Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.04.2013, 22:14
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Rangen ohjaustehostin?? + JOUSET?


Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan????

Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää?


Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä


Viimeksi muokannut Jare : 18.04.2013 06:53
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.04.2013, 20:17
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Eikö täällä palstalla ole ketään offroad rover harrastajia, joilla olis edessä kytkettävä lukko tai vaikka kemppi-kymppi ja hiukkasen isommat renkaat????? Vai onks just ne vielä talviunilla


Tuli myös uus kysymys mieleen. Eli minkäs auton jouset olis löysempiä, kuin rangen, mutta kuitenkin sama ulkohalkaisija, jotta sopiis rangen jousien tilalle.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.04.2013, 20:24
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Kysys 88:lta. En kylläkään muista mitä ohjausosia sillä käytössä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2013, 20:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

ei tuo mun ex appari, alias -ranke- ainakaan riemusta kiljahtele Defenderin tehostimen kanssa 33 13.5 TSL lillä ...

oma muistikuva samansuuntainen 13" leveillä boGGereilla stranGe powerista jossa oli jonku jenkin tehpaketti

eli, ei varmasti käänny lukko kiinni yhellä sormella - paitsi ehkä ilmassa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2013, 20:44
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Paljonkos roverissa on sit yleensä tehostimen pumpun paine ja voisko sitä uskaltaa nostaa, vai lentääkö simpukasta sit jotain?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.04.2013, 22:19
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Paljonkos roverissa on sit yleensä tehostimen pumpun paine ja voisko sitä uskaltaa nostaa, vai lentääkö simpukasta sit jotain?
Testatessa painemittari tulisi riittää 140 kp/cm2
Normaalisti paine korkeintaan 60 kp/cm2
Tiettyjen vikojen yhteydessä hydraulipumppu saattaa kehittää aina 105 kp/cm2 paineen.

Nämä lukemat korjauskirjasta.

Joku Chevy Vanin tehostin simpukka on aika yleinen sovellus, mikä lie malliltaan...
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.04.2013, 20:48
Arctic Rhino:n Avatar
Arctic Rhino Arctic Rhino ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.12
Sijainti: Pori. Finland
Viestit: 342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan????

Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää?


Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä
Ei ole vielä omia kokemuksia, mutta olen kymmeniä tunteja tuolla aussifoorumeilla viettänyt ku tuntuvat tavallista enemmän RRC vehkeistä tietävän. En nyt löytänyt linkkia tähän hätään mutta pieni google varmaan auttaa tähän hätään. Mutta jos tää edes hiukan auttaisi?

Tämän verran olen löytänyt ja itselleni ylös kirjannut kun on omaan tulossa tämä yhdistelmä: Vanhemman RRC tehostin ja pumppu on hyvinkin riittävän tehokas kääntämään 35" 12.5 renkaita hyvin lukko kiinni. Erikseen ei alustoja tai tilanteita mainittu.

Rakenteesta en tiedä, mutta kerro minulle jos löydät tuohon tehostukseen jonkun järkevän keinon

-Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää!
Arctic Rhino
***Noormarkun Off Road Team***
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.04.2013, 21:20
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Omassa on jotain kanavia porailtu isommiksi ja se on kyllä tehokkaampi kuin vakio, mutta ei sillä kyllä kuuhun lennetä silti. Tehostus on riittänyt kohtuudella, mutta ei sillä maastossa kääntele paikallaan mielellään. Aina koitan kääntää kun hieman liikettä. Mudassa sutiessa ja suolla ajellessa kyllä kääntyy lukon ollessa kiinni. Suhisee ja sihisee ja hiukka vuotaa, hätäsimmät luovuttaa ja vaihtaa tilalle jotain muuta...
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.04.2013, 21:22
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.809
Perusasetus

Ainakin mun range 37" ja jeepin akseleilla oli aika raskas vaikka pumppurin vaihdettiin tuoreempaan. Edessä oli pikkusen tiukattu kitka. Ainoa auto mistä oon mettässä saanut simpukan pysty akselin kiertymään niin että renkaat meni suoraan tai oikealle. Eli en laittais käyttöön noita.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 16.04.2013, 10:01
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
Ainakin mun range 37" ja jeepin akseleilla oli aika raskas vaikka pumppurin vaihdettiin tuoreempaan. Edessä oli pikkusen tiukattu kitka. Ainoa auto mistä oon mettässä saanut simpukan pysty akselin kiertymään niin että renkaat meni suoraan tai oikealle. Eli en laittais käyttöön noita.

Ei täs muuten kyselyikä vaivais, mutta kun noi ohjaus osat olis jo rungossa valmiiks kiinni, niin mietin vaan jo ennakkoon, että pärjääkö sillä ohjauksella maastossa, jos vaikka etuakseliin lipsahtaa kemppilukko
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.04.2013, 11:28
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Roverin ohjauskamoista maastokäytössä ei oo kokemusta muuta kun tehostamattomana.
Kyllä jenkki on jees.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.04.2013, 12:33
Masi Masi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.01.04
Sijainti: Hämeenlinna, .
Viestit: 440
Perusasetus

Mulla oli joskus porttaali Rangesssa oma simpukka ja Letukan pumppu, ja hyvin käänty 37 Irokki.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.04.2013, 21:20
OFFIDIRTY OFFIDIRTY ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.09.05
Sijainti: TERVAKOSKI
Viestit: 312
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan????

Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää?


Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä
EI JAKSA... KOKEMUSTA ON..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 18.04.2013, 05:57
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Kokeiltu on kirrata ja vähän se siitä kevenee vakiorenkailla, mutta ei siitä rajumpaan käyttöön ole. Öljyvuodot vaivaavat -vakionakin- ja kirratessa se lipiidi pyrkii sieltä kahta nopeammin pihalle (ja kuumenee).
Chevyn tehostinvermeillä onnistuu.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.04.2013, 06:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Eli tehoton tehostin siis Rangessa

Noh kai se pitää sit ihan enste jättää ainaki se etulukko suunnitelma sivuun tai sit pitää suunnitella hytikka ohjaus+lukko samaan aikaan. Noh on pari muutaki juttua vielä.


MUTTA: oliko jotain muistikuvaa jollakin, että minkä auton löysemmät jouset vois sopia rangen jousilautasiin?? Joku hämärä muistikuva, että jonkuu Rellun (vai oliko volvon?) jouset olis sopivia ja löysempiä Kun ei tohon suunnitelmaan tule Rangen koria yhtään, niin toivottavasti paino putoaa reilusti alle alkuperäisen. Kaaret tosin tulee ja jonkinlaista lattiaa, että tulee siitä kiloja ja pohjapanssarista kans, mutta toivottavasti paaaaaljon vähemmän, ku originaali kopasta.

Eli onks tiatoo???
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.04.2013, 07:31
anssi80 anssi80 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 04.01.08
Sijainti: Oulunsalo, Finland.
Viestit: 639
Perusasetus

Mulla on ollu alla tsl sx 35"/15,5"-15 vakio tehostin ja pumppu ja edessä arb. Ei mitään ongelmia kääntelyssä. Tietenki siinä vaihessa ku auto on jo painunu syvälle tai renkaat jotain vasten niin loppuu voima mutta ei oo tarvinnu vielä vaihtaa pumppua tai simpukkaa. On irrallaan oottamassa valmis paketti jostain jenkistä mutta en oo vielä nähny tarpeelliseksi vaihtaa.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.04.2013, 11:26
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Eli tehoton tehostin siis Rangessa

Noh kai se pitää sit ihan enste jättää ainaki se etulukko suunnitelma sivuun tai sit pitää suunnitella hytikka ohjaus+lukko samaan aikaan. Noh on pari muutaki juttua vielä.


MUTTA: oliko jotain muistikuvaa jollakin, että minkä auton löysemmät jouset vois sopia rangen jousilautasiin?? Joku hämärä muistikuva, että jonkuu Rellun (vai oliko volvon?) jouset olis sopivia ja löysempiä Kun ei tohon suunnitelmaan tule Rangen koria yhtään, niin toivottavasti paino putoaa reilusti alle alkuperäisen. Kaaret tosin tulee ja jonkinlaista lattiaa, että tulee siitä kiloja ja pohjapanssarista kans, mutta toivottavasti paaaaaljon vähemmän, ku originaali kopasta.

Eli onks tiatoo???
Renault R12 tai R20 / R30 , niissä on pitkät pehmeät jouset
helpoin varmaan löytää R12 etujouset.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.04.2013, 14:23
trouble trouble ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: turku, Finland.
Viestit: 352
Perusasetus

Olikohan niin että rover sukuiset jouset sopivat keskenään vaihdella... Eli vaan kevyemmästä autosta, oisko lyhyt land rover hyvän painoinen?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
o:rangen ohjaustehostin ranver O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 18.03.2007 17:34
rangen ohjaustehostin.. mauno Tekniikka & Jutustelu 2 18.12.2006 04:42
M/V:Rangen ohjaustehostin täyd. ***MYYTY*** Traveler O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 05.03.2006 23:09
O:Rangen ohjaustehostin pate72 O/M/V Muut 0 04.12.2004 13:36
Rangen ohjaustehostin nelari Tekniikka & Jutustelu 0 21.08.2003 12:42


Sivu luotu: 23:22 (GMT +2).