Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.05.2016, 21:28
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Turbon vaihto "vastaavaan" ja muutoskatsastus?


Ei löytynyt hakemalla, niin nopea kysymys:

Vanha CT20 ahdin haljennut pakopuolelta, uutta ahdinta olen hommaamassa.
Joudunko muutoskatsastamaan (ja dynottamaan) auton, jos turbo on eri merkkinen, mutta specsit turboissa ovat samat? Esimerkiksi siis CT20 Turbiini 48mm/59,8mm ja kompressori 37mm/62mm ja A/R 0,36.

Jos siis löydän vastaavan tai "lähellä" näitä olevan ahtimen, niin tarviiko muutoskatsastaa?

Lähellä tätä olisi vissiin versioita mitsun TD05 ja 04, Holsetin HX35 ja Garrettin GT32 turboista?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.05.2016, 22:21
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Jos speksit pysyy samoina niin ymmärtääkseni se on silloin vain korvausahdin eikä siten tarvitsisi muutoskatsastaa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.05.2016, 04:42
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Milloinkas ne muutokset tulee voimaan mitkä sallii coolerit jne noihin ilman VTT.n mittauksia?
Eikö se jo anna mahdollisuuden turbon vaihtoon?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.05.2016, 07:14
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Eikai noita VTT:n ryöstöjä ole tarvinnut kuin "vähäpäästöisten" tapauksessa? LJ:hän ei sellainen ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.05.2016, 11:58
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marso Näytä viesti
Eikai noita VTT:n ryöstöjä ole tarvinnut kuin "vähäpäästöisten" tapauksessa? LJ:hän ei sellainen ole.
Vähäpäästöisyys ei oo mikään raja enää, Euro 2 -päästötasoisetkin kelpaa muutoskatsastukseen konttorilla tehdyn savumittauksen perusteella.

Jos ahdin vaihtuu erimerkkiseen ja/tai -malliseen -> muutoskatsastukseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.05.2016, 13:16
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jos ahdin vaihtuu erimerkkiseen ja/tai -malliseen -> muutoskatsastukseen.
Ja dynon kautta oletan?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2016, 14:46
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Milloinkas ne muutokset tulee voimaan mitkä sallii coolerit jne noihin ilman VTT.n mittauksia?
Eikö se jo anna mahdollisuuden turbon vaihtoon?
Tais olla dieseleissä 1993 tai jopa tuoreempi, en muista enää.
vm -91 Läjään turbon ja coolerin muutoskatsastus penkkipaperin kera oli kuitenkin ihan läpihuutojuttu.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.05.2016, 17:33
kenni_ kenni_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Suur-kangasalan kaupunki >=(
Viestit: 481
Perusasetus

Mitä hittoo.. uus fööni vaan paikalleen etkä puhu mitään.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.05.2016, 17:36
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenni_ Näytä viesti
Mitä hittoo.. uus fööni vaan paikalleen etkä puhu mitään.
+1

Jos kerran täysin vastaavaan on tarkoitus vaihtaa niin ei siitä mitään tarvitse puhua kellekkään. Eikä varmaan katsastusmiestä edes kiinnosta mikä siellä surisee, kunhan ei ämpärin kokoista ole sinne survomassa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.05.2016, 19:24
motomies:n Avatar
motomies motomies ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.14
Sijainti: Ilmajoki
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marso Näytä viesti
Lähellä tätä olisi vissiin versioita mitsun TD05 ja 04, Holsetin HX35 ja Garrettin GT32 turboista?
HX35 ja GT32 on kyllä ihan eri kokoluokkaa, kun CT20.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.05.2016, 22:25
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

HX35:silla otetaan Mersun koneista yli 300 heppaa, ei se ihan vastaava taida olla.
Jos uusi sopii suoraan vanhan tilalle, ettei tarvitse mitään silikoniletkuja tms. käyttää niin ei sitä katsastusmies huomaa. Pitää olla jo jollain lailla perehtyny asiaan, että tietää mikä ahdin siinä edes kuuluisi olla.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.05.2016, 22:28
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
HX35:silla otetaan Mersun koneista yli 300 heppaa, ei se ihan vastaava taida olla.
Ei sinnepäinkään.
Fyysisestikin kokoa lähes tuplasti.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.05.2016, 23:22
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Jaapati jaa.


Nykyään turbon vaihto lasketaan moottorin vaihdoksi ja edellyttää muutoskatsastusta,jos katsuri ei sitä huomaa ni hyvä,sit jos ensi kerralla huomaa ni hylky tulee ja kehotus muutos katsastukseen. Se et sä väität sitä "korvausahtimeksi" ni jotain paperia pitää olla siitä et se tosiaan on korvaus ahdin eikä viritys ahdin,mikä paperi sille katsurille sit kelpaa on eri juttu. Sit jos se uus ahdin näyttää samalta ku se vanha ni sanot et se on orkkis ahdin mut vaan korjattu just,sen verran se katsurikin tietää et jos föönissä lukee Garret tai Holset ni ei oo orkkis. Se todistus taakka tulee sitte ku se katsuri hoksaa sen föönin olevan vaihdettu,jos ei oo vaihdettu ni sen katsurin pitää jotenkin perustella väitteensä,jos asiasta nousee isompi haloo,jos sä taas tyydyt katsurin mielivaltaan ni sit vaan oot sille mieliks,mut jos rupeet pullikoimaan ni sit kannattaa olla oikeessa. Käytännössä se soittaa ongelmien ilmetessä Trafiin ja kysyy ohjeita,ja Trafia ei oikeen voi kusettaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.05.2016, 02:08
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Nykyään turbon vaihto lasketaan moottorin vaihdoksi ja edellyttää muutoskatsastusta
Näin se on tainnut olla niin kauan kuin on turbovehkeitä ollut. Jotkut asemat vaan hyväksyvät korvaavan varaosan käytön. Tiukkaan tulkiten kiinakopio-CT20 pitäisi myös katsastaa koska valmistaja on eri kuin alkuperäisen osan, taas toisaalta joku voisi orkkis-toyotan CT20B:n hyväksyä samalla perusteella...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 16.5 sisäbedlock vanteita ja 36"-37" renkaita.Myös 46",49",53" ja 54" k-a renkaita Mase O/M/V Renkaat ja vanteet 6 07.02.2014 09:08
Myyty suikan 31" pirkkapokkerit ja 8"vanteet myös vaihto 33/35 6pultti japsijakoisiin Jari O/M/V Renkaat ja vanteet 2 11.09.2012 15:50
Myydään mb G 2kpl-15"alua ja 4kpl 16"peltivannetta/vaihto mönkiä kummeihi härtsveli O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.11.2010 19:11
TJ:n korotus ja 33" + muutoskatsastus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 14 13.04.2010 20:33
Moottorin vaihto ja muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 7 13.02.2007 09:15


Sivu luotu: 16:27 (GMT +2).