Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2009, 11:22
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Toimisiko tälläinen jousitus??


Tuli viikon loppuna purettua takapakat cherokeestä irti ja toiselta pulelta oli latia poikki. Norra olis kuitenkin ehjä niin suunnittelin et jos laittais
tohon kierre jouset ja rakentelis jonkunlaisen tuennan sekä jättäis norran niin ois vielä katulaillinenkin.

Jeeppi jäi nyt viikoksi pukkien päälle ja ois nyt viikko aikaa funtsailla et mitä ton kanssa tekis.

Voi olla että en ole mailman paras piirtäjä.



Eli toimisko tälleen? Panhardi tohon tulis kanssa mut tartteeko viel jonkunlaisen ylätukivarren vai riittäskö tuo jousi lati siinä hommassa?

Helpoimmalla pääsis tietty kun hommais uudet pakat mut saisko tästä tehyä vielä paremman?
Mielipiteitä ja ratkaisuja saa esittää..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2009, 11:33
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Tuo yksinäinen norra ei tue riittävästi akselin pyörimistä eli kuvan mukainen rakennelma ei toimi.

Jousitustyypin vaihto on ollut jo vuosia laillista, muutoskatsastuksen piiriin kuuluvaa puuhastelua. Eli heitä viimeisimmätkin rippeet vankkurinjousista hevonjontkaan ja ylätukivarret + panhardi kiinni niin hyvä tuppaa tulemaan.

Vielä jos rakennat tukivarsiin riittävästi kulmaeroa eli W-muotoon ylhäältä katsottuna niin panhardinkin on turha.
Ainoa "vaikeus" on löytää sopivat tehdasvalmisteiset tukivarret, sen laki vaatii. Kiinnikkeet saa itse tehdä.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2009, 12:01
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Tuo yksinäinen norra ei tue riittävästi akselin pyörimistä eli kuvan mukainen rakennelma ei toimi.

Jousitustyypin vaihto on ollut jo vuosia laillista, muutoskatsastuksen piiriin kuuluvaa puuhastelua. Eli heitä viimeisimmätkin rippeet vankkurinjousista hevonjontkaan ja ylätukivarret + panhardi kiinni niin hyvä tuppaa tulemaan.

Vielä jos rakennat tukivarsiin riittävästi kulmaeroa eli W-muotoon ylhäältä katsottuna niin panhardinkin on turha.
Ainoa "vaikeus" on löytää sopivat tehdasvalmisteiset tukivarret, sen laki vaatii. Kiinnikkeet saa itse tehdä.
Eikös noiden tukivarsien pitäis olla vielä painavammasta autosta? Kokonais massaako verrataan? Millä todistetaan tukivarsien alkuperä?

Käsitykseni asiasta on ollut se että noiden tukivarsien ei tartte olla tehdastekoisia jos norra säilytetään... Pitääkö paikkaansa?

Voiskos nuo ylätukivarret lähteä akselin keskeltä ja tulla reunoille runkoon kiinni (v) Suorien alatukivarsien kanssa?

Kiitos tosi nopeasta vastauksesta!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2009, 12:13
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Rice Näytä viesti
Käsitykseni asiasta on ollut se että noiden tukivarsien ei tartte olla tehdastekoisia jos norra säilytetään... Pitääkö paikkaansa?
Enpä tiedä meneekö enää nykyään konttorilla läpi. Joskus noita on kai tehty.

Lainaus:
Voiskos nuo ylätukivarret lähteä akselin keskeltä ja tulla reunoille runkoon kiinni (v) Suorien alatukivarsien kanssa?
Voisi.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2009, 12:22
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Enpä tiedä meneekö enää nykyään konttorilla läpi. Joskus noita on kai tehty.


Voisi.
Pitäis melkeen käydä tiedustelemassa konttorilla..

Mitä oon kattellu ni muut on laittanu noita hdj:n tukivarsia esim. bj:hin mut riittääkö niissä kantavuus norsu jeeppiin?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2009, 12:30
luppakorva:n Avatar
luppakorva luppakorva ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 11.10.05
Sijainti: Janakkala, Jokimaa
Viestit: 912
Perusasetus

Eikös tuo ole niikun traction bar, saahan se olla itse tehty. Jousipakka kannattaa varmaan keventää katsastuksen jälkeen.
Suosittelen kyllä käyttämään ajan ja energian tehdastekoisten tukivarsien laittoon, niin ei tarvi tehdä sitte enään uudestaan.
Katsastukseen tukivarsien kantavuudesta hyvä todistus on sen auton rekisteriote, mistä ne on peräisin. Jos se on saatavilla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2009, 17:34
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Rice Näytä viesti
Pitäis melkeen käydä tiedustelemassa konttorilla..

Mitä oon kattellu ni muut on laittanu noita hdj:n tukivarsia esim. bj:hin mut riittääkö niissä kantavuus norsu jeeppiin?
HDJ:ssä muistaakseni taka-akselimassa 1750 kg, eli pitäis riittää myös FSJ:hin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tälläinen välitetty matkajuttu sam71 Tapahtumat 2 25.02.2007 15:35
kotikutoinen "Lumiketju", toimisiko? riude Tekniikka & Jutustelu 17 11.11.2006 13:27
hj 61:sen jousitus? Tekniikka & Jutustelu 9 17.12.2005 23:57
Toimisiko?? Moose Tekniikka & Jutustelu 3 13.06.2005 21:15
Rangen jousitus Tekniikka & Jutustelu 2 01.01.2004 13:12


Sivu luotu: 17:28 (GMT +2).