollisuuksia saada uutta 35" rengasta pyörimään 16x10 vanteilla ET -25 ilman reilua rälläköintiä. Tuli niin reilusti kaaristakin pihalle että olisi tarvinnut 1,5-2" levikkeet alkuperäisten lisäksi. 295/75-16 + 16x8 ET 0 pyöri ongelmmitta ja pysy melko hyvin kaarienkin sisällä. Samoin 305/55-20 20x9 vanteilla. Edessähän saa puskurista helposti viistettyä palan siististi pois mutta kaaren takaosan muokkaaminen onkin hieman työläämpää.

joku 4-6" korotussarja auttaa paljon. Vanteiksi 17" tai 18" niin saa paljon järkevämmän ET-luvun, 16" pitää ET olla senverta reilusti miinuksella että rengas tulee helvetin ulos.

Suosittelen ottamaan yhteyttä Nurmijärvellä sijaitsevaan Duramax-guruun niin se kertoo mitä kannattaa tehdä esim. niille EGR yms. hommille. Samalta mieheltä saa sellaisen softankin koneeseen että rupee maisemat vaihtumaan. Ja kaikki muutkin tarpeelliset osat mitä ikinä tarvitsetkaan voi Teemu järjestää.

Kojopower Oy / Teemu (o4oo- 682 348).
Homma selkee! Paljon kiitoksia!

Rough Countryn 6" settiä tossa jo kattelinkin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.10.2015, 15:14
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Eipä ollut tuolla Teemulla oikein korotussarjoista kokemuksia. Ohjelmoinnista yms. sain kyllä hyvää tietoa...

Kyllä se varmaan täytyy toi RC:n satsi laittaa. Aikamoinen jumppa vaan näkyy asennuksessa olevan...

Kais Suomessa luulis joku paja olevan joka noita laittelee?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.10.2015, 05:51
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

retkukeula+ vääntösauvat= tyhjä arpa korotuksen suhteen.

tai saahan sitä korotettua, vaihtaa ne vääntösauvat, tukivarret, palikat korin ja rungon väliin, palikat moottorikehdon ja rungon väliin, taakse lisälatia ja kalikkaa akselin ja jousten väliin. maksaa kolme-neljä tonnia ne kaikki PU palikat ja hilppeet, koska kaikki menee vaihtoon, että se toimii "ok" sitten mikä on hyöty? se syö sen jälkeen MT kuviolla +5l sataselle, kun muuten kulkee kiltisti kympin hiukan ylite maantiellä näennäisesti vakiorengastuksella (joku 33" silosemmalla kuviolla)

toki budged boost, sorvaat palikat korin ja rungon väliin ite, kirraat vääntösauvat ja nakkaat taakse palikan+ U pultit et takapään saa ryhtiin+ siirtelet puskurit => aivan hirvee ajaa maantiellä, ei mene sitä vähää enää suoraan mitä ennen, chevyn van&truck divari kun ei ole kuuluisa suoraan kulkemisesta muutenkaan +se PA kulutuksen lisäys ja näyttää uber typerälle, koska ne puskimet ei enää istu autoon

sori jos hiukan lyön jäitä, mutta aika pitkälti jos tekee nuilla budged boost meiningeillä, saa pilattua auton ajopuolen aika totaalisesti. tuollanen chevyn pickari on pirun letkee vedellä valtatiellä menemään kun siinon alusta kunnossa, omassa oli just tälläset ääliö sätökset ja nyt se auto on kierrossa, en jaksanu, eikä ollu aikaa alkaa tekemään sitä oikein. kantsii miettiä oikeesti et tarviaako work truckia korottaa, pelkillä ulkonäkösyillä en lähtis tekemään, koska ainoo hyöty on korkeempi auto ja se ulkonäkö. ohan se toki messevämmän näkönen isoilla renkuloilla ja silleen, mut tosiasia on se, et ajopuoli on pilalla hyvin suurella todennäkösyydellä ja isomman renkaan vierintävastus tuppaa lisäämään polttoainelaskua eli jos kyseessä on käyttis, älä pilaa, jos harraste/chillailu vehes anna palaa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.10.2015, 06:04
Mojoman:n Avatar
Mojoman Mojoman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.03.07
Sijainti: Nänsesteri, Bermuda.
Viestit: 494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Homma selkee! Paljon kiitoksia!

Rough Countryn 6" settiä tossa jo kattelinkin...
Minä pistin joskus omaan Ramiin ton Rough Countryn 5" sarjan ja oli kyllä hyvä ajettava sen jälkeen. Tuli jotenkin mukavaksi alusta. Eli suosittelen.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.10.2015, 08:17
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
retkukeula+ vääntösauvat= tyhjä arpa korotuksen suhteen.

tai saahan sitä korotettua, vaihtaa ne vääntösauvat, tukivarret, palikat korin ja rungon väliin, palikat moottorikehdon ja rungon väliin, taakse lisälatia ja kalikkaa akselin ja jousten väliin. maksaa kolme-neljä tonnia ne kaikki PU palikat ja hilppeet, koska kaikki menee vaihtoon, että se toimii "ok" sitten mikä on hyöty? se syö sen jälkeen MT kuviolla +5l sataselle, kun muuten kulkee kiltisti kympin hiukan ylite maantiellä näennäisesti vakiorengastuksella (joku 33" silosemmalla kuviolla)

toki budged boost, sorvaat palikat korin ja rungon väliin ite, kirraat vääntösauvat ja nakkaat taakse palikan+ U pultit et takapään saa ryhtiin+ siirtelet puskurit => aivan hirvee ajaa maantiellä, ei mene sitä vähää enää suoraan mitä ennen, chevyn van&truck divari kun ei ole kuuluisa suoraan kulkemisesta muutenkaan +se PA kulutuksen lisäys ja näyttää uber typerälle, koska ne puskimet ei enää istu autoon

sori jos hiukan lyön jäitä, mutta aika pitkälti jos tekee nuilla budged boost meiningeillä, saa pilattua auton ajopuolen aika totaalisesti. tuollanen chevyn pickari on pirun letkee vedellä valtatiellä menemään kun siinon alusta kunnossa, omassa oli just tälläset ääliö sätökset ja nyt se auto on kierrossa, en jaksanu, eikä ollu aikaa alkaa tekemään sitä oikein. kantsii miettiä oikeesti et tarviaako work truckia korottaa, pelkillä ulkonäkösyillä en lähtis tekemään, koska ainoo hyöty on korkeempi auto ja se ulkonäkö. ohan se toki messevämmän näkönen isoilla renkuloilla ja silleen, mut tosiasia on se, et ajopuoli on pilalla hyvin suurella todennäkösyydellä ja isomman renkaan vierintävastus tuppaa lisäämään polttoainelaskua eli jos kyseessä on käyttis, älä pilaa, jos harraste/chillailu vehes anna palaa

Kiitos kommentista!
Ite oon asiasta juurikin samaa mieltä. Tarkoitus ei siis ole todellakaan tehdä ulkonäön takia mitään modeja vaan nimenomaan maasto- ja soratie ominaisuuksien takia. Siksi toi RC:n setti nimenomaan kiinnostaa kun siinä tulee kaikki uusiksi ja on kehuttu kyytiä tuolla jenkkisivustoilla...

Ja on tiedossa/käytännössä todettua rengaskoon kasvu yms. auton kulutukseen ja käytökseen. Ei kyllä pitäis 35x12,5" mitenkään olla liioteltua ton kokoiseen autoon. Nyt on 120 LC:ssä ja G-Mesessä 33" +Dobinson alustat ja on superhyvät soralla/maastossa ja LC paremoi kuin orkkis myös asfaltilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 25.10.2015, 10:07
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sillon siulla paranee kyyti jo merkin vaihdon seurauksena hirmusesti jenkki on aina jees

tosiaan korotuksen jäläkeen aina pyöränkulmat säätöön kun kerran tiekäytössä, vaikuttaavat aika paljon siihen kyydin laatuun ja ajomukavuuteen

sit kantsii vähän mittailla tuota rengastusta, täyspäisen näkösen voi saada kapeemmallakin, mut korkeemmalla. meleki kaikissa autoissa on joku "kipuraja" missä kohin se vierintävastus rupee kiusaamaan enempi, patrollis esm pieneni 2 litraa satkulle 31" => 33", mut sit 35" otti puol litraa takasin huonompaan. eli rengashomma on vähän sillai et missä kohin moottori ja välitykset natsaa rengastuksen kanssa, jos kilsoja ei tuu paljoo ni ei merkkaa mitään, mut jos ajaa 50tkm vuosi, ni se litraki on jo aika helevetisti loppulaskussa
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 25.10.2015, 19:02
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
sillon siulla paranee kyyti jo merkin vaihdon seurauksena hirmusesti jenkki on aina jees

tosiaan korotuksen jäläkeen aina pyöränkulmat säätöön kun kerran tiekäytössä, vaikuttaavat aika paljon siihen kyydin laatuun ja ajomukavuuteen

sit kantsii vähän mittailla tuota rengastusta, täyspäisen näkösen voi saada kapeemmallakin, mut korkeemmalla. meleki kaikissa autoissa on joku "kipuraja" missä kohin se vierintävastus rupee kiusaamaan enempi, patrollis esm pieneni 2 litraa satkulle 31" => 33", mut sit 35" otti puol litraa takasin huonompaan. eli rengashomma on vähän sillai et missä kohin moottori ja välitykset natsaa rengastuksen kanssa, jos kilsoja ei tuu paljoo ni ei merkkaa mitään, mut jos ajaa 50tkm vuosi, ni se litraki on jo aika helevetisti loppulaskussa
Näinhän se menee. Enimmät ajot tulee Toyotalla joten siksi otin siihen just uusiksi renkaiksi 285/70 R17 nykyisten 33x12,5 tilalle jos veis vähän vähemmän kun on kapeampi.

Ei tohon Silveradoon tuu kun max 10 000 vuodessa niin ei kauheita merkkaa kulutus. Kyyti on kyllä etenkin asfaltilla tosi hienoa! Ja kyllähän maavarakin on ihan kohtis etenkin kun saan ton roikkuvan pakoputken vedettyä ylempää reittiä. On vaan niin tottunut Geen kanssa meneen siitä mistä huvittaa että hetki menee totutellessa... Varmaan 33x12,5" tulee alle nyt aluksi ja katotaan miten niillä pärjäilee.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 25.10.2015, 19:56
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

nuilla kilsoilla ei oikeestaan sit merkkaa se PA kulutus, lykkäät alustasettiä ja rengasta alle mihin lompakko venyy ja paljoko haluvaa piästee rojektin lapasesta tekkee niiku ihelleen mieleisen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Turbodiesel Pajero -88. 5 paikkanen pakettiauto! Snorkkeli, vinssi, 35" pyörät yms! migl O/M/V Ajoneuvot 4 18.07.2013 21:41
Ostetaan 35" tai isommat pyörät Rotpal GR O/M/V Renkaat ja vanteet 1 24.05.2013 03:38
silverado ja 33" pyörät teme01 Tekniikka & Jutustelu 12 23.05.2012 11:17
Myydään 35"10,5 R16 muta pyörät makke9 O/M/V Renkaat ja vanteet 2 14.03.2011 15:29
Ostetaan Ostetaan 35" pyörät 1-4 kpl bat O/M/V Renkaat ja vanteet 1 14.02.2009 18:47


Sivu luotu: 13:35 (GMT +2).