Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.02.2011, 09:48
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

KZJ95 pukkaa öljyt pakoputkeen?


Toyota KZJ95 alkoi pukkaamaan öljyjä pakoputken kautta pihalle. Huohotin venttiilikopasta turbolle kuiva. Turbon ilmapuoli märkä ja kanavat siitä koneeseen märkinä öljystä. Pakoputkesta valuu öljyä.
Oisko turbo pamahtanut vai mistä se lappaa öljyä putkee?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.02.2011, 10:38
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Onko nyt varmasti öljyä? Sauhun pitäis olla melkoinen myös. Ainahan ne ahtoputket on öljyssä pikkusen terveelläkin turbolla.

Käytettyjä turboja saa Englannista £100-200 ja uusia kiinalaisia kopioita eBaystä melkein samalla rahalla. CT12b siis kyseessä.

Paljonko muuten ajettu?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.02.2011, 20:19
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Joo, sauhu ja käry oli kova. Webasto hajosi ja laitoin auton käymään kun pakkasta oli 37. Vetäsi sitten öljyt alamerkkiin tossa 30 km matkalla. Autolla ajettu 300tkm.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2011, 10:24
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Joo, sauhu ja käry oli kova. Webasto hajosi ja laitoin auton käymään kun pakkasta oli 37. Vetäsi sitten öljyt alamerkkiin tossa 30 km matkalla. Autolla ajettu 300tkm.
mullon yks ylimääräinen turbo jos KIIREESTI tarvii niin voin myydä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2011, 10:51
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ahtimen laakerointi ees toisinsanoen, jos ei vaihda toista... Ja pakkasien syyks pistetään aina kaikki... Vaik omaakin vikaa voi olla...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2011, 13:01
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.243
Perusasetus

Arvaus.


Veikkaisin vahvasti turbon laakereita,vanhemmat ct20 mallit hajoilevat useasti juuri kolmensatkun molemmin puolin. Tubo huollot noita korjailee ja vanhempaan remontti oli jotai 300€ tietämissä. Jos on sökö koko ahdin ni sit kokonaan uusiks,voi leimalla vaan olla onkelmia.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2011, 15:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Trapper Näytä viesti
Oisko turbo pamahtanut vai mistä se lappaa öljyä putkee?
Selviskö vika?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.02.2011, 21:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen

17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla

Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.02.2011, 22:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.
Semmonen se on, ei tykkää kierrätyksestä. Ei mulla nyt ihan 3000:ssa hyydy kuitenkaan. Pienihän se pakopuoli tuossa vakioahtimessa on, yhden ylimääräisen oon purkanut pöydälle ja miettinyt mitä sille vois tehdä. Penkissä saatu omasta 162 hv/0.9 bar kun en keksi mistä sais savua lisää.

Volkkarin AaJiiäMmäänkö viittaat?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2011, 08:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joo toinen käyttis VW AJM pikkusen paineita nostettuna ja siihen verraten luonteeltaan moottorit toisenlaisia, Toyota sellainen trukkmoottori, toki autoissa painoeroa jonkin verran, 1KZ-TE:ssa automaatti perässä joka osaltaan myös tappaa tehoa. Tehoiltaa ja väännöiltää molemmat pitäs olla suurinpiirtein samoissa, mutta kulku ja luonne todella erillaisia, sekä kulutus (6l vs16l/100km) että kyllä noille voisi jotain koittaa tehdä.

KCR ja muutamia muita Lantikan boxia kävis tähän Granviaankin ja sillä voisi koittaa piristyisikö yhtää tuo yläpää. Jossain Puolalaisessa boxissa oli mahdollista itse muutella parametrejä joka kiinnostaisi jos innostuu jossain välissä turboa, pakoputkea, cooleria vaihtamaa/lisäämään. KCR:ssä taitaa olla potikka josta saa mokkoa lisää

http://vtech.fi/products.html
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.02.2011, 08:59
Trapper Trapper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.10.10
Sijainti: Kainuu
Viestit: 62
Perusasetus

Turbo nyt huollettu. Oli hieman vuotanut läpi, mutta ei siinä määrin että selittäs kaiken. Nyt pannan nippuun ja katotaan kuin se käy. Ykkösen pakoaukko kuiva, muut öljystä märkinä. En vielä osaa sanoa onko jotain kilahtanut. Ilmottelen sitten kun parempaa tietoa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.02.2011, 09:30
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on. Tuntuu vain AJM jälkeen lussukalle.

Turboja katselin ja Bolt-on ratkaisuja ei ole tarjolla juurikaan, mutta muutama mistä ei ole tietoa onko eri siivillä/pesillä kuin nykyinen

17201-58040 CT 15BFTE 4.1 Litraisesta koneesta. Netti ei osaa kertoa onko sama vai eri rojuilla

Sekä 3.0 D-4D 1KD-FTV koneesta oleva, mutta siinä saattas olla vähän puuhastelua et saa VNT toimimaan, pakosarjan laippa vaikuttaa samalle kuin orig CT12B 17201-67010
Mulla oli hieman samanlaista oiretta cruiserissa ja syyksi paljastui se isoin pönttö pakoputkessa. Vuodet oli vaan tehny tehtävänsä ja koko patti oli melkoisen tukossa vaikka ulospäin näyttikin ihan siedettävälle. Vaihtui sitten kahteen läpivirtaavaan ja meno parani huomattavasti juurikin tuolla yli 3000:ssa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.04.2011, 14:26
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Onko vika vai ominaisuus, että 1KZ-TE on yläkierroksilla 3000-> todella puhdittoman tuntuinen ja tuntuu kuin kaasua löysäämällä meno tuntuisi jopa piristyvän. Kävi mielessä meneekö pakopesä tukkoon, toisaalta voima savuakaan ei ole havaittavissa. Millaisia kokemuksia muila ko moottorista. Dynossa tarkoitus käydä tsekkaamassa ahdot ja paljonko voimaa oikeasti on.
Eilen kävin AMW:llä dynossa ja taitaa olla ihan kunnossa. 125hv ja 308nm oli huiput. Ahdot käy vajaassa 0,9 barissa josta tasaisesti tippuu 0,7barin tuntumaan niinkuin tehtaan ilmoittama lukema onkin, tiedä sitten johtuuko tuo puutuminen 3000-> juuri tuosta ahtojen laskusta normaali tasolle.
Pakoputkisto ja cooleri lienee auttavat ja ahtoja voisi kokeilla nostaa hieman. Onko noita ahtoja nostettu turboruuvilla vai hukkiksen tankoa tiukkaamalla? Mikä imusarjan kupeessa olevan paineanturin tehtävä on ko moottorissa? lisääkö/vähentääkö syöttöjä sen tiedon perusteella?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty M: Toyota KZJ95 3.0TD Aut. -97 Joukka O/M/V Ajoneuvot 0 04.06.2008 22:34
Bilteman joustokäyrät pakoputkeen, miten kestää? Tekniikka & Jutustelu 12 16.10.2007 14:43
syksyä pukkaa... pee Chit-Chat 6 14.10.2006 00:00
koneen huohotus pakoputkeen.... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 18 25.04.2006 18:17
Talmaa pukkaa Ex_inkkari Chit-Chat 1 21.04.2005 22:49


Sivu luotu: 22:03 (GMT +2).