![]() |
Mitä pask*ana? -88 blazer
Elikkäs huomattiin, kun ekaa kertaa serkun kanssa "offia" ajamaan tuolla -88 blazerillä. Laitoin nelikon päälle ja hankeen, tai sitten ei!:( Serkku katto ettei eturenkaista kumpikaan pyöri, no voi sun h*******:mad:. Mekaaniset napalukot(tko)? päälle ja vuorotellen toinen ja toinen pyöri! mitäs tää tämmönen? en tunne yhtään nelivetomaailmaa. mut jotain vikaa, KERTOKAA MITÄ niin vois korjata. muutenkin jos joku tuntee ton vekottimen vetopuolta niin KERRO miulle.:):D :o;);):(:confused::confused::eek::eek:
|
ei kuulukkaan molempien pyöriä samaan aikaan jos ei oo tasauspyörästön lukkoa.
|
Joo,ei oo blaaserissa etuakselilla akselilukkoa.
Blaaseri on kaksvetonen yks edessä ja yks takana. Ne napalukot kytkee ainoastaan vetarit napoihin.:D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuollaa moni mainostaa oikeen huutomerrkien kanssa että edessä napalukot!! jos ei tiedä paljookaan nelivetosista ni menee aika helposti halpaan että ois edessä lukkoakseli... |
Sorry OT mutta mulla olis sulle taka-akselille lock right automaattilukko (uusi) niin saat autostasi ainakin 3-pyörävetoisen!! 040-4871085
|
juu
talvella voi ajaa napikset ja nelikko päällä päällä. ainut vaan että pysähtyvyys ei ole sama kun kiihtyvyys. meinaa mennä risteykset pitkäks ku lähtiessä hyökkää mut ku tapailee jarrua niin onkin jo pyörät lukossa. monissa autoissahan on pelkät levyt navoilla, ei pysty vaikuttamaan etu-perän pyörimiseen.. muutakuin tietysti vaihteistolla..
(oho. olikin tullut jo monta vastausta:) |
Mites, onko k-5 blazerissa takana joku "heilurilukko" ja jos on, ni mites se toimii???:confused::confused::rolleyes::eek::cool:
|
niijuu, täs vekottimes on vanhemmasta takaakseli kaikkineen perineen ja myyjä sano, että erivälitykset eessä ja takana, siis ihan pieni ero. Auto on 88 manuaali ja perä on vanhemmasta automaatti blazerista:confused::confused::confused::eek:. Muu tekniikka siis 88 manuaali
|
Lainaus:
|
Perskuta. täähän on hyvä helppipalsta. Kiitosta vaan kaikille, olen paljon viisaampi,:) no niin varmaan.:confused: Mut vielä yksi kysymys. Miten saan ne välitykset kohalleen perissä ja onko eteen vaikea laittaa lukkoa, ja mihinkä hintaan?:cool::D
|
Välitykset saa kohdalleen kun ensin selvittää että mitkä niissä on, ja sen mukaan sitten vaihtaa välityksen (eli lautaspyörän ja pinjonin) eteen tai taakse.
Etuperään en laittaisi muuta kuin kytkettävän lukon, kuten ARB:n ilmalukko. Pelkkä lukko ~1000€ + asennus. |
Lainaus:
|
Napalukot
Napalukolla on aika harhaanjohtava nimi. Parempi olisi napavapautin. Ne siis irrottavat akselin ja renkaan yhteyden. Rengas ei siis voi vetää jos auki.
Sitten jos perän sisällä on 100% lukko se yhdistää vasemman ja oikean renkaan kiinteästi toisiinsa. Silloin renkaat pyörivät samaa nopeutta. |
Kiitos kaikille "oppitunnista". Tämä on ollut perin opettavaista ja tulen offpalstaa käyttämään myös jatkossakin. Palaamisiin ja kiitos vielä kerran kaikille:):cool::cool:
|
Sivu luotu: 02:58 (GMT +2). |