![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä vertailukohteeksi G:n katsastukseenTuli tuo -83 G turbotettua ja nyt vaativat leimalle teholappua ja selvitystä vertailuautosta. Mitäs voisi käyttää, siis missä olisi samat jarrut kun normi 300GD:ssä? Eihän tuosta mitään rakettia tullut vieläkään mutta katsurit ovat nyt tiukkana. Olisiko jollain dokumenttia jo valmiina?!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän ne kaikki tuon ajan laitteet olleet samoilla jarruilla varustettuna? Eli jos noin 150hv tehoa niin vaikka 280GE on hyvä vertailupohja. Dokumentteja ei valitettavasti ole.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyseleppä palstalaiselta nimeltä AtteL...
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
http://www.g4rce.net/technical-data/w460-280ge-swb.html
http://www.g4rce.net/technical-data/w463-300gd-swb.html Paikallisesta merkkiliikkestä hain vielä paperitulosteita joissa näkyy että 280 pensa ja 300tiissel on samat osanumerot akseleissa ja jarruissa. Lisäksi tietty tuo penkkilappu. Kyllä ainakin esim. nuo tulostettuina tai sitte suoraan läppäriltä näytettynä pitäisi kelvata. Ei ne merkkiliikkenkään tulosteet sen kummempia ollu, eikä niissä mitään leijonanpääleimaa 4 todistajan allekirjoituksella tarvita. Jos ei noilla irtoo, niin sitte kaivetaan lisää.
__________________
KYM Viimeksi muokannut AtteL : 28.12.2009 16:08 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos avusta!
![]()
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No, ei irronnu! Tarvitaan todistus josta selviää että tuossa G280 on sama alusta. Tuo todistus ei riittänyt
![]()
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nostanpa vanhaa ketjua. Eli voisiko joku julkaista 460-koppaisen (lyhyt malli ja mielellään 80-luvun alkupuolelta) 280 G:n VIN-koodin tai rekisterinumeron, jolla pääsee varaosatiskillä kiinni osanumeroihin? Privakin käy toki minulle, jos ei halua julkisesti näkymään.
Ja auton täytyisi olla siis alunperin 280 G tai GE ja lyhytkoppainen. Itselläni vuosimallin -82 300GD:hen istahtanut OM606 ja originaali OM617 ei riitä vertailuun ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mullakin viritystä menossa, siis olenko ymmärtänyt oikein että jos moottorin turbottaa ja teho ei nouse kuin 25%, niin ei tarvitse muuta kuin teholapun?
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla +20% tuo raja, mutta käsittääkseni teholappu siinä tapauksessa riittää. Aina ei ilmeisesti vaadita edes sitä.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Et oo ymmärtäny oikein, teho ei ensinnäkään saa nousta kuin max. 20 % mallisarjan tehokkaimmasta. Ja jos autosi ei ole alkujaan mallisarjan tehokkain, jo 1 kW tehonlisäys vaatii käytettävän vertailuautoksi mallisarjasta löytyvää seuraavaks tehokkainta. Jos taas autosi on jo valmiiksi mallisarjan tehokkain, teholappu riittää. Päästötaso vaaditaan selvitettäväksi vähäpäästöisyydestä alkaen (ei näy rekisteriotteella), eli jos kysessä suomi-auto niin -92 alkaen henkilöautot 1.7.93 alkaen maasturit ja pakut. Ulkomailta tuodut voi olla merkitty vähäpäästöisiksi jo 1.12.1988 alkaen.
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koodi:
Varaosa Varaosanumero Varaosanumero Kanta-ajoneuvo Vertailuajoneuvo 240GE OM616 72hp (54kW) 280GE M110.924 156hp (115kW) Etuakselipalkki Kallistuksenvakain, etu A 460 323 04 65 A 460 323 04 65 Etujarrulevy/rummut A 460 421 01 12 A 460 421 01 12 Etujarrusatulat A 005 421 57 98 A 005 421 57 98 Etujouset A 460 321 02 04 A 460 321 02 04 Etuheilahduksenvaimentimet A 004 323 09 00 A 004 323 09 00 Etutukivarret -ylä A 460 330 03 07 A 460 330 03 07 -ala A 460 330 01 11 A 460 330 01 11 Etupyörännavat Kytkin Vaihteisto Kardaaniakseli A 460 410 36 04 A 460 410 36 04 A 460 410 45 04 A 460 410 45 04 A 460 410 43 04 A 460 410 43 04 Vetopyörästö A 601 350 63 39 A 601 350 63 39 A 611 353 50 15 A 611 353 50 15 Vetoakselit A 460 330 07 01 A 460 330 07 01 A 462 350 01 10 A 462 350 01 10 Taka-akselipalkki Kallistuksenvakain, taka A 460 326 01 65 A 460 326 01 65 Takajarrulevy/rummut A 601 423 50 01 A 601 423 50 01 Takajarrusatulat A 007 420 09 18 A 007 420 09 18 Takajouset A 460 324 03 04 A 460 324 03 04 Takaheilahduksenvaimentimet A 003 326 88 00 A 003 326 88 00 Takatukivarret -ylä A 460 350 04 06 A 460 350 04 06 -ala A 461 350 00 06 A 461 350 00 06 Takapyörännavat Koodi:
Moottorien tiedot Kanta-ajoneuvo Vertailuajoneuvo Vaihdettu moottori Mallinumero OM616.912 M110.924 OM603.912 HP 72 156 109 kW 54 115 80 Paino kg 250 317 217 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tässä vielä tuo eka taulukko excel tiedostona.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Vähän OT: onko tosi että tuo 280bensaruiskun kone painaa 317kg? Siis 67kg enemmän mitä orkkis 300d kone? Epäilen....mutta tuohan onkin kiinnostavaa. Hmm...kun vaihdan OM602 (vajaa 200kg) tuon 280E:N tilalle niin samalla laihdutan auton painon 1990kg:stä 1870kg pintaan? Kiva
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut JSJ : 26.08.2011 09:14 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Ei voi painaa niin paljoa. Mersuista en tiedä mitään, mutta Bemarin saman ikäinen ja saman kokoinen kuutos kone painaa noin 215 kg.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Valp/C202 omistajat E-Suomessa, apua katsastukseen! | Valp | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.01.2009 12:44 |
Todistus katsastukseen jeepin tehoista ja jarruista | Jeep-Rice | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.10.2008 17:14 |
selvityksiä katsastukseen. | kala | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 01.10.2007 08:50 |
Isommat renkaat ja sitten katsastukseen vai miten? | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.10.2005 17:03 |
Rengasasiaa!!! LJ Katsastukseen APUA!! | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.12.2004 20:07 |