![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Hiluxin turbotusOisko jollain tietoa kun mulla 86 mallinen 4wd, 2,4litrane diesel hiluxi et jos sen turbottaa niin kuin toi katsastus kun siinähän tarvii kai olla joku vertailu auto?? niin mihis autoon tota vois verrata?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Bensakoneiseen vastaavaan.Muutoksia ei tarvita,kaikki on samalla alustalla.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
haet konttorilta lapun,, moottorin vaihtoa / ahtimen asentamista varten.
Vertaat ahdinta LJ ahtimeen, (kone sama, paitsi turbo) välijäähyn laitat, ja jos kysyy jotain ni sanot että läjässäkin on... Näin tein itse. Halpaa ja antaa kivasti mahollisuuksia jälkikäteen. http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-60.jpg Ei teholappujen tarvetta, menee LJ tehon mukaan, ei ahtopaine rajaa, ei turbon merkkiä/tyyppiä ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noinhan se helpointa on ja hienoa jos se noin onnistuu, mutta periaatteessa saattaa joutua hankkimaan todistuksen jossa sanotaan että hiluxin kone vastaa ahdettuna täysin LJ:n ahdettua konetta. Ja ahdin pitäisi siinä tapauksessa olla sama.
En näistä koneista sen kummemmin tiedä, mutta näin siis ainakin jos moottorin koodi on eri ahdetussa ja ahtamattomassa? Toki onnistuu myös vapaavalintaisilla palikoilla ja tehopaperin kanssa katsastaa itse rakenneltuna pakettina. Mutta sehän nyt on ihan konttorista kiinni että mitä sattuvat kyselemään ja vaatimaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
moottorithan on eri mallia, tuossa sinun hiluxissa on kait 2L? Vai 2L2? Ja läjässä 2LT tai 2LT2 korjatkaa jos väärässä. Itsellä tosiaan kävi noin että vapailla palikoilla, ilman tehomittauksia, inssi sano että no se katsotaan vastaavaksi, luki siinä toyota tai jotain muuta, itselläni esim. perkins. Sano vielä että eihän hyö noista niin paljoa ymmärrä, että voisivat ruveta kinaamaan.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
2L on tuon ikäisessä.
Ja jotenkin luulen ettei tulisi täällä menemään läpi tuo Vilkuttimen auto...Hyvän konttorin oot löytänyt. |
#7
|
|||
|
|||
![]() eiovaikeeta
helpoiten pääset ku hommaat jostain cressidan tai läjän 2lt koneen ja veivaat sen kiinni.sitte rek ote siitä tai jostai ko.vehkeestä mukaan ja muutos leimalle.kressidas on tehoo 86 tai läjäs90 heppaa.riippuu iäst.saman päästöluokan vehkeit eli ei tökkäää siit.Emmuista vanhemman hillevin tehoo mut ei saa olla enempää ku 20%mallisarjan tehokkaimmasta.Eli sun autos teho+20 ei saa olla enempää ku 90hv.2l ja 2lt moottorin osat käy melkeen kaikki ristiin,jotai pikku eroja.Kannet muistaakseen käy ristiin.Vanhemmis hiluis on eri kampura ja männät ja venat.Uudemmis on neki samat.mut kysy konttorilt viäl ohjeet,ni ei tu ongelmii.Jos konttoril ei tiedä/tajuu/kiinnosta ni soita akeen ni neuvovat.Ite vaihdoin cressidan koneen -89 hiluksiin joka oli alun perin pensa koneella.Se piti saada vastaamaan diesel mallia eli etu jouset ja kone vaihtoon ja tehostajan pumppuu piti vähä soveltaa ja hehkusysteemiija kykä koppa ja jotai krumeluurei ja pensat pois tankista ja löpöä tilalle.nii jakyl ne toyota infoski tietää noi tehot et jos ei oo sitä rek.otetta ni siält lappu niist vaihto koneen tehoist.samaa malli sarjaa on muuten se hilux tacoma V6 joten ei se turbo diesel liian tehokas oo.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
laittakaapas niitä lappuja tänne esille jos niitä kerran löytyy. voi olla monelle hyötyä konttorilla.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
tuolta esim. löytyy tietoo tehoista
http://www.marks4wd.com/misc_info/en...taHilux4Runner |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Moro! Miten porukka on 2l -koneessa toteuttanu tuon turbotuksen? 2lt -pakosarjahan ei käy suoraan 2l -koneeseen, koska siinä on 2 laippaa toisin päin kuin 2lt -pakosarjassa, eikä valmiita toisia pinnapultin paikkoja kuten uudemmassa 2l2 vaparissa.
-Voiko 2l-pakosarjan kääntää toisin päin ja laittaa turbon välilaipalla siihen? loppuuko tila pellin alla? -Kanteen uusien reikien poraaminen ja jenkaaminen 2lt -pakosarjan pinnapultteja varten? Tuleeko vesikanavat vastaan? -Kokonaan uusi peltipakosarja? -2lt-pakosarja ja välilaippa koneen ja pakosarjan väliin? Kertokaa miten ootte tehny niin helpottaa suunnitelmia. Hakea koitin, mutta selkeää vastausta en löytänyt. Ja kestävyydestä voi olla monta mieltä, mutta omaan vehkeeseen ei paineita laiteta 0,5-0,6 enempää ja cooleri tulee keulalle jäähdyttämään. Tavoitteena saada vain vähän tuota vääntöä lisää
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tosin 2L-T sarja on aika paska,joten paremman saat tekemällä uuden sarjan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LN46 Hiluxin turbotus | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.08.2010 21:39 |
hj-60 turbotus | Toni.k | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 12.10.2009 08:16 |
HJ-60 turbotus | Nerd-O | Maasturiprojektit | 64 | 17.03.2009 18:14 |
bj:n turbotus | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.08.2008 21:06 |
l-200:sen turbotus | maasteri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.11.2006 22:09 |