Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2014, 16:50
kallep kallep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: kerava
Viestit: 39
Perusasetus

vw taron perävaunumassat?


Ostin 1997vuoden neliveto taron rekisteriotteessa ei ole vetomassoja ollenkaan katsastuskonttorilla sanoivat että tarttis jonkun tyyppihyväksyntä lapun massoja varten. mistähän sen saisi? ja millasethan painot siihen saa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2014, 16:56
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vetopainot?


Mahantuojalta saanee sen tyyppi lapun maksua vastaan ja painot ilmenee siitä.
Eikun soittoa Volkkarille.
Lienee jotain 1000 ja 3500 kg väliltä toivottavasti tuo suurempi, vaan epäilen.
Tuolla yhdessä näytti olevan -91 Tarossa jarrulinen 2000kg.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 30.04.2014 17:00
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2014, 17:02
kallep kallep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: kerava
Viestit: 39
Perusasetus

Kyselin maahantuojan puhelin neuvonnasta sanoivat että olis muka vaan 750 ja jarrullinen 1200kg voiko olla oikeesti noin vähän saakohan sitä mitenkään lähemmäs 3000kg? paljon samanlaisella hiluxsilla saa vetää?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2014, 17:22
TARO59 TARO59 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.07.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 162
Perusasetus

on se vain niin huonosti että 89 sai vetää reilusti yli 2000kg mutta mitä uudempi sitä vähempi sillä 93 saa vetää vain 1500 jostain ihme syystä luvut rekisteriotteista
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.04.2014, 17:28
kallep kallep ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.11
Sijainti: kerava
Viestit: 39
Perusasetus

Pystyyköhän niitä muuttaa mitenkään?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2014, 18:19
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Vetopainot?


Eipä niitä pysty muuttamaan. Tuntuvat olevan kiveen hakattuja ja vailla mitään lokiikkaa??
Jeepsissäkin saa jossain malleissa pikkukoneisella vetää enemmän kuin isommalla moottorilla??

Helpoiten saa paljon vetopainoa kun ostaa sellaisen auton missä niin rekisteri otteeseen on merkitty.

Itse olen harkinnut Libertyn vaihtamista vanhempaa jeep Grand Cherokeesee jossa on 3500kg vetopainot.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2014, 19:52
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallep Näytä viesti
Ostin 1997vuoden neliveto taron rekisteriotteessa ei ole vetomassoja ollenkaan katsastuskonttorilla sanoivat että tarttis jonkun tyyppihyväksyntä lapun massoja varten. mistähän sen saisi? ja millasethan painot siihen saa
Minä en kyselis mitään, vetäisin vaan "raskaimman mukaan", ja jos kerran konttorilla ei asiasta tietoa, niin ei liene konstaapeleilläkään?
Katsot vaan sen ajan maksimit, ja niillä eteenpäin.

Ja pitää muistaa, että Tarolla ja Hiluxilla ei juridisesti ole sen enemppää yhteyttä, kuin Pulla UAZ:lla ja jeep CJ-7:lla

Minulla oli taannon toyotan? maahantuoma vm. -89 Land Cruiseri, missä oli otteessaa: jarruton 400 kg (vai 450kg?) ja jarrullista 3000 kg! ja asialle ei voinut mitään
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.04.2014, 21:53
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

Ei mitään järkeä..


Mullapa on -89 YN110 (alunperin,ei nykyään) jossa jarrullista 1500kg, sitte on -88 ln65 jossa jarrullista 3050kg. Miksi ????
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.04.2014, 23:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mullapa on -89 YN110 (alunperin,ei nykyään) jossa jarrullista 1500kg, sitte on -88 ln65 jossa jarrullista 3050kg. Miksi ????
Siksi kun jonnekin 90-luvun vaiheille saakka koukut piti ristiinkytkentäkatsastaa, jolloin samalla viitattiin kintaalla valmistajan sallimille massoille jostain syystä. Maksimiksi tuli nelivetoisessa muistaakseni 2 x omamassa. Sittemmin koukkuja ei ole tarvinnut/voinut ristiinkytkentäkatsastaa, jolloin valmistajan tai lain sallimat ovat olleet suurimmat sallitut pienemmän rajoittaessa. Nykyään laki ei rajoita muuta kuin jarruttoman massaa (puolet omastamassasta).

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallep Näytä viesti
Ostin 1997vuoden neliveto taron rekisteriotteessa ei ole vetomassoja ollenkaan katsastuskonttorilla sanoivat että tarttis jonkun tyyppihyväksyntä lapun massoja varten. mistähän sen saisi? ja millasethan painot siihen saa
Kyllä ne tyyppitiedoista pitäis löytyä ilman eri papereita. Auton valmistajankilvestäkin voi katsoa yhdistelmämassan eli auton+jarrullisen kärryn massat yhteenlaskettuna.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.04.2014, 23:21
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Eipä niitä pysty muuttamaan. Tuntuvat olevan kiveen hakattuja ja vailla mitään lokiikkaa??
Aika monen massoja voi muuttaakkin, esim. HJ:n jarrullinen on aina max. 3500 kg. Vanhoissa pakuissa monessa otteella joku 2000 kg pintaan oleva.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.04.2014, 23:57
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Jossei siellä lue mitään niin eikö se ole automaattisesti 1,5 x auton kokonaismassa? Onko auto rekisteröity N1 vai N1G?

En kyllä kauheita riskejä tuon asian suhteen ottaisi, yllättävän helposti tuntuvat pysäyttävän. Itse sain sakot kun vedin Maxi Sprinterillä 2400kg kärryä, vaikka sprinterin suurin sallittu kytkentämassa oli 2000kg.. Naurattipa tuo sitten poliisimiehelläkin sakkoja antaa kun yhdistelmää katsoi. Antoipa luvan kuitenkin ajella kotiin 150km päähän sillä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.05.2014, 06:16
karisa:n Avatar
karisa karisa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 664
Perusasetus

Muistelin että nykyään menee niin että todellinen kytkentämassa on se minkä mukaan mennään, ei papereiden.
http://www.trafi.fi/autoilu/auton_kaytto/peravaunut
Ja näinhän se on, elikkä jos kärryn kokonaispaino on 3000kg ja autoon saa laittaa laittaa koukkun 2000kg niin senkun laittaa kiinni ja vetää. Kunhan ei ylitä tuota 2000kg mikä on se pienenpi paino.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.05.2014, 06:36
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Joo, eikös se mene niin, että papereista katsotaan vain kuljettajan ajokortin riittävyys (sama tilanne myös ilman kuormaa ajaessa) ja vaakalla tutkitaan sitten vetoauton ja perävaunun riittävyys sillä hetkellä.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
VW Taron renkaiden muutoskatsastus BF_Goodrich Tekniikka & Jutustelu 105 16.07.2018 14:01
Ostetaan VW bensa Taron sisusta TARO59 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.07.2013 06:56
vw taron vaihdelaatikko hiluman Tekniikka & Jutustelu 13 30.10.2010 11:00
VW Taron lukot jambo72 Tekniikka & Jutustelu 23 28.12.2004 21:17
VW Taron mittarinvaijeri jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2004 09:06


Sivu luotu: 21:11 (GMT +2).