![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() maalien ohennussuhteesta.jos malia pitää ohentaa sanotaan 50%, meinaako se että esim 1l maalia ja 500 ml ohenninta, Eli silloinhan tuota ohenninta olisi 33% kokonaismäärästä, vai tarkoitetaankohan ohentamista1:1 jolloin jooloin ohenninta ja maalia sama määrä, eli suhteessa 50%... tää lantraus matematiikka on mulle vierasta.. pitäis blandaa miranolia hieman. nimim. Laajanmatikan reputtanut
|
|
||||
|
||||
![]()
Tätä minäkin olen hiukan mielessäni pähkäillyt. Selkeä ilmaisu on esim 1:4. Eli tilavuussuhteena ilmoittaminen, mutta 100 prosenttinen ohentaminen minun logiikan mukaan tarkoittaisi lantrattavan aineen kokonaan korvaamista lantringilla. 50 prosenttinen lantraaminen toisi 1:1 seoksen.
Mutta en olekaan maalari, kuten rakennustopicista voi todeta... ![]()
|
||||
|
||||
![]()
50% ohennus tarkoittaa tietääkseni sitä että maalin sekaan laitetaan ohenninta 50% "neitseellisen" maalin määrästä. Elikkäs litraan maalia 0.5l ohenninta.
|
|
|||
|
|||
![]() OhenninLainaus:
" ohennin kuuluu kurkusta ala" := |
|
||||
|
||||
![]()
Jos sekoitussuhde on 1:1 niin maalia ja ohenninta tulee sama määrä. Eli litra ja litra. Jos taas sek.suhde on 2:1 niin silloin laitetaan maalia esim. litra ja ohenninta siihen puoli litraa. Jos se taas on 3:1 niin litraan tulee ohenninta vähä yli 3 desiä.
T:maalikauppias |
|
|||
|
|||
![]()
jo vain, siis säästöliekillä mennään.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosin sen viimeisimmän ruiskutussuhteen määrittelee se pieni suppilo, jossa on reikä pohjassa. Tietty tippamäärä/min. (olisko ollut 20/min.), niin sitten on hyvä viskositeetti. Riippuu vähän maalityypistä... Tärkeätä Huomioida Varsinkin, jos lotrataan vanhojen maalien kanssa, joista on jo osa liuottimista haihtunut aktiiviharrastajien sieraimiin... ;o> |