Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2015, 19:21
BadAss BadAss ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.03.15
Sijainti: Waasa
Viestit: 49
Perusasetus

Auton valinnan vaikeus aloittelijalle


Morjens arvon palstalaiset,

On tämä jännää, pienestä enduroprätkästä se kipinä lähti, katupyörä piti vaihtaa myös matkaenduroon ja nyt kuume senkun pahenee. Eli kakkosauto pitää vaihtaa nyt nelivetokulkineeseen, kumma homma ku kaikilla ajoneuvoilla pitää päästä tavalla tai toisella maastoon.

Siitäpä se ongelma sitten tulikin, budjetti noin 3-4k€ jolla ei kovin tuoretta laitetta saa. Enkä myöskään haluaisi täyttä projektia, koska siihen ei riitä aika ja rahkeet. Tarve on lähinnä jahtikäyttö syksyisin ja talvella sekä kevyt maastoajelu. Sen puolesta riittäis hlöauto, mut tiedän että kaipaisin kummiski parempia maasto-ominaisuuksia hetken päästä.

Aluksi katoin Vitaroita ja sitte Forrestereita, Hiluxiin sais tuon enskan kyytiin tarpeen tullen eikä tarvisi kärryn kans puljata. Sitten kävin kattoon ja koeajaan HJD80:ä ja tuli armoton kuume sellaiseen 4.2TD ois aika kiva. Noh, niiden hinnat tuntuu menevän taivaisiin suhteessa ajokilometreihin ja vuosimalliin.

Sitten joku mainitti Jeepit ja tykästyin Cherokeehen. Ois riittävän karu ja ilmeisesti osia löytyy ihan hyvin. Vähän huolettaa vaan tuo 4.0 litran bensa, että kuinka kauhea syöppö se on. Toki tuolla bensalla sais koko köörin kyytiin jos lähtee makkaranpaistoon mettään eikä tarttesillä tylsällä käyttisfarmarilla mennä.

Mitäs muita vaihtoehtoja olisi? Oisko palstalaisilla kokemuksia noista Cherokeista? Saako niitä olla koko ajan ropaamassa ja meneekö sitä bensaa 20litraa satkulla? Onko tuo automaatti huono maastoon jne? Hitto on tää vaikeeta, aiemmin ei o tarvinu ku prätkäkuumeesta kärsiä keväisin ja nyt se on aivan väärin päin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2015, 19:25
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Mullakin oli mielessä tähän käyttöauto-lällysafariauto kategoriaan Cherokee mutta päädyin Grand Cherokeehen. Siinä on sentään kierrejouset takanakin ja muutenkin modernimman oloinen vaikka tekniikka onkin hyvin pitkälti vastaavaa.

Automaatti on mainio maastossa, ei tartte kytkintä pumputella. Bensaa mun ajoissa tuntuu menevän jossain 17-25l/100km välillä.

Halpojahan noi Jeepit on autoihin verrattuna.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.03.2015, 20:33
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Bensaa mun ajoissa tuntuu menevän jossain 17-25l/100km välillä.
No mersu koneinen crd kuluttaa alle kympin saalle, kesällä tehtiin hiukka siitin remppaa ja lasku pari tonnia et ääni bensa krematoriolle :-)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.03.2015, 21:12
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

miulla näyttää grandissä ajotietokone maantiekulutukseksi 15-17l/100km 33" mutikat alla ja maastossa kahtosin tuntikulutuksia, koska 7h möyrimistä ja vaikka 150km siirtoajoa, niin kulutusmittari näyttää ~21l/100km, joten ei se paha syöppö silleensä ole mettäs kun pyörii paljon tyhjäkäyntiä ja sitä ruutia on vakio kutosessakin ihan riittävästi, eli nilkka oikosena ei tosiaan tartte huudattaa. jousitus pelaa luonnostaan aivan törkeen hyvin mehtään ja automaatilla on silleensä heleppo ajaa, kun voit keskittyä hämmentämään rattia, etkä vaihekeppia kun tarttee ajella vähän tarkempaa kohtuu kiukkunen on maantiellä ajella, 190hp kertoo sen että tuo alle 2000kg painava koppi liikkuu ihan riittävästi, vaikka amis penarien kiusaksi asti

sitte tuo GR patrolli taas syö saman mitä muutki sen kokoset, eli maantiellä saa varata sen 11-15l/100km dieseliä, ruutia ei ole ja mettäs se on kun rekalla survos cittarin ruutuun, mutta tilaa on aivan helevetisti niille koirille, jahtikavereille ja lisäks sinne saa vaikka tonnin työkaluja ja varaosia toimii kyl offikulkineena ihan ok, varsinkin kun ne mitat oppii eka ja sen kankeuden ja tuossa hintaluokassa saa ihan järkeviä vehkeitä, tosin yleensä saa varautua "hiukan" hitsailemaan ja tekemään kaikkee muutakin pientä

nuihin molempiin saa ihan hyvin varaosia ja kaikkee offroadpornoa (lisähilppeitä), eikä ne ihan järettömiä kustannakaan, tosin parin-kolmen tonnin vehkeen saa varautua ite tekemään mieleisekseen ja valmista ei varmasti viellä saa, ainakaan hyvin tehtyä tosin, eipä ne "valmiitkaan" ole koskaan itelleen varmasti valmiita tietty jonkun sopivan rönttävehkeen saa kyllä tonnilla, vähän toisella jos esmes 160 korinen vanhempi patrol tms kelpaa

sotkin siulle viel lisää vaikeutta kertomalla mielipiteen kahesta täysin erilaisesta autosta, mitä itellä on ja mitä on tullu rakenneltua
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2015, 18:45
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Jeep.


Cherokee on kevyt ja erittäin näppärä mastossa ja karkeammilla renkailla etenee ihan vakionakin jo ihmeesti.
Pienellä korotuksella, vinssillä, ja alusta panssarilla vain taivas on rajana.
Lattiat voi kummastakin reunasta olla mädät vaan jos löytää yksilön joka on jo hitsuuteltu niin sitten ei ole sitäkäään ongelmaa.

Edulinen, mukavat penkit, automaatti, ilmastointi ja vakionopeuden säädinkin löytyy useimmista. Osia löytyy ja pystyy hankkimaan tarvittaessa suomesta tai ebayn kautta edullisesti vaikka USAsta.

Oma -91 kulutti 4l suoralla 6koeella + automaatilla maantiellä 15litraa/100km karkeilla maastorenkailla ja takapaksi täynnä safarivarusteita.
Bensa vehkeestä ei tarvi meksella diesel veroa ja liikenne käyttöön otto ja poisto maksaa 4,-/ kerta jos ei laite ole jatkuvassa käytössä niin tuolla säästää nopeasti autoverossa ja vakuutusmaksuissa.


Suosittelen

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 14.03.2015 07:38
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2015, 02:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.054
Perusasetus

Aika laaja-alaista sektoria olet testaillut...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BadAss Näytä viesti
Morjens arvon palstalaiset,

On tämä jännää, pienestä enduroprätkästä se kipinä lähti, katupyörä piti vaihtaa myös matkaenduroon ja nyt kuume senkun pahenee. Eli kakkosauto pitää vaihtaa nyt nelivetokulkineeseen, kumma homma ku kaikilla ajoneuvoilla pitää päästä tavalla tai toisella maastoon.

Siitäpä se ongelma sitten tulikin, budjetti noin 3-4k€ jolla ei kovin tuoretta laitetta saa. Enkä myöskään haluaisi täyttä projektia, koska siihen ei riitä aika ja rahkeet. Tarve on lähinnä jahtikäyttö syksyisin ja talvella sekä kevyt maastoajelu. Sen puolesta riittäis hlöauto, mut tiedän että kaipaisin kummiski parempia maasto-ominaisuuksia hetken päästä.

Aluksi katoin Vitaroita ja sitte Forrestereita, Hiluxiin sais tuon enskan kyytiin tarpeen tullen eikä tarvisi kärryn kans puljata. Sitten kävin kattoon ja koeajaan HJD80:ä ja tuli armoton kuume sellaiseen 4.2TD ois aika kiva. Noh, niiden hinnat tuntuu menevän taivaisiin suhteessa ajokilometreihin ja vuosimalliin.
Itselläni eniten tietoa/kokemusta tuosta HDJ-80:stä; Ja se syy, miksi ""hinnat tuntuu menevän taivaisiin suhteessa ajokilometreihin ja vuosimalliin"" on se, että nuo "viimmeiset mekaaniset norsut" on vielä reilu 500 tkm ajettuna, yli 20v vanhana, edelleenkin työkäytössä...
Ja puoli milliä ajettuna, kilometrejä voi olla edessä yhtäpaljon, kun jollain uudella citymaasturilla (ei varmaan monella enää, sillä verottaja ja ruoste raiskaa...)

Siis hdj-80 ei liene todellinen vaihtoehto citymaasturille, jos käytettävissä on 3-4 ke, ja tarkoitus on ajella ""Sen puolesta riittäis hlöauto, mut tiedän että kaipaisin kummiski parempia maasto-ominaisuuksia hetken päästä. "" ja ei rempata...

Sorry, ei ollut tarkoitus masentaa... Minullakin on vm.1990 hdj-80 henkilöauto ns. ykkösautona, ja aika vähän tulee kilometrejä maastossa, mutta erikokoisia kärryjä pikitiellä tulee hinattua yli puolet kilometreistä (esim. viimme vuoden aikana)... ja harrastan noita Land Cruisereita.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.03.2015, 03:58
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Ittellä on täällä hetkellä käyttiksenä chevyn perhemaasturi, ja tuossa kun oon katellu kaverin tappelu cherokeen kanssa, niin älä koske jeeppeihin, jos et halua kaikkea askarrella alusta asti uusiksi. Eestä napsahtaa läkkipeltiset ylätukivarret poikki, ku moottorin käynnistää. Murrosristikot räjähtää D30 etuvetareista, ku nelivedon kytkee päälle.
Osta vaan nettiauton toiseksi halvin tojota, ja laita alle niin isot renkaat, ku budjetti antaa myöten, nii kyl se siitä.
Muuta ei oo pakko tehä.
On niitä muitaki ku se hilux ja HDJ. Land Cruisereissa riittää valinnanvaraa ja vielä on 4runner.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.03.2015, 06:59
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Jotain tällaistakin voisi mietiskellä: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6943134
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.03.2015, 09:04
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.339
Perusasetus

itellä oli bj 40 ja hj 60 sen jälkeen kokeilin paria dodgee ja pajeroo, sitten palasin toyotaan eli ei ääni dodgelle ja pajerolle
nyt hj 61 360tkm hdj 80 650tkm ajetut ja hyvin pelaa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.03.2015, 09:29
maitopoika maitopoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.14
Sijainti: Perho Suomi
Viestit: 66
Perusasetus

Mulla ois tuossa budjettiin sopiva l200, on valoa ja systeemiä. Hinta riippuu siitä mitä jätetään ja mitä otetaan pois
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.03.2015, 09:34
Korpikumpu:n Avatar
Korpikumpu Korpikumpu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.11.09
Sijainti: Joensuu
Viestit: 555
Perusasetus

Luotettavuudesta äänet toyotalle, mutta ruoste vie. Itellä on hj61 ja sitä oon jo tovin hitsaillu, eikä valmista tule, kun ei aikaa ole. Melkonen norsu se on tuolla tiellä, mutta aivan mahtava kärryn vetoon ja mehtuuautoksi. Ei tosin mikään ketterä.

Mukavuutta kun taas ajattelee, niin kyllä Disco 2 on kiva ajaa. Oikeastaan todella kiva. Kyllä silläkin kärryä vetää ihan hyvin vaikka, 2.5 tuprodiisseli onkin. Luotettavuus on sitten toista. Mitään vaihdelaatikkoremppaa suurempaa en ole vielä joutunut 10tkm sisään tekemään, mutta koko ajan jotain pientä sähköhommaa on. Ehkä siinä mielessä suosittelisin disco ykköstä.

Näissä kun ei hinnatkaan ihan taivaissa ole.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.03.2015, 12:00
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Jotain tällaistakin voisi mietiskellä: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6943134

Niin, noissa vempeleissä on yleensä hyvät vetopainot, vaikka kysyjällä tämä ei taida tulla vastaan jos pyörää kuskaa.
Dieseli huoltoautona voisi toimia tai sitten jos haluaa fiilistellä kasilla niin vaikka http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/6818032

Nuo ykkös-sarjan Discot ovat vielä kohtuu helppoja ylläpitää. Ne muutamat LR-ominaisuudet ovat kuitenkin aika halvalla hoidettavissa (jos niitä ilmenee)
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewforum.php?f=27
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.03.2015, 12:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.415
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ittellä on täällä hetkellä käyttiksenä chevyn perhemaasturi, ja tuossa kun oon katellu kaverin tappelu cherokeen kanssa, niin älä koske jeeppeihin, jos et halua kaikkea askarrella alusta asti uusiksi.
Itsellä ei ollut kahdessa Cherokeessa viiden vuoden aikana mitään normaalista poikkeavaa vikaa. 4.0- moottori ja AW4 on jotakuinkin juuri niin luotettavia kuin moottori tai automaattilaatikko voi olla.. sähkövikoja näissä toki jonkin verran on, mutta yleensä varsin simppeleitä korjata.
Grand Cherokee ollut nyt alla vajaa viisi vuotta/ 70tkm, ei-itseaiheutettuja vikoja on ollut äärimmäisen vähän. Laatikosta pitänyt vaihtaa pari solenoidia ja yksi tunnistin (Moparin laatikoiden tyyppivika merkistä riippumatta), sähköflektistä hajosi moottori. Siinäpä ne mekaaniset viat mitä ei ole itse aiheuttanut metsässä liian raskaalla kaasujalalla.

Kait se on paljon siitä kiinni miten autoa on edelliset huoltaneet. Joko minulla on käynyt pahuksen hyvä tuuri, tai sitten vain kaverillasi pahuksen huono tuuri?

Lainaus:
Eestä napsahtaa läkkipeltiset ylätukivarret poikki, ku moottorin käynnistää. Murrosristikot räjähtää D30 etuvetareista, ku nelivedon kytkee päälle.
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. Eikä varmasti enää hajoa..
D30:n ristikotkin kesti Cherokeessa, vaikka alla oli 35" renkaat ja 4.88 välitykset. Toki jos taas on vanhempi Cherokee ilman abseja, niin niissä on pienemmät ristikot, mitkä on liian heikot. Isommilla ristikoilla vetareissa on samat ristikot kuin D44:ssä - eli siis vastaavat mitkä vaikkapa sinun Chevyssä todennäköisesti on


Lainaus:
Osta vaan nettiauton toiseksi halvin tojota, ja laita alle niin isot renkaat, ku budjetti antaa myöten, nii kyl se siitä.
Muuta ei oo pakko tehä.
On niitä muitaki ku se hilux ja HDJ. Land Cruisereissa riittää valinnanvaraa ja vielä on 4runner.
Ei ole pakko tehdä ei, eikä juuri Jeepillekään. 200€ "budget boost" korotus ja isommat renkaat alle, ja kovaa ajoa. Ehkä vielä lunchbox lockeri perään muutamalla satkulla - ja vielä ollaan halvemmassa hinnassa kuin hinnaston toiseksi halvin Toyota
Sijoitettuun rahaan nähden Jeepissä saa huomattavasti enemmän autoa ja kulkupuolta niin metsässä kuin kadulla Cherokeessa pieni koko on etu, jollei kuski satu olemaan +190cm pitkä ja vähän rotevamman kokoinen. Grand Cherokeehen sitten mahtuukin jo selvästi paremmin. Tällaisella pygmin kokoisella kummassakaan ei ole mitään ongelmaa.


Minulla ei ole sinällään mitään Toyotia vastaan, ovat pääsääntöisesti erittäin luotettavia, rakennettuna menee metsässäkin oikein hyvin, yms.. Ongelmana lähinnä on tuo aivan överi hintataso varsinkin sillä rahalla saataviin ominaisuuksiin/ kulkupuoleen nähden (jos siis jotakuinkin vakiosta puhutaan). Jos Toyotien hinta olisi järkevällä tasolla, olisi myös niiden hankkimisen järkevyys ihan toisella tasolla. Ovat selvästi työkalumaisempia verrattuna Jeeppiin, mikä voi olla joko hyvä puoli tai ei, riippuen mitä autolta hakee.
Tuntuvat vain tosiaan ko. kapineet aina maksavan vähintään 30% liikaa ominaisuuksiinsa ja kuntoonsa nähden. Siinä missä saat itsellesi kohtuukuntoisen vakion Toyotan, saat ostettua hintataulukon puolestavälistä olevan 5-10 vuotta uudemman ja puolet vähemmän ajetun Jeepin, siihen isommat renkaat, alustasarjan, järeämmät tukivarret ja pari lunchbox- lukkoa. Eikä tämä edes ole mikään vitsi..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.03.2015, 13:40
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Komppaan tuota Timoa. Kyllä tuo Cherokee on auto joka ainakin allekirjoittaneelle on se oikea. Mitään muuta autoa en ole jaksanut pitää noin kauan ja joka kerta kun ajan sillä jaksan mainita kuinka paljon pidän siitä😛 tosin se on kyllä minun ja tyttären välinen vitsi.
Muttapa oikeesti. Miulla on noita nelikoita ollut Suska, hj60, isuzu, Daihatsu.. Mitkä nyt tulee mieleen ja kyllä tuo Jeeppi sellaisena sekakäyttö autona on se paras. Helvetin hyvä ajaa, menee vakionakin yllättävän hyvin hyvillä renkailla. Tuolla 6-koneella olen matka-ajossa päässyt jopa alle kympin kulutukseen, tosin tuo miun auto on ensinnäkin Lapista kotosin ja ajettu vasta 240 000. Jos edelliset omistajat olis hoitaneet edes pikkasen paremmin, niin ei paljon uutta häpesi, luulen.
Peltihommia noissa sattaa tulla vastaan, mutta ne on sitten kyllä helppoja tehdä. Ja Euroopasta saa edullisesti osia. Esim tyhjäkäyntimoottori eBayssa 14.90€+postit. Marmoritiskillä 220€ 😁.
Onneks sain sen kuntoon ite! Tekniikka noissa on loppujen lopuksi hyvin simppeliä, vaatii vaan vähän opiskelua. Ja asennetta....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.03.2015, 13:42
jkoiv jkoiv ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.04.10
Sijainti: La
Viestit: 21
Perusasetus

Samaan lopputulokseen päädyin reilu vuosi sitten käyttistä hankkiessa kuin edellinen kirjoittaja. Vastaavan ikäinen ja samoilla kilometreillä oleva LC olisi ollut puolta kalliimpi kuin Jeep CG. Noita kauhutarinoita suutinongelmista löytyy netistä 120 Land Cruiserista melko reilusti, että ei tuntunut järkevältä maksaa sitä puolta lisää luotettavuudesta. Ongelmia voi tulla toki eteen jeepissäkin mutta tuolla erotuksella tekee melkein minkä remontin vain. Valintaa tehdessä ei myöskään haitannut että jeepissä oli 30% enemmän tehoa ja fiksummin toteutettu neliveto. Osia saa myös melko edullisesti jeeppiin kun jaksaa nähdä vähän vaivaa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 07.03.2015, 14:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.415
Perusasetus

..ja muistaa sitten jos Jeeppiin päätyy - on sitten Cherokee tai Grand Cherokee - katsoa pellit tarkasti. Varsinkin helmat ja jalkatilat on näiden pahimpia murheenkryynejä. Sormella tökkiminen saattaa riittää Eivät ole USA:laiset osanneet tehdä yhtään parempaa peltityötä kuin Japanilaiset
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 07.03.2015, 15:39
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Alkuperäiset tukivarret on lähinnä vitsi, mutta aftermarket- tukivarret millä saa samalla jousitukseen vielä alkuperäistä enemmän joustoa maksaa halvimmillaan pari satkua + toimituskulut. .
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 07.03.2015, 15:54
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Ei vaihdu, kun alkuperäisille paikoille laitetaan vaan vahvemmat varret, joissa niveletkin, että saa akseli elää muunkin kuin kumipuslien ja kiertyvien tukivarsien varassa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 07.03.2015, 16:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.415
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Calmari Näytä viesti
Vaan vaihtuuko noilla tukivarsilla 4-linkki käytännössä jakari alustaan, kyl miu haave ois pitemmät tukivarret 4-linkkinä ja massiivisil korimuutoksil alle :-)
Menee vähän off-topikiksi tässä ketjussa.. mutta lyhyillä tukivarsilla pysyy 4-linkki. Pitkillä tukivarsilla eteen ei ole 4-linkkiä, mutta löytyy 3-linkki + panhard (ts. vastaava toiminta kuin 4-linkki + panhard). Useimmat long-arm kitit tosin on jakarialustalla, mutta ei se auttamattoman huono ole jos oikein toteutettu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Maasturi aloittelijalle Hepsu O/M/V Ajoneuvot 18 19.03.2013 09:12
Aloittelijalle vinkkejä Tekniikka & Jutustelu 28 16.08.2007 21:20
naisen pitämisen vaikeus tjl Chit-Chat 5 31.12.2006 14:57
Valinnan paikka!!! wannabee Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2004 17:10
Renkaan valinnan vaikeus HeikkiH Tekniikka & Jutustelu 20 18.11.2003 09:18


Sivu luotu: 22:10 (GMT +2).