![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Rangen ohjaustehostin?? + JOUSET?Mites tehokas tuollainen Rangen alkuperäinen ohjaustehostin ja pumppu yhdistälmä on? Eli jaksaako käännellä isompia ja leveempiä renkaita+etulukko kiinni pitävällä pohjalla ja esim paikallaan???? Millaines tehostimen pumppu on sisäkaluiltaan, että saako sieltä pienellä konstailulla nostettua tarvittaessa painetta lisää? Kyselyikä kai vaivaa näin keväällä ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Jare : 18.04.2013 06:53 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikö täällä palstalla ole ketään offroad rover harrastajia, joilla olis edessä kytkettävä lukko tai vaikka kemppi-kymppi ja hiukkasen isommat renkaat????? Vai onks just ne vielä talviunilla
![]() Tuli myös uus kysymys mieleen. Eli minkäs auton jouset olis löysempiä, kuin rangen, mutta kuitenkin sama ulkohalkaisija, jotta sopiis rangen jousien tilalle. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kysys 88:lta. En kylläkään muista mitä ohjausosia sillä käytössä.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei tuo mun ex appari, alias -ranke- ainakaan riemusta kiljahtele Defenderin tehostimen kanssa 33 13.5 TSL lillä ...
oma muistikuva samansuuntainen 13" leveillä boGGereilla stranGe powerista jossa oli jonku jenkin tehpaketti eli, ei varmasti käänny lukko kiinni yhellä sormella - paitsi ehkä ilmassa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paljonkos roverissa on sit yleensä tehostimen pumpun paine ja voisko sitä uskaltaa nostaa, vai lentääkö simpukasta sit jotain?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Normaalisti paine korkeintaan 60 kp/cm2 Tiettyjen vikojen yhteydessä hydraulipumppu saattaa kehittää aina 105 kp/cm2 paineen. Nämä lukemat korjauskirjasta. Joku Chevy Vanin tehostin simpukka on aika yleinen sovellus, mikä lie malliltaan...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tämän verran olen löytänyt ja itselleni ylös kirjannut kun on omaan tulossa tämä yhdistelmä: Vanhemman RRC tehostin ja pumppu on hyvinkin riittävän tehokas kääntämään 35" 12.5 renkaita hyvin lukko kiinni. Erikseen ei alustoja tai tilanteita mainittu. Rakenteesta en tiedä, mutta kerro minulle jos löydät tuohon tehostukseen jonkun järkevän keinon ![]() -Joel
__________________
Elämä on kovaa... Mut ilman kovaa ei oo elämää! ![]() Arctic Rhino ***Noormarkun Off Road Team*** |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Omassa on jotain kanavia porailtu isommiksi ja se on kyllä tehokkaampi kuin vakio, mutta ei sillä kyllä kuuhun lennetä silti. Tehostus on riittänyt kohtuudella, mutta ei sillä maastossa kääntele paikallaan mielellään. Aina koitan kääntää kun hieman liikettä. Mudassa sutiessa ja suolla ajellessa kyllä kääntyy lukon ollessa kiinni. Suhisee ja sihisee ja hiukka vuotaa, hätäsimmät luovuttaa ja vaihtaa tilalle jotain muuta...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin mun range 37" ja jeepin akseleilla oli aika raskas vaikka pumppurin vaihdettiin tuoreempaan. Edessä oli pikkusen tiukattu kitka. Ainoa auto mistä oon mettässä saanut simpukan pysty akselin kiertymään niin että renkaat meni suoraan tai oikealle. Eli en laittais käyttöön noita.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei täs muuten kyselyikä vaivais, mutta kun noi ohjaus osat olis jo rungossa valmiiks kiinni, niin mietin vaan jo ennakkoon, että pärjääkö sillä ohjauksella maastossa, jos vaikka etuakseliin lipsahtaa kemppilukko ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Roverin ohjauskamoista maastokäytössä ei oo kokemusta muuta kun tehostamattomana.
Kyllä jenkki on jees.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli joskus porttaali Rangesssa oma simpukka ja Letukan pumppu, ja hyvin käänty 37 Irokki.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Kokeiltu on kirrata ja vähän se siitä kevenee vakiorenkailla, mutta ei siitä rajumpaan käyttöön ole. Öljyvuodot vaivaavat -vakionakin- ja kirratessa se lipiidi pyrkii sieltä kahta nopeammin pihalle (ja kuumenee).
Chevyn tehostinvermeillä onnistuu. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eli tehoton tehostin siis Rangessa
![]() Noh kai se pitää sit ihan enste jättää ainaki se etulukko suunnitelma sivuun tai sit pitää suunnitella hytikka ohjaus+lukko samaan aikaan. Noh on pari muutaki juttua vielä. MUTTA: oliko jotain muistikuvaa jollakin, että minkä auton löysemmät jouset vois sopia rangen jousilautasiin?? Joku hämärä muistikuva, että jonkuu Rellun (vai oliko volvon?) jouset olis sopivia ja löysempiä ![]() ![]() ![]() Eli onks tiatoo??? |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on ollu alla tsl sx 35"/15,5"-15 vakio tehostin ja pumppu ja edessä arb. Ei mitään ongelmia kääntelyssä. Tietenki siinä vaihessa ku auto on jo painunu syvälle tai renkaat jotain vasten niin loppuu voima mutta ei oo tarvinnu vielä vaihtaa pumppua tai simpukkaa. On irrallaan oottamassa valmis paketti jostain jenkistä mutta en oo vielä nähny tarpeelliseksi vaihtaa.
__________________
Työt haittaa liiaksi asti harrastuksia... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
helpoin varmaan löytää R12 etujouset.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Olikohan niin että rover sukuiset jouset sopivat keskenään vaihdella... Eli vaan kevyemmästä autosta, oisko lyhyt land rover hyvän painoinen?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o:rangen ohjaustehostin | ranver | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 18.03.2007 17:34 |
rangen ohjaustehostin.. | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.12.2006 04:42 |
M/V:Rangen ohjaustehostin täyd. ***MYYTY*** | Traveler | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 05.03.2006 23:09 |
O:Rangen ohjaustehostin | pate72 | O/M/V Muut | 0 | 04.12.2004 13:36 |
Rangen ohjaustehostin | nelari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.08.2003 12:42 |