Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2015, 11:38
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

MB kuorkki jätti tielle, starttiko?


Joo eli eilen oltiin lähdössä ajelulle tolla 1222:lla, ja noin kilometrin ajon jälkeen konetilasta alkoi kuulua voimakkaasti hinkkaava ääni. Niinkun joku hihna olisi hangannut johonkin tms.. No sitä kesti noin 5-10 sek, jonka jälkeen kone sammui, eikä suostu enää käynnistymään uudelleen. Auto hinaukseen ja kotipihaan..

Nopealla vilkaisulla kaikki näyttäisi olevan konetilassa paikoillaan, joten mietin tämmöistä vaihtoehtoa: virtalukko ei palauta avainta starttiasennosta --> startti jää kiinni vauhtipyörään --> urpo kuski ei tätä huomaa --> startti kaput ja virta-avainta kääntäessä kojelaudassa joulukuusi-ilmiö ja koneesta kuuluu vaan vaihtelevaa naksuntaa ja siritystä. Tän puolesta puhuisi se, että olin ollut huomaavinani virtalukossa "palautuskynnyksen", jonka tosin olin ajatellut olevan ominaisuus tai jotain, ja jota en jaksanut sen enempää ihmetellä kun kaikki näytti toimivan ok. Mutta siis ainakin kerran auton jo käynnistyttyä napsautin avaimen itse takaisin start-asennosta puolivahingossa otetta avaimesta irroittaessa..

Outoa tässä oli se, että autossa oleva sähköinen päävirtakytkin alkoi käyttäytyä vähän epäjohdonmukaisesti tapahtuman jälkeen. Tätä ennen kytkimen ollessa pois päältä, auto oli aivan pimeä. Nyt se saattoi vilkutella valoja ja reagoida jotenkin heikosti virta-avaimen kääntöönkin. Voisko toi selittyä sillä, että startin solenoidi tms ois sulanut ja kontaktipinnat olis tehny omia kuvioitaan siellä?

Akut oli just täyteen ladattu ja syksyllä vaihdettu muutenkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2015, 11:41
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Tuossahan olikin jo lähes koko teoria...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2015, 12:13
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Noni, jos lähtis sitten seuraamaan sitä tutkintalinjaa..

Hilpeän tilanteesta tekee se, että hinuri ei saanut autoa käännettyä kotipihaan, vaan se makaa nyt naapurien ihasteltavana yleisellä parkkipaikalla Ripeitä liikkeitä pitäis varmaan suorittaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2015, 15:24
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Otappas hajut laturistakin ennenkuin purat sen enempiä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2015, 15:29
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Otappas hajut laturistakin ennenkuin purat sen enempiä...
Tälle ääni.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2015, 16:08
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Mitenkäs mun kannattais sitä laturia arvioida? Miten ne yleensä porsii? Ja miksi se olisi koneen sammuttanu? Oon ymmärtänyt et noi dieselit ei virtaa tarttis käydäkseen.

Viimeksi muokannut Heering80 : 01.03.2015 16:12
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2015, 16:31
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mulla on kerran pikku-Volvon kans (FL4) käyny silleen, että hehku-rele (solenoidi) jumi päälle.
Auto kävi aikansa ja sitten kun akut oli tyhjät (hehku vie paljon enemmän mitä laturi tuottaa) niin auto sammui.

Mittaa vaikka akkujen napajännite, taikka saahan tuon varaustilan selville kääntämälläajovalot päälle.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2015, 16:47
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heering80 Näytä viesti
Mitenkäs mun kannattais sitä laturia arvioida? Miten ne yleensä porsii? Ja miksi se olisi koneen sammuttanu? Oon ymmärtänyt et noi dieselit ei virtaa tarttis käydäkseen.
Voihan tosiaan tuossakin olla sammutussolenoidi, mikä sitten jännitteen laskiessa syötön katkaisee. Ja jos laturi on äänen pitänyt... Toisaalta ei kyllä normaalikuormalla noin lyhyellä matkalla akut pitäisi tyhjentyä. Vaan nehän helppo mitata ihan ekana.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2015, 18:37
Saleksi Saleksi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.01.06
Sijainti: Pudasjärvi
Viestit: 245
Perusasetus

Onkos se päävirtakytkin nyt syyllinen sittenkin?????

"""Outoa tässä oli se, että autossa oleva sähköinen päävirtakytkin alkoi käyttäytyä vähän epäjohdonmukaisesti tapahtuman jälkeen. Tätä ennen kytkimen ollessa pois päältä, auto oli aivan pimeä. Nyt se saattoi vilkutella valoja ja reagoida jotenkin heikosti virta-avaimen kääntöönkin. Voisko toi selittyä sillä, että startin solenoidi tms ois sulanut ja kontaktipinnat olis tehny omia kuvioitaan siellä?"""
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2015, 18:41
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heering80 Näytä viesti
Mitenkäs mun kannattais sitä laturia arvioida? Miten ne yleensä porsii? Ja miksi se olisi koneen sammuttanu? Oon ymmärtänyt et noi dieselit ei virtaa tarttis käydäkseen.
6.2 diesel chevy ei jaksanut käydä kun laturi porsi. Oli niin umpijumissa ja moniuraremmissä hyvä pito et toiminta loppui sihen. Ja lennosta kun vauhtia oli päälle kuudenkympin ja menin sen kerran helppaamaan kaasusta.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2015, 19:27
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Saleksi Näytä viesti
Onkos se päävirtakytkin nyt syyllinen sittenkin??"
Päävirtakykin ei huutele konehuoneesta käsin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2015, 19:33
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Tai toinen akku kuoli tai kaapeli irtos .. Ekaks kyllä mittaisin jännitteet
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2015, 22:41
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.324
Perusasetus

Sammutetaanko tuo mersu pakokaasujarrun napista lattialla?

Meillä 1981 mallisessa V6 mersussa oli kolme paineilma sylinteriä, mitkä liikkuivat napista. Kaksi läpille pakoputkissa, ja yksi ruiskupumpussa. Ei sähköä niissä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2015, 23:42
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Juu kyllä tämä malli sammuu pakokaasujarrulla napista lattialla.

Huomenna jos sais katsottuu tarkemmin..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.03.2015, 08:09
hojo85:n Avatar
hojo85 hojo85 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 23.02.10
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 948
Perusasetus

Ite viel mittailisin et meneekö plussa runkoon nyt..meillä oli kuorma-autossa startin päästä virtajohto löystyny ja otti maahan kiinni. Sai starttipuusterin avulla kyl aina käyntiin mut siinäpä se sit oli et ei muuten lähtenyt.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.03.2015, 13:10
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Akut näyttää 12,40 ja 12,47 V ja yhteensä 25,00 V. Nyt kun päävirtakytkintä ja virta-avainta kääntää, niin kaikki toimii täysin normaalisti, mut startti ei pyöritä vaan kuuluu vaan semmonen säksättävä ääni.

Laturissa ei näkynyt mitään normaalista poikkeavaa, samoin kun ei startissa tai startin solenoidissakaan. Johdot oli kaikki hyvin kiinni. Seuraavaksi se on sitten kai startti irroitettava, kunhan saan apua paikalle..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.03.2015, 13:17
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Kato maadoituskaapelit ensin. Ja akut näyttää olevan tyhjät. Pistä valoja ja puhaltimia päälle ja kato akkujännite uudestaan.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.03.2015, 14:05
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paavojaelvis Näytä viesti
Kato maadoituskaapelit ensin. Ja akut näyttää olevan tyhjät. Pistä valoja ja puhaltimia päälle ja kato akkujännite uudestaan.
Tyhjät? Paljonko lepojännite pitäis mielestäsi olla?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.03.2015, 14:14
paavojaelvis paavojaelvis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.08.14
Sijainti: Kauvatsa, Länsi-Suomi
Viestit: 287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Tyhjät? Paljonko lepojännite pitäis mielestäsi olla?
Noh, käynnistystä ajatellen lähes tyhjät

Täyteen varatun akun lepojännite on 12,7 - 12,8 V

12,4 V lepojännitteellä akun varaustilasta on jäljellä enää noin 75%, minkä alle tavallista lyijyakkua ei pitäisi purkaa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.03.2015, 23:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ratkesko tämä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 06.03.2015, 18:00
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Ei oo mitään tehty Kolme päivää itse kuumeessa ja muutenkin apuvoimat päässee paikalle vasta ens viikolla.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 16.04.2015, 18:51
Heering80:n Avatar
Heering80 Heering80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.12.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 437
Perusasetus

Startti se oli menny rikki. Se on nyt vaihdettu, ja auto toimii taas. Pitäs kohta alkaa asentelee ikkunoita tohon konttiin..
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 16.04.2015, 20:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hyvä !!

Kuvia tänne kans rojektin edistymisestä ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jätti lankkuja/pelkkoja (Mänty) Ramo82 O/M/V Muut 2 20.02.2014 19:26
king cap jätti tielle Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 12.01.2010 15:44
renkaat auraamattomalle tielle? Tekniikka & Jutustelu 58 10.11.2009 23:07
Tästä 4x4 kuorkki Ex_inkkari Linkit 5 07.03.2007 20:21
Ryssän monsteri kuorkki mikjus Chit-Chat 16 20.09.2005 20:35


Sivu luotu: 02:50 (GMT +2).