Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2011, 16:52
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

Hydraulivinssi ja Pumppu kysymyksiä


Kertokaas mulle Hydraulivinssin asentamisesta.
-Minkälainen pumppu pitäs olla tuotoltaan.
-Hammas- vai mäntäpumppu.
-Hihna vai ketjuvetoinen tietty ulosottoon olis hyvä mutta kun ei ole sitä Hiluxissa eikä taida saada.
-kestääkö jos pumppu pyörii kokoajan.
-Jos ei niin millä olisi paras saada pois päältä kun ei tarvitse.
-Minkälaisia venttiilejä siihen tarvitsee asennella.

Jos on kuvia niin saa laitella.

Vinssi joka asenteilla näkyy tuossa
http://sepson.webdoc.nu/files/produk...7306%2D016.pdf

Hyviä linkkejä tarpeiden hinnoitteluun saa laittaa myös.
Hakuakin koitin mutta hytikka vinssien asenteluista ei ollu paljon juttuja tai en löytänyt.
Googleakin käyttetty jo päivä tolkulla mutta sieltäkään ei löytynyt kun Jenkkien asennuksia ohjaustehostimen pumpulla ja sillä en laita.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2011, 17:30
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HiluMiks Näytä viesti
Kertokaas mulle Hydraulivinssin asentamisesta.
-Minkälainen pumppu pitäs olla tuotoltaan.
-Hammas- vai mäntäpumppu.
-Hihna vai ketjuvetoinen tietty ulosottoon olis hyvä mutta kun ei ole sitä Hiluxissa eikä taida saada.
-kestääkö jos pumppu pyörii kokoajan.
-Jos ei niin millä olisi paras saada pois päältä kun ei tarvitse.
-Minkälaisia venttiilejä siihen tarvitsee asennella.

Jos on kuvia niin saa laitella.

Vinssi joka asenteilla näkyy tuossa
http://sepson.webdoc.nu/files/produk...7306%2D016.pdf

Hyviä linkkejä tarpeiden hinnoitteluun saa laittaa myös.
Hakuakin koitin mutta hytikka vinssien asenteluista ei ollu paljon juttuja tai en löytänyt.
Googleakin käyttetty jo päivä tolkulla mutta sieltäkään ei löytynyt kun Jenkkien asennuksia ohjaustehostimen pumpulla ja sillä en laita.
Pyöriihän se traktoriskin jatkuvasti. Vapaakierrolla silloon kun ei tarvi painetta.
Rataspumppu varmaankin riittää mutta kestääkö pumppu laittaa suoraan akselille vetopyörää kannattaa selvittää. Uskoisin ettei voi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2011, 19:10
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Ei sitä ainakaan ulosottoon kannattais laittaa vaikka sellanen oliski, ku ulosotto lakkaa pyörimästä ku painaa kytkimen pohjaan.

Saahan pumppuihin sellattia tukilaakereita, (koplinkikos se nyt oli) ni kestää sit pistää remmin piukalle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2011, 19:24
kope kope ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 47
Perusasetus

Virtaus saa näköjään olla max. 50L/min.
Hammaspyöräpumppu tukilaakerilla&hihnapyörällä on varmaan helpoin.
Esim. Roquetilla on ihan asiallisia valmiita paketteja.
Kyllähän se pumppu kestää pyöriä jatkuvasti, mutta parempihan olisi jos
sen kytkee pois päältä kun sitä ei tarvita. Tämän voi hoitaa magneettikytkimellä
joka voi olla valmiiksi integroituna hihnapyörään.
Venttiilin pitäisi näköjään olla ns. moottoriventtiili, eli keskiasennossa pitää olla H-kaavio että öljy pääsee virtaamaan vapaasti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2011, 21:41
JV73 JV73 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 06.11.05
Sijainti: Ulvila, Finland.
Viestit: 1.242
Perusasetus

mulla sd33t moottorissa rotex kytkimen välityksellä kampuran päässä 22"kuutioinen" pumppu varustettuna vapaakierto venttiilillä, warnin hyd. vinssi pelittää mukavasti. mut tuottoa ei taida koskaan olla liikaa...hallinta venttiili on ihan tavan puolen tuuman manuaaliventtiili, voi käyttää portaattomasti.
__________________
WWW.RASKAS.FI
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2011, 00:14
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kope Näytä viesti
Venttiilin pitäisi näköjään olla ns. moottoriventtiili, eli keskiasennossa pitää olla H-kaavio että öljy pääsee virtaamaan vapaasti.
Tärkein asia moottoriventtiilissä on se että karan kummankin kanavan leikkaukset ovat symmetriset. Sylinterikäyttöön tarkoitetussa on varren puolelle tulevassa kanavassa ahtaampi leikkaus ja siis moottorikäytössä aiheuttaa vastapainetta.

Jos tilaa olisi niin laittaisi kampiakselin eteen suoravetoisen pumpun vapaakiertoventtiilillä varustettuna. Riittää aika pienikokoinen pumppu kun kierroksia on kuitenkin käytettävissä. Laadukas mäntäpumppu olisi tietenkin kestävämpi pidemmän päälle mutta se hinta, hammaspyöräpumppuja saa 5 samaan rahaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2011, 04:55
kope kope ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 47
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Tärkein asia moottoriventtiilissä on se että karan kummankin kanavan leikkaukset ovat symmetriset. Sylinterikäyttöön tarkoitetussa on varren puolelle tulevassa kanavassa ahtaampi leikkaus ja siis moottorikäytössä aiheuttaa vastapainetta.
Toki karojen sylinteriporttien leikkausten tulee olla symmetriset. Yleisesti moottorikaralla tarkoitetaan kuitenkin avoimen keskiasennon omaavaa karaa. Tämä siksi, että mikäli moottoria pyöritetään korkeahkoilla kierrosluvuilla ja/tai moottori käyttää suurimassaista käyttöä ja sitten pysäytetään äkisti niin öljy pääsee virtaamaan vapaasti lohkon kautta motin paluupuolelta painepuolelle.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Jos tilaa olisi niin laittaisi kampiakselin eteen suoravetoisen pumpun vapaakiertoventtiilillä varustettuna. Riittää aika pienikokoinen pumppu kun kierroksia on kuitenkin käytettävissä. Laadukas mäntäpumppu olisi tietenkin kestävämpi pidemmän päälle mutta se hinta, hammaspyöräpumppuja saa 5 samaan rahaan.
Kampiakselin pää olisi tosiaankin paras paikka, esim. omaan suskiin laitan sen noin. Jos autolla ajetaan paljon maantieajoa niin pumppu olisi kyllä hyvä saada siksi aikaa kytkettyä irti kampurasta.

Paljonkohan kyseessä olevan auton moottori maksimissaan pyörii?
Jos esim. 3000r/min niin joku 16cm3 kokoinen pumppu voisi olla passeli.
3000r/min öljyä tulisi 48L ja 1000r/min vielä 16L/min. Riittäneekö tuo 16L/min sitten vinssin tarpeaksi nopeaan pyöritykseen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hydraulivinssi 500€ Hessu_Hopo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 19.11.2009 17:02
Myyty Warn Industrial 9 - Hydraulivinssi ja -pumppu JulmaJii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 04.05.2009 08:39
Ostetaan Hydraulivinssi -Epeli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.01.2009 22:35
Ostetaan BJ42 alkuperäinen laturin alipaine pumppu tai koko laturi+pumppu pumppu79 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.06.2008 11:46
Hydraulivinssi Killman Tekniikka & Jutustelu 16 19.02.2005 09:42


Sivu luotu: 21:27 (GMT +2).