Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2008, 13:53
hilux -86 hilux -86 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: somero
Viestit: 87
Question

Hiluxin turbotus


Oisko jollain tietoa kun mulla 86 mallinen 4wd, 2,4litrane diesel hiluxi et jos sen turbottaa niin kuin toi katsastus kun siinähän tarvii kai olla joku vertailu auto?? niin mihis autoon tota vois verrata?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2008, 21:58
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Bensakoneiseen vastaavaan.Muutoksia ei tarvita,kaikki on samalla alustalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2008, 11:22
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

haet konttorilta lapun,, moottorin vaihtoa / ahtimen asentamista varten.

Vertaat ahdinta LJ ahtimeen, (kone sama, paitsi turbo) välijäähyn laitat, ja jos kysyy jotain ni sanot että läjässäkin on... Näin tein itse.
Halpaa ja antaa kivasti mahollisuuksia jälkikäteen.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalais...alaisia-60.jpg

Ei teholappujen tarvetta, menee LJ tehon mukaan, ei ahtopaine rajaa, ei turbon merkkiä/tyyppiä No limits...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.10.2008, 13:20
J_Lanttola:n Avatar
J_Lanttola J_Lanttola ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.10.08
Sijainti: Tuuri
Viestit: 53
Perusasetus

Noinhan se helpointa on ja hienoa jos se noin onnistuu, mutta periaatteessa saattaa joutua hankkimaan todistuksen jossa sanotaan että hiluxin kone vastaa ahdettuna täysin LJ:n ahdettua konetta. Ja ahdin pitäisi siinä tapauksessa olla sama.
En näistä koneista sen kummemmin tiedä, mutta näin siis ainakin jos moottorin koodi on eri ahdetussa ja ahtamattomassa?

Toki onnistuu myös vapaavalintaisilla palikoilla ja tehopaperin kanssa katsastaa itse rakenneltuna pakettina.

Mutta sehän nyt on ihan konttorista kiinni että mitä sattuvat kyselemään ja vaatimaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.10.2008, 14:18
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

moottorithan on eri mallia, tuossa sinun hiluxissa on kait 2L? Vai 2L2? Ja läjässä 2LT tai 2LT2 korjatkaa jos väärässä. Itsellä tosiaan kävi noin että vapailla palikoilla, ilman tehomittauksia, inssi sano että no se katsotaan vastaavaksi, luki siinä toyota tai jotain muuta, itselläni esim. perkins. Sano vielä että eihän hyö noista niin paljoa ymmärrä, että voisivat ruveta kinaamaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2008, 15:46
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

2L on tuon ikäisessä.

Ja jotenkin luulen ettei tulisi täällä menemään läpi tuo Vilkuttimen auto...Hyvän konttorin oot löytänyt.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2008, 20:45
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

eiovaikeeta


helpoiten pääset ku hommaat jostain cressidan tai läjän 2lt koneen ja veivaat sen kiinni.sitte rek ote siitä tai jostai ko.vehkeestä mukaan ja muutos leimalle.kressidas on tehoo 86 tai läjäs90 heppaa.riippuu iäst.saman päästöluokan vehkeit eli ei tökkäää siit.Emmuista vanhemman hillevin tehoo mut ei saa olla enempää ku 20%mallisarjan tehokkaimmasta.Eli sun autos teho+20 ei saa olla enempää ku 90hv.2l ja 2lt moottorin osat käy melkeen kaikki ristiin,jotai pikku eroja.Kannet muistaakseen käy ristiin.Vanhemmis hiluis on eri kampura ja männät ja venat.Uudemmis on neki samat.mut kysy konttorilt viäl ohjeet,ni ei tu ongelmii.Jos konttoril ei tiedä/tajuu/kiinnosta ni soita akeen ni neuvovat.Ite vaihdoin cressidan koneen -89 hiluksiin joka oli alun perin pensa koneella.Se piti saada vastaamaan diesel mallia eli etu jouset ja kone vaihtoon ja tehostajan pumppuu piti vähä soveltaa ja hehkusysteemiija kykä koppa ja jotai krumeluurei ja pensat pois tankista ja löpöä tilalle.nii jakyl ne toyota infoski tietää noi tehot et jos ei oo sitä rek.otetta ni siält lappu niist vaihto koneen tehoist.samaa malli sarjaa on muuten se hilux tacoma V6 joten ei se turbo diesel liian tehokas oo.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.11.2008, 22:14
Offroadrunner Offroadrunner ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.06.07
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

laittakaapas niitä lappuja tänne esille jos niitä kerran löytyy. voi olla monelle hyötyä konttorilla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2008, 14:59
HiluMiks:n Avatar
HiluMiks HiluMiks ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 09.01.06
Sijainti: suonenjoki, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

tuolta esim. löytyy tietoo tehoista
http://www.marks4wd.com/misc_info/en...taHilux4Runner
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.12.2008, 22:01
Jopo_:n Avatar
Jopo_ Jopo_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.12.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 285
Perusasetus

Moro! Miten porukka on 2l -koneessa toteuttanu tuon turbotuksen? 2lt -pakosarjahan ei käy suoraan 2l -koneeseen, koska siinä on 2 laippaa toisin päin kuin 2lt -pakosarjassa, eikä valmiita toisia pinnapultin paikkoja kuten uudemmassa 2l2 vaparissa.

-Voiko 2l-pakosarjan kääntää toisin päin ja laittaa turbon välilaipalla siihen? loppuuko tila pellin alla?
-Kanteen uusien reikien poraaminen ja jenkaaminen 2lt -pakosarjan pinnapultteja varten? Tuleeko vesikanavat vastaan?
-Kokonaan uusi peltipakosarja?
-2lt-pakosarja ja välilaippa koneen ja pakosarjan väliin?

Kertokaa miten ootte tehny niin helpottaa suunnitelmia. Hakea koitin, mutta selkeää vastausta en löytänyt.

Ja kestävyydestä voi olla monta mieltä, mutta omaan vehkeeseen ei paineita laiteta 0,5-0,6 enempää ja cooleri tulee keulalle jäähdyttämään. Tavoitteena saada vain vähän tuota vääntöä lisää
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 -

Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground
Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 08.12.2008, 22:28
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jopo_ Näytä viesti
-Kanteen uusien reikien poraaminen ja jenkaaminen 2lt -pakosarjan pinnapultteja varten?
-Kokonaan uusi peltipakosarja?
Siinä tavallisimmat toteutukset.Kannessa on paikat olemassa turbomallin pultitukselle,samaa valumallia kun ovat.Vesitilat ei tule vastaan kun et tee sen syvempiä kuin alkuperäisetkään.

Tosin 2L-T sarja on aika paska,joten paremman saat tekemällä uuden sarjan.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LN46 Hiluxin turbotus Masai Tekniikka & Jutustelu 9 26.08.2010 21:39
hj-60 turbotus Toni.k Tekniikka & Jutustelu 33 12.10.2009 08:16
HJ-60 turbotus Nerd-O Maasturiprojektit 64 17.03.2009 18:14
bj:n turbotus lazze1 Tekniikka & Jutustelu 2 28.08.2008 21:06
l-200:sen turbotus maasteri Tekniikka & Jutustelu 4 16.11.2006 22:09


Sivu luotu: 08:14 (GMT +2).