Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.03.2009, 17:05
temes_blazer temes_blazer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 20
Perusasetus

Mitä pask*ana? -88 blazer


Elikkäs huomattiin, kun ekaa kertaa serkun kanssa "offia" ajamaan tuolla -88 blazerillä. Laitoin nelikon päälle ja hankeen, tai sitten ei! Serkku katto ettei eturenkaista kumpikaan pyöri, no voi sun h*******. Mekaaniset napalukot(tko)? päälle ja vuorotellen toinen ja toinen pyöri! mitäs tää tämmönen? en tunne yhtään nelivetomaailmaa. mut jotain vikaa, KERTOKAA MITÄ niin vois korjata. muutenkin jos joku tuntee ton vekottimen vetopuolta niin KERRO miulle.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.03.2009, 17:07
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

ei kuulukkaan molempien pyöriä samaan aikaan jos ei oo tasauspyörästön lukkoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.03.2009, 17:15
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Red face

Joo,ei oo blaaserissa etuakselilla akselilukkoa.
Blaaseri on kaksvetonen yks edessä ja yks takana.
Ne napalukot kytkee ainoastaan vetarit napoihin.
__________________
Perillepääsy ei ole tärkeintä vaan matkanteko
SLCK#51
http://www.4x4cup.com/ http://www.ramin.fi/
3Tower takaisin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.03.2009, 17:19
temes_blazer temes_blazer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 20
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Käyttäjä Näytä viesti
Joo,ei oo blaaserissa etuakselilla akselilukkoa.
Blaaseri on kaksvetonen yks edessä ja yks takana.
Ne napalukot kytkee ainoastaan vetarit napoihin.
Elikkäs jos napalukot on pois, niin ihan sama, onko jakolaatikko 2H vai 4H? no en ois tienny jos et ois kertonu. Elikkäs talvela voi ajaa 4H ja napalukot päällä? siis normaalisti?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2009, 17:26
j1s:n Avatar
j1s j1s ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: kälviä, Finland.
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temes_blazer Näytä viesti
Elikkäs jos napalukot on pois, niin ihan sama, onko jakolaatikko 2H vai 4H? no en ois tienny jos et ois kertonu. Elikkäs talvela voi ajaa 4H ja napalukot päällä? siis normaalisti?
Juuri näin! mutta itse käytän talvella pelkkää takavetoa ja napalukot päällä niin voi kepistä heittää aina päälle kun tarvii.

Tuollaa moni mainostaa oikeen huutomerrkien kanssa että edessä napalukot!! jos ei tiedä paljookaan nelivetosista ni menee aika helposti halpaan että ois edessä lukkoakseli...

Viimeksi muokannut j1s : 01.03.2009 17:28 Perustelu: tarkennusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2009, 17:29
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Sorry OT mutta mulla olis sulle taka-akselille lock right automaattilukko (uusi) niin saat autostasi ainakin 3-pyörävetoisen!! 040-4871085
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2009, 17:30
ärjy:n Avatar
ärjy ärjy ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.06.06
Sijainti: joensuu
Viestit: 1.103
Perusasetus

juu


talvella voi ajaa napikset ja nelikko päällä päällä. ainut vaan että pysähtyvyys ei ole sama kun kiihtyvyys. meinaa mennä risteykset pitkäks ku lähtiessä hyökkää mut ku tapailee jarrua niin onkin jo pyörät lukossa. monissa autoissahan on pelkät levyt navoilla, ei pysty vaikuttamaan etu-perän pyörimiseen.. muutakuin tietysti vaihteistolla..

(oho. olikin tullut jo monta vastausta
__________________
puukko 2
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.03.2009, 20:12
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
ei kuulukkaan molempien pyöriä samaan aikaan jos ei oo tasauspyörästön lukkoa.
Ai ei vai? Osaatko perustella?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.03.2009, 21:58
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Napalukot


Napalukolla on aika harhaanjohtava nimi. Parempi olisi napavapautin. Ne siis irrottavat akselin ja renkaan yhteyden. Rengas ei siis voi vetää jos auki.

Sitten jos perän sisällä on 100% lukko se yhdistää vasemman ja oikean renkaan kiinteästi toisiinsa. Silloin renkaat pyörivät samaa nopeutta.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.03.2009, 17:32
temes_blazer temes_blazer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 20
Perusasetus

Mites, onko k-5 blazerissa takana joku "heilurilukko" ja jos on, ni mites se toimii???
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.03.2009, 17:42
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja temes_blazer Näytä viesti
Mites, onko k-5 blazerissa takana joku "heilurilukko" ja jos on, ni mites se toimii???
Ei heiluri, vaan keskipako. Tarpeeks ku on nopeuseroa saman akselin renkailla, niin lukko tunnistaa sen ja lyö akselit yhteen, jolloin takana on 100% lukko. Tuo Gov-Lok kestää 33" renkailla vielä suht hyvin, mutta 35" alkaa olemaan riskirajoilla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.03.2009, 17:38
temes_blazer temes_blazer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 20
Perusasetus

niijuu, täs vekottimes on vanhemmasta takaakseli kaikkineen perineen ja myyjä sano, että erivälitykset eessä ja takana, siis ihan pieni ero. Auto on 88 manuaali ja perä on vanhemmasta automaatti blazerista. Muu tekniikka siis 88 manuaali
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.03.2009, 17:45
temes_blazer temes_blazer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 20
Perusasetus

Perskuta. täähän on hyvä helppipalsta. Kiitosta vaan kaikille, olen paljon viisaampi, no niin varmaan. Mut vielä yksi kysymys. Miten saan ne välitykset kohalleen perissä ja onko eteen vaikea laittaa lukkoa, ja mihinkä hintaan?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.03.2009, 17:51
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Välitykset saa kohdalleen kun ensin selvittää että mitkä niissä on, ja sen mukaan sitten vaihtaa välityksen (eli lautaspyörän ja pinjonin) eteen tai taakse.

Etuperään en laittaisi muuta kuin kytkettävän lukon, kuten ARB:n ilmalukko. Pelkkä lukko ~1000€ + asennus.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.03.2009, 22:47
temes_blazer temes_blazer ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.03.09
Sijainti: Joutseno
Viestit: 20
Thumbs up

Kiitos kaikille "oppitunnista". Tämä on ollut perin opettavaista ja tulen offpalstaa käyttämään myös jatkossakin. Palaamisiin ja kiitos vielä kerran kaikille
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? telipeto Tekniikka & Jutustelu 53 25.09.2008 06:37
M: BLAZER K5 O/M/V Ajoneuvot 6 27.11.2007 22:40
M:blazer Arttuperkule O/M/V Muut 1 31.05.2004 07:26
M: BLAZER O/M/V Muut 6 20.05.2004 22:14
Mitä jos? Tekniikka & Jutustelu 0 17.09.2003 20:08


Sivu luotu: 17:36 (GMT +2).