![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() aloitteleva ''maastoautoilia'' kyselee tyhmiä (landcruiser hj60)eli tuli tuossa hommattua vuoden 83 hj60 lähinnä talviautoksi ainakin näin alkuun ja olisi muutama kysymys joista ensimmäinen kuuluu että mikähän osa on nyt vaihto kunnossa kun neliveto päällä ajaessa oikelta edestä kuuluu tasaista napsutusta/paukutusta vauhdin mukaan? ääni kuului mielestäni vain moottori jarrulla eli hävisi taas kun oli veto päällä, voisikohan olla etuvetari vaiko sitte jakolaatikko vika? ja toinen kysymys kuuluu, perä roikkuu pikkasen alempana kuin mitä keula on ja sen asian haluaisin korjata jo ihan ulkonäöllisistä syistä, iskarit vaihdoin uusiin motonetin trw nesteiskareihin koska kaasuja ei ollut hyllyssä eikä ryhti sillä parantunut vaikka niin toivoinkin eli onko nyt ainut vaihtoehto löytää ehyemmät jousipakat taakse vai mikä olisi helpoin konsti tähän? ja sitten viimeinen kysymys on että rikkooko se mitään jos ajaa takaveto päällä ja napalukot kytkettyinä myös päälle, eli saan sitten tarvittaessa nelivedon päälle autosta ulos nousematta? kiitos jo etukäteen vastauksista. ja vielä loppuun kyssäri eli käykö hj61 turbopakosarja suoraan tuohon hj60 moottoriin kun lisäpuhti ei olisi yhtään pahasta. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uudet jouset, apujouset, vanhat jouset takomalla terhakammaksi (kestää jonkun aikaa terhakkana, mutta ei yhtä kauan kun uudet). Joa korotusta tahtoo enemmän, niin uus jousisarja, akselit jousten toiselle puolelle (minkä ite varmaan tekisin jos olis vetelät jouset), löytyy sitten korotuslehteä noille alkuperäsillekin jousille, mutta ei vissiin norra kestä kunnolla jos on vanhat jouset. Kai. Mitäpäs muuta sitä olis? :P Apujousilla ajo on kuulemma, kun kivireellä ajais. Kulutusta tuo napalukkojen päälläpito ainakin lisää ja vaikuttaa ajettavuuteen. Ainakin itsellä näin. Eipä noita tule kun talvella pidettyä. Viimeseen en kyllä osaa sanoa, mutta eipä tuo Turbotus kai iso homma ole. Searchillä löytyy aika hyvin sitten valmiita vastauksia. Turbotukseen, jousiin, napalukkoihin yms.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. Viimeksi muokannut Korpikumpu : 31.08.2010 20:10 |
#3
|
|||
|
|||
![]() hj
kyllä se pakosarja käy, onnea hienon auton johdosta!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kiitos nopeista vastauksista, mites mistä noita lehtijousia kannattaa uutena kysellä kun motonetin sivuilta ei ainakaan löytynyt muita kuin iskareita, käytettyjen ostossa kun on se että sitä on vähän paha sanoa kuinka vetelät ne sitten on...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
niin joo ja sitten piti vielä kysyä sitä että miten hyvin toi hj60 kone kestää ahtamisen kun koneen kilometreistä tai mistään muustakaan ei oikeastaan ole tietoa kun on vaihettu joskus, ja sitten että tarviikko pumppuun vaihtaa isompaa nestepäätä ahtamisen yhteydessä jos nyt ei mitään kauhean huimia tehoja turbotuksella haeta vaan ihan jotain hj61 vakio tehojen luokkaa (jotka ovat käsittääkseni 170heppaa) tai hieman enemmän... ja paljos tuossa hj60 on vakiona muuten edes tehoa?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...lient_category
savolaisten ei niinkään mikään motonet.... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse laittaisin kyllä noiden lehtijousien kaveriksi jotkut pikku auton kierrejouset noin niinku ensiavuksi. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
selvä, onkos tuohon lisäjousien laittamiseen olemassa täällä mitään hyvää ja mielellään kuvien kera olevaa ohjetta ja minkä auton jouset sinne kannattaisi laittaa? sitte siitä murroksesta sen verran että saako niitä mistään tarvikkeena ja kestääkö ne mitään kun metsässä ajo muutenkin aika satunnaista ainakin vielä, tuolla offroad tarvikkeen sivuilla kun ei näkynyt muita murroksia kuin niitä tml chronojako ne nyt oli mutta kuitenkin, budjetti melko rajallinen tällä hetkellä kun satun omistamaan myös henkilöautoista sen yhden laadukkaimmista nelikoista eli evon niin koittakaa ymmärtää tätä meikäläisen budjetti jorinaa myös
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Hyvinhän tähän jo vastauksia tullu mutta ku kerran hj on tuntematon laite niin heitänpä ite vielä kymysyksen että tiiäthän maurichia ettei sitä nelivetoo sitten pidä asfaltilla pitää päällä? Kun on umpipuuta keskeltä sillon.
Viimeksi muokannut RalliJari : 01.09.2010 18:24 Perustelu: Tarkennusta |
#11
|
||||
|
||||
![]()
juu tuo oli tiedossa ettei pidetä asfaltilla sitä nelivetoa päällä, mutta edelleen kaipailisin hieman tietoa noista apu/lisäjousista että onko jonkun tietyn auton jousta suosittu näissä piireissä ja kuinka se asennus sitten oikeaoppisesti tapahtuu...
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
tässä kuva auton tämän hetkisestä ryhdistä vielä, kontissa on kyllä jonkun verran romua mm. mdf levyä kontin kokoinen pala melkein yms romua mutta eipä se tuosta kauheasti nouse vaikka ne ottaa poiskin
![]() Uploaded with ImageShack.us |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Jos noissa on sama nivel kuin Läjissä (niinkun offroadtarvikkeen mukaan ois) niin alle 80 eurolla saa varaosaliikkeestä Open Parts vetoniveliä :-D Laatu mahtaa olla melkonen :-P
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Niin siis itellä sama remppa edessä ennen seuraavaa metsään lähtöä, mutta eipä oo jaksanu tehä asialle vielä mitään.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
joo se on tosiaan päässyt tuo takapuskuri mätänemään muttei ole sinne runkopalkkiin asti kirinyt tuosta, vaan on pelkästään ruostunut ja vääntynyt tuo puskuriosa, meinasin sinne jostain teräspalkista tehdä uuden takapuskurin ni kärsis tosiaanki kärryä vetää sen jälkeen
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M Toyota Landcruiser HJ60 -89 5900€ | Mikedeus21 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 18.05.2008 21:47 |
M: toyota landcruiser hj60 4,0 diisseli | lantikkaHJ60 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.02.2008 23:40 |
M: Toyota Landcruiser HJ60 1981 | Kingcaliiberi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 03.02.2007 16:48 |
M:Landcruiser HJ60 3+3 PA -83 | NymiS | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 27.01.2007 14:51 |
Toyota landcruiser hj60 -82 hp.1650e | O/M/V Muut | 6 | 15.12.2004 11:31 |