|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Laittomat/lailliset muutoskatsastuksetJoku on kertonut, että jotkut konttorit/katsastajat leimailee "helpommin" eli laittomasti muutoksia otteisiin. Onkohan vaan meidän Susirajan kateutta vai pittääkö tätä ruveta tutkimaan?
|
#2
|
|||
|
|||
Just heräsin ja aattelin, että mullahan on monta rekisreriotetta ,ajoneuvoista joita mulla on ollut (aika monta) Pittääkö sitä kysyy Trafilta vai _maattillta____ tai heeeguilta , historiaa tutkkittuani nää kaks on kyllä viisaimpia ihmisiä maailmassa. (omassaan)
|
#3
|
|||
|
|||
Joku joskus kirjoitti tälle palstalle että ollaan hiljaa niin saahaan kallaa...
|
#4
|
|||
|
|||
Se olin varmaan mie. Ehkä?
Omatuntoni lobotomian jälkeen varmaan jotain palautumista on havaittavissa ja tosi viisaitten ohjauksessa tällä sivustolla = ei paljon kiinnosta kuka on laillinen tai laiton. Kiitos herätyksestä, jatkan paljastuksia (en itseni) entistä tarmokkaammin. |
#5
|
||||
|
||||
Mikä menee laittomuuden puolelle?
Esim minulla on 4x4 vani. Amerikan joe saa sellaisen "pajalla" rakentaa ja sen saa leimattua suomeen. Teeppä itse niin ei olekaan niin helppoa. Tehdastekoisia näitä ei ole. |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
Tulee mieleen kateus, minä en saa niin ei saa kukaan muukaan sitten. Tuohan se niihin ilmiantoihin ajaa, kait siitä tulee ilmiantajalle hyvä mieli kuitenkin, vaikka edelleenkin jäi saamatta.
|
#8
|
|||
|
|||
Kateus vie kalatkin vedestä...Lainaus:
p.s Onkohan tämä todellakin oikealla osastolla? |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
On olemassa Valtioneuvoston asetuksia ja Trafin määräyksiä, näiden mukaan mennään. Sitten on lisäksi ohjeita ja sovellusohjeita ym. tukimateriaalia, osa vanhentunutta, osa voimassa, osa voimassa mutta perustuu kumottuihin pykäliin. Ei ihme jos ei aina olla selvillä mitä pitää vaatia ja mitä saa olla vaatimatta. Tekemällä oppii tässäkin hommassa. Lainaus:
Lainaus:
Säädöksethän on tässä maassa turhankin lepsuja esim. just noille museoautoille, joskus kun saat museorekisteriin niin se on hyvin köykäisin perustein siellä. Etenkin mp:t, joita ei kukaan valvo sen koommin. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 04.02.2019 18:56 |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
https://huutokaupat.com/1207191 Kuvat kun katselin läpi, löysin niin paljon virheitä, etten minä ainakaan mitään museopaperia allekirjoittaisi tuolle autolle jos olisin tarkastaja. Mutta eihän sillä enää mitään väliä ole. Paitsi jos uusi omistaja onnellisena luulee, että on oikeasti "alkuperäiseksi" laitettu ja joku sitten sanookin, ettei nyt ihan taida olla kuin sinnepäin.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#11
|
||||
|
||||
Ja kun auton (tai pyörän) on kerran saanut museorekisteriin, se on tosi vaikea saada sieltä pois! Yksi kaveri on koittanut, kun ei halua sitä pussihousuhommaa omistamaansa autoon, vaan haluais tehdä kustomointeja, mutta ei sitä niin vaan saa pois museoauto-statuksesta. Osa museoautoista on aikoinaan rekisteröity museoautoksi, ja muutettu sen jälkeen moottoria tai muuta juttua, mutta ei ole nähty vaivaa poistaa museoautorekisteristä, kun se on liian vaikeata/mahdotonta...
__________________
Killing time is not murder |
#12
|
||||
|
||||
Nyt on kyllä perimätieto pahasti vääristynyt essonbaarissa. Ei vaadi kuin muutoskatsastuksen ja pari napin painallusta.
|
#13
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ihan uteliaisuudesta, mitä kaikkea muuta tuosta jää lantikoita syvällisemmin tuntemattomalta huomaamatta? |
#14
|
||||
|
||||
Eipä osu munkaan silmiin mitään erikoista kun en näitä syvällisemmin tunne, mitä nyt joku tavan LVI-kraana moottorin etuosassa, samanlainen mulla pannuhuoneessa, ei taida kuulua Lantikan orkkisosiin.
|
#15
|
|||
|
|||
Lattiamatot taitaa olla Venäläistä aluskatetta ?
|
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
|
#18
|
||||
|
||||
Olen tässä lueskellut jonkin aikaa yhtä toista palstaa, ja sielläkin ihmetellään "samaa" asiaa.
Siellä vaan ihmetellään sitä miten museorekisteriin saa autoja joissa on esim aivan sopimaton moottori. Eli kyseistä autoa ei ole ollut saatavilla kyseisellä moottorilla. Itse taas olen ihmetellyt noin yleensä minkä kuntoisia autoja on museorekisterissä. On ruostetta, repsottavia sisustuksia, ihme virityksiä, ... Tosin suurin syy sekä tämän palstan "ongelmille" että noille muille taitaa olla se että säädökset ovat aivan älyttömiä. Pitäisi vapauttaa rakentelua ja vanhojen autojen maksuja. Mutta katsastuksista ei pitäisi luopua, vaan kaikki olisi katsastettava vähintään joka toinen vuosi. Ei tuo 25e ole paha maksu varsinkaan kun museoautoilla ei ole sen lisäksi kuin noin 30e/vuosi liikennevakuutus. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
britax-lamput laittomat????? | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 02.06.2007 16:34 | |
Laittomat tiedostot rahoittavat terrorismia | Luomu | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 1 | 10.09.2005 13:00 |
Suzukin muutoskatsastukset? | @peli | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 18.07.2005 17:10 |
Patrollin suurimman kumit (lailliset) | OPA | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.09.2003 16:12 |