![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() Boxi.
Tänään hajin postista paketin Muuriselta joka sisälsi XJ:n ohjaussimpukan ja tuon tihku boxin. Boxi kiinni ja kaikki rupesi toimimaan!
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#127
|
||||
|
||||
![]() Simpukka, tihku boxi ja iskarit.
Muuriselta tuli asiallisesti pakattu paketti joka sisälsi ohjaus simpukan ja tihku boxin.
Boxi jo asennettu ja tarvii koittaa jos kerkeisi ennen FJDCn kesätreffejä simpukankin vaihtaa. Takaiskari sai niin kipeää Kulmassa jotta tilalle vaihdetaan tallist löytyneet vähän käytetyt. Alapäästä tarvii saada teräsholkki pois ja yläpään kiinitykseen tarvii tehdä kulmaraudat jotta saa sopimaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#128
|
||||
|
||||
![]() Snorkkeli.
Viimeksi Kulmassa tuli tehtyä vesistön ylitys ja siitä sain kipinän tehdä vihdoin ilmanotolle hieman paremman reitin.
Kuvassakin vasemmassa etulyhdyssä vielä vettä ja alkuperäinen ilman otto oli sen takana. Snorkkelin lähtö konehuoneessa. Sama konepelti kiinni. Kiinitykset vielä puuttuu ja putki on jo kumimaalattu maastovihreäksi. Snorkkeli kiinni, takaiskarit kiinni, nivelten rasvaus ja tavaroiden pakkaus niin, oltais valmiita kesätreffeille. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 16.07.2015 10:57 |
#129
|
||||
|
||||
![]()
Nyt ei kuvat onnistunu, molemmissa on pelti auki
![]()
__________________
Killing time is not murder |
#130
|
|||
|
|||
![]()
Onhan tuokin parempi kuin että olis rakentajalla ollut pelti kiinni
![]() ![]() |
#131
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli samaa vaivaa Zjeepin ohjauksessa. Aamulla pari ekaa käännöstä pirun jäykkä ja mitä kauemmin seisoi niin sitä jäykemmäksi muuttui. Korjaantui samalla kun vaihdoin vettä täynnä olevan muutenkin huonon ohjaustangon nivelen uuteen.
|
#132
|
||||
|
||||
![]() Valmis.. vai onko??
Sain pelin nippuun ja ajoin pukeilta pois niin johan meni jarrupoljin pohjaan ja merkivalo sytty. Mittä helv...???
Taka jarrunesteen säilö melkein tyhjä ja alle kattoessa vasen takapyörä märkä?? Kulma ylös, pyörä ja jarrurumpu pois niin, johan näkyi että toinen mäntä oli pullahtanut ulos. Kävin US-Partsista uuden jarrusylkyn hakemassa niin olihan noitakin tietty kahat eri mallia ja silmällä valkkasin pienemmän joka sitten olikin oikea. Tutkin sitä vanhaa sylinteriä niin toinen mäntä oli ruostunut kiinteäksi ja näin toinen pullauttanut nesteet pihalle. Eiköhän varmaan päästä huomenna matkaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 16.07.2015 17:02 |
#133
|
||||
|
||||
![]() Ohjaus muljuu maantiellä? Eli, ei leimakunnosssa.
FJDCn kesätreffit käytiin ajamalla viettämässä ja samalla koeajamassa Cherokeeta.
Maantiellä ohjauksessa tuntuu välys ja meno on muljuvaa. Urissa ja asvalttipaikojen reunoissa hakee yllättäen suuntaan jos toiseenkin? Täytyy ottaa tosta tallista seisovasta tukivarret eteen kun se ei niitä tarvi vielä. Rattiakselissa tuntuu edelleen välys vaikka sinne tiukemman kahdesta valitsin. Maastossa toimii hienosti eikä saatu edes mitään rikki. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 21.07.2015 08:57 |
#134
|
||||
|
||||
![]()
Oliko sinulla säädettävät tukivarret? Jos ei niin siinä jo yksi syy surkeaan ohjaukseen, caster on ihan persiillään. Onko panhard ja kaikki raidetangonpäät varmasti välyksettömät? Minkä verran uudessa käytetyssä simpukassa oli välystä, oliko simpukan välys (hammaskosketus) ja laakereiden esijännitys säädetty kohdalleen? Mihin asetukseen auraus on säädetty? Onko panhard ja välivarsi samassa kulmassa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#135
|
||||
|
||||
![]()
Nii paljo monelle tarkistettavaa et ostetaan uus ohjaus iskari ja sen jälkee syytetään renkaita
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#136
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#137
|
||||
|
||||
![]()
mä en oikeastaan edes ymmärrä mitä hyötyä tehostetussa autossa on ohjausiskarista, en ole nuukana löytänyt mitään syytä asentaa moista
|
#138
|
||||
|
||||
![]()
Paitsi että asetuksen mukaan, auto, jossa on uutena ollut ohjausiskari, sitä ei saa poistaa...
__________________
Killing time is not murder |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Kyl se kivasti estää voblauksen muodostusta, sit kun renkaina on 37" tai isommat. Vaikka kuinka olis ollakseen nivelet kunnossa, niin aina joustaa puslat sen verran et isot kumit löytää ne välykset.
|
#140
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toki isot kumit aiheuttaa ongelmaa helpommin, mutta siinä taasen voidaan miettiä että onko akselintuenta ja ohjauksen osat (tai koko akseli) silloin turhan heiveröiset.. eihän kuorma-autossakaan renkaat woblaa, eikä useimmissa taida mitään ohjausiskaria olla ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se iskari on ihan hyvä senkin takia että säästää sitä simpukkaa metsässä tulevilta iskuilta,
|
#142
|
||||
|
||||
![]() Tukivarsia ja ohjauksen osia.
Tosta tallista seisovasta moottorivikasesta saan säädettävät alatukivarret ja säädettävän panhardtangon ja taidan samalla ottaa toimivammat jousetkin eteen.
Eli tutkimukset jatkuu. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 22.07.2015 10:17 |
#143
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja mm. meillä välitelillinen scania voblas iihan vitusti 50-70km/h nopeuksissa siltä väliteliltä. Lopulta rikko jopa joustintuet, jotka tulee rungosta alaspäin ja joihin norrat kiinnittyy. Ei asettunu muute, ku laittamalla kokonaan uudet renkaat uusilla vanteilla, jotka oli millilleen tasapainotettu. Eikä ne entisetkään renkaat mitenkään täristäny sitten muissa autoissa. Btw, mulla woblaa mäyris jarruttaessa, vaikkei nivelissä oo edes väljää. Syytä ei oo löydetty, mut pitäs löytää mahollisimman jykevä ohjausiskari... Mistä niitä keskittäviä sai tilattua? |
#144
|
||||
|
||||
![]()
Mulla woblaili...tai yritti jompaan kumpaan sivuun, lähinnä jarrutuksissa tuo jeeppi. Vaihdoin sitte eillen alatukivarret, jotka jo 5v ollut hyllyssä. Vanhat vakiot oli puslistaan ihan löysät ja pultin holkit oli kuluneet soikeaksi. Katsastusmieskin ihmetteli keväällä vetelyitä, mutta nosturilla ei väljää löytyny nii leima tuli niiltä osin. Mutta sitten kun jarruttaa ja auton painosta iso osa tuli etuakselile tuntui vetelyt...
- Aika monta cherokee projektia aktiivisena nykysin täällä ![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#145
|
||||
|
||||
![]() Panhard tanko.
Nyt vaihdettu toisesta autosta säädettävä panhard tanko ja sillä meni heti etuakseli keskelle autoa.
Oli siinä ylemmässä pallonivelessä jotain outoa, tosin en saa ruuvipenkissä siihen mitään välystä vaikka irroittaessa olin moista näkevinäni? Tuossa toisessa onkin ylätukivarret vakiot ja alatukivarret onkin vain rasvanipoilla olevat putkimalliset, ei säädettävät. Koeajan välillä ja sitten vaihdetaan lisää osia jos paukkuu ja kolisee. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#146
|
||||
|
||||
![]() Katsastus remonttia.
Nyt jatketaan taas tämän tutkimista.
-uusi simpukan ja rattiakselin välinen akseli tilattu väljien tilalle. -käsijarru ei toimi? -peruutusvalio ei toimi? Tutkitaan. t. Ismo M
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#147
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa (valitettavasti) olla niin, että käsijarrut näissä toimii vain sen mitä katsastuksessa tarvitsee, ainakaan itse en ole saanut säätöä pysymään muutamaa päivää/kahvanvetoa pidempään
|
#148
|
||||
|
||||
![]() Käppäri?Lainaus:
Tossa omassa -85 mallissa muistaakseni käsijarru on aina toiminut hyvin, onko tässä -91 mallissa sitten jotenkin huonommat vermeet? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 25.08.2015 21:20 |
#149
|
||||
|
||||
![]() Vapaakytkin automaatin kyljestä irti?
Mittaamalla liittimestä niin ei tule kontaktia parkkiasenossa napojen A ja E välille joten tarvii tuo sitten irroittaa ja putsata.
Mitenkäs tuo vapaakytkin irtoaa? Ylä pultin irroitin vaan on tiukassa vielä kuin tauti? Tuleekos sieltä öljyä? Tarvii kysellä kun en oo moista ennen irroittanut. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 28.08.2015 19:12 |
#150
|
||||
|
||||
![]()
Tiukassa se yleensä on, varovasti irrottamalla saa kyllä ehjänä pois. Itse ei sitä ikinä tarvinnut irrottaa, mutta sen mitä muistan niin hieman sitä pitää yleensä kääntää ja vääntää ruuvarilla että lähtee irti. ...vaaaroovaaastiiii...
![]() Tuossa vielä muutenkin asiasta lontoon kielellä: http://www.cherokee-jeep.com/1-2swremov.htm
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
91 XJ cherokee, "Kaksikäyttöauto" | Rytari | Maasturiprojektit | 487 | 05.10.2020 22:19 |
Myyty Jeep Grand Cherokee Limited -96 4,0L "Safarioffari" | WinChester | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.01.2014 12:12 |
Jeep Grand Cherokee -93, "Black ZJeep" | WinChester | Maasturiprojektit | 15 | 15.03.2013 22:26 |
Myydään Jeep Cherokee XJ 1995 4.0i H.O. Automatic "Country" | asvirkku | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.03.2011 15:04 |
Myydään JEEP CHEROKEE 4.0 HO AUT. LIMITED -92 "EUGENE" | jeepisti | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 24.03.2011 22:02 |