![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Toimisiko tälläinen jousitus??Tuli viikon loppuna purettua takapakat cherokeestä irti ja toiselta pulelta oli latia poikki. Norra olis kuitenkin ehjä niin suunnittelin et jos laittais tohon kierre jouset ja rakentelis jonkunlaisen tuennan sekä jättäis norran niin ois vielä katulaillinenkin. Jeeppi jäi nyt viikoksi pukkien päälle ja ois nyt viikko aikaa funtsailla et mitä ton kanssa tekis. Voi olla että en ole mailman paras piirtäjä. ![]() Eli toimisko tälleen? Panhardi tohon tulis kanssa mut tartteeko viel jonkunlaisen ylätukivarren vai riittäskö tuo jousi lati siinä hommassa? Helpoimmalla pääsis tietty kun hommais uudet pakat mut saisko tästä tehyä vielä paremman? Mielipiteitä ja ratkaisuja saa esittää..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuo yksinäinen norra ei tue riittävästi akselin pyörimistä eli kuvan mukainen rakennelma ei toimi.
Jousitustyypin vaihto on ollut jo vuosia laillista, muutoskatsastuksen piiriin kuuluvaa puuhastelua. Eli heitä viimeisimmätkin rippeet vankkurinjousista hevonjontkaan ja ylätukivarret + panhardi kiinni niin hyvä tuppaa tulemaan. Vielä jos rakennat tukivarsiin riittävästi kulmaeroa eli W-muotoon ylhäältä katsottuna niin panhardinkin on turha. Ainoa "vaikeus" on löytää sopivat tehdasvalmisteiset tukivarret, sen laki vaatii. Kiinnikkeet saa itse tehdä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Käsitykseni asiasta on ollut se että noiden tukivarsien ei tartte olla tehdastekoisia jos norra säilytetään... Pitääkö paikkaansa? Voiskos nuo ylätukivarret lähteä akselin keskeltä ja tulla reunoille runkoon kiinni (v) Suorien alatukivarsien kanssa? Kiitos tosi nopeasta vastauksesta! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitä oon kattellu ni muut on laittanu noita hdj:n tukivarsia esim. bj:hin mut riittääkö niissä kantavuus norsu jeeppiin? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös tuo ole niikun traction bar, saahan se olla itse tehty. Jousipakka kannattaa varmaan keventää katsastuksen jälkeen.
Suosittelen kyllä käyttämään ajan ja energian tehdastekoisten tukivarsien laittoon, niin ei tarvi tehdä sitte enään uudestaan. Katsastukseen tukivarsien kantavuudesta hyvä todistus on sen auton rekisteriote, mistä ne on peräisin. Jos se on saatavilla. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
HDJ:ssä muistaakseni taka-akselimassa 1750 kg, eli pitäis riittää myös FSJ:hin
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Tälläinen välitetty matkajuttu | sam71 | Tapahtumat | 2 | 25.02.2007 15:35 |
kotikutoinen "Lumiketju", toimisiko? | riude | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 11.11.2006 13:27 |
hj 61:sen jousitus? | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.12.2005 23:57 | |
Toimisiko?? | Moose | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.06.2005 21:15 |
Rangen jousitus | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.01.2004 13:12 |