Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2007, 04:13
hiluman hiluman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.10.05
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 316
Perusasetus

vw taron vaihdelaatikko


niin ei kellään sattuisi olemaan tietoa mikä on 2.4 efi 4wd taron vaihdelaatikon tyyppi nro. ei ole sama ainakaan kuin diesel hiluxissa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2010, 22:45
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

En nyt sattunut löytämään järkevämpääkään threadia mihi liittää tämä,eli mulla on tarossa 2l-t tommosen 2.4 efi taron laatikon perässä,nyt toi 1 vaihde on alkanut keljuilemaan,mietin tänää että onko tossa bensakoneisen vaihteistossa eri välitykset kun dieselin vaihteistossa,kun on aina tuntunut vähä raskaille nuo vaihteet tohon autoon,tosin voi johtua myös rengastuksesta ja tehon puutteesta.
Voisi ainaski äkkiseltä ynnää että bensassa olisi pidemmät välitykset vai onko ero perissä ainoastaan?
Jos ettis tommosen ehjän dieseli laatikon tuohon....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2010, 23:58
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.242
Perusasetus

tiijä noista..


Mut suomen maahantuojan (toyota) mukaan on jopa vähän ristiriitaisia tietoja. Sun tarossas on kai ollu alunperin 22R pensa kone joten sillon kai sama laatikko ku hiluksissa jossa on sama kone? Pensa/diesel hiluksin lootissa ei ollu muuta eroo ku 1. ja pakki vaihteen välitykset. Neki tosi vähän joten ei niis lootis pahimmillaankaan ollu ku tosi pieniä eroja,eniten vaikuttaa rengaskoko ja sitä myöten perä välitys. Tiuhin hiluksin 1vaihde taitaa olla 4.452 ja harvin 3.928.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.03.2010, 07:14
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

ok,22r-e koneella oli alunperin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.03.2010, 10:31
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja diakka Näytä viesti
ok,22r-e koneella oli alunperin.
Pakko kysyä että mitähän tuolle koneelle mahtoi tapahtua? Eli ei sattus olemaan ehjä ja tallessa ruiskuboxeineen, piuhoineen ja apulaitteineen?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2010, 21:03
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

myin sen pari vuotta sitten jollekki jäsenelle täälä....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.03.2010, 09:49
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Jahas, vähän myöhässä kysyin siis.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.03.2010, 22:28
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

miten paljon ootte saanu menemään päävaihteistoon öljyä?tänää vaihdoin öljyt niin ei menny kun noin 3l sitten tuli ulos merkkireiästä ulos,korjausoppaassa luki että 3.9l ois tilavuus?tuskin kuitenkaa 1l jää laatikkoon öljyä annoin jonkun aikaa kuitenki lirutella vanhoja ulos....
Vai pitäiskö laatikko pyörittää välillä ja sitten taas lisätä?

Viimeksi muokannut diakka : 06.03.2010 22:30
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.04.2010, 21:17
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Noni homma etenee,eli nyt alkaa hyppii jo kolmonenki pois,voisko nuo koneen/laatikon kumit olla niin väsyny että vääntäis jotenki laatikkoa että vaihde hyppää pois,mietin myös että voisko dieselissä on olla jäykemmät kumit kun bensassa.
Öljy ropun magneettiin kuitenkaa ei ollut jäänyt mitää ylimäärästä metalli mujua.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.04.2010, 09:46
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Talking

http://www.brian894x4.com/Shifter.html
http://www.marlincrawler.com/docs/sh...eat/index.html
onko porukka koittanu vaihtaa tuota muovikuppia ennen kun alkaa laatikkoa purkamaan
"but I did notice that a strange noise that I always heard in 5th gear
which sounded like constant gear whining was now gone"
ja kaikkihan tää on toiveajattelua että laatikko ei olisi aivan paskana
Onko kukaan kysynyt autojaloselta että saako noita muovi osia vai pitääkö alkaa itte kehittelee/sorvaaman.
"but my dealer would only sell the rubber seat if I purchased the
extremely expensive shifter cover along with it. "

Viimeksi muokannut diakka : 03.04.2010 09:53
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.10.2010, 16:10
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Nonii nyt on on vanha laatikko purettu ja paskanahan se oli...,päälaakeri ihan horo ja se välilaippa missä laakeri on oli halki.Kävin tänää hakemassa uudet vaihteistot,mutta tuo uus laatikko on ulkoisesti vähä eri näköinen?
http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...10componen.pdf uusi näyttäisi kovasti tolta.
Vanhassa oli päällä semmonen kansi joka oli neljällä pultilla kiinni,kun tuossa uudessa on kaksi erillistä kantta 8 pultilla.
Eli osaisko joku sanoa mikä se vanha laatikko oli malliltaan?Erillainen ainaski ulkosesti
kyse oli -90vm bensa taro 2.4 efi... nykyään 2l-t.
ja laatikossa reiät mihi kepit tulee kiinni ovat erinäkösiä sisältä?

Viimeksi muokannut diakka : 29.10.2010 17:32
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.10.2010, 17:55
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

veikkaan g58 JA SE LUKEE SIINÄ alumiini lätkässä tulipellissä. v6 on r151.
2.2 yn110 kaasari bensa oli g52 lootalla eli samatt´sisuskalut kuin ln65
2.4 diiseli on g58lootalla. ln110

Viimeksi muokannut toyota4x4 : 29.10.2010 18:00
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.10.2010, 23:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
veikkaan g58 JA SE LUKEE SIINÄ alumiini lätkässä tulipellissä.
Ei taida Tarosta lätkää löytyä,ei ainakaan kaverilla ollut.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.10.2010, 11:00
diakka diakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Täytyy tänää kattoa tallilla,joku lätkä siinä ittelle kyllä on missä runkonumerot ym...,toi taron laatikko on aika paljon eri näkönen jakolaatikon vaihteensiirto systeemitki näyttää erillilaisille,ja päävaihteiston vaihteensiirtotangon kuppi on iha erinäkönen.
Elättelen tässä toiveita jos tuo uusi vaihteisto olisi tiheempi
http://www.brian894x4.com/images/Shifter001.jpg se on niinku päältä tuon näkönen....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Hiluxin/Taron raidetanko asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.11.2006 20:29
Taron rengas... hiluximiäs Tekniikka & Jutustelu 9 27.07.2006 22:49
Taron lehtijouset jambo72 Tekniikka & Jutustelu 10 25.01.2005 11:02
VW Taron lukot jambo72 Tekniikka & Jutustelu 23 28.12.2004 21:17
VW Taron mittarinvaijeri jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2004 09:06


Sivu luotu: 07:38 (GMT +2).