![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#26
|
||||
|
||||
|
MItenkähä letkeet jouset tuosta tulee, josKC:n alkuperäset katkoo? Olisko joku pienen kuorkin pakat parempia?
Mites iskarit...löytyykö tarpeeks pitkiä tarpeks halvalla? Tai sitte jotain jotku motonetin halvimmat tuplana, siis kun en löydä kuvaa... no akselissa kii oleva iskari on yläältä kiinni kahdessa lyhemmässä, jotka sitte kiinni rungossa. Iskareiden kiinnitys toisiinsa on niin että pitkästä on U- mallinen rauta, tietenkin käännettynä. Pitkä on kiinni U:n pohjassa ja pätkät U:n päissä. - kait systeemillä on joku nimikin, mut ei ny löydy. Joku tojota: http://www.off-road.com/aimages/arti...05956/0651.jpg Näytti olevan jonkilainen 4-tukivarsihässäkkä...tjsp. Just mietin cherokeen xj:n tukivarsihässäkän kopioimista taka-akselile...Alatpäät työntövarsista, sädettävä tulis ja yläpää..ihan mitä tahansa. Mites etuakseli....onko kellään tietoa mikä jäykkä akseli sopis välistysten ja leveyden osalta melko suoraa.
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#27
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuossahan ois munaa Sitte tekis akselin päälle korvakkeet missä on vaikkapa 3säätöreikää alatukivarret sitte osoittamaan keskiautoa kohti ikäänkuin upsidedown4linkreversemodesemiellipticalspringforc emodesuspensionsystemprofessional ![]() ![]() ![]() olis pajassa noita hojon ja pakettimersun pakkoja :P meinaan kc:n alkup pakat on jo väärään suuntaan kuoleentunu nii jos ne katkoo nii korkeus alkaa oleen aika lähellä teinigolfmk2 Jos joku haluaa ne 61 takapakat pelastaa nii suosittelen olemaan nopea ![]() en muista enkä jaksa tarkistaa kirjotinko jo, että apusimpukka ei tykänny etupään korotuksista ja nyt renkaat vetää toisiaan kohti kiihdyttäes pitää värkätä uus simpukka jostain ja vanhasta tehä kuskinpeilinpidike mallia kestävä En nyt kuolemaksenikaa muista onko w124 meses apusimpukka vai joku hammastanko-ohjaus???Toinen kyssäri, voiko millään olla mahdollista että kc:s olis sama rattiakselin poori ku fiat 127?? Olis meinaan fiius ralliratti mutta ensinnäki pitäis kc:n tyköö kävellä 8 autonmittaa jonka jälkeen 2 auton mittaa nokkoospuskas nii viihti turhanpäiten kokeella ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#28
|
||||
|
||||
|
NuuBeri tuli kaffille ja suunniteltiin vähän:
Elikkäs tuo ellipsisupsidesringdowntyyliin jouset ja tukivarsien sijasta vain yksi träksönbaar keskelle akselia. pakettimersun raidetangosta saamme lyhentämällä oivan pantteritangon.. vai mikä panhari sellaisia ainaki kuuklen kuvahaulla näkyy olevan oikeissa maastoautoissa o
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 11.10.2013 18:43 |
|
#29
|
||||
|
||||
|
Onx toi koukku siksi, että voitte vetää sitä offiasuntovaunua?
Ja mix se on pienentyny noin paljon evo ykkösen ja kakkosen välissä? Ja ton kuvan mukaan meinaatte pidentää takaylitystä? En ymmärrä
__________________
HJ61 MMC |
|
#30
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() takaylitys ja vetokoukku vastaa piirrustuksia ![]() ja ei tällä vedetä mitää offivaunua vaa iha perus tuhti telikärryjä.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#31
|
||||
|
||||
|
Noh noh, äläs ny. Tiedän yhden tyypin, joka tuntee yhden tyypin, jonka naapuri on matikan opettaja. Eli oon itsekin melko suvereeni geometriassa. Ja noiden kuvien perusteella laskin, että teidän pitää modata öljypohjaa tai takakardaani ottaa siihen ulosjoustossa.
__________________
HJ61 MMC |
|
#32
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Äijähän on joku fysiikan rohvessoori ![]() ![]()
|
|
#33
|
||||
|
||||
|
...tai lookinen ajattelu on kaupunkilaisnaisen tasoa
NuuBeri lausui tuossa äsken ku ajeltiin kuuluisat viimeiset sanat: "Jos me vaa pidetään öljyä konees nii se nissanin kone ei hajoa koskaan" eli se leikkaa kiinni ennen syksyä ja sitte lainataa se 603 pellin alle Ja severi -keometrian mestarisankari++ kävit ihmettelemässä takaylityksen pidentämistä ja koukun lyhentämistä, tässä sinulle vastaus:Pidempi perä+lyhyempi koukku=jättökulma vakio Kauhistuttaa tuo youngendumin (en osaa kirjoittaa sitä) takapään idea, kauhea työmäärä Mutta koska topikin alussa luvataan jotain tyyliin "tähän autoon on tarkoitus soveltaa mitä härskeimpiä ratkaisuja" nii pakkohan tuo on tehä Elikkäs takapään jousitusongelma ratkaistu. Ja iskari tulee keskelle akselia nii ei RAJUISSA kiihdytyksissä akseli hyökkää auton alle mutta joustot on aivan käsittämättömät
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#34
|
||||
|
||||
|
otan osaa päätökseenne
just sen takia mie en oo sitä viel tehny ku on nii vitust hommaa ja hyvä jos työ teette sen pioneerina vituiks nissaniin ni mie voin tehä sen melkee oikee jeeppiin miul ois kyl nyt lomaa ja sillee ni miehä voisin tulla auttaa kaljan juonnissa? ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#35
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ja mitennii rakennetaan vituiksi? ![]() ![]() Jokatapaukses soon paree ku alakuperäänen vaikka kui pielee menis keksikääs lisää yhtä mielenkiintosia (ei kovin työläitä) ideoita niin aletaan toteuttaan jollain aikajaksolla. Meillä on auton rakentelupaikallekuitenki lähemmäs 40 km nii ei aina eheri ruuvata
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 11.10.2013 18:44 |
|
#36
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#37
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() ![]() Otan btw ne sun akut mukaan huomenna ranchille jos innostun chevyn ruuvailun lomassa laturia vaihtamaan :P
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#38
|
||||
|
||||
|
Mä uhraudun. En halua että jätkien hurja rakentelutahti kärsii alkoholinperkeleen takia, joten uhraan itseni ja tuun sun kans hoitamaan sen kaljoittelupuolen.
__________________
HJ61 MMC |
|
#39
|
||||
|
||||
|
Luulempa että tällä osalla saattaa olla osallisuutta vetosuhteen mukaan muuttuviin aurauskulmiin
![]() Olispa sorvi niin vois sorvata tonne rautaholkin ja kylkeen nippa
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#40
|
||||
|
||||
|
taas pitää vähän suunnitella...
Tarkennusta (pilkunn*ssimista) young n dumin ehdotukseen: Semi elliptical springssit on ihan perus lehtijouset niiku hojois jne ja tää mitä tarkotit on näköjään oikeelta nimeltään quarter elliptic spring systeemi. Ei muuten väliä mutta kuvia löytyy helpommin oikeella nimellä. ![]() Elikkäs meinasit että tehään seuraavasti??: Ajattelin että jos ei tekisi sitä kummallakaan tyylillä noista, vaan tekis akseliin korvakkeet mihin norran silmukat tulee suoraan pultilla kiinni ilman riipukkeita ja kiertymisen estämiseksi tractionbar ja sisuunnas liikkumiseen panhardi eikä muita tukivarsia. sitte mietin että ku ajaa vauhdilla kivee päin että kestääkö tollanen normi norra kun ei oo mitää 4-linkkiä apuna? ![]() Sitte mieleen muistu vanhemmista vehkeistä tuttu näky: Tuohan kantais auton tasamaalla mutta antaa ristiriipunnassa huomattavasti helpommin joustoja? ja tuohan ei vaatisi kuin tractionbarin ja kolmiotukivarren näin äkkiseltään ajateltuna. eiku... no kumminki. Mutta jos härskeilemään ruvetaan niin voihan sitä rakentaa vaikka kuinka monimutkasen systeemin ![]() Tähän viimeiseen sopis paremmin young n dumin lohkasu: "olis letkee ajella ja on joustoja" ![]() Edit: " sitte mietin että ku ajaa vauhdilla kivee päin että kestääkö tollanen normi norra kun ei oo mitää 4-linkkiä apuna?" paitsi jos tekee 2 kpl tractionbareja vähän hepposemmin molemmille puolille nii painoa ei tulis lisää ja ne tukis lehtiä Hmmmmmmmm tietää mitä suunnitteloo ens yön...
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 03.07.2013 21:59 |
|
#41
|
||||
|
||||
|
emmätiä jostaki vanhasta Four Wheeler lehestä vaa jääny toi semi slipadidyydi jousitus niiku päähän.. mut idea selkis
![]() siin oli sellane pikku Foordi oiskoha ollu 44" vähintää kumit ja hyvihä se oli toiminu molemmissa päissä Top Truck kisassa enneku meni iha paskaks! ![]() EDIT: ton vimosen pikku kuvan lati jousen voi myös korvata "tupla" panhaartilla. tulee "rajottamattomat" joustot ulos päi
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#42
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
tota viimestä pikkukuvaa aloin oikeesti miettiin ![]() Edit: mut kerroppas mielipitees miten tuo quarterpoundermcfeastjousitus toimis sun mielestä ilman riippuja?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#43
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
emt.. mie ehkä koklaisin sellai et tekisin vaa ja sit ku se toimii ni laittas tänne kuvia ja sanos et iha helppo juttu ?
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
|
#44
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
pitääpä odottaa nuuberin mielpidettä asiaan koska virallisestihan se omistaa vielä suuremman osan autosta
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#45
|
|||
|
|||
Tuohon norran pään kestoon, jos norra on "alatukivartena"
Noissa ala- ja ylätukivarsirakenteissa paljon vaikuttaa kestävyyteen se, paljonko noilla ala- ja ylätukivarsilla akselin päässä korkeuseroa (toki moni muukin asia vaikuttaa): paljon yksinkertaistettuna/oijottuna ja kansantajuisesti?
siis jos sinulla on alatukivarren akselin puoleinen pää 30 cm korkealla maasta, ja ylätukivarsi 60 cm korkeudella, niin esim jarrutuksessa, missä jarrutusvoima alustan suhteen on 1000 kg: niin alatukivarsiiin tulee vastakkaisuuntainen voima, joka on n. 2000 kg, ja ylätukivarsiin samansuuntainen voima, joka on n. 1000 kg Ja kun nuo alatukivarret ovat "kantotutka", niin nostat niitä 10cm ylemmäs, siis 40 cm maasta: Sama 1000 kg jarrutusvoima: niin alatukivarsiiin tulee vastakkaisuuntainen voima, joka on n. 3000 kg, ja ylätukivarsiin samansuuntainen voima, joka on n. 2000 kg -> siis alatukivarsien voima kasvoi 1,5 kertaiseksi, ylätukivarsien voima 2 kertaiseksi. Menikö voimalaskut oikein, nyt ei oikein jaksa alkaa piirtämään voimavektoreita, varsinkaan kun ei ole yhtään lähtöarvoja.????? -> normaalisti lehtijousen norra ottaa vastaan suurimmaksi osaksi suoraa työntövoimaa (ylläolevan esimerkin mukaista jarrutusvoimaa) akselista, ja jos sinne lisätään yksi tukivarsi kiertymisen estämiseksi, niin lehtijousi muuttu käytännössä huomattavan lähelle ylläolevaa alatukivartta, siis norran kasvavat herkästi tuplaksi, mutta se, että kestääkö? on hyvä kysymys! |
|
#46
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Huom tässä autossa ei ole takana jarruja lainkaan mutta joo ymmärsin mitä haet.Eli: Jos lisään noiden väärinpäin nurinperin asennettujen jousien ja panhaarttin lisäksi keskelle träxönpaarin, norriin aiheutuu veto-ja työntövoimia. jos lisään... eiku helevata jos jouset on suoraan akselissa kiinni ilman riippuja ja sisäänjoustossa tractionpaar kiertää akselia autoonpäin, niin akseli samalla suoristaa lehtiä ja työntää niitä ! Pitää mennä nukkuhun välillä Tarkoitus ei oo ny olla tyhmä vaan huvittais tehä joku härski ratkasu tukivarsien suhteen mikä olis ns ennennäkemätöntä mutta melkeimpä se niin on että jos kukaan ei oo niin aiemmin tehny niin siihen on joku syy
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 11.10.2013 18:59 |
|
#47
|
|||
|
|||
|
Näin autoa 3,5 vuotta käyttiksenä pitäneenä putosin kyllä noissa voima jutuissa ihan kärryiltä kun ei tuon auton kanssa ole voimaa huomannut vielä missään tilanteessa.
![]() ![]() Mun käsityksen mukaan tuon takapään pitäisi kyllä kestää kun ei siellätosiaa oo jarrujakaan. Ja muutenkin tuosta sd23 kiukaasta ei voimaa taka-akselille välity satoja hevosvoimia eikä satoja newtonmetrejä. Ja kaippa sen huomaa sitten kun taka-akselin löytää 10m auton takaa.
|
|
#48
|
||||
|
||||
|
Toi semielliptikal (taijotain) jousiviritysjuttu pitää tehdä kustannustehokkuuden nimissä niin että alkuperäiset jousipakat laakeroidaan keskeltä runkoon väärinpäin ja pakan molempiin päihin laitetaan taka-akselit. Näin säästyy hyvät jouset katkaisulta ja autosta tulee 6 pyöräinen, mikä on pakko olla hyvä juttu. Toinen perä, renkaat ja joku ihmeellinen kartaani pitää hankkia mutta ne ei enää liity tohon jousitukseen joten ei niistä enempää...
|
|
#49
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
|
#50
|
||||
|
||||
|
Ei mmmitään oo tapahtunu vähään aikaan
menee aika taas kaikkeen muuhun, mulla töitä ja crowniprojekti pukkaa päälle, ja eukollekki pitäis väsätä joku auto (tarjoa jotain aihiota).... Nii ja severin ikuisuusrojektia pitää avittaa JOTEN mitä mieltä offipalstan tiukkaakin tiukempi raati on sellasesta ratkasusta että nyt puintien lähestyessä unohdetaan se quarterpoundermcfeast jousitus hetkeksi ja rakennetaan väliaikaisesti superpitkät riiput että päästään koheltamaan talven tullen on sitten (ehkä) paremmin aikaa tehä jotain eroott..eikun eksoottisia viritelmiä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Lada Niva "Das Boot" | samisami2 | Linkit | 4 | 22.10.2007 11:01 |
| tarinan opetus | bono | Jokes | 0 | 17.11.2004 16:44 |
| Viimeinen polli | Intiaani_Chief | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 30.06.2004 00:34 |
| Sony CPD-200/Dell P1110 - DAS Software for Tech? | Software | 0 | 05.12.2003 09:58 | |
| Das Experiment | mikk0 | Movies | 0 | 25.09.2002 23:10 |