Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.06.2011, 12:39
Technophobia Technophobia ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.05.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 61
Perusasetus

miksi maasturia pitää korottaa?


miksi maasturia pitää korottaa? eikö olisi järkevintä suurentaa vain helmapeltejä jotta mahtuu suuremmat renkaat? kun tekee isoon lodjuun korin korotuksen tai soan niin autosta tulee kiikkukeinu ja oikea maavara ei nouse yhtään kun aksilat on samalla korkeudella

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.06.2011, 13:15
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

No jos tekee SOA:n ni kyllähän siin tulee enemmän tilaa akselin alle ku pakat ja lautaset siirtyy yläpuolel.
Ja riiput nousee kans ylemmäks.
Siin on jo monta kohtaa mitkä ei oo enää ensmäitteks ottamas kantoihin ja kiviin kiinni.
Ja kaiken lisäks ei tuu nii helvetin ruman näkönen ku ei tartte laikkaa näyttää kaariin
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.06.2011, 17:37
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Pitkä maastobussi, esim HJ tarttee vähä korotusta, ettei maha ja puskurit kynnä joka ojassa tai nypyssä.

Totta on, ettei autosta kannata tehdä korkeaa kaatumaherkkyyden vuoksi, mutta pikku korotuksesta saa noitakin etuja kuin sen, ettei tartte niin paljon leikata lokareita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.06.2011, 18:14
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Mitä nyt seurannut autonrakennusjuttuja tuolta "ison veden takaa", Niin tyylisuunta on että isot renkaat alle mahdollisimman pienellä korotuksella.

Mopar jopa teki yhden oman versionsa 40" renkailla ja vakiokorotuksella, Eli: Lower Forty

http://www.rockcrawler.com/features/...ep_lower40.asp


Viimeksi muokannut Jeeper : 04.06.2011 18:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.06.2011, 18:41
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

Hieno auto, mutta oiskohan pitänyt laittaa hieman kestävemmät akselit noille renkaille.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.06.2011, 18:42
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

No, kyllähän tietty 39,5" bokkerit menee ainakin vakiopatrolliin korottamatta

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.06.2011, 18:53
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Samannäkönen ongelma ku miullakin, eli auto on leveempi ku kärry...
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.06.2011, 21:56
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
No, kyllähän tietty 39,5" bokkerit menee ainakin vakiopatrolliin korottamatta
Mua kiinnostaa nyt enempi, mistä löytää tollasen väyrysen millä saa vetää tota patrollia ja kärryä?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.06.2011, 19:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ugly_hj Näytä viesti
Hieno auto, mutta oiskohan pitänyt laittaa hieman kestävemmät akselit noille renkaille.
Eikös tossa ollut Dana 60 edessä ja takana? Tietysti voisi sinne sitäkin kestävämmät laittaa, mutta johan se tollakin


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Technophobia Näytä viesti
miksi maasturia pitää korottaa? eikö olisi järkevintä suurentaa vain helmapeltejä jotta mahtuu suuremmat renkaat? kun tekee isoon lodjuun korin korotuksen tai soan niin autosta tulee kiikkukeinu ja oikea maavara ei nouse yhtään kun aksilat on samalla korkeudella
Kyllä se oikea maavara kasvaa, koska kuten jo todettua niin mahan alta esim. kynnysten ylityksessä renkaat kyllä auttaa, muttei välttämättä tarpeeksi joten vähän tarttee yleensä hiissata runkoa ylöspäin jo senkin takia. Varsinkin jos ajaa pienillä pyörillä.

Liikaa ei kannata korottaa, ja jos minulta kysytään niin hyvä tyyli on pitää mahdollisimman matalana isoilla renkailla. Mutta pitää muistaa, että sisäänjoustoa TÄYTYY olla jos haluaa ettei paikat irtoa hampaista, ja ettei koko ajan ole rajoitinkumien varassa - ja että ylipäänsä alusta elää riittävästi. Jos metsäautosta puhutaan jolla on tarkoitus välillä ajaa vähän lujempaakin kuin mummo potkukelkkailee pyhäkirkkoon, niin tuollaiset 15 cm olisi vähintään hyvä olla sisään- ja ulosjoustoa. Tätä on aika harvassa vakiomaasturin alustassa tarjolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.06.2011 20:12
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.06.2011, 19:37
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

TÄH!! korottaako joku muka maasturiansa? en usko. mutta tosin nykyään on nuo kauppojen korokkeet nin korkeet että hiukan korotettava että ei pohja ryyki niissä heti kiinni
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.06.2011, 20:17
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Viestit: 1.710
Perusasetus

No ku siellä esittelyssä sanotaan näin "Mopar supplied Dana 44 front axles and Dana 60 rear axles equipped with 5:38 gears and Dynatrac prepared ARB air lockers to handle the vehicle’s massive tires."
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.06.2011, 10:10
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Technophobia Näytä viesti
miksi maasturia pitää korottaa? eikö olisi järkevintä suurentaa vain helmapeltejä jotta mahtuu suuremmat renkaat?
Helmapeltejä? Tarkotat vissiin lokasuojien aukkoja?
Sen verran pitää korottaa ettei renkaat ryystä joka puolelle kiinni, muuten sais tehdä pyöränkotelot ja etulattiat uusiks, takaa ehkä vielä takaovista siivut pois. Ei kovin helppo tapa.

Toisekseen korotusvietereillä saa yleensä jousitukseen lisää joustoa molempiin suuntiin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Samannäkönen ongelma ku miullakin, eli auto on leveempi ku kärry...
Eihä oo, leveempi ku lava, muttei kärryn ulkomittoja leveempi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
MITEN KOROTTAA ´94 TERRANO V6?? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 28.11.2010 13:25
Tässä hyvä syy miksi korottaa autoa :) NymiS Chit-Chat 0 07.09.2008 10:26
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Saako korottaa näin? jusssi Tekniikka & Jutustelu 5 30.08.2005 16:46
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 20:57 (GMT +2).