![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Pakettiautosta matkailuautoksiLoppu järki Googettaessa kun tuli turhaa sontaa niin paljon. Täältähän löytyi asuantuntija joka lähtöön ![]() Tilanne: -97 pitkä ja korkea umpipaku (korotettu niin penteleesti) Transporter pihassa. Dsl pata. Hytissä siis se 1+2 paikkaa. Väliseinä. Ilmaweba takahyytässä. Kysymys: Saako siitä tehtyä useampipaikkaisen matkailuauton asentamalla penkit taakse? Parikin lisäpaikkaa riittäisi. Ne vaatimukset kyllä löytyy. Onko veroseuraamuksia / -hyötyä? Tavoite kuitenkin olisi pitää auto ajuautona ja tavaran kuskauksessa eli ns. monikäyttöä haetaan.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joku ainakin väitti ettei nykyään enää riitä leveys.....
Aikasemmin ainakin vanin kans onnistu jos sisäkorkeus oli jostain kohdasta 190cm ja piti olla ainakin keittotaso ja kaappitilaa..... Ja sama vero kun pakussa ja sai taakse pehmeät penkit |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eikös sen voi tehdä retkeilyautoks, en kyllä muista mitä se vaatii. Josko joku viisaampi kertos?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se on vain alan harrastajien käyttämä termi kevyemmin varustellulle matkailuautolle. Siis matkailubiilin pykälillä mennään...
__________________
- eskimo kaenuusta |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Matti varmaan korjaa jos ja kun olen vähintään osittain väärässä.
Mut mulla oli boxerista tarkotus tehdä kanssa matkis niin selvittelin jokunen vuosi sitten. Kriteerit olivat silloin: -makuupaikat min 2hlö:ä -mahdollisuus valmistaa ruokaa -korkeus matkustamossa 70cm leveydeltä ja 50% pituudelta oltava 190cm -varauloskäynti min 3 suuntaan sähköt ja kaasut oltava hyväksyttyjä. Eli ei kelpaa ullkokäyttöön tarkoitetut kaasuvehkeet. Mutta invertteri ja lämmityslevy kelpaa jos ei ole luvanvaraisia kytkentöjä. Jotain muutakin mut ne oli sellasia kohtuu helposti järkättäviä. Konttorilla niiden pitäisi neuvoa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...tkailuauto.htm
Ja nyt ilmeisesti tahdotaan §23 mukaisesta pakettiautosta tehdä matkailuauto, jolloin siitä tarttis tehdä autoverovapaa matkailuauto jotta säästyy veroseuraamuksilta. Elikkäs kysymys on siitä, täyttyykö tämä vaatimus: "Sisäkorkeus on vähintään 1,9 metriä alueella, jonka leveys on vähintään 0,4 metriä ja pituus vähintään 40 prosenttia asunto-osan pituudesta." Retkeilyautolla tarkoitetaan täyden autoveron matkailuautoa, jonka voi siis tehdä täyden autoveron autosta eli esim pikkubussista.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Auto, tekniikka ja kuljetus-lehdessä oli artikkeli noista retkuiluautoista. Olikohan uusin numero.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() vero vapaa
matkailuautoja on kahden tyyppisiä täysin autoverovapaita ja verotettavia(pakettiauton autoverolla)
täysin verovapaa matkailuauto esim iveco daily sisäkorkeus taka kontissa 192cm vaatii siis seinille nostettavat sängyt/penkit koko 60cm x180cm ja 2kpl keittoliesi sähköinen vaatii sähkö asentajan todistuksen asennuksesta mutta jos laitat seinälle nostettavan pöydän johon liesi on kiinnitetty ja sähkö tulee auton ulkopuolelta esim defan valmiilla sisätilanlämppärinjohdolla et tarvitse sähköasennus todistusta. kaasuliesi vaatii kaasuasennus todistuksen yms yms paljon hankalempi toteuttaa veron kiertoa ajatellen jos takatilan ja ohjaamon välissä on kiinteä seinä ei takatilassa saa ajon aikana matkustaa näin takatilassa olevat sängyt toimivat myös penkkeinä ja turvavöitä ei tarvita pakettiauton autoverolla oleva matkailuauto auto on jo rekisteröity pakettiautoksi tai bussiksi esim mercedes vito bussina 8-paikkainen bussina dieselvero jossain 1000euron lähellä matkailuautona 100euron lähellä vaati muutos katsastuksessa 2kpl penkkejä piti pystyä kääntämään sängyksi defan piuha oli tuotu takatilaan pöydän luokse jossa pieni liesi olen nähnyt versioita jossa liesi oli takakontin lattiaan kiinnitetty jauhesammuttimen vaativat myös tietääkseni nyt ei ole järkeä enää tehdä bussista matkailuauto kun dieselverot määräytyy päästöjen ja painon mukaan mutta täysinveropaan matkailuauton kannattaa vielä tehdä esim ulkomailta tuotuun jättipakuun ivecoon sprintteriin yms koska saa rajottimen pois eli pakettiauton edut muutamalla satasella kun taas rekisteröiminen pakettiautoksi voi maksaa +5000euroa autoveroa |
#9
|
||||
|
||||
![]()
eihän diisselivero päästöjen mukaan määräydy, vaan käyttömaksu.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
caravelle->pakuksi/matkailuautoksi/huoltoa=? | tonnisata | Tekniikka & Jutustelu | 35 | 15.08.2008 20:50 |
Pakettiautosta lava-auto? | samisami2 | Tekniikka & Jutustelu | 44 | 10.04.2007 20:46 |
Maasturi matkailuautoksi? | PIRSSI | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.10.2006 09:26 |