Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.02.2020, 10:13
Topi79 Topi79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 76
Perusasetus

Jälkiturbotus


Moi! Jälkiturbotat vanhan vapaastihengittävän diesel auton, käytät penkissä, pitääkö tehon nousta yli 10% alkuperäisestä moottoritehosta lakiperusteisesti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.02.2020, 11:27
Topi79 Topi79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 76
Perusasetus

Eli ajoneuvon alkuperäiseen moottoriin asennettu pakokaasuahdin. Missä lakipykälässä on maininta, että ahtimen asentamisen jälkeen pitää tehon nousta min 10%?????
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.02.2020, 12:07
markoniem markoniem ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.02.20
Sijainti: pyhäjärvi
Viestit: 9
Perusasetus

No mitä nyt pikasella googlettelulla pykäliä luin niin mistään en tuota väh. 10% sääntöä löytänyt.. Voitko avata vähän taustoja? onko kenties konttorilla joku (tietämätön/vaikea) inssi niin jostain keksinyt? jos näin on niin konttori suosiolla vaihtoon. Pääsee monesti helpommalla.. Tai sitten käskee sen inssin kaivella sen pykälä näkösälle.. nim: joskus_taistellut_insinöörien_kanssa
__________________
VW LT -01
Oldsmobile cc -85 ja -86
Pontiac fiero jääratalelu
HJ60 -82
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2020, 12:12
Topi79 Topi79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 76
Perusasetus

Ei semmosta 10% sääntöä ole missään. Sit kun kysyin n1g muutosta samassa rytäkässä, niin oli sitä mieltä että pitää olla maahantuojan todistus siitä että on g-luokkaan kelpoinen 😂 eikös se siellä konttorilla katota onko se g luokitukseen passeli. Vaihelaatikot, vetarit ja kardaanit pitäs kans kuulemma osoittaa kelvolliseksi maahantuojalta.. Aika hyvällä mallilla tietämys joissain paikoissa..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.02.2020, 12:17
markoniem markoniem ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 08.02.20
Sijainti: pyhäjärvi
Viestit: 9
Perusasetus

Vaiha inssiä tai konttoria..
__________________
VW LT -01
Oldsmobile cc -85 ja -86
Pontiac fiero jääratalelu
HJ60 -82
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.02.2020, 12:20
angrynerd:n Avatar
angrynerd angrynerd ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.18
Sijainti: Oulu, Valtimo, Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Topi79 Näytä viesti
Ei semmosta 10% sääntöä ole missään. Sit kun kysyin n1g muutosta samassa rytäkässä, niin oli sitä mieltä että pitää olla maahantuojan todistus siitä että on g-luokkaan kelpoinen 😂 eikös se siellä konttorilla katota onko se g luokitukseen passeli. Vaihelaatikot, vetarit ja kardaanit pitäs kans kuulemma osoittaa kelvolliseksi maahantuojalta.. Aika hyvällä mallilla tietämys joissain paikoissa..

varmaan tätä se katsuri muistellut.

Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.
__________________

Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.02.2020, 13:47
Topi79 Topi79 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.02.18
Sijainti: Suomi
Viestit: 76
Perusasetus

Nii se on varmaan miettinyt. Ahtimen vaihtohan rinnantetaan moottorin vaihtoon ja siinähän on se + 20% mallisarjan tehokkaimmasta mahollisuus sikäli kun alusta on jiirissään. Kai nyt moottoritehoa saa alkuperäisestä moottorista ahtamalla nostaa vaikka 7% , kun on asianmukaiset lanketit kourassa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.02.2020, 12:10
angrynerd:n Avatar
angrynerd angrynerd ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.02.18
Sijainti: Oulu, Valtimo, Suomi
Viestit: 85
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Topi79 Näytä viesti
Moi! Jälkiturbotat vanhan vapaastihengittävän diesel auton, käytät penkissä, pitääkö tehon nousta yli 10% alkuperäisestä moottoritehosta lakiperusteisesti?

6 §
Moottorin muuttaminen

1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta. Ellei muuta osoiteta, katsotaan kaasuttimen tai kaasuttimien korvaamisen polttoaineen suihkutuslaitteistolla lisäävän moottorin tehoa 10 %.

2. Sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Ellei muuta osoiteta, katsotaan muutetun moottorin tehon tällöin vastaavan iskutilavuuksien suhteessa moottoria, josta autoon vaihdettava sylinterinkansi on peräisin.

3. Moottorin iskutilavuuden suurentaminen sylinterinhalkaisijaa tai iskunpituutta suurentamalla rinnastetaan moottorin vaihtoon, mikäli iskutilavuus suurenee alkuperäiseen verrattuna yli 10 %. Ellei muuta osoiteta, katsotaan moottorin tehon tällöin suurenevan iskutilavuuksien suhteessa.

4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
__________________

Missä kohdin puuhastelu muuttuu hulluudeksi?

Viimeksi muokannut angrynerd : 28.02.2020 12:17
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:40 (GMT +2).