![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suzuki heitti talviturkinKäytin suzukia uimassa, mutta taisi saada jonkin sortin syysflunssan... ![]() ![]() Kun päästiin kuiville, startatessa kuului vain napsahdus. Noin tunnin kuivattelun jälkeen startti lähti vaivoin jo pyörimään ja kohta sukka jo yritti käyntiin. Kone kävi vaivoin savuttaen kovasti ja pärskäytti vettäkin pakoputkesta. Moottori pysyikin käynnissä kaasupolkimen ja ryypyn kanssa taiteilulla jonkun aikaa kunnes sammui. Liikkeelle yrittäessä hyytyi. Lopulta ei enää lähtenyt käyntiin ja starttasin akun tyhjäksi. ![]() No, suikka saatiin hinattua talliin. Valutin öljyt pois, joka oli vaalean ruskeaa.(väri näkyy kuvissa) Irrotin ilmanputsarin ja kaasarin välisen putken, jossa oli myös vaaleanruskeaa mönjää, sitä oli myös huohotinletkuissa jota kautta ilmeisesti mennyt myös ilmanputsarin koteloon. ![]() ![]() Irrotin myös kaasarin josta sitä löytyi myös, sekä vähän imusarjastakin. Ilmanputsari oli hieman kostea, mutta kotelo ei ollut sisältä märkä. Jostain on kuitenkin vettä imaissut sisään?? Jäähdytysvesi on puhdasta. Eli riittääköhän jos puhdistan mönjät letkuista, kaasarista, imusarjasta ja pyöräytän jotkut halvat öljyt motissa, jonka jälkeen uudet öljyt ja suodatin. Vai onko mahdollisesti isompikin remontti edessä??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Omakohtaisia kokemuksia on suskan koneen tappamisesta upottamalla.
Jos siis oikein ymmärsin niin moottori oli käynnissä veteen ajettaessa ja sammui yht äkkiä? Jos näin niin melkoisella varmuudella on vettä mennyt imupuolelta männän päälle ja kiertokanki ja/tai venttiilit saaneet kipeää. Ota nyt ensin vaikka tulpat pois ja mittaile puristuspaineet. Suosittelen kuitenkin kanne irroittamista ja mäntien yläkuolokorkeuksien mittaamista. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sellainen vähän rengaspainemittarin näköinen, mittarista lähtee letku joka kierretään sytytystulpan tilalle. Sitten pyöritetään auton moottoria jolloin maksimiarvo jää näyttöön, nollaus erillisellä nupilla. Löytyy autorvikeliikkeistä n.20-40e hintaan. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikä välttämättä oo ees mitään kierrettävää, isäukon tallista löytyy puristuspainemittari jossa on kuminen vastike eli se pitää vaan tiivistää painamalla, vaatii tosin kaksi ihmistä testaamiseen ellei viritä startille kaukokäynnistysjohtoa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
Oletko heittänyt talviturkin pois? | Yleisurheilu | 30 | 07.08.2006 19:57 |