Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.02.2011, 20:44
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Millaiset lukot Dana 44 akseleihin Jeep Wagoneeriin?


Mitenkäs ajossa eroaapi Dedroit Locker tyyppiset perä lukot kytkettäviin lukkoihin varrattuna?

Hinta erohan on jo huima? n.300 -1000 dollaria.

Käyttökokemuksia saapi kertoilla. Hyviä ja huonoja puolia.

t. Ismo Ämmä

__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 10.02.2011 21:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.02.2011, 20:52
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

oikeasti liukkaalla ajettaessa käy niin että sen mitä vetopidossa saavuttaa niin sivupidossa menettää, puo on aina johonkin päin sivussa, normaaliajossa tiellä siihen tottuu äkkiä, vinoissa rinteissä ja hangessa toisen auton urissa ajaessa se hankaloittaa ajoa....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.02.2011, 21:04
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Taakse Detroit ja eteen ARB. Toimivaksi todettu kombinaatio Cherokeessa, vaikka useimmat vannookin kytkettävien lukkojen nimeen edessä sekä takana.


Edit: ARBit on Espanjassa tarjouksessa. Ku olis tilillä katetta niin olisin tilannu eteen lukon samalla kun tilasin muita osia tuolta. Parin viikon sisällä pitäis olla paketti Suomessa. Max 120kg tavaraa vajaa 63 euron rahdilla kulkee tuolta. http://www.4x4proyect.com/catalog/

Viimeksi muokannut 454SS : 10.02.2011 21:18
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2011, 21:25
hpotteri:n Avatar
hpotteri hpotteri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Vantaa
Viestit: 570
Perusasetus

Jos on kyse puhtaasta offipelistä niin eteen detroitti ja taakse kytkettävä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2011, 22:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Mitenkäs ajossa eroaapi Dedroit Locker tyyppiset perä lukot kytkettäviin lukkoihin varrattuna?

Hinta erohan on jo huima? n.300 -1000 dollaria.

Käyttökokemuksia saapi kertoilla. Hyviä ja huonoja puolia.

t. Ismo Ämmä
Mistä ihmeestä saat Detroit Lockerin 300$:lla? Edes jenkeissä en ole nähnyt Detroit lockeria Danan periin alle 400 taalan paitsi jossain tarjouksessa ehkä, sekin on jenkkihinnaksi varsin halpa. Noita lunchbox- lockereita kyllä saa parhaimmillaan jopa lähes 200$:lla - huvittavaa muuten, että tuntuvat samat lukot maksavan täällä Suomessa jonkin 400-600€

Edessä mulla ei ole automaattilukkoa ollut, mutta takana kyllä (detroit locker). On tietysti jonkin verran äkäisempi liukkaalla kuin kitkalukko, ja selkeä ero varsinkin avoimeen perään (parempaan suuntaan kylläkin). Tottuu äkkiä, on helppo ajaa ja hallita, ei pitänyt meteliä käännöksissä pientä satunnaista "naksutusta" lukuunottamatta.

Metsässä enimmäkseen loistava kapistus, mutta kallistelupaikoissa toisinaan olisi toivonut kytkettävää lukkoa, ettei auton hanuri lähtenyt viistämään kohti alarinnettä. Parissa paikassa tuli vähän osumaa takanurkkiin ja katon reunaan sen takia. Pystyy kyllä jonkin verran ennakoimaan tätä kun oppii auton ja lukon käytöksen, mutta ei se auta jos on ahtaassa paikassa. Ehdottomasti kuitenkin parempi kuin avoin perä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hpotteri Näytä viesti
Jos on kyse puhtaasta offipelistä niin eteen detroitti ja taakse kytkettävä.
Minä ainakin mieluummin otan sen ohjaavan akselin erikseen kytkettävällä lukolla, kyllä se takapää yleensä jotakuinkin tulee etupään perässä

Totta kyllä tuo mitä tässä on kirjoitettu, että esim. kallistuspaikoissa tai yrittäessä poistua toisen ajourista on automaattilukkojen kanssa välillä vähän hankalaa. Jos ei rahasta ole kiinni niin sitten kytkettävät molempiin päihin, jos on budjettilinjalla niin lunchbox- lockeri taakse ja eteen kytkettävä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2011, 23:20
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Lukkoja akselille?


Ymmärsinkös oikei että Detroitin huonopuoli on että se tuppaa puskemaan alamäkeen peliä vaan sen kanssa opii tulemaan toimeen.

Onkos mahdoton yhtälö että on Detroitit kumassakin akselissa? Kuinkas tuollainen käyttäytyy maastossa? Entäpä maantiellä?

Kytkettävissäkö tupaa tulemaan noita kytkentä ongelmia? Miksi?
Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms.

JEgoNEER on ihan maastokäyttöön tarkoitettu, vaan siirtymiä joutuupi ainakin toistaiseksi tekemään maantielläkin.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2011, 23:58
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mä kyl kuulun niihin jotka vannoo kytkettävien lukkojen olevan maailman parhaat

Eli molempiin päihin semmoset on mun mielipide.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2011, 00:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Ymmärsinkös oikei että Detroitin huonopuoli on että se tuppaa puskemaan alamäkeen peliä vaan sen kanssa opii tulemaan toimeen.
Jep, juuri näin. Vähän sama kun lähdet liukkaalla kelillä lukkoperäisellä takavedolla, niin persaus valuu sinne kallistuksen suuntaan

Lainaus:
Onkos mahdoton yhtälö että on Detroitit kumassakin akselissa? Kuinkas tuollainen käyttäytyy maastossa? Entäpä maantiellä?
Jappella ainakin on jeepissä detroitit molemmissa päissä, ja hyvin on näkynyt pärjäävän. Aiheuttaa niitä satunnaisia ongelmia, mutta pystyy niiden kanssa elämään ja myös tottumaan varmaankin.

Lainaus:
Kytkettävissäkö tupaa tulemaan noita kytkentä ongelmia? Miksi?
Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms.

JEgoNEER on ihan maastokäyttöön tarkoitettu, vaan siirtymiä joutuupi ainakin toistaiseksi tekemään maantielläkin.

t. Ismo Ämmä
Kuluvat osat, ARB:issa jos pääsee kosteutta niin voi jäätyä talvella, samoin öljy voi jähmettyä jne.. jne.. On mekaanisesti kytkettäviä lukkoja, esim. OX locker. Pitäisi olla erittäin laadukkaita, tosin on niillä vähän hintaakin. Hyvänä puolena saat hienot kahvat koppiin sisälle

edit: Jos on lähes puhtaasti metsäauto, niin laittaisin kyllä kytkettävät lukot. Mulla kun esim. oli Jeeppi aikanaan myös käyttiksenä ja halusin kunnolla pitoa takapäähän takavedolla ajaessa, ja toisaalta siten että toimii automaattisesti (ja että vapauttaa mutkassa ajessa tiellä) niin oikeastaan ainoa vaihtoehto oli automaattilukko. Detroitti siksi että piti carrieri vaihtaa muutenkin koska välitykset vaihtui tiheämpään. Muuten olis tullut Aussie locker tjsp. lunchbox- lockeri..

Viimeksi muokannut Timo_L : 11.02.2011 00:34
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2011, 00:37
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Thumbs up

Lukkoako?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jep, juuri näin. Vähän sama kun lähdet liukkaalla kelillä lukkoperäisellä takavedolla, niin persaus valuu sinne kallistuksen suuntaan



Jappella ainakin on jeepissä detroitit molemmissa päissä, ja hyvin on näkynyt pärjäävän. Aiheuttaa niitä satunnaisia ongelmia, mutta pystyy niiden kanssa elämään ja myös tottumaan varmaankin.



Kuluvat osat, ARB:issa jos pääsee kosteutta niin voi jäätyä talvella, samoin öljy voi jähmettyä jne.. jne.. On mekaanisesti kytkettäviä lukkoja, esim. OX locker. Pitäisi olla erittäin laadukkaita, tosin on niillä vähän hintaakin. Hyvänä puolena saat hienot kahvat koppiin sisälle

edit: Jos on lähes puhtaasti metsäauto, niin laittaisin kyllä kytkettävät lukot. Mulla kun esim. oli Jeeppi aikanaan myös käyttiksenä ja halusin kunnolla pitoa takapäähän takavedolla ajaessa, ja toisaalta siten että toimii automaattisesti (ja että vapauttaa mutkassa ajessa tiellä) niin oikeastaan ainoa vaihtoehto oli automaattilukko. Detroitti siksi että piti carrieri vaihtaa muutenkin koska välitykset vaihtui tiheämpään. Muuten olis tullut Aussie locker tjsp. lunchbox- lockeri..

Kiitoksia asian valaisemisesta.
Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa.

Mikäslaista eroa käytössä on noiden halvempien (Aussie, lunchbox, yms.) ja Detroit Lockkerien välillä?

Pelimerkkejä kun olisi yllinkyllin niin ei tarvis kysellä, ostais vaan kalleinta.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 11.02.2011 00:58
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2011, 07:56
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa.t. Ismo Ämmä
Jappe on automaattilukkojen puolestapuhuja, eli sieltä tulee varmaan positiivista palautettaa. Itse en kelpuuttaisi mitään muita kuin kytkettäviä lukkoja ja vieläpä sellaiset jotka saa kohtuullisen helpolla päälle ja pois. Entisenä mersu-miehenä en tykännyt sen lukoista kun olivat niin jäykät että ne piti laittaa päälle hyvissä ajoin ennen ryskämistä.

Jos minimibudjetilla pitää selvitä niin kemppi-lukko on halvempi kuin automaatit.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2011, 09:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Kiitoksia asian valaisemisesta.
Täytyypä Jappea haistatella lauantaina Kulmassa.

Mikäslaista eroa käytössä on noiden halvempien (Aussie, lunchbox, yms.) ja Detroit Lockkerien välillä?

Pelimerkkejä kun olisi yllinkyllin niin ei tarvis kysellä, ostais vaan kalleinta.
t. Ismo Ämmä
Detroit Locker, OX, ARB yms. korvaa koko murikan banjon sisältä, ja siksi maksaa enemmän. Pitää myös muistaa että kun tälläisen laitat, niin joudut shimmaamaan välitykset uusiksi, ja samalla tietysti kannattaa kaikki perän laakerit. Tämä tuo lisää kuluja ja vie aikaa, vaikka tekisikin itse.

Lunchbox- lockerit (Aussie, Lockright, yms..) juontaa nimensä siitä, että ovat nopeita asentaa; korvaavat tasauspyörästön pikkurattaat perän sisältä, eli alkuperäinen case jää paikalleen. Perää ei tartte sinällään purkaa eikä shimmata uudestaan yms., joten on vain parin tunnin homma ja paljon halvempaa.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
EI PYSTY. Ajoin viime vuoden talvieksyssä Japelta ostetulla akselilla noin 12 tuntia. Seuraavat havainnot tuli tehtyä, joiden seurauksena päätin etten enää koskaan laita eteen mekaanista lukkoa. 1. Vinssi huusi hoosiannaa kun jouduttiin kääntämään kaikki 90 asteen kurvit vinssaamalla koska auto ei kääntynyt liukkaissa urissa mihinkään. 2. Vaihteiston lämpöongelmat oli todellisuutta ensimmäisen kerran syvässä lumessa ajettaessa, luultavasti sen takia kun molemmissa päissä oli lukko päällä koko ajan. Vaihdoin laatikkoöljyt useamman kerran kisan aikana ja lopulta turbiini sitten antautuikin. 3. koko ajan sai pelätä hammaspeikon vierailua peruutettaessa, kun kytkettävän lukon kanssa voi itse valita milloin ottaa tuon riskin.
No mut eihän tuo vielä tarkoita etteikö niitten kanssa pystyisi elämään tai niihin voisi tottua en meinannutkaan että ne missään nimessä paras vaihtoehto olisi, päinvastoin. Paras on että olis kytkettävät molemmissa päissä. Mutta jos rahasta on tiukkaa ja lukot pitää saada niin on vain kaksi vaihtoehtoa:
1. Odottaa että tulee lisää rahaa ja ostaa kytkettävä(t)
2. Ostaa lunchbox lockerit tasauspyörästöjen tilalle, koittaa pärjätä ja toivoo parasta

Itelle en kovin helpolla ottaisi automaattista etulukkoa, eniten oikeastaan tuon puskemis- ongelman takia. Jos on vielä molemmissa päissä automaattilukot niin tuleehan autosta todella kankea. Mutta tuollahan mä niistä jo ylempänä mainitsin, kuten taisi mainita muutkin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2011, 10:26
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Blazerissa ei etudetroitti aiheuttanu puskemista, eikä muutakaan negatiivista. Mutta autoissa, ajomaastoissa ja ajotyyleissähän on eroja ja mikä sopii johonkin ei sovi toiselle.

Mutta jos etulukko aiheuttaa automaatin kuumenemista, niin kannattaa tarkistaa foliohatun asetukset.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.02.2011, 07:41
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jappella ainakin on jeepissä detroitit molemmissa päissä, ja hyvin on näkynyt pärjäävän. Aiheuttaa niitä satunnaisia ongelmia, mutta pystyy niiden kanssa elämään ja myös tottumaan varmaankin.
..
EI PYSTY. Ajoin viime vuoden talvieksyssä Japelta ostetulla akselilla noin 12 tuntia. Seuraavat havainnot tuli tehtyä, joiden seurauksena päätin etten enää koskaan laita eteen mekaanista lukkoa. 1. Vinssi huusi hoosiannaa kun jouduttiin kääntämään kaikki 90 asteen kurvit vinssaamalla koska auto ei kääntynyt liukkaissa urissa mihinkään. 2. Vaihteiston lämpöongelmat oli todellisuutta ensimmäisen kerran syvässä lumessa ajettaessa, luultavasti sen takia kun molemmissa päissä oli lukko päällä koko ajan. Vaihdoin laatikkoöljyt useamman kerran kisan aikana ja lopulta turbiini sitten antautuikin. 3. koko ajan sai pelätä hammaspeikon vierailua peruutettaessa, kun kytkettävän lukon kanssa voi itse valita milloin ottaa tuon riskin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.02.2011, 00:36
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes Näytä viesti
Onkos niitä olemassa ihan mekaanisesti kytkettäviä? Vaijjerii/piano lanka, yms.
http://www.ox-usa.com/ox/VehicleAppl...7/Default.aspx
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lj:n lukot akseleihin? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 07.01.2010 06:10
O: patukan lukot akseleihin junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 06.11.2006 21:16
O: patukkaan lukot akseleihin junnu78 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 14.10.2006 14:02
V: Tuulilasivene vaihdetaan Jeep Wagoneeriin O/M/V Muut 2 25.09.2005 08:08
M: JEEP Dana 44 akselit O/M/V Muut 3 27.06.2005 21:40


Sivu luotu: 23:56 (GMT +2).