Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.08.2013, 21:47
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Kiinanturbot tänä päivänä?


Läjässä alkaisi olemaan toi turbo siinä jamassa että jotain tarttis tehdä, mutta mun tapauksessa se jotain ei tule olemaan vitunhyvä vähä ajettu Mersun/Nissanin/Volvon/Volkkarin/whateverin paljo parempi vaihtoehto vaan bolt-on systeemillä mennään.

Noita Läjien turboja on kai remontoitu ihan menestyksekkäästi noin 400€ kustannuksella ja sitä minäkin olen kaavaillut, mutta panin tässä merkille että noita 'Kiinaturbojahan' saa näköjään ihan merkkikohtaisinakin. Ebaysta toki halvimmalla mutta kotimaasta läytyisi esim tämä. Mutta uskaltaako tuollaiseen ryhtyä? Useimmat varmaan muistavat joitain vuosia sitten foorumeita kiertäneen videon jossa laitettiin ilmeisesti halvin löytynyt Kiinaturbo Nissaniin ja se piti melkoista urinaa jo muutaman sadan metrin jälkeen, mutta kai noissakin on jotain kehitystä tapahtunut?

Ja koska täällä pitää kaikki perustella niin tässä syyt miksi haluan bolt-on -ratkaisun enkä jotain ylivertaista: 1) Ei ole tyydyttäviä askartelutiloja, 2) ei ole motivaatiota ruveta mihinkään patenttien askarteluun koska 3) tuossa vehkeessä ei kuitenkaan huomaa pientä tehonlisäystä ja 4) isolla tehonlisäyksellä alkaa hajoamaan paikat. Ja 5) ompa tuo pelannut hyvin ja kestänyt kasassa tuollaisenakin tähän astikin vaikka aina toista väitetään.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.08.2013, 22:05
sampolaattori:n Avatar
sampolaattori sampolaattori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 27.07.10
Sijainti: Kajjjaani
Viestit: 491
Perusasetus

tillaat vaan ja kiinni, lupaahan toi pulju takuunki ahtimille... mulla ainaki toiminu kiinan ahdin hienosti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.08.2013, 22:53
Terppa__ Terppa__ ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.11
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 64
Perusasetus

Täältä kans peukkua kiina-ahtimelle. Patrollissa on paikoillaan tuollanen gt35 kopio ja hyvin rokkaa. Ennen patrollia tuota pyöritettiin n.3000km toisessakin autossa, ja kertaalleen karkas nesteet turbon kautta putkeen, mutta eipä tuo tuntunut olevan moksiskaan Ei klonkkaa päittäin, sivuttain, tai ulise turhia. Vähän reilu 300egua maksoi uutena..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2013, 23:17
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Melkosella varauksella suhtautuisin noihin, niinkuin muihinkin kiinan romuihin. Laita ainakin joku verkko imukanavaan, ettei kaikki siivet löydy männän päältä. Voi tietenkin olla että nuo ovat laadukkaita ja hyvistä materiaaleista, toisin kuin muut varaosat joita tulee asenneltua päivittäin ja uusittua takuuseen melko usein.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.08.2013, 00:02
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
toisin kuin muut varaosat joita tulee asenneltua päivittäin ja uusittua takuuseen melko usein.
Tuo osa pätee suurimpaan osaan euroopan varaosatuotannosta, niihinkin jotka ovat alkuperäisosia... Esim Bosch sähkö ja dieselosat, made in portugal tai romania...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.08.2013, 07:39
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Laita ainakin joku verkko imukanavaan, ettei kaikki siivet löydy männän päältä.
Ei nyt liity turboon mitenkään, mutta tuollainen verkko pitäisi olla kaikissa uusissa autoissa missä on muovinen imusarja. Parilla tutulla koneesta tullut entinen kun muovinen imusarja lahoaa 100tkm kohdalla..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.08.2013, 16:03
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei nyt liity turboon mitenkään, mutta tuollainen verkko pitäisi olla kaikissa uusissa autoissa missä on muovinen imusarja. Parilla tutulla koneesta tullut entinen kun muovinen imusarja lahoaa 100tkm kohdalla..
sentään aika monella on jo joku suodatin turbon jälkeen, nimittäin sisärivoitettu välijäähdytin.
eipä ole eteen tullut ihan imusarjan hajoamisia, niiden läpät kyllä on lähtenyt lentoon ja tehnyt tuhojaan, sentään muutamassa tapauksess egr on holvannut paikaat niin tukkoon että on vaan tukkinut imukanavat ja auto on viety huoltoon kun on tehot lähtenyt..
mistä noita imusarjoja on hajonnut?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.08.2013, 19:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei nyt liity turboon mitenkään, mutta tuollainen verkko pitäisi olla kaikissa uusissa autoissa missä on muovinen imusarja. Parilla tutulla koneesta tullut entinen kun muovinen imusarja lahoaa 100tkm kohdalla..


... tästä mäkin haluaisin lisää faktaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2013, 23:08
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis 400 e :llä remppa yli 20v vesijäähdytteiseen hukkaportilliseen?


Nuo toyotan turbot on pitkä ikäisia, että niihin ei saa varaosia kovinkaan halvalla. (miksi tehdä "piraatti" varaosia, kun niitä tarvii vasta sitten, kun suurin osa kalustosta on sulatettu, ja tuo viimmeinen 5% jakaantuu "harrastajiin" ja viimmeisen polven kierrättäjiin)

Noista "vaihto turbo-" pajoista kannattaa kiinnittää huomiota "Pantin-" siis sinun loppuun kuluneen turbon hintaan; Kuuluuko tuohon "normaaliin kulumiseen-" tuo toyotan ahtimien hukkaportin pakopesän hukkaportin tiivistepinnan halkeaminen? Suurin osa, noista hukkaportillisista 80/90 luvun ahtimista, on k.o hukkaportista halki?
Nähtävästi tuo vaihtoturbo- palvelu toimii hyvin, kun kukaan ei valita?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Montako hukkuu tänä juhannuksena? Repro Chit-Chat 38 29.06.2013 03:42
Tänä vuonna rinnekisoja? Repro Tapahtumat 2 03.04.2008 11:58
Mitä kivaa joulupukki tuo tänä vuonna? sisua45 Chit-Chat 4 16.12.2006 21:01
Ravijoki 3. Ei onnistu tänä vuonna.. MakeO Tapahtumat 38 19.10.2006 14:21
Funny kisat tänä vuonna? Jörmelö Tekniikka & Jutustelu 12 08.01.2004 22:44


Sivu luotu: 20:27 (GMT +2).