Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 17.06.2014, 16:29
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

Mikä lie ollut nopeusrajoitus tuolla tiellä (80 vai 100)
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 17.06.2014, 16:52
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.247
Perusasetus

Eipä tässä ollu rajoituksella merkitystä. En aiemmin huomannukkaan että kuski veti skodan ollessa rinnalla vasemmalle. Ja jos,kun skoda jarrutti ja rekka veti vasemmalle viereen, joku oisi tullu vastaan niin ainoa pakotie olisi ollu kaistan yli mettään ja siihenkään ei olisi aika riittäny.

Tässä tapauksessa jokainen töhöili osaltaan mutta ainoa joka oli ns. Ammattilainen töhöili kaikkein noloimmin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 17.06.2014, 16:52
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014...18345_uu.shtml
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 17.06.2014, 17:04
kelkka kelkka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.12.05
Sijainti: kymenlaakso Finland.
Viestit: 127
Perusasetus

Taas keskivertoo paremmat asiantuntiat lässyttää miten rekalla ajetaa oikea oppisesti ja pitäisi toimia!
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 17.06.2014, 17:08
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Joo, tuossa skootatapauksessa syyllinen on vain ja ainoastaan turhaan ohitukseen lähtenyt kuljettaja.
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 17.06.2014, 17:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eipä tässä ollu rajoituksella merkitystä. En aiemmin huomannukkaan että kuski veti skodan ollessa rinnalla vasemmalle. Ja jos,kun skoda jarrutti ja rekka veti vasemmalle viereen, joku oisi tullu vastaan niin ainoa pakotie olisi ollu kaistan yli mettään ja siihenkään ei olisi aika riittäny.

Tässä tapauksessa jokainen töhöili osaltaan mutta ainoa joka oli ns. Ammattilainen töhöili kaikkein noloimmin...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Jos silmä ei valehtele, niin rekka vetää keskemmäs, siis kiilaa skodilakkia, kun huomaa että valoton prätkä tulee vastaan, kun skodilakki on ohittamassa.

Jos olisi todellinen teiden sankari, niin olisi tehnyt tilaa ja HIDASTANUT? että kaikki kolme sopisivat paremmin rinnakkain.
Videolla näkyvä lievä vasemmalle siirtyminen alkaa jo hieman ennenkuin vastaantuleva tumma Bemari on lähes rekan keulan kohdalla - ja ajolinjan siirtyminen on ihan loogisessa suhteessa tien kallistukseen ja mutkan suuntaan. Miten rekkakuski olisi voinut olla estämässä skodan ohitusta/ kiilaamassa, kun rekan ajolinjan siirtyessä hieman vasemmalle Skodan on täytynyt olla vielä rekan takana? Siinä vaiheessa kun prätkä alkaa olla lähellä (selväsit ennen bussipysäkkiä) rekkakuskihan siirtyy sen hetkiseltä ajolinjaltaan OIKEALLE, ei suinkaan vasemmalle.

Ainoa asia mitä rekkakuskilta jäi tekemättä on, että olisi tilanteen huomatessaan voinut hidastaa jo valmiiksi ja siirtyä vielä hieman lähemmäksi piennarta, helpottaen näin skodan kaistallepaluuta.

Mitä jarruttamiseen tulee, niin siitä kun Skoda- pellen jarruvalot syttyy niin näyttäisi että parin sekunnin verran menee siihen että alkaa rekka hidastua - hyvinkin siis normaalin reaktioajan + jarruviiveen verran. Tuossa paikassa rekkakuskilla oli tasan kolme vaihtoehtoa: väistää vasemmalle, ajaa skodaa perään, tai ajaa pientareen puolelle metsään. Jos autoja olisi tullut vastaan, niin metsähallitus olisi luultavasti kutsunut, tai sitten olisi skodan persaus saanut uutta muotoilua.



Lainaus:
Melko teräksiset hermot pitää skodan kuskilla olla, jos ei yhtään säväytä, kun rekan sumupilvestä lähet ohittamaan, rekka vetää keskiviivan yli sinua kohti, ja yhtääkkiä valoton prätkä tulee samaa kaistaa vastaan!
Ja vielä kiitokseksi sitten soitetaan torvea.
Varmaan sillä olikin aika teräksiset hermot, kun lievässä katvepaikassa lähtee ohittamaan rekkaa sadekelillä vesisumun takaa. Jos yhtään voi päätellä kyseisen paviaanin ajotottumuksia, niin luultavasti kuuluu ohituspaikkaa kytätessään niihin rekan perseessä roikkujiin, ja sieltä lähdetään suorittamaan ohitusta, vaikka niin läheltä ei voi ylipäätään nähdä kunnolla eteensä edes hyvässä säässä. No, tämä toki on pelkkää spekulaatiota.


Lainaus:
Jos tuo skodilakki kuski ei olisi vetänyt keskiviivan päälle, vaan olisi rauhassa pysähtynyt, niin vois olla että olisi saanut noista kolmesta pienimmät sakot.... (tarkistamaan että kaatuko tms. motoristi, jos kerran meni läheltä)
Perustele? Skodalla kuitenkin jo suoraan liikenneturvallisuuden vaarantaminen tuollaisella idioottimaisella ohituksella, on selkeästi vaarallisin teko näistä. Prätkäkuskilla vahingossa/ tietämättään ajovalo pimeänä, rekkakuski taasen pyrkii välttämään törmäyksen. Tööttäys ei onneksi ole sakon arvoinen rike, tuossa paikassa itse asiassa jopa ihan paikallaan, samoin kuin pitkien vilkuttaminen. Jos se vaikka edes jonkun tuollaisen pöntön herättäisi ajattelemaan mitä tuli tehtyä. Videon pöntössä se tosin herätti jonkun rattiraivoreaktion, jonka seurauksena yhtä liikenneturvallisuuden vaarantamista seurasi toinen..

Lainaus:
Siis jos poliisi saa näytettyä toteen, että kiilasi skodaa eikä jarruttan/hidastanut, niin päiväsakkoja voi tulla reiluhkosti liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, saattaa alkaa kortiton lomakin...
Ainoa joka tuossa tilanteessa on toiminut väärin on Skoda- kuski.. olkoonkin sitten että ohituksen aloitus olisi ollut kuskilta arviointivirhe eikä törkeää piittaamattomuutta muiden turvallisuudesta, niin se ei siitä huolimatta poista tosiseikkaa että hän on ainoa joka on liikenneturvallisuutta tuossa vaarantanut. Ne Skodakuskin perustelut jossain naamakirjan keskustelussa jarrutukselle on ihan täyttä sontaa, koittaa vain pelastaa omaa nahkaansa vaikka paska on jo housussa.


Lainaus:
No, mikäli lööppeihin olisi uskomista, niin asiaa selvitetään poliisin toimesta.
Syytä onkin, tuollaiset ohitukset ja sen jälkeinen Skodakuskin tapainen idioottimainen toiminta pitäisi saada kitkettyä pois niin hyvin kuin mahdollista. Se, että rekkakuskit muuten tötöilee tuolla liikenteessä minkä kerkeää, ja esim. Kehäteillä ja usein myös maanteillä roikkuu perseessä kiinni ja milloin mistäkin raivostuvat on kokonaan toinen tarina. Pois pitäisi toki ehdottomasti saada nekin.

Saisi tulla dashcamit pakolliseksi Suomessa, niin voitaisiin jaella sakkolappuja vähän enemmän tämäntyyppisestä touhusta. Minulta ei reaaliaikainen GPS:ään perustuva satelliittiseuranta saa minkäänlaista kannatusta, mutta jotain tarttisi liikennevalvonnan nykytilalle tehdä - sitä kun ei oikein tunnu olevan.. Liikkuva poliisi ei sitä enää tee kun ei sitä ole olemassa, "korttelipoliisilla" on ilmeisesti parempaakin tekemistä, ja tämäntyyppisiä tötöilyjä ei peltipoliisi poista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 17.06.2014 18:02
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 17.06.2014, 17:58
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lerssinen Näytä viesti
Joo, tuossa skootatapauksessa syyllinen on vain ja ainoastaan turhaan ohitukseen lähtenyt kuljettaja.
Miksi turhaan ohitukseen????
Pitäisikö kaikkien henkilöautojen ajaa rekkojen perässä 60-80km/h vaikka olisi 100km/h rajoitus?

Edittiä: Näköjään tuota videota tulkitaan nyt täällä sen mukaan onko kommentoija itse raskaan kaluston kuljettaja vai ei.
Allekirjoittaneella on kokemusta molemmista puolista,mutta mulle raskaan kaluston kuljettaminen oli aikoinaan vain työ ei elämäntapa

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 17.06.2014 18:09
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 17.06.2014, 18:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Minä en ainakaan ole raskaan kaluston kuljettaja, enimmäkseen ne vituttaa Töissä tulee toki pyöriteltyä suljettujen porttien sisällä isojen koneiden rattia ja vedettyä puolikkaita, mutta tienpäältä raskaan kaluston kokemukset voidaan laskea muutamiin tuhansiin kilometreihin.


Koitan itse suhtautua näkemiini asioihin juuri sen perusteella mitä näen, ja tehdä päätelmät sen mukaan mitä tietoa asiasta on ylipäätään saatavilla. Tuon videon perusteella en näe rekkakuskin tai prätkäkuskin toiminnassa juurikaan ongelmakohtia pieniä "kauneusvirhettä" lukuunottamatta, sen sijaan skodakuskin toiminnassa olisi hyvinkin paljon parantamisen varaa. Oikeastaan, siinä ei ole mitään hyvää..


Näihin ohituksiin: satkun alueella lähes poikkeuksetta itse ohitan rekat, mutta katson ohituspaikan aina niin että varmasti näen kunnolla. Samoiten pidän reilua väliä ennen ohitusta, helpottaa oleellisesti siinä että näkee missä ohitusta lähteä hakemaan. Vesi- tai lumisateessa en edes ohi lähde jos ei näe. Toisaalta em. keleillä rekasta mielellään ajaa ohi, kun se nostaa sellaisen vesisuihkun/ lumipöllyn että pitää olla vähintään 100m taaempana että näkee, mutta silloin ei voi ajaa 100km/h alueella tiekohtaista nopeutta jos olosuhteet sen muuten sallii..


Virheitähän sattuu tien päällä ihan meille jokaiselle, ei niistä pitäisi suuttua toiselle tienkäyttäjälle - vaan välillä pistää vituttamaan, minkäs teet Sitä vaan liikenteessä näkee niin paljon turvallisuudesta piittamattomien ajosuoritteita, että aika usein pistää ihmetyttämään mikä saa ihmiset tekemään mitä ikinä tekevätkin. Kaikki ne tötöilyt kun ei todellakaan ole virheitä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 17.06.2014, 18:42
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Soittakaa Karpolle!!!

Vituttaa kun joka saamarin foorumilla kaikenvitun ensioitkoset jakavat viisuttaan kyseisestä tapauksesta...
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 17.06.2014, 18:58
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Soittakaa Karpolle!!!

Vituttaa kun joka saamarin foorumilla kaikenvitun ensioitkoset jakavat viisuttaan kyseisestä tapauksesta...
ja pakko lukea niitä? ja sitähän tää netti on täynnä, asioista tietämättömät kommentoivat kaikkea
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 17.06.2014, 19:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Soittakaa Karpolle!!!

Vituttaa kun joka saamarin foorumilla kaikenvitun ensioitkoset jakavat viisuttaan kyseisestä tapauksesta...
Täytyy varmaan soittaa, se kun on Finduksen radiomainoksen mukaan vielä hengissä Tulisi tähänkin asiaan selvyys..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 17.06.2014, 19:23
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Videolla näkyvä lievä vasemmalle siirtyminen alkaa jo hieman ennenkuin vastaantuleva tumma Bemari on lähes rekan keulan kohdalla - ja ajolinjan siirtyminen on ihan loogisessa suhteessa tien kallistukseen ja mutkan suuntaan. Miten rekkakuski olisi voinut olla estämässä skodan ohitusta/ kiilaamassa, kun rekan ajolinjan siirtyessä hieman vasemmalle Skodan on täytynyt olla vielä rekan takana? Siinä vaiheessa kun prätkä alkaa olla lähellä (selväsit ennen bussipysäkkiä) rekkakuskihan siirtyy sen hetkiseltä ajolinjaltaan OIKEALLE, ei suinkaan vasemmalle.

Ainoa asia mitä rekkakuskilta jäi tekemättä on, että olisi tilanteen huomatessaan voinut hidastaa jo valmiiksi ja siirtyä vielä hieman lähemmäksi piennarta, helpottaen näin skodan kaistallepaluuta.

Mitä jarruttamiseen tulee, niin siitä kun Skoda- pellen jarruvalot syttyy niin näyttäisi että parin sekunnin verran menee siihen että alkaa rekka hidastua - hyvinkin siis normaalin reaktioajan + jarruviiveen verran. Tuossa paikassa rekkakuskilla oli tasan kolme vaihtoehtoa: väistää vasemmalle, ajaa skodaa perään, tai ajaa pientareen puolelle metsään. Jos autoja olisi tullut vastaan, niin metsähallitus olisi luultavasti kutsunut, tai sitten olisi skodan persaus saanut uutta muotoilua.





Varmaan sillä olikin aika teräksiset hermot, kun lievässä katvepaikassa lähtee ohittamaan rekkaa sadekelillä vesisumun takaa. Jos yhtään voi päätellä kyseisen paviaanin ajotottumuksia, niin luultavasti kuuluu ohituspaikkaa kytätessään niihin rekan perseessä roikkujiin, ja sieltä lähdetään suorittamaan ohitusta, vaikka niin läheltä ei voi ylipäätään nähdä kunnolla eteensä edes hyvässä säässä. No, tämä toki on pelkkää spekulaatiota.




Perustele? Skodalla kuitenkin jo suoraan liikenneturvallisuuden vaarantaminen tuollaisella idioottimaisella ohituksella, on selkeästi vaarallisin teko näistä. Prätkäkuskilla vahingossa/ tietämättään ajovalo pimeänä, rekkakuski taasen pyrkii välttämään törmäyksen. Tööttäys ei onneksi ole sakon arvoinen rike, tuossa paikassa itse asiassa jopa ihan paikallaan, samoin kuin pitkien vilkuttaminen. Jos se vaikka edes jonkun tuollaisen pöntön herättäisi ajattelemaan mitä tuli tehtyä. Videon pöntössä se tosin herätti jonkun rattiraivoreaktion, jonka seurauksena yhtä liikenneturvallisuuden vaarantamista seurasi toinen..



Ainoa joka tuossa tilanteessa on toiminut väärin on Skoda- kuski.. olkoonkin sitten että ohituksen aloitus olisi ollut kuskilta arviointivirhe eikä törkeää piittaamattomuutta muiden turvallisuudesta, niin se ei siitä huolimatta poista tosiseikkaa että hän on ainoa joka on liikenneturvallisuutta tuossa vaarantanut. Ne Skodakuskin perustelut jossain naamakirjan keskustelussa jarrutukselle on ihan täyttä sontaa, koittaa vain pelastaa omaa nahkaansa vaikka paska on jo housussa.




Syytä onkin, tuollaiset ohitukset ja sen jälkeinen Skodakuskin tapainen idioottimainen toiminta pitäisi saada kitkettyä pois niin hyvin kuin mahdollista. Se, että rekkakuskit muuten tötöilee tuolla liikenteessä minkä kerkeää, ja esim. Kehäteillä ja usein myös maanteillä roikkuu perseessä kiinni ja milloin mistäkin raivostuvat on kokonaan toinen tarina. Pois pitäisi toki ehdottomasti saada nekin.

Saisi tulla dashcamit pakolliseksi Suomessa, niin voitaisiin jaella sakkolappuja vähän enemmän tämäntyyppisestä touhusta. Minulta ei reaaliaikainen GPS:ään perustuva satelliittiseuranta saa minkäänlaista kannatusta, mutta jotain tarttisi liikennevalvonnan nykytilalle tehdä - sitä kun ei oikein tunnu olevan.. Liikkuva poliisi ei sitä enää tee kun ei sitä ole olemassa, "korttelipoliisilla" on ilmeisesti parempaakin tekemistä, ja tämäntyyppisiä tötöilyjä ei peltipoliisi poista.

Siis tarkoitatko, että on aivan normaalia ja laillista, että rekalla vedetään vasemmalle loivasti kaartuvassa kurvissa noinkin paljon vasemmalle, (näyttää siltä, että kamera oli melkein keskiviivan päällä, missähän takimmaiset renkaat oli?) ja sitten vasta otetaan omalle kaistalle/oikeaan reunaan, kun moottoripyörä on reunaviivan päällä, ja ohittaja reilusti rinnalla?
Jos olisi ollut äkkinäinen moottoripyöräilijä ilman abs jarruja, niin nurin olis mennyt. Siis kun rekka tulee "keskellä" tietä vastaan, ja vielä väliin pitäisi sopia skoda.

ja tuosta kommentistasi: "Ainoa asia mitä rekkakuskilta jäi tekemättä on, että olisi tilanteen huomatessaan voinut hidastaa jo valmiiksi ja siirtyä vielä hieman lähemmäksi piennarta, helpottaen näin skodan kaistallepaluuta."
Olen muuten samaa mieltä; mutta olis voinut ajaa koko ohituksen ajan oikeassa reunassa, kuten tiellä kuuluisi, silloin skodalla olis ollut metri enemmän tilaa, ja mahdollisesti juurikin tuon ansiosta "puhdasta" ilmaa/näkyväisyyttä, ja olisi voinut jättää ohittamatta/keskeyttää ohitus.

Ja tuo skodan ohitus yleensä: lähti ohitukseen reilusti sulkuviivan päättymisen jälkeen, ja palasi omalle kaistalle ennen sulkuviivoja. eikö se ohitus pidä suorittaa juurikin noin? ainut haitta on tuo vesisumu, joka todennäköisesti esti pimeän moottoripyörän havainnoinnin (joka sekin osaltaan johtuu siitä, että rekka ajaa väärässä kohtaa ajorataa)

Ja millä perustelet että katvepaikka? minulla ei minkäänlaista mielikuvaa k.o paikasta, mutta jos siinä on katvepaikka, niin ajoratamaalaukset perseellään?

Ja miten rekkakuski esti törmäyksen moottoripyörään? palasi sinne kohtaa ajorataa, minne kuuluukin? (sekunttia vai kahta ennen kuin skoda tulee kuvaan rekan edessä, siis paljonko kerkesi siirtyä siihen mennessä, kun skodan ja rekan keulat oli samalla tasolla)

Korostan vielä, että ainut käsitys muodostuu tuosta videosta, ja kokemuksen mukaan kamera vääristää aika paljon todellisuutta.
Ja kun ei ole tietoa, missä kohtaa kamera on, niin vielä vaikeampi muodostaa vakaata käsitystä tapahtumasta; olisipa skodastakin kuvattuna sama aika, niin olisi paljon helpompi vetää johtopäätöksiä.

p.s kuinka moni huomasi, että iltalehden kohtaamiskuva oli leikattu paljon tramaattisemmaksi kuin video?
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 17.06.2014, 19:36
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

oma veikkaus on, että rekkakuski huomasi skodan vasta, kun se oli jo rinnalla ja samalla, kun huomasi auton ni vaistomaisesti torvi pohjaan. jokainen vähänki järkevä olisi väistänyt oikeaan jos olisi huomannut aikasemmin ohituksen.
eiköhän tähänki jossain vaiheessa vähän selvyyttä saada kun poliisit tiedottaa tutkimus tuloksia.

luultavasti prätkäkuskilta kortti pois liian suuren tilannenopeuden ja ilman valoja ajon takia
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 17.06.2014, 19:59
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis tarkoitatko, että on aivan normaalia ja laillista, että rekalla vedetään vasemmalle loivasti kaartuvassa kurvissa noinkin paljon vasemmalle, (näyttää siltä, että kamera oli melkein keskiviivan päällä, missähän takimmaiset renkaat oli?) ja sitten vasta otetaan omalle kaistalle/oikeaan reunaan, kun moottoripyörä on reunaviivan päällä, ja ohittaja reilusti rinnalla?
En. Mutta jos olet koskaan ajanut raskaampaa/ korkeampaa yhdistelmää, niin tiedät varmasti niiden luontaisen ominaisuuden lähteä kaartamaan kohti kallistuksen suuntaa, ja jos sillä hetkellä huomioisi on keskittynyt johonkin muuhun hetkellisesti, olet hyvinkin äkkiä lähempänä keskiviivaa tai tien piennarta, riippuen mihin kallistus on. En jaksa oikein uskoa, että tuo vasemmalle kaarto noin lähelle keskiviivaa on mikään tarkoituksellinen teko.

Se, onko se pienimuotoinen ajovirhe rekkakuskilta - mahdollisesti. Sitä on vaikea sanoa pelkästään videon perusteella; tuskin tuolla kohtaa kuitenkaan tuuli on paljoa vaikuttanut joten enemmän veikkaisin johonkin mitä rekkakuski on tehnyt/ jättänyt tekemättä. Kauhean äkkinäisiä korjausliikkeitä täysperällä tai puolikkaalla ei viitsi tehdä jos ei ole pakko, jo hitaassakin vauhdissa ne heilauttaa aika ikävästi.


Lainaus:
Jos olisi ollut äkkinäinen moottoripyöräilijä ilman abs jarruja, niin nurin olis mennyt. Siis kun rekka tulee "keskellä" tietä vastaan, ja vielä väliin pitäisi sopia skoda.
Onneksi prätkäkuskit yleensä ajaa kohtalaisen hereillä ja tiedostaa ympäristönsä, niin ei vedä heti jarruja pohjaan jos auto tulee vastaan keskiviivan tuntumassa. Tosin, eipä niin pitäisi tehdä autoilijankaan, kun ei sille jarrutukselle tai väistölle vielä siinä vaiheessa ole mitään tarvetta. Silloinhan reaktiomaisen väistön tekee helposti, jos ei ole keskittynyt liikenteen seuraamiseen, ja siinä vaiheessa huomaa vastaantulevan ajoneuvon keskiviivan tuntumassa.. monet ihmeelliset tilanteet on seurausta siitä kun kuskit kattoo maisemia, eikä eteenpäin ja peileihin


Lainaus:
ja tuosta kommentistasi: "Ainoa asia mitä rekkakuskilta jäi tekemättä on, että olisi tilanteen huomatessaan voinut hidastaa jo valmiiksi ja siirtyä vielä hieman lähemmäksi piennarta, helpottaen näin skodan kaistallepaluuta."
Olen muuten samaa mieltä; mutta olis voinut ajaa koko ohituksen ajan oikeassa reunassa, kuten tiellä kuuluisi, silloin skodalla olis ollut metri enemmän tilaa, ja mahdollisesti juurikin tuon ansiosta "puhdasta" ilmaa/näkyväisyyttä, ja olisi voinut jättää ohittamatta/keskeyttää ohitus.
Oikeastaan, niin oikeassa reunassa kun se turvallisesti on mahdollista Ei tarkoita raskaalla yhdistelmällä lähes reunaviivassa kiinni, vaan hieman keskemmällä - ihan kuten henkilöautollakin. Pientareen puolellehan byrokraattien ihanassa pykälävaltiossa Suomessa ei edes saa ajaa kuin oikeastaan väistääkseen äkkitilanteessa, toisin kuin vaikkapa Ruotsissa missä ko. juttu on enemmän sääntö kuin poikkeus. Oleellisesti tosiaan helpottaa ohittamista, ja tekee ajamisesta muutenkin turvallisempaa.


Lainaus:
Ja tuo skodan ohitus yleensä: lähti ohitukseen reilusti sulkuviivan päättymisen jälkeen, ja palasi omalle kaistalle ennen sulkuviivoja. eikö se ohitus pidä suorittaa juurikin noin? ainut haitta on tuo vesisumu, joka todennäköisesti esti pimeän moottoripyörän havainnoinnin (joka sekin osaltaan johtuu siitä, että rekka ajaa väärässä kohtaa ajorataa)
Juu, jos sitä vesisumua ei ole. Jo pelkkä rekan nostama vesisumu voi estää turvallisen ohituksen, ja silloin sitä ei tehdä. Vituttaahan se ehkä ajaa rekan takana kilometrikaupalla, mutta ohi ei voi mennä jos ei näe. Eikö?


Lainaus:
Ja millä perustelet että katvepaikka? minulla ei minkäänlaista mielikuvaa k.o paikasta, mutta jos siinä on katvepaikka, niin ajoratamaalaukset perseellään?
Vesisumusta rekan takaa ohi, voi olla jo ihan riittävästi katvetta. Vasemmalle kaartuva mutka on sinällään paras paikka ohittaa jos mutka on riittävän loiva ja varsinkin lievään ylämäkeen, mutta tuosta paikasta on paha sanoa tarkemmin pelkän kameran perusteella. Tiessä kuitenkin näyttäisi olevan jonkinmoinen monttu edempänä, mihin prätkä saattaa hyvinkin maastoutua. Ajoratamaalaukset ehkä pesiillään, kyllä..


Lainaus:
Ja miten rekkakuski esti törmäyksen moottoripyörään? palasi sinne kohtaa ajorataa, minne kuuluukin? (sekunttia vai kahta ennen kuin skoda tulee kuvaan rekan edessä, siis paljonko kerkesi siirtyä siihen mennessä, kun skodan ja rekan keulat oli samalla tasolla)
Olisko parisen sekuntia ennen.. voi olla että rekkakuski vasta siinä vaiheessa kunnolla näki skodan. Ei voi oikeasti tietää pelkän videon perusteella. Väisti sen verran oikealle kuin ehti, on ainoa asia mitä videon perusteella voi sanoa. Olisi voinut myös jarruttaa.


Lainaus:
Korostan vielä, että ainut käsitys muodostuu tuosta videosta, ja kokemuksen mukaan kamera vääristää aika paljon todellisuutta.
Ja kun ei ole tietoa, missä kohtaa kamera on, niin vielä vaikeampi muodostaa vakaata käsitystä tapahtumasta; olisipa skodastakin kuvattuna sama aika, niin olisi paljon helpompi vetää johtopäätöksiä.

p.s kuinka moni huomasi, että iltalehden kohtaamiskuva oli leikattu paljon tramaattisemmaksi kuin video?
Tästä olen ihan samaa mieltä kanssasi. Videosta näkee vain osan totuutta, video ja valokuva kun monesti vääristää todellisuutta miltä se näyttää "oikeasti".
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 17.06.2014, 21:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Soittakaa Karpolle!!!

Vituttaa kun joka saamarin foorumilla kaikenvitun ensioitkoset jakavat viisuttaan kyseisestä tapauksesta...
Ei ku miulla on karpo naamari ja esko riihelän ääni...

Ei liene turhaa jos asioista väännetään. Lopputuloksena joku saattaa hokata että mikä meni pieleen...

Vaan kaistalla oisi syytä pysyä oli tien profiili mikä hyvänsä. Jos ei muuten kestä niin vauhtia pois ja sen verran pitää olla hereillä että jos on tien tukkeena niin pystyy jeesaamaan ohituksissa.

Ammattilaisilta on vaan lupa odottaa enemmän kuin tavan tolloilta...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 17.06.2014, 21:40
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

senverran vielä ainakin kommentoin, että kun puhutaan rahtareista, takseista ja linja-auton kuljettajista ammattilaisina, puhutaan että kyllähän AMMATTILAISEN pitäisi osata jne, mutta yleensä ei ajatella, että kaikki ne AMMATTILAISET on joskus ajanut sen ensimmäisen kerran, eli vaikka alla on yhdistelmä, taksi, tai vaikka linja-auto, ni kuljettaja voi olla täysin kokematon kuljettaja, joka on ensimmäistä kertaa ratissa inssin jälkeen
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 18.06.2014, 11:27
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Saattaa olla kuskilla huono päivä. Ajellaan 5 tietä ja ennen kuopiota oli pölly viel ilmassa ku osuttiin paikalle. Täys perä oli kaatanu kärryn ojaan ja katkassu sähkötolpan. Mikä ihmeellisintä ketään ei loukkaantunu? Ja yhdistelmä oli pysäkillä kärryn renkaat taivasta kohti
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 18.06.2014, 11:54
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

kait sillä nopeusrajoituksella on merkitystä jos 80 alueella ajetaan kuorma-autosta ohi?
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 18.06.2014, 13:07
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
kait sillä nopeusrajoituksella on merkitystä jos 80 alueella ajetaan kuorma-autosta ohi?
Riippuu kait vähän kuorma-auton saavuttamasta vauhdista?
Joku täydessä lastissa oleva kuorma-auto hiipuu mäissä jopa viiteenkymppiin.
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 18.06.2014, 13:48
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.043
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Soittakaa Karpolle!!!

Vituttaa kun joka saamarin foorumilla kaikenvitun ensioitkoset jakavat viisuttaan kyseisestä tapauksesta...
Oikeastiko tarvittaisiin Hanski selittämään sinulle että viimeistään tuo Skoda kuskin mielenosoitus jarruttelu oli yhtä vitun idioottimaista perseilyä?

Vai oletko lajin harrastaja itse, kun niin kovin tuppaa spekulointi aiheesta negatiivis sävytteisesti korpeavan?


Ja kuten nimimerkki sos jo tuossa vähän vihjaisi: Älä luo keskustelupalstoja jos niiden keskustelut niin perkeleesti tahtoo sylettää että varmaan näppis & näyttökin kuolassa.




Post scriptum: Tahi vaihtoehtoisesti pistä pystyyn oma KESKUSTELUPALSTA ja moderoit sitä sitten siten että vain sinua miellyttävistä asioista/kanteilta "keskustellaan". Joo-joo, juu lipi-lipi hengessä...
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 18.06.2014, 14:47
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Oikeastiko tarvittaisiin Hanski selittämään sinulle että viimeistään tuo Skoda kuskin mielenosoitus jarruttelu oli yhtä vitun idioottimaista perseilyä?

Vai oletko lajin harrastaja itse, kun niin kovin tuppaa spekulointi aiheesta negatiivis sävytteisesti korpeavan?


Ja kuten nimimerkki sos jo tuossa vähän vihjaisi: Älä luo keskustelupalstoja jos niiden keskustelut niin perkeleesti tahtoo sylettää että varmaan näppis & näyttökin kuolassa.




Post scriptum: Tahi vaihtoehtoisesti pistä pystyyn oma KESKUSTELUPALSTA ja moderoit sitä sitten siten että vain sinua miellyttävistä asioista/kanteilta "keskustellaan". Joo-joo, juu lipi-lipi hengessä...
Älä itke, ota keksi... (hymiö joka näyttää keskisormea)
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 18.06.2014, 16:01
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.043
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Älä itke, ota keksi... (hymiö joka näyttää keskisormea)
Byhyy, nyt meni mieli rikki...

Edit: Oletko jonkin sortin maso kun kuitenkin seuraat intensiivisesti ketjua jossa käsitellään sinua niin suuresti etovaa aihetta?

Väistämäti tulee mieleen mummelit ja muut moraalin vartijat jotka purkautuvat yleisön osastoilla tyyliin: "Kanavalla X tuli elokuva Z jossa nänni vilahti ainakin kaksikertaa. Hyi yök mitä irstailua!" Ja pakkoko oli katsoa sitten koko raina vaihtamati kanavaa, tai sulkematta laitetta jos niin helvetisti häiritsee että yöunet menee tai tarvitsee ruveta julkisesti mielipahaansa purkamaan...

Viimeksi muokannut wikke : 18.06.2014 16:15
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 18.06.2014, 19:19
hj:n Avatar
hj hj ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 879
Perusasetus

mutta minusta on TYHMÄÄ KAIKENLAINEN TÖRTTÖILY LIIKENTEESSÄ oli se sitten mopo,auto,rekka,jalankulkija,rullaluistelija ym....

jos vaan ei osata ajaa sovussa niin silloin ei tarvitse olla liikenteessä muita kiusaamassa oli ammatilainen tai ei.

annetaan tietä ei jarrutella turhaan kiitos!
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 18.06.2014, 23:49
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hj Näytä viesti
mutta minusta on TYHMÄÄ KAIKENLAINEN TÖRTTÖILY LIIKENTEESSÄ oli se sitten mopo,auto,rekka,jalankulkija,rullaluistelija ym....

jos vaan ei osata ajaa sovussa niin silloin ei tarvitse olla liikenteessä muita kiusaamassa oli ammatilainen tai ei.

annetaan tietä ei jarrutella turhaan kiitos!
Siinä se.

Ihan turhaa täällä jauhaa kuka teki mitäkin väärin, jos jotain meni mielestänne päin persettä, pitäkää vaan huoli ettette itse niin tee.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 19.06.2014, 05:45
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Tää mitä on kuvattu joka päivästä tienpäällä sen takia se julkastiin mutta mikäs nyt kusipäihin vaikuttais ainostaan että ajaa perseestä sisään ja sanoo ettei voinnu mitään tehdä onko se sitten parempi ratkasu jokainen voi miettiä sitä kun ajelee tuolla meidän mulkkujen rahtareitten joukossa hyvää juhannusta kaikille .
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Huono Peräkärry. Bj Andy O/M/V Muut 7 10.04.2011 13:47
jeepin huono päivä piippu79 Tekniikka & Jutustelu 26 25.05.2009 08:01
Huono musavideo :) Ex_inkkari Chit-Chat 5 08.03.2007 09:03
Vitun huono päivä.. Tikru75 Chit-Chat 2 17.06.2005 22:03
v***n huono mdzz Jokes 11 10.09.2003 08:04


Sivu luotu: 10:27 (GMT +2).