Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.08.2014, 20:12
SunFire Red:n Avatar
SunFire Red SunFire Red ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Vetoakselin rasvat


Minkäslaista rasvaa viisaammat laittaisi LN170 hiluxin vetoakselin niveliin? Sisemmässä oli notkeampaa tavaraa sisällä ja ulommassa mustaa liisteriä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.08.2014, 21:03
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

hmm samaa vaseliinia itse olen laittanut kumpaakiin. Tuo musta vaseliini on sellaista joka kestää erityisen kuumuuden tosi hyvää tavaraa ainakin whyrtin pullossa saa saa varmasti monen muunkin merkin mut kuumuus piste kovempi verrattuna siihen normaaliin kellenruskehtavaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.08.2014, 23:46
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Tojon orkkiksissa on jostain syystä sisäpäässä liki öljyksi luettavaa tavaraa, liekö sitten ulkopäissäkin alunperin kun omat on aina niin vanhoja ettei voi olla varma onko niveliä vaihdettu...

Mutta MoS2 musta vaseliini on oikea ratkaisu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2014, 05:18
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Tarviiko tollasessa mitään erikoisen kuumankestoa? Rasva jäykempää liikkuu huonommin ja voitelee huonommin?
Ite laittasin redlinen punasta cv joku vaseliiniä mikä on vetarii tarkotettu.
Laittovat myös toyota huollossa tuota muistaakseni uusien auriksien niveliin kun ääntivät heti uutena.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2014, 10:17
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Jos ne on kuten etuvetoautoissakin ulkopäät kuulilla ja sisäpäissä neulalaakeriholkit, niin luonnollisesti niissä on eri rasva sisällä, voithan sinne sisäpäähän mustaakin laittaa, mut sinne se ei kuulu...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.08.2014, 14:00
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Tarkennetaan vielä siis itse laitoin sinne murroksen kuulien sisään notkeempaa kamaa ja sitten kääntömaljan pesää jossa nippa niin sitä mustaa vaseliinia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.08.2014, 17:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
Tarkennetaan vielä siis itse laitoin sinne murroksen kuulien sisään notkeempaa kamaa ja sitten kääntömaljan pesää jossa nippa niin sitä mustaa vaseliinia
Ja nekö pysyy siellä tuossa järjestyksessä?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.08.2014, 12:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava Näytä viesti
Jos ne on kuten etuvetoautoissakin ulkopäät kuulilla ja sisäpäissä neulalaakeriholkit, niin luonnollisesti niissä on eri rasva sisällä, voithan sinne sisäpäähän mustaakin laittaa, mut sinne se ei kuulu...
Jaa, runneriin kun vaihtelin suojakumeja, niin mustaa vassua ne sisäpäät oli täynnä ja mustaa vassua tuli uuden kumin mukanakin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.08.2014, 14:22
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ja nekö pysyy siellä tuossa järjestyksessä?
ei varmaankaan mut uudet murrokset kun ovat hieman jäykähköt niin notkeeta tavaraa kuulien väliin ja pyörittelyä erikulmissa ei varmasti pääsee kaikkialle voitelemaan niitä kuulia ja kehään niin hyvin kuin mahdollista. vaseliinia sinne väliin on vähän mahdoton saada eikä se vaseliini pääse sinne kuulien sisään myöskään kauhean helposti..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.08.2014, 22:28
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jesse89 Näytä viesti
ei varmaankaan mut uudet murrokset kun ovat hieman jäykähköt niin notkeeta tavaraa kuulien väliin ja pyörittelyä erikulmissa ei varmasti pääsee kaikkialle voitelemaan niitä kuulia ja kehään niin hyvin kuin mahdollista. vaseliinia sinne väliin on vähän mahdoton saada eikä se vaseliini pääse sinne kuulien sisään myöskään kauhean helposti..
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?

Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2014, 16:39
jesse89 jesse89 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 23.01.12
Sijainti: Pennala Suomi
Viestit: 479
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?

Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
Siis murroksen nimenomaa tuo sisäpuoli "maljaosaksi" sitä moni puhuu jossa tosiaan ne kuulat ovat niin sinne hieman notkeemman oloinen vaseliini ei kauheesti notkeampaa mut hieman. ja veivaamalla sitä niin että jokainen kulma tulee koettua ja sinne laittamalla sitä vaseliinia niin että se ei enää ime itseeensä ollenkaan vaikka kääntäisi minne asentoon vain. Tämän jälkeen kun kasas sen missä on ne olkalaakerit molemmin puolin niin se täytee mustaa vaseliinia ja ei muutaku kovaa ajoa... napalukot kiinni hetken aikaa et pyörii murikka jne kaikki liikkuvat osat siellä perässä samoten.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Vetoakselin tekijöitä ? pee Tekniikka & Jutustelu 3 27.08.2011 17:23
T-MAX 12500 24v rasvat cruiser hj60 Maasturiprojektit 3 08.03.2010 22:14
Sähkövinssin rasvat? NHOffroadTeam Tekniikka & Jutustelu 2 15.12.2008 23:03
Napalukon rasvat Tekniikka & Jutustelu 7 25.05.2007 19:17
mitkä rasvat mek. vinseissä? hamaBJ40 Tekniikka & Jutustelu 16 01.05.2007 09:07


Sivu luotu: 17:47 (GMT +2).