![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() vw taron vaihdelaatikkoniin ei kellään sattuisi olemaan tietoa mikä on 2.4 efi 4wd taron vaihdelaatikon tyyppi nro. ei ole sama ainakaan kuin diesel hiluxissa.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
En nyt sattunut löytämään järkevämpääkään threadia mihi liittää tämä,eli mulla on tarossa 2l-t tommosen 2.4 efi taron laatikon perässä,nyt toi 1 vaihde on alkanut keljuilemaan,mietin tänää että onko tossa bensakoneisen vaihteistossa eri välitykset kun dieselin vaihteistossa,kun on aina tuntunut vähä raskaille nuo vaihteet tohon autoon,tosin voi johtua myös rengastuksesta ja tehon puutteesta
![]() Voisi ainaski äkkiseltä ynnää että bensassa olisi pidemmät välitykset vai onko ero perissä ainoastaan? Jos ettis tommosen ehjän dieseli laatikon tuohon.... |
#3
|
|||
|
|||
![]() tiijä noista..
Mut suomen maahantuojan (toyota) mukaan on jopa vähän ristiriitaisia tietoja. Sun tarossas on kai ollu alunperin 22R pensa kone joten sillon kai sama laatikko ku hiluksissa jossa on sama kone? Pensa/diesel hiluksin lootissa ei ollu muuta eroo ku 1. ja pakki vaihteen välitykset. Neki tosi vähän joten ei niis lootis pahimmillaankaan ollu ku tosi pieniä eroja,eniten vaikuttaa rengaskoko ja sitä myöten perä välitys. Tiuhin hiluksin 1vaihde taitaa olla 4.452 ja harvin 3.928.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
ok,22r-e koneella oli alunperin.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pakko kysyä että mitähän tuolle koneelle mahtoi tapahtua? Eli ei sattus olemaan ehjä ja tallessa ruiskuboxeineen, piuhoineen ja apulaitteineen?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
myin sen pari vuotta sitten jollekki jäsenelle täälä....
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jahas, vähän myöhässä kysyin siis.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
miten paljon ootte saanu menemään päävaihteistoon öljyä?tänää vaihdoin öljyt niin ei menny kun noin 3l sitten tuli ulos merkkireiästä ulos,korjausoppaassa luki että 3.9l ois tilavuus?tuskin kuitenkaa 1l jää laatikkoon öljyä annoin jonkun aikaa kuitenki lirutella vanhoja ulos....
Vai pitäiskö laatikko pyörittää välillä ja sitten taas lisätä? Viimeksi muokannut diakka : 06.03.2010 22:30 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Noni homma etenee,eli nyt alkaa hyppii jo kolmonenki pois,voisko nuo koneen/laatikon kumit olla niin väsyny että vääntäis jotenki laatikkoa että vaihde hyppää pois,mietin myös että voisko dieselissä on olla jäykemmät kumit kun bensassa.
Öljy ropun magneettiin kuitenkaa ei ollut jäänyt mitää ylimäärästä metalli mujua. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
http://www.brian894x4.com/Shifter.html
http://www.marlincrawler.com/docs/sh...eat/index.html onko porukka koittanu vaihtaa tuota muovikuppia ennen kun alkaa laatikkoa purkamaan "but I did notice that a strange noise that I always heard in 5th gear which sounded like constant gear whining was now gone" ja kaikkihan tää on toiveajattelua että laatikko ei olisi aivan paskana ![]() Onko kukaan kysynyt autojaloselta että saako noita muovi osia vai pitääkö alkaa itte kehittelee/sorvaaman. "but my dealer would only sell the rubber seat if I purchased the extremely expensive shifter cover along with it. " Viimeksi muokannut diakka : 03.04.2010 09:53 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Nonii nyt on on vanha laatikko purettu ja paskanahan se oli...,päälaakeri ihan horo ja se välilaippa missä laakeri on oli halki.Kävin tänää hakemassa uudet vaihteistot,mutta tuo uus laatikko on ulkoisesti vähä eri näköinen?
http://personal.utulsa.edu/~nathan-b...10componen.pdf uusi näyttäisi kovasti tolta. Vanhassa oli päällä semmonen kansi joka oli neljällä pultilla kiinni,kun tuossa uudessa on kaksi erillistä kantta 8 pultilla. Eli osaisko joku sanoa mikä se vanha laatikko oli malliltaan?Erillainen ainaski ulkosesti kyse oli -90vm bensa taro 2.4 efi... nykyään 2l-t. ja laatikossa reiät mihi kepit tulee kiinni ovat erinäkösiä sisältä? Viimeksi muokannut diakka : 29.10.2010 17:32 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
veikkaan g58 JA SE LUKEE SIINÄ alumiini lätkässä tulipellissä. v6 on r151.
2.2 yn110 kaasari bensa oli g52 lootalla eli samatt´sisuskalut kuin ln65 2.4 diiseli on g58lootalla. ln110 Viimeksi muokannut toyota4x4 : 29.10.2010 18:00 |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ei taida Tarosta lätkää löytyä,ei ainakaan kaverilla ollut.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy tänää kattoa tallilla,joku lätkä siinä ittelle kyllä on missä runkonumerot ym...,toi taron laatikko on aika paljon eri näkönen jakolaatikon vaihteensiirto systeemitki näyttää erillilaisille,ja päävaihteiston vaihteensiirtotangon kuppi on iha erinäkönen.
Elättelen tässä toiveita jos tuo uusi vaihteisto olisi tiheempi ![]() http://www.brian894x4.com/images/Shifter001.jpg se on niinku päältä tuon näkönen.... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:Hiluxin/Taron raidetanko | asentaja | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.11.2006 20:29 |
Taron rengas... | hiluximiäs | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 27.07.2006 22:49 |
Taron lehtijouset | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.01.2005 11:02 |
VW Taron lukot | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 28.12.2004 21:17 |
VW Taron mittarinvaijeri | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.12.2004 09:06 |